De mogelijkheden van Der Michael

Gestart door 0634, 29 september 2012 - 08:43:13

« vorige - volgende »

Wat zou de beste optie zijn voor der Recordmeister?

Stoppen! Enough is enough!! Met pensioen gaan is leuk met zoveel poen.
5 (23.8%)
Sauber. Doen het leuk dit jaar. Heel leuk.
3 (14.3%)
Williams-Renault. Zou mooi zijn, afsluiten bij het team van zijn vroegere aartrivaal!
0 (0%)
Ferrari. Alonso proberen te verslaan. Iedereen laten zien dat Michael de beste is. Nog steeds.
4 (19%)
Teammanager/adviseur etc. etc. worden.
6 (28.6%)
Iets anders nl...
3 (14.3%)

Totaal aantal stemmen: 18

Figge

Schumacher zal bij elk team waar hij teamgenoot wordt van iemand die voor het WK kan gaan haast vernederd worden. Schumacher moet gewoon stoppen. Punt. Klaar. Geen F1 meer.
Als je nou toch 7 voudig WK bent, dan ga je toch niet meer bij een middenmoter instappen die als hoogste ambitie heeft om middenmoter te zijn...

Figge

Citaat van: Jeroen op 01 oktober 2012 - 19:40:23
Ja maar dat is toch ook zo? Waarom zou je anders willen dat Schumacher naar Ferrari gaat?

Klopt ik kan ook alleen maar die reden bedenken.
Het lijkt haast wel of men vind dat Schumacher een soort recht heeft op een glorieus afscheid...
Volgens mij had ie dat ook in Brazilie in 2006...

Fabian

Ik heb dan eindelijk een keuze gemaakt. Ik heb gekozen voor een rol als teamadviseur/teammanager. Ik denk dat de tijd voor Schumi is gekomen om de helm definitief aan de wilgen te hangen. Ik heb nog steeds een zwak voor die vent, maar ik denk dat z'n tijd nu gekomen is. Als teamadviseur heb je aan Schumacher een goede. Ik denk dat veel teams hem dan graag willen hebben. Je zou hem bijvoorbeeld kunnen betrekken bij het coachen van jonge talenten. Als je Schumacher in zo'n rol hebt dan trekt dat jonge getalenteerde rijders ook wel aan denk ik.

Franky R.

Citaat van: Fabian op 01 oktober 2012 - 19:48:54
Ik heb dan eindelijk een keuze gemaakt. Ik heb gekozen voor een rol als teamadviseur/teammanager. Ik denk dat de tijd voor Schumi is gekomen om de helm definitief aan de wilgen te hangen. Ik heb nog steeds een zwak voor die vent, maar ik denk dat z'n tijd nu gekomen is. Als teamadviseur heb je aan Schumacher een goede. Ik denk dat veel teams hem dan graag willen hebben. Je zou hem bijvoorbeeld kunnen betrekken bij het coachen van jonge talenten. Als je Schumacher in zo'n rol hebt dan trekt dat jonge getalenteerde rijders ook wel aan denk ik.


Een begrijpelijke keuze van je, Fabian. Maar IMHO heb je niets aan welke oud-coureur dan ook, als men nog steeds vasthoudt aan het huidige testverbod. Want dan zou een teamadviseur pas echt aan zijn rendement komen, omdat er dan via dergelijke testsessie's een jong talent kan worden geƫvalueerd.


Nog los van het feit, dat Schumi niet uit vrije wil mogelijk moet stoppen. In 2006 was dat, min of meer volgens de verhalen, zijn eigen keus. Nu staat hij voor een voldongen feit, nml. dat hij wordt vervangen door Hamilton.


We weten niet hoe Schumacher ermee omgaat. Al verwacht ik geen hysterische "Barrichello-achtige" toestanden.

Figge

Volgens mij was Schumacher ook in 2006 nog de meest gedreven coureur van zijn generatie. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er toch behoorlijk druk op Schumacher is uitgeoefend in 2006 om te stoppen. "Together with the team I decided" waren de woorden geloof... Dat impliceert voor mij dat het zeker niet alleen zijn eigenkeuze is geweest. En dat ie toen ook nog niet klaar was met F1... Maar goed ouwe koeien zijn dat...

Ik ben wel eens benieuwd naar waarom mensen hem zo'n goede adviseur zouden vinden...
Coureur of adviseur... Totaal verschillende competenties...

Franky R.

Citaat van: Figge op 01 oktober 2012 - 20:10:36
Volgens mij was Schumacher ook in 2006 nog de meest gedreven coureur van zijn generatie. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er toch behoorlijk druk op Schumacher is uitgeoefend in 2006 om te stoppen. "Together with the team I decided" waren de woorden geloof... Dat impliceert voor mij dat het zeker niet alleen zijn eigenkeuze is geweest. En dat ie toen ook nog niet klaar was met F1... Maar goed ouwe koeien zijn dat...

Ik ben wel eens benieuwd naar waarom mensen hem zo'n goede adviseur zouden vinden...
Coureur of adviseur... Totaal verschillende competenties...


Het lijkt geloofwaardig, maar ik heb nooit echt begrepen hoe Ferrari druk zou kunnen uitoefenen op Schumi. Want hij had IMHO destijds ook naar een ander team kunnen stappen.


Maar goed, idd. geeft het geen garanties dat een goede sporter ook een goede begeleider/coach is...*Hint...Marco van Basten...Hint* ;)

Kootje

Na zijn afscheid is hij toch al adviseur geweest. ::)
Bij Ferrari zette hij in 2007 z'n rol als begeleider van Massa voort en zat hij ook aan de pitmuur als teamadviseur.
Leverde ze wel, voorlopig de laatste, titel op.

Wizard

@Franky: Ik denk niet dat Ferrari druk heeft uitgeoefend op Schumacher. Hooguit om tot een conclusie te komen. De rijders lagen niet voor het oprapen.

Figge

Citaat van: Kootje op 01 oktober 2012 - 20:19:51
Na zijn afscheid is hij toch al adviseur geweest. ::)
Bij Ferrari zette hij in 2007 z'n rol als begeleider van Massa voort en zat hij ook aan de pitmuur als teamadviseur.
Leverde ze wel, voorlopig de laatste, titel op.

Denk je serieus dat dat de laatste Wereldtitel van Ferrari heeft opgeleverd... Dat denk ik niet eerlijk gezegd.
Ik denk dat Kimi precies op tijd aan Ferrari gewend was (super 2e seizoenshelft) en dat McLaren de interne strijd tussen Alonso en Hamilton te veel heeft laten escaleren... Dat heeft niets met Schumacher te maken aangezien Kimi hem liever kwijt dan rijk was...

Figge

Citaat van: Wizard op 01 oktober 2012 - 20:20:48
@Franky: Ik denk niet dat Ferrari druk heeft uitgeoefend op Schumacher. Hooguit om tot een conclusie te komen. De rijders lagen niet voor het oprapen.

Volgens mij was het publiek geheim dat ze Kimi al hadden gehaald...

Kootje

Citaat van: Figge op 01 oktober 2012 - 20:23:45
Citaat van: Kootje op 01 oktober 2012 - 20:19:51
Na zijn afscheid is hij toch al adviseur geweest. ::)
Bij Ferrari zette hij in 2007 z'n rol als begeleider van Massa voort en zat hij ook aan de pitmuur als teamadviseur.
Leverde ze wel, voorlopig de laatste, titel op.

Denk je serieus dat dat de laatste Wereldtitel van Ferrari heeft opgeleverd...

Wie zegt dat ???, ik iig niet.
Volgens mij staat er duidelijk voorlopig laatste, wat dus betekend dat er in de toekomst vast nog wel meer komen.
Misschien zelfs dit jaar al, maar na Kimi hebben ze er geen meer gewonnen, dus de voorlopig laatste. ::)

Franky R.

Citaat van: Kootje op 01 oktober 2012 - 20:19:51
Na zijn afscheid is hij toch al adviseur geweest. ::)
Bij Ferrari zette hij in 2007 z'n rol als begeleider van Massa voort en zat hij ook aan de pitmuur als teamadviseur.
Leverde ze wel, voorlopig de laatste, titel op.


Ik kan nu pas reageren, omdat ik vast zat in een lachbui...Kootje, jongen...Ben je het vergeten? Toen Kimi 'op advies' van Schumi overstapte naar regenbanden, en dat Kimi daarna totaal verzoop? Het ging overigens wel regenen, maar pas 15 rondes later of zo. Volgens mij was het Maleisie 2007?


Daarna moest Kimi idd. niet zo veel hebben van Schumacher...Ik kan het mij niet heugen dat Michael daarna nog aan de pitmuur zat.

Figge

Citaat van: Franky R. op 01 oktober 2012 - 20:14:57
Citaat van: Figge op 01 oktober 2012 - 20:10:36
Volgens mij was Schumacher ook in 2006 nog de meest gedreven coureur van zijn generatie. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er toch behoorlijk druk op Schumacher is uitgeoefend in 2006 om te stoppen. "Together with the team I decided" waren de woorden geloof... Dat impliceert voor mij dat het zeker niet alleen zijn eigenkeuze is geweest. En dat ie toen ook nog niet klaar was met F1... Maar goed ouwe koeien zijn dat...

Ik ben wel eens benieuwd naar waarom mensen hem zo'n goede adviseur zouden vinden...
Coureur of adviseur... Totaal verschillende competenties...


Het lijkt geloofwaardig, maar ik heb nooit echt begrepen hoe Ferrari druk zou kunnen uitoefenen op Schumi. Want hij had IMHO destijds ook naar een ander team kunnen stappen.


Maar goed, idd. geeft het geen garanties dat een goede sporter ook een goede begeleider/coach is...*Hint...Marco van Basten...Hint* ;)

Nou, topsporters zijn doorgaans op de eigen prestatie gericht. En Schumacher al helemaal. Een adviseur is op zijn omgeving gericht. Daarom denk ik ook dat een rol als adviseur nooit gaat passen.

Druk uitoefenen op Schumacher? Waarom niet.
Je kunt zeker als iemand als al 10 jaar voor je rijdt, de 1e haarscheurtjes in de prestaties ontdekken.
Als je daarnaast ziet dat de technische staf ook al 10 jaar voor je werkt en mogelijk prestatieproblemen begint te krijgen...
En je hebt je deal met Kimi, die je toch als de nieuwe beste rijder van het veld ziet, al uitonderhandeld...
Waarom zou je dan geen druk uitoefenen op Schumacher... Schumacher eistte namelijk de absolute koppositie.
Dat kon niet als je Kimi haalt...

Franky R.

Citaat van: Figge op 01 oktober 2012 - 20:31:16

Druk uitoefenen op Schumacher? Waarom niet.
Je kunt zeker als iemand als al 10 jaar voor je rijdt, de 1e haarscheurtjes in de prestaties ontdekken.
Als je daarnaast ziet dat de technische staf ook al 10 jaar voor je werkt en mogelijk prestatieproblemen begint te krijgen...
En je hebt je deal met Kimi, die je toch als de nieuwe beste rijder van het veld ziet, al uitonderhandeld...
Waarom zou je dan geen druk uitoefenen op Schumacher... Schumacher eistte namelijk de absolute koppositie.
Dat kon niet als je Kimi haalt...


Ja, dat is een goed argument...Maar dan nog vind ik het geen druk uitoefenen, hooguit dat Ferrari Schumacher niet tegemoet in zijn wensen. Het is IMHO niet zo geweest dat Ferrari zei; "Je moet weg, want wij willen Kimi"...

Figge

Nee het is dan meer...

Beste Michael, je weet dat we met Kimi in onderhandeling zijn. Wij hebben een deal met hem gemaakt, op voorwaarde dat er geen kopman in het team is. Dit betekent dat er nog 1 plek bij ons open blijft. Die kan voor jou zijn maar niet meer op de condities die wij nu met elkaar hebben afgesproken. Als je hier niet mee kunt leven, dan scheiden onze wegen hier...

Zoiets... Ik noem dat druk uitoefenen.