Round 14: Singtel Singapore Grand Prix

Gestart door Enzo, 16 september 2012 - 21:37:54

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: robbert op 23 september 2012 - 21:16:38
een goeie race gezien. Alonso heeft geluk gehad dat hamilton uitviel, maar nu is het vettel die dichterbij komt, ook een team die sneller was dan de ferrari. Alonso heeft opnieuw opgeroepen dat ferrari dringend hun wagen moeten verbeteren, willen ze de titel halen. En gelijk heeft hij, zijn voorsprong wordt kleiner en kleiner. En 29 punten met nog 6 races te gaan, is bitterweinig. Maar toch weer goed dat Alonso op het podium eindigde, met een wagen die niet zo snel was :)


Ik zie het nog gebeuren dat Ferrari iets vindt, waardoor ze iets sneller gaan of meer tractie hebben. Ik schrijf Alonso niet af, maar Ferrari ook niet! Ik zou de updates van die Italianen maar goed in de gaten houden...

rafael25

Kom op, Lewis
De ultieme maatregel van een man is niet waar hij staat in momenten van comfort en gemak, maar waar hij staat in tijden van uitdaging en controverse. Martin Luther King.

Wizard

Citaat van: Franky R. op 23 september 2012 - 21:35:30
Citaat van: robbert op 23 september 2012 - 21:16:38
een goeie race gezien. Alonso heeft geluk gehad dat hamilton uitviel, maar nu is het vettel die dichterbij komt, ook een team die sneller was dan de ferrari. Alonso heeft opnieuw opgeroepen dat ferrari dringend hun wagen moeten verbeteren, willen ze de titel halen. En gelijk heeft hij, zijn voorsprong wordt kleiner en kleiner. En 29 punten met nog 6 races te gaan, is bitterweinig. Maar toch weer goed dat Alonso op het podium eindigde, met een wagen die niet zo snel was :)


Ik zie het nog gebeuren dat Ferrari iets vindt, waardoor ze iets sneller gaan of meer tractie hebben. Ik schrijf Alonso niet af, maar Ferrari ook niet! Ik zou de updates van die Italianen maar goed in de gaten houden...

Wat meestal wordt vergeten is dat de concurentie ook doorontwikkeld. Zeker nu met een testverbod niet de makkelijkste opgave.

Folkert

Citaat van: sanderalonso op 23 september 2012 - 16:16:18
Citaat van: Folkert op 23 september 2012 - 16:15:26
Citaat van: Wizard op 23 september 2012 - 16:03:14
Citaat van: Jeroen op 23 september 2012 - 15:59:02
Niet mee eens hoor. Het is helemaal geen geluk. ferrari en Alonso hebben het veel beter voor elkaar. Als pitstops herhaaldelijk falen, heb je het niet voor elkaar. Als je auto's te vaak stuk gaan, heb je het niet voor elkaar. Als jezelf als rijder te druistig bent in sommige situaties (want toen met Pastor had hij echt beter moeten weten) heb je het niet voor elkaar.

Dan heb je ook een keer pech als je wordt aangetikt, maar het is simpelweg zo: dat als je dat allemaal niet voor elkaar hebt wordt je geen kampioen. En volkomen terecht ook.



Seizoensverloop wordt regelmatig in termen als pech en geluk weggezet. Maar ergens stopt het. Nog even en het eventueel kampioenschap van Hamilton of Vettel wordt gelinkt aan geluk vanwege kampioenwaardig materiaal. En pech voor de rijders die niet beschikken over dit kampioenwaardig materiaal.
Seizoensverloop, ok, maar ergens stopt het. Op een gegeven moment word het gewoon geluk of pech. Seizoensverloop vind ik dat alle titel strijders evenveel geluk of pech hebben in het jaar. Seizoens verloop vind ik gewoon te makkelijk. En nogmaals, dat doet niks aan de prestaties van Alonso.

Ik vind geluk te makkelijk.
Maar het is het wel. Of Alonso er wat aan kan doen maakt niet uit, maar het is zijn geluk dat anderen mechanische pech hebben. Niks anders. Het is niet te gemakkelijk om het geluk te noemen.
Trotse vader van Rosalie(L)

KovalainenFanForever

bohhh ik kan me zo ergeren aan die Marussia's. Of Caterham was te langzaam of ze richten hun vizieren al op 2013. ik hoop het laatste, want ik kan het niet meer aanzien dat Kovalainen, wat hij ook probeert, steevast in de achterhoede over de finish komt. Nu hebben die verdomde Marussia's de 10de plek overgenomen. >:(

0634

Citaat van: Folkert op 23 september 2012 - 22:52:52
Citaat van: sanderalonso op 23 september 2012 - 16:16:18
Citaat van: Folkert op 23 september 2012 - 16:15:26
Citaat van: Wizard op 23 september 2012 - 16:03:14
Citaat van: Jeroen op 23 september 2012 - 15:59:02
Niet mee eens hoor. Het is helemaal geen geluk. ferrari en Alonso hebben het veel beter voor elkaar. Als pitstops herhaaldelijk falen, heb je het niet voor elkaar. Als je auto's te vaak stuk gaan, heb je het niet voor elkaar. Als jezelf als rijder te druistig bent in sommige situaties (want toen met Pastor had hij echt beter moeten weten) heb je het niet voor elkaar.

Dan heb je ook een keer pech als je wordt aangetikt, maar het is simpelweg zo: dat als je dat allemaal niet voor elkaar hebt wordt je geen kampioen. En volkomen terecht ook.



Seizoensverloop wordt regelmatig in termen als pech en geluk weggezet. Maar ergens stopt het. Nog even en het eventueel kampioenschap van Hamilton of Vettel wordt gelinkt aan geluk vanwege kampioenwaardig materiaal. En pech voor de rijders die niet beschikken over dit kampioenwaardig materiaal.
Seizoensverloop, ok, maar ergens stopt het. Op een gegeven moment word het gewoon geluk of pech. Seizoensverloop vind ik dat alle titel strijders evenveel geluk of pech hebben in het jaar. Seizoens verloop vind ik gewoon te makkelijk. En nogmaals, dat doet niks aan de prestaties van Alonso.

Ik vind geluk te makkelijk.
Maar het is het wel. Of Alonso er wat aan kan doen maakt niet uit, maar het is zijn geluk dat anderen mechanische pech hebben. Niks anders. Het is niet te gemakkelijk om het geluk te noemen.
Ik rijden er 24 mee. Dan is het niet alleen Alonso die daar voordeel uit kan peuren maar hij is wel de enige die dat doet.

robbert

Citaat van: Jeroen op 23 september 2012 - 21:26:18
Een optimistische Ferrarifan ben je niet he Robbert ;).

zoals ik al eerder zei, ik ben realistisch. Ik riep tijdens de gp van duitsland dat mclaren de snelste zijn. Ze hebben wel al 3 races op rij gewonnen, en moest hamilton niet uitgevallen zijn waren er 4. Ik zie wat ik zie. En ja, alonso is uitgelopen op hamilton, maar vettel komt nu weer dichterbij é, en redbull was ook wat sneller dan ferrari. Ik hoop natuurlijk dat alonso wk word, en ik ziet het mss wat negatief in, maar we moeten realistisch blijven en inzien dat ferrari toch dringend moet verbeteren. 1 fout van het team of pech van alonso en het veld ligt weer dicht bij elkaar. En inderdaad, alonso staat er best voor, maar redbull en mclaren liggen op loer en zijn sneller dan hen

Folkert

Citaat van: Jeroen op 23 september 2012 - 23:01:49
Citaat van: Folkert op 23 september 2012 - 22:52:52
Citaat van: sanderalonso op 23 september 2012 - 16:16:18
Citaat van: Folkert op 23 september 2012 - 16:15:26
Citaat van: Wizard op 23 september 2012 - 16:03:14
Citaat van: Jeroen op 23 september 2012 - 15:59:02
Niet mee eens hoor. Het is helemaal geen geluk. ferrari en Alonso hebben het veel beter voor elkaar. Als pitstops herhaaldelijk falen, heb je het niet voor elkaar. Als je auto's te vaak stuk gaan, heb je het niet voor elkaar. Als jezelf als rijder te druistig bent in sommige situaties (want toen met Pastor had hij echt beter moeten weten) heb je het niet voor elkaar.

Dan heb je ook een keer pech als je wordt aangetikt, maar het is simpelweg zo: dat als je dat allemaal niet voor elkaar hebt wordt je geen kampioen. En volkomen terecht ook.



Seizoensverloop wordt regelmatig in termen als pech en geluk weggezet. Maar ergens stopt het. Nog even en het eventueel kampioenschap van Hamilton of Vettel wordt gelinkt aan geluk vanwege kampioenwaardig materiaal. En pech voor de rijders die niet beschikken over dit kampioenwaardig materiaal.
Seizoensverloop, ok, maar ergens stopt het. Op een gegeven moment word het gewoon geluk of pech. Seizoensverloop vind ik dat alle titel strijders evenveel geluk of pech hebben in het jaar. Seizoens verloop vind ik gewoon te makkelijk. En nogmaals, dat doet niks aan de prestaties van Alonso.

Ik vind geluk te makkelijk.
Maar het is het wel. Of Alonso er wat aan kan doen maakt niet uit, maar het is zijn geluk dat anderen mechanische pech hebben. Niks anders. Het is niet te gemakkelijk om het geluk te noemen.
ilto
Ik rijden er 24 mee. Dan is het niet alleen Alonso die daar voordeel uit kan peuren maar hij is wel de enige die dat doet.
Ja klopt. Vettel haalde er ook voordeel uit. Maar niet iedereen rijd in een wagen die mee kan voor de titel. Alonso wel.Daarnaast hebben die andere coureurs ook nog eens pech soms en Alonso niet. Dat bv Hamilton niet constant scoort is niet dankzij het talent van Alonso. Noch dankzij het falen van Hamilton, want Hamilton faalt niet. Hamilton rijd super sterk dit jaar en is imo toch wel de beste/snelste. Alonso is het meest constant, klopt maar Hamilton is al 4 keer uit gevallen zonder dat het zijn schuld is. Wat kan het anders zijn dan geluk?

En ja race verloop? wat is dat nou überhaupt voor iets. Geluk of pech kan prima onder race verloop(als ik de term goed begrijp dan) geplaatst worden. Alonso had een uiterst gelukkig race verloop. (seizoensverloop.)
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Jeroen op 23 september 2012 - 16:12:10
Ik vind dat geen geluk, echt niet. Het is een kwaliteit als je beter en betrouwbaarder bent. Anders is alles geluk.
Lewis is even betrouwbaar als Alonso en dit jaar misschien zelfs nog beter ook. Maar geluk hoort er bij en dit jaar heeft Alonso het meeste geluk. Wat moet je het anders noemen?
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Wizard op 23 september 2012 - 16:37:25
Citaat van: sanderalonso op 23 september 2012 - 16:16:18
Citaat van: Folkert op 23 september 2012 - 16:15:26
Citaat van: Wizard op 23 september 2012 - 16:03:14
Citaat van: Jeroen op 23 september 2012 - 15:59:02
Niet mee eens hoor. Het is helemaal geen geluk. ferrari en Alonso hebben het veel beter voor elkaar. Als pitstops herhaaldelijk falen, heb je het niet voor elkaar. Als je auto's te vaak stuk gaan, heb je het niet voor elkaar. Als jezelf als rijder te druistig bent in sommige situaties (want toen met Pastor had hij echt beter moeten weten) heb je het niet voor elkaar.

Dan heb je ook een keer pech als je wordt aangetikt, maar het is simpelweg zo: dat als je dat allemaal niet voor elkaar hebt wordt je geen kampioen. En volkomen terecht ook.



Seizoensverloop wordt regelmatig in termen als pech en geluk weggezet. Maar ergens stopt het. Nog even en het eventueel kampioenschap van Hamilton of Vettel wordt gelinkt aan geluk vanwege kampioenwaardig materiaal. En pech voor de rijders die niet beschikken over dit kampioenwaardig materiaal.
Seizoensverloop, ok, maar ergens stopt het. Op een gegeven moment word het gewoon geluk of pech. Seizoensverloop vind ik dat alle titel strijders evenveel geluk of pech hebben in het jaar. Seizoens verloop vind ik gewoon te makkelijk. En nogmaals, dat doet niks aan de prestaties van Alonso.

Ik vind geluk te makkelijk.

Inderdaad. Bovendien valt me op dat een uitval van Hamilton altijd wordt omgezet naar geluk voor Fernando. Als Hamilton met de beste auto van het veld wint, hoor je niemand over geluk voor Hamilton, de beste auto te bezitten en pech voor Alonso dat de Ferrari niet hard genoeg loopt. Dan is het weer ordinair seizoensverloop. En zo dendert deze trein door en door en door en door.
Moet eigenlijk niet reageren, was eerder ook foutje dat ik op jou reageerde. Dacht namelijk dat Jeroen het zei.
Maar goed. Het geluk voor Hamilton is dat hij goede auto heeft, maar dankzij zijn talent en kunnen wint hij een race(3 in dit geval). Dat Alonso wel finisht is knap en goed en soms beter dan de auto, maar dat mag je verwachten van een top coureur. Iets wat Lewis ook doet. Alleen door pech valt hij uit of loopt hij punten mis. Dat Alonso nu 3de word ipv 4 is niet dankzij de talenten van Alonso, maar door uit val beurt van Hamilton. Alonso heeft pech eerste 3 races een bagger auto te hebben, maar scoort dankzij wat pech voor anderen toch goede resultaten. Alonso leid nu de lijst, maar niet omdat hij beter, sneller was dan Hamilton of Vettel.

hoe wil je de uitval beurt van Lewis dan omschrijven? Dankzij de talenten van Alonso finisht Hamilton niet en loopt Alonso 15 punten uit? We hoeven dat niet om te zetten in geluk voor Alonso, want dat is het al. Het is geluk en blijft geluk.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Wizard op 23 september 2012 - 22:15:32
Citaat van: Franky R. op 23 september 2012 - 21:35:30
Citaat van: robbert op 23 september 2012 - 21:16:38
een goeie race gezien. Alonso heeft geluk gehad dat hamilton uitviel, maar nu is het vettel die dichterbij komt, ook een team die sneller was dan de ferrari. Alonso heeft opnieuw opgeroepen dat ferrari dringend hun wagen moeten verbeteren, willen ze de titel halen. En gelijk heeft hij, zijn voorsprong wordt kleiner en kleiner. En 29 punten met nog 6 races te gaan, is bitterweinig. Maar toch weer goed dat Alonso op het podium eindigde, met een wagen die niet zo snel was :)


Ik zie het nog gebeuren dat Ferrari iets vindt, waardoor ze iets sneller gaan of meer tractie hebben. Ik schrijf Alonso niet af, maar Ferrari ook niet! Ik zou de updates van die Italianen maar goed in de gaten houden...

Wat meestal wordt vergeten is dat de concurentie ook doorontwikkeld. Zeker nu met een testverbod niet de makkelijkste opgave.


Het lukte anders best goed voor Ferrari begin 2012...En idd. ontwikkelen de anderen zich ook, maar je kunt je ook in de verkeerde richting ontwikkelen...Zie Button.


Nee, ik vrees een slimme update van Alonso. Hij hoeft niet eens te winnen. Gewoon aanhaken en op de podium komen [zoals in Singapore] zal de druk op de rest alleen maar toenemen.


CitaatDe ultieme maatregel van een man is niet waar hij staat in momenten van comfort en gemak, maar waar hij staat in tijden van uitdaging en controverse. Martin Luther King.


Nice words of wisdom --- ;)

0634

Citaat van: Folkert op 24 september 2012 - 00:28:03
Citaat van: Jeroen op 23 september 2012 - 16:12:10
Ik vind dat geen geluk, echt niet. Het is een kwaliteit als je beter en betrouwbaarder bent. Anders is alles geluk.
Lewis is even betrouwbaar als Alonso en dit jaar misschien zelfs nog beter ook. Maar geluk hoort er bij en dit jaar heeft Alonso het meeste geluk. Wat moet je het anders noemen?

Dat is niet zo. Ten eerste is het altijd, sinds 1950, een combinatie van rijder/wagen/team geweest, dat hoort bij elkaar, en ten tweede is Lewis niet net zo betrouwbaar als Alonso en al helemaal niet beter. Hij is prima hoor, absolute toprijder, maar heeft ook dit jaar te kampen met verkeerde keuzes hier en daar. Neem het hele Maldonado verhaal. Maar goed, die discussie hebben we al gevoerd.

0634

Citaat van: Folkert op 24 september 2012 - 00:37:02
hoe wil je de uitval beurt van Lewis dan omschrijven?

Als Mclaren dat zijn zaken niet op orde heeft. Alweer niet. Ze hebben de snelheid, maar de rest is minder.

Wizard

Citaat van: Folkert op 24 september 2012 - 00:37:02

Moet eigenlijk niet reageren, was eerder ook foutje dat ik op jou reageerde. Dacht namelijk dat Jeroen het zei.


A) Wat moet ik met deze info?
B) Wat bedoel je er mee?

Wizard

Citaat van: Franky R. op 24 september 2012 - 01:07:32
Het lukte anders best goed voor Ferrari begin 2012...En idd. ontwikkelen de anderen zich ook, maar je kunt je ook in de verkeerde richting ontwikkelen...Zie Button.


Nee, ik vrees een slimme update van Alonso. Hij hoeft niet eens te winnen. Gewoon aanhaken en op de podium komen [zoals in Singapore] zal de druk op de rest alleen maar toenemen.

Klopt, maar met een langzamere Ferrari niet de makkelijkste opgave. En Alonso moet ook nog eens uit de problemen blijven. Als Vettel op gelijke hoogte komt, heeft Alonso een probleem. Daarom ligt het kampioenschap in mijn beleving ook nog compleet open.