Banaan vd race: Singapore

Gestart door Kootje, 23 september 2012 - 17:19:08

« vorige - volgende »

Wie deed er het domst vandaag?

Schumacher
9 (52.9%)
Karthikeyan
2 (11.8%)
McLaren engineers die Lewis (met of zonder medeweten) met 'n slechte bak op pad sturen
2 (11.8%)
Pitcrew van Petrov die hem loslaten met 'n los linkervoorwiel
0 (0%)
Charlie Whiting en z'n stewards die Vettel onbestraft laat voor 'n breaktest achter de SC
1 (5.9%)
niemand was dom bezig
2 (11.8%)
iemand anders deed nog veel dommer, en wel ......
1 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 14

Poll gesloten: 07 oktober 2012 - 17:19:08

Kootje

Citaat van: Wizard op 23 september 2012 - 18:12:59
Om een duit in het zakje te doe; ik ga buiten de maat zingen (dus ja, mijn keuze mag terecht bekritiseerd worden) en ga voor PĂ©rez. Wat een omhoog gevallen joch! Rijdt zelf tegen Nico aan om vervolgens, zoals Mol dat treffend onder woorden bracht, als een diva te gaan zwaaien. Sowieso ben ik dat gezwaai beu. Die handen aan het stuur en rijden luidt het devies!

Niet echt banaanwaardig imo, maar voor de verandering ben ik het wel met je eens dat dat zwaaien rete irritant is. En zeker in dit geval, waar het ook nog eens zwaar onterecht was. Als er een iemand was die deze race even mocht zwaaien, dan wqas het Massa wel naar Senna. Die had alleen ff geen tijd, die had beide handen nodig om z'n auto onder controle te krijgen. Die bocht had ook geen twintig meter verder moeten liggen volgens mij. ;D

0634

Citaat van: Kootje op 23 september 2012 - 18:01:01
Citaat van: Wizard op 23 september 2012 - 17:49:55
Citaat van: Kootje op 23 september 2012 - 17:43:39
Citaat van: Wizard op 23 september 2012 - 17:41:58
Als Schumacher niet kon remmen, waarom blokkeerde de boel dan?

Vraag dat aan Schumacher, ik ben geen techneut.
Ik weet alleen dat als 'n coureur iets beweerd, ik dat niet in twijfel mag trekken, of nu ineens wel? ::)

Leg uit!

Wat valt er uit te leggen?
Dat Schumi beweerde dat er 'n probleempje met z'n remmen was?
Kun je lezen onder de eerder bijgevoegde link, en ook hier bijvoorbereld: http://www.planetf1.com/driver/3213/8103878/Schumi-It-was-unavoidable

Of dat ik zijn uitspraken niet in twijfel mag trekken?
Onlangs nog trok ik 'n uitspraak van Alonso over zijn ambities in twijfel, en we weten allebei hoe dat verder ging, toch!?
Kan me iig meerdere comments herrinneren waarin er woorden van de volgende strekking gebruikt werden: "Wie zijn wij/ben jij om het woord van Alonso in twijfel te trekken." .... of .... "Als hij (Alonso) dat zegt, dan zal dat heus wel zo zijn."

Als het over ambities gaat heeft het geen zin om te liegen, als een rijder een fout maakt is het wel lastig toegeven voor de meesten.

Zoals Wizard al zei: als je wielen blokkeren, kan je toch moeilijk beweren dat je wagen niet remt. Rijdersfout.

Franky R.

Schumacher...Maar met een vermelding voor de technici van McLaren. Vooral omdat ze na Monza zo'n grote bek hadden over 'kwaliteitscontrole' en blablabla....En dan valt Hamilton uit met een defecte bak.


Je zou bijna denken dat McLaren liever niet heeft dat Hamilton een goede kans maakt op het WK. Net nu Lewis doet wat hij moet doen en zich niet [meer] verliest in frustratie, gebeurd er dit... ::)

0634

De FIA geloofde het 'o mijn remmen deden het niet'-verhaal blijkbaar ook niet.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 23 september 2012 - 20:24:35
De FIA geloofde het 'o mijn remmen deden het niet'-verhaal blijkbaar ook niet.

Blijkbaar niet nee.  ;D

Lolo

Maldonado. Was weer bagger. Begon al bij de start waar ie meteen 2 plaatsen verloor..

0634

Hm, ik vond hem verder prima rijden. Had nog een stoere actie.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 23 september 2012 - 20:26:36
Citaat van: Jeroen op 23 september 2012 - 20:24:35
De FIA geloofde het 'o mijn remmen deden het niet'-verhaal blijkbaar ook niet.

Blijkbaar niet nee.  ;D
Tja, nogal logisch als je met blokkerende wielen achterop een ander rijdt... :P

Matthijs

Citaat van: Franky R. op 23 september 2012 - 21:33:18
Citaat van: Kootje op 23 september 2012 - 20:26:36
Citaat van: Jeroen op 23 september 2012 - 20:24:35
De FIA geloofde het 'o mijn remmen deden het niet'-verhaal blijkbaar ook niet.

Blijkbaar niet nee.  ;D
Tja, nogal logisch als je met blokkerende wielen achterop een ander rijdt... :P
Zijn remmen deden het wel ja, anders blokkeren ze niet. Maar het is niet normaal dat je achterwielen blokkeren, dus er was wel echt wel iets aan de hand. Maar wellicht waren zijn remmen niet warm genoeg en dan ik het wel de 'schuld' van Schumacher.

Gerard

Die gasten van Sauber waren inderdaad lekker hen eigen race aan het verpesten, hoewel dat momentje van Massa en Senna ook heel anderrs had kunnen aflopen..
Als Massa zijn auto daar verloren was, had hij met stip de banaan van de race geweest,maar nu.... mwahh

Schumacher deed er alles aan om een crash te voorkomen, maar doordat Perez en Vergne zo vroeg remden remde hij ' veel te laat'
Wat mij betreft race-incident

Matthijs

Citaat van: Gerard op 24 september 2012 - 10:35:10
Schumacher deed er alles aan om een crash te voorkomen, maar doordat Perez en Vergne zo vroeg remden remde hij ' veel te laat'. Wat mij betreft race-incident
Als dat waar is dan zou dat betekenen dat stewards puur op basis van de beelden een straf aan Schumacher hebben gegeven, en niet op telemetrie dat wellicht iets anders laat zien. Dat zou ik een grof schandaal vinden en een pure naaistreek richting Schumacher. Tenzij blijkt dat Schumacher zijn remmen onvoldoende had opgewarmd.

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 24 september 2012 - 08:35:51
Citaat van: Franky R. op 23 september 2012 - 21:33:18
Citaat van: Kootje op 23 september 2012 - 20:26:36
Citaat van: Jeroen op 23 september 2012 - 20:24:35
De FIA geloofde het 'o mijn remmen deden het niet'-verhaal blijkbaar ook niet.

Blijkbaar niet nee.  ;D
Tja, nogal logisch als je met blokkerende wielen achterop een ander rijdt... :P
Zijn remmen deden het wel ja, anders blokkeren ze niet. Maar het is niet normaal dat je achterwielen blokkeren, dus er was wel echt wel iets aan de hand. Maar wellicht waren zijn remmen niet warm genoeg en dan ik het wel de 'schuld' van Schumacher.


Of zijn rembalans niet op tijd aangepast...

Matthijs

Nee hoor, want hij blokkeerde met 4 wielen. Dus het maakt niet/nauwelijks uit hoe de rembalans stond.

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 24 september 2012 - 12:49:42
Nee hoor, want hij blokkeerde met 4 wielen. Dus het maakt niet/nauwelijks uit hoe de rembalans stond.


Als je rembalans 'te ver naar achteren staat' moet je harder trappen om je voorremmen warm te houden. In een SC-situatie zou je dus je balans naar voren moeten halen, zodat je je voorremmen makkelijker kunt opwarmen?
;)

Fabian

WIE HEEFT ER OP KARTHIKEYAN GESTEMD!!?? >:( >:( >:( >:(