Ook Nederland moet er aan geloven, Formule 1 achter de decoder..

Gestart door maartenf1, 28 september 2012 - 12:19:36

« vorige - volgende »

Formule 1 op Sport1 ik:

Neem een abonnement
20 (51.3%)
Kijk op RTL Duitsland
8 (20.5%)
Stop met F1 kijken
1 (2.6%)
Zoek een stream op internet
10 (25.6%)

Totaal aantal stemmen: 35

SanderD

Citaat van: rafael25 op 13 april 2013 - 15:52:59
Veeerddddoorrieee >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( Geen herhaling bij Sport1....Ik heb Q1,Q2 enQ3 gemist , Maandag de abonnement opzeggen zo snel mogelijk >:( >:( >:(

Je hebt niks gemist.

Fabian

Inderdaad. Heel veel hebben jullie niet gemist. Daar kun je je mee troosten.

0634

Citaat van: rafael25 op 13 april 2013 - 15:52:59
Veeerddddoorrieee >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( Geen herhaling bij Sport1....Ik heb Q1,Q2 enQ3 gemist , Maandag de abonnement opzeggen zo snel mogelijk >:( >:( >:(
Wel een samenvatting, zo om half twaalf.

En ook in de samenvatting denk ik dat je idool wel snel zal zijn ;).

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 13 april 2013 - 22:43:26
Citaat van: rafael25 op 13 april 2013 - 15:52:59
Veeerddddoorrieee >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( Geen herhaling bij Sport1....Ik heb Q1,Q2 enQ3 gemist , Maandag de abonnement opzeggen zo snel mogelijk >:( >:( >:(
Wel een samenvatting, zo om half twaalf.

En ook in de samenvatting denk ik dat je idool wel snel zal zijn ;) .
;D ;D ;D

gloudiesaurus

CitaatBBC grote concurrent van Sport1, en wat doet Fox?

Sport1 is enkele jaren geleden begonnen de zender om te bouwen van een voetbalzender in een algemene sportzender. Nu Voetbal International bijna zeker weet dat Sport1 zijn Britse en Italiaanse voetbalrechten kwijtraakt aan Eredivisie Live, lijkt dit de juiste richting te zijn geweest. Maar is het genoeg? De laatste weken is de BBC namelijk een grote concurrent van Sport1.

Sport1 begon enkele jaren geleden met thematische Golf en Tennis kanalen, en daar kwam afgelopen jaar het voetbal kanaal als derde thema kanaal bij. Deze laatste is ook in HD beschikbaar, zodat het hoofdkanaal Sport1 Select HD niet altijd voor voetbal gebruikt hoeft te worden.

Sport1 heeft naast internationale voetbalrechten ook de Nederlandse televisierechten voor NBA basketbal , PGA en European Tour golf, ATP en WTA tennis, Davis Cup, Wimbledon, MotoGP, F1, beach volleybal en Golden League atletiek.

Dat is een indrukwekkend pakket aan televisierechten. Er is echter een grote concurrent: de BBC zendt een groot gedeelte van dit pakket ook rechtstreeks en in HD uit. De BBC heeft de rechten voor veel van de Major golftoernooien, Wimbledon tennis, alle MotoGP wedstrijden, F1 races en Golden League atletiek. En op de BBC hoeft geen abonnement te worden genomen.

Zou extra content Sport1 dan kunnen helpen? Dat is echter moeilijk. Dit jaar zendt de BBC ook vrije trainingen van de F1 op tv uit van de 9 weekenden die ze live mogen uitzenden en dit jaar zendt de BBC ook enkele kwalificaties van de MotoGP uit naast alle races die ze al uit zenden.

Sport1 presteerde het dit weekend om The Masters golf niet in HD uit te zenden, terwijl zowel op Sport1 Select HD als Sport1 Voetbal HD een herhaling te zien was. Ai, daar is echt niet goed nagedacht, en dat kost kijkers. De BBC heeft de laatste twee dagen van dit toernooi live in HD.

Bij de motorsporten, het golf, het tennis en de atletiek stuurt de BBC steevast grote eigen teams op locatie die zowel in woord als met eigen beelden extra duiding geven aan de standaard beelden. Die teams bestaan dan ook uit zeer vakkundige analisten en commentatoren. Het commentaar van Robert van Dam op Sport1 tijdens de F1 en het ontbreken van enige nabeschouwing van die races laat zien waar Sport1 het van de BBC verliest.

Om te overleven moet Sport1 dus investeren. Investeren in teams en in eigen content. Dit kan natuurlijk ook in samenwerking met internationale zendgemachtigden, zoals de BBC. If you can't beat them, join them. Maar willen ze nog wel investeren?

Sport1 is een zender van Chellomedia, een onderdeel van Liberty Global. Liberty Global heeft vooral bedrijven die distributeur zijn in het medialandschap, zoals het kabelbedrijf UPC, maar heeft daarnaast ook bedrijven die zenders beheren, zoals Chello. Recent nam Liberty Global het Britse kabelbedrijven Virgin Media over. In verband met die overname noemde de CEO van Liberty Global toen dat zijn zenders "limited strategic benefit" hadden. Hij voegde daar aan toe dat het "not part of our strategic plan [is] to start investing massive amounts of capital in content providers".

Staat Sport1 dan te koop? Sinds de overname van Eredivisie Live door Fox van Rupert Murdoch wordt gespeculeerd over de overname van Sport1 door Fox. Het zou Fox niet alleen een groter marktaandeel opleveren, maar het maakt het voor Fox ook makkelijker aanvullende kanalen bij de aanbieders te krijgen. Met Brits en Italiaans voetbal erbij heeft Eredivisie Live behoefte aan aanvullende kanalen bij de verschillende aanbieders, zoals Ziggo en UPC.

Mocht het zover komen, dan hoop ik dat dit niet ten koste gaat van de diversiteit. Want meer tijd voor andere sporten dan voetbal op tv is zeker een verrijking geweest. En daar ben ik Sport1 wel dankbaar voor.

Als ik zo allemaal lees gaan er nog wel wat dingen veranderen. Hopelijk neemt Fox Sport1 niet over, want:
1. het abonnement zal duurder worden
2. fox zal meer voetbal uitzenden en minder F1

Samenwerken met de BBC zou Sport 1 wel helpen, maar of de BBC dat wil? Ik bedoel de voorbeschouwing van BBC kan Sport1 best gebruiken  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

en bbc zendt niet alle races live uit, hoe gaan ze dat dan doen?

SDG

Citaat van: robbert op 15 april 2013 - 07:07:33
en bbc zendt niet alle races live uit, hoe gaan ze dat dan doen?

Het BBC-team (Ben Edwards en David Coulthard) is alle races ter plaatse omdat ook andere stations hun commentaar overnemen (o.a. het Ierse Setanta). Dat exclusiviteitscontract van Sky om alle races live uit te zenden geldt enkel voor Groot-Brittanniƫ, dacht ik.

SDG

CitaatHet commentaar van Robert van Dam op Sport1 tijdens de F1 en het ontbreken van enige nabeschouwing van die races laat zien waar Sport1 het van de BBC verliest.

Wie is dat, die Robert Van Dam?  :)

Fabian

Citaat van: SDG op 15 april 2013 - 08:08:52
CitaatHet commentaar van Robert van Dam op Sport1 tijdens de F1 en het ontbreken van enige nabeschouwing van die races laat zien waar Sport1 het van de BBC verliest.

Wie is dat, die Robert Van Dam?  :)
Z'n tweelingbroer?!

Arthur

Citaat van: Fabian op 15 april 2013 - 08:17:52
Citaat van: SDG op 15 april 2013 - 08:08:52
CitaatHet commentaar van Robert van Dam op Sport1 tijdens de F1 en het ontbreken van enige nabeschouwing van die races laat zien waar Sport1 het van de BBC verliest.

Wie is dat, die Robert Van Dam?  :)
Z'n tweelingbroer?!

Stel je voor dat ze het samen gaan doen..... ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Edwin90

Citaat van: Arthur op 15 april 2013 - 18:29:48
Citaat van: Fabian op 15 april 2013 - 08:17:52
Citaat van: SDG op 15 april 2013 - 08:08:52
CitaatHet commentaar van Robert van Dam op Sport1 tijdens de F1 en het ontbreken van enige nabeschouwing van die races laat zien waar Sport1 het van de BBC verliest.

Wie is dat, die Robert Van Dam?  :)
Z'n tweelingbroer?!

Stel je voor dat ze het samen gaan doen..... ;D

*ZAP*

Arthur

Ook ik zit het met dilemma van Sport 1. Ik overweeg het eruit te smijten maar dan? Switchen met het risico iets te missen wil ik ook niet lopen. Het commentaar van RVD is gewoonweg niet goed genoeg [ben ik nog mild] maar het alternatief zie ik ook nog niet... Ben er nog steeds niet uit...

En massaal opzeggen wil niet zeggen dat het verandert [behalve dat ik mezelf waarschijnlijk het welbekende oor....]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Met een beetje basiskennis van de Duitse taal mis je niks. 8)

Edwin90

Citaat van: Arthur op 15 april 2013 - 19:19:16
Ook ik zit het met dilemma van Sport 1. Ik overweeg het eruit te smijten maar dan? Switchen met het risico iets te missen wil ik ook niet lopen. Het commentaar van RVD is gewoonweg niet goed genoeg [ben ik nog mild] maar het alternatief zie ik ook nog niet... Ben er nog steeds niet uit...

En massaal opzeggen wil niet zeggen dat het verandert [behalve dat ik mezelf waarschijnlijk het welbekende oor....]

Same here. Zit ook al te denken om na afloop van de races die niet op de BBC zijn de Sky uitzending te kijken.

Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 15 april 2013 - 20:04:45
Met een beetje basiskennis van de Duitse taal mis je niks. 8)

En waar wordt het dan uitgezonden in 'D'? RTL is [volgens mij] niet te ontvangen in het standaardpakket van Ziggo...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel