Round 15: Grand Prix van Japan

Gestart door Kootje, 01 oktober 2012 - 16:47:44

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 10:03:28
Enige die met een goed tegenargument kwam is Kootje.

Dank je.  :)


CitaatIk had inderdaad geen rekening gehouden met de afstelling van Hamilton wat mijn mening enigszins afzwakt. Want, ook Hamilton lijkt me (mede)verantwoordelijk voor de afstelling.

Dat kan hij ook alleen zichzelf maar kwalijk nemen. Daar komt geen pech of geluk bij kijken.

Wizard

Zeker niet. Maar het verklaart een minder sterke race. Of vond jij zijn race wel sterk? Ik miste het vuur in Hamilton. Nja, op de actie na met Kimi, dat was natuurlijk puik!

Folkert

Citaat van: Kootje op 07 oktober 2012 - 10:07:36
Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 10:03:28
Enige die met een goed tegenargument kwam is Kootje.

Dank je.  :)


CitaatIk had inderdaad geen rekening gehouden met de afstelling van Hamilton wat mijn mening enigszins afzwakt. Want, ook Hamilton lijkt me (mede)verantwoordelijk voor de afstelling.

Dat kan hij ook alleen zichzelf maar kwalijk nemen. Daar komt geen pech of geluk bij kijken.
Dat zeg ik toch ook? Waarom is Kootje dan de enige die met goede argumenten komt? Ok, initieel kom ik er niet mee, maar daarna meld ik zijn verkeerd gekozen afstelling toch ook?
Trotse vader van Rosalie(L)

Sabai

#168
Citaat van: robbert op 07 oktober 2012 - 09:49:21
het is gebeurd. Vettel wint in japan, en heeft dus de grootste kans op de wereldtitel. Alonso mag de titel al vergeten en beginnen denken aan volgend seizoen. Er zal al geluk nodig zijn voor alonso om toch nog de titel te winnen.

Ik zou Alonso niet zo snel afschrijven als ik jouw was. Zeker niet gezien het seizoensverloop. Volgende race kan alles zomaar weer omgedraaid zijn. Geloof me maar dit wk gaat in de laatse gp beslist worden tussen Vettel en Alonso.Vandaag zag je toch dat de snelheid er is bij ferrari , niet de snelste maar toch denk ik dat Alonso daar op p2 had gestaan als hij niet uitgevallen was.

robbert

Citaat van: Sabai op 07 oktober 2012 - 10:22:41
Citaat van: robbert op 07 oktober 2012 - 09:49:21
het is gebeurd. Vettel wint in japan, en heeft dus de grootste kans op de wereldtitel. Alonso mag de titel al vergeten en beginnen denken aan volgend seizoen. Er zal al geluk nodig zijn voor alonso om toch nog de titel te winnen.

Ik zou Alonso niet zo snel afschrijven als ik jouw was. Zeker niet gezien het seizoensverloop. Volgende race kan alles zomaar weer omgedraaid zijn. Geloof me maar dit wk gaat in de laatse gp beslist worden tussen Vettel en Alonso.Vandaag zag je toch dat de snelheid er is bij ferrari , niet de snelste maar toch denk ik dat Alonso daar op p2 had gestaan als hij niet uitgevallen was.

ok de snelheid mag er dan zijn, maar als hij dan telkens achter zijn naaste concurrent eindigt, dan kan zijn titelkansen ook verkleinen. Om WK te worden, was er toch een overwinning nodig, en nu nog meer dan ooit. Zoals ik al zei, en ja ik herhaal, het wordt zeeeer moeilijk voor alonso

Wizard

@Sabai: Ferrari mist de rauwe snelheid maar lijkt prima met de banden op te springen waardoor ze in de race een pufje extra adem hebben. Daarom kan Alonso richting podium rijden maar komt hij net wat te kort om direct mee te strijden om de zege. Natuurlijk, alles is mogelijk, maar Vettel heeft nu de beste papieren in handen.

Kootje

Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 10:16:28
Zeker niet. Maar het verklaart een minder sterke race. Of vond jij zijn race wel sterk? Ik miste het vuur in Hamilton. Nja, op de actie na met Kimi, dat was natuurlijk puik!

Tsja ..... moeilijk te zeggen.
Er zijn natuurlijk maar 3 momenten geweest waarin hij zich kon onderscheiden.

1, Pérez bij de hairpin - Ik denk dat hij daar compleet verrast werd, ik iig wel want Pérez kwam van ver.
2, Kimi bij uitkomen pits - Daar liet hij 'm keurig staan, precies zoals je van hem mag verwachten.
3, Pérez bij de hairpin (2) - Ditmaal schermde hij de binnenkant goed af, waardoor Pérez het vuil op moest en eraf schoot.

Dus  :-\ JA ..... uiteindelijk heeft hij 't ondanks z'n gebrek aan snelheid redelijk goed gedaan.
Het was idd geen ontzettend sterke race, hij heeft wel eens betere races gereden, maar gezien de omstandigheden ook geen hele slechte.

Wizard

Dat zegt ook niemand. Maar een Button moet je toch minimaal kunnen pakken en moeten pakken wil je kampioen worden. Ik vond het verschil wel erg groot.

Fabian

Hamilton heeft gemaximaliseerd. Helaas zit hij niet in de positie dat maximaliseren datgene is wat hij moet doen. Maar goed. Alles is nog mogelijk.

Kootje

Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 10:34:18
Dat zegt ook niemand. Maar een Button moet je toch minimaal kunnen pakken en moeten pakken wil je kampioen worden. Ik vond het verschil wel erg groot.

Maar daar komt die verkeerde afstelling kijken.
We zijn het er allemaal over eens dat Button en Hamilton redelijk gelijkwaardig zijn, en het daardoor sowieso al lastig is om elkaar te verslaan.
Als de een dan 'n compleet verkeerde afstelling heeft en de ander niet, dan wordt dat lastige 'n onmogelijkheid.
In dat geval vindt ik P5 'n zeer mooi resultaat.

Wizard

Daar is Hamilton ook (mede)verantwoordelijk voor.

0634

Citaat van: Folkert op 07 oktober 2012 - 09:43:08
Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 09:31:07
Citaat van: Folkert op 07 oktober 2012 - 09:23:56
Ik ben er eigenlijk niet een voorstander van, maar Button laat Hamilton voorbij ajb :P die 2 punten zijn nu wel ff nodig :P

Kijk, en daarom is Hamilton geen Alonso. In deze fase van het kampioenschap opnieuw afgetroefd door Jenson Button, die rijdt met een potentiëel bak-probleem en een gridstraf achter de kiezen heeft. Chapeau Button! Kanttekening Hamilton.
Inderdaad en parkeerd Alonso zijn auto in de grindbak, na Kimi te hebben afgesneden.

Inderdaad, Alonso gooit zijn voorsprong gewoon uit het raam.  :o :-\

Kanttekening Alonso......

Ja dahag. Dat was natuurlijk niet Alonso's fout.

Kootje

Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 10:51:44
Daar is Hamilton ook (mede)verantwoordelijk voor.

Weet ik ook.
Maar dat maakt het resultaat of z'n race in het geheel nog niet minder.
Het is de reden van 'n teleurstellend, maar -gezien die reden- toch nog goed resultaat.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2012 - 11:34:36
Citaat van: Folkert op 07 oktober 2012 - 09:43:08
Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 09:31:07
Citaat van: Folkert op 07 oktober 2012 - 09:23:56
Ik ben er eigenlijk niet een voorstander van, maar Button laat Hamilton voorbij ajb :P die 2 punten zijn nu wel ff nodig :P

Kijk, en daarom is Hamilton geen Alonso. In deze fase van het kampioenschap opnieuw afgetroefd door Jenson Button, die rijdt met een potentiëel bak-probleem en een gridstraf achter de kiezen heeft. Chapeau Button! Kanttekening Hamilton.
Inderdaad en parkeerd Alonso zijn auto in de grindbak, na Kimi te hebben afgesneden.

Inderdaad, Alonso gooit zijn voorsprong gewoon uit het raam.  :o :-\

Kanttekening Alonso......

Ja dahag. Dat was natuurlijk niet Alonso's fout.

Zou dat niet sarcastisch bedoeld zijn  :-\

0634

Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 09:31:07
Citaat van: Folkert op 07 oktober 2012 - 09:23:56
Ik ben er eigenlijk niet een voorstander van, maar Button laat Hamilton voorbij ajb :P die 2 punten zijn nu wel ff nodig :P

Kijk, en daarom is Hamilton geen Alonso. In deze fase van het kampioenschap opnieuw afgetroefd door Jenson Button, die rijdt met een potentiëel bak-probleem en een gridstraf achter de kiezen heeft. Chapeau Button! Kanttekening Hamilton.

Overdreven zeg... Mijn hemel, Lewis wordt afgetroefd door Button. De Schande!  ::)