Round 14: Singtel Singapore Grand Prix

Gestart door Enzo, 16 september 2012 - 21:37:54

« vorige - volgende »

robbert

ja alonso, zoals al heel het seizoen al zit te zeggen, komt snelheid te kort. En dit wordt weer hier bevestigd. Alonso heeft het vandaag weer aangegeven, dat ferrari dringend snelheid moet verbeteren, of de titel zal verloren zijn, ook al staat hij aan de leiding, Hamilton kan weer wat dichterbij komen. Men zal nog moeten opletten van Vettel ook, want hij was anders ook heel het weekend de snelste. Nog veel werk voor Ferrari dus. Podium zal wel haalbaar zijn, maar ze zullen toch meer moeten hebben dan enkel podia. We zullen zien morgen ;)

Enzo


SDG

Citaat van: robbert op 22 september 2012 - 23:19:47
ja alonso, zoals al heel het seizoen al zit te zeggen, komt snelheid te kort. En dit wordt weer hier bevestigd. Alonso heeft het vandaag weer aangegeven, dat ferrari dringend snelheid moet verbeteren, of de titel zal verloren zijn, ook al staat hij aan de leiding, Hamilton kan weer wat dichterbij komen. Men zal nog moeten opletten van Vettel ook, want hij was anders ook heel het weekend de snelste. Nog veel werk voor Ferrari dus. Podium zal wel haalbaar zijn, maar ze zullen toch meer moeten hebben dan enkel podia. We zullen zien morgen ;)

Yep, met nog zeven races te gaan kan het echt nog alle kanten uit dit jaar, hoor.  Schrijf vanaf Button echt nog niemand af, wat mij betreft.

Folkert

#123
Citaat van: robbert op 22 september 2012 - 23:19:47
ja alonso, zoals al heel het seizoen al zit te zeggen, komt snelheid te kort. En dit wordt weer hier bevestigd. Alonso heeft het vandaag weer aangegeven, dat ferrari dringend snelheid moet verbeteren, of de titel zal verloren zijn, ook al staat hij aan de leiding, Hamilton kan weer wat dichterbij komen. Men zal nog moeten opletten van Vettel ook, want hij was anders ook heel het weekend de snelste. Nog veel werk voor Ferrari dus. Podium zal wel haalbaar zijn, maar ze zullen toch meer moeten hebben dan enkel podia. We zullen zien morgen ;)
Alonso vind ik moeilijk inschatten. Podium word ook lastig, want ik verwacht Button wel op het podium. P1 en P2 verwacht ik voor Hamilton en Button. P3 denk ik voor Vettel of Kimi.

Waar ik trouwens nog wel beetje schrik van heb, is dat Hamilton in zijn 2de run de muur wel schampte/aantikte. Hoop niet dat er schade is oid.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Trotse vader van Rosalie(L)


Sabai

Citaat van: Enzo op 22 september 2012 - 23:22:54
Citaat van: Folkert op 22 september 2012 - 23:11:50
Als hij maar niet Lewis of Button er uitkegelt. Alonso mag wel van mij


;D ;D ja idd jammer dat die walnoot er weer tussen staat.


Kootje

Gelukkig 'n slechte starter, dus laat 'm dit keerr maar Alonso en Vettel eraf rijden.  :P

Nee .... alle gekheid op 'n stokkie, van mij mag hij wederom winnen.
Ben bovenal Williams fan, en dan pas fan van Hamilton.
Laat die dus maar 2e worden.
Als Alonso dan ook nog eens buiten het podium eindigt, wat niet ondenkbaar is, ben ik zéér gelukkig. :)

Top 5  (hoop)                            Top 5  (verwachting)
Maldonado                                Hamilton
Hamilton                                   Vettel
Button                                      Button
Vettel                                       Alonso
Alonso                                      Webber


robbert

Citaat van: Kootje op 23 september 2012 - 10:09:22
Gelukkig 'n slechte starter, dus laat 'm dit keerr maar Alonso en Vettel eraf rijden.  :P

Nee .... alle gekheid op 'n stokkie, van mij mag hij wederom winnen.
Ben bovenal Williams fan, en dan pas fan van Hamilton.
Laat die dus maar 2e worden.
Als Alonso dan ook nog eens buiten het podium eindigt, wat niet ondenkbaar is, ben ik zéér gelukkig. :)

Top 5  (hoop)                            Top 5  (verwachting)
Maldonado                                Hamilton
Hamilton                                   Vettel
Button                                      Button
Vettel                                       Alonso
Alonso                                      Webber

aangezien de matige snelheid van ferrari, zal dat inderdaad een lastige zaak worden voor alonso. En als vettel of hamilton nog wint, dan verminderen zijn titelkansen nog. Ferrari moet geen podia meer halen om wk te worden, ze zullen moeten beginnen winnen, en met een ferrari met zo'n snelheid is dat moeilijk ;)

Kootje

Ondanks dat Alonso dat zelf ook roept, ben ik het er niet mee eens.
Alonso zou aan louter 3e, 4e en 5e plaatsen best genoeg kunnen hebben wanneer Button, Hamilton en Vettel elkaar punten af blijven snoepen.
Oke, ze zullen steeds iets dichterbij komen, maar niet met grootse sprongen.

Daarbij wordt ik ook 'n beetje moe van dat verhaal dat Ferrari te langzaam zou zijn.
Op Monza hadden ze nog de snelste auto van allemaal, dus ......
Ook de rest van het jaar doen ze gemiddeld echt niets onder aan de rest.

SanderD

Citaat van: Folkert op 22 september 2012 - 23:11:50
Als hij maar niet Lewis of Button er uitkegelt. Alonso mag wel van mij

Dus jij hoopt dat iemand eruit gekegeld wordt? Sportief!

SanderD

Citaat van: Kootje op 23 september 2012 - 11:14:46
Ondanks dat Alonso dat zelf ook roept, ben ik het er niet mee eens.
Alonso zou aan louter 3e, 4e en 5e plaatsen best genoeg kunnen hebben wanneer Button, Hamilton en Vettel elkaar punten af blijven snoepen.
Oke, ze zullen steeds iets dichterbij komen, maar niet met grootse sprongen.

Daarbij wordt ik ook 'n beetje moe van dat verhaal dat Ferrari te langzaam zou zijn.
Op Monza hadden ze nog de snelste auto van allemaal, dus ......
Ook de rest van het jaar doen ze gemiddeld echt niets onder aan de rest.

Ben het helemaal met je eens. De Ferrari is geen topauto, maar zeker geen slechte auto. Hij heeft 2 weken geleden zelfs nog een podium met die auto gepakt, dus dan is het echt geen rammelbak.

Folkert

Citaat van: Kootje op 23 september 2012 - 10:09:22
Gelukkig 'n slechte starter, dus laat 'm dit keerr maar Alonso en Vettel eraf rijden.  :P

Nee .... alle gekheid op 'n stokkie, van mij mag hij wederom winnen.
Ben bovenal Williams fan, en dan pas fan van Hamilton.
Laat die dus maar 2e worden.
Als Alonso dan ook nog eens buiten het podium eindigt, wat niet ondenkbaar is, ben ik zéér gelukkig. :)

Top 5  (hoop)                            Top 5  (verwachting)
Maldonado                                Hamilton
Hamilton                                   Vettel
Button                                      Button
Vettel                                       Alonso
Alonso                                      Webber
Hey hey. Niet Maldondo boven Hamilton kiezen he. Foei.

Top 5 (hoop)                             Top 5 (verwachting)
1) Hamilton                              1) Hamilton
2) Button                                 2) Vettel
3) Raikkonen                           3) Button   
4) Webber                               4) Alonso
5) Kobayashi                            5) Webber.


Heb je rijtje maar ff gepikt kootje :P Maar hoop dat Maldonado Enzijn hoofd koel houd. En Lewis eieren voor zijn geld kiest als Maldonado te veel aandringt. Dit weekend is ontzettend belangrijk voor Lewis. Als hij hier de fout in gaat, kan hij het WK vergeten, maar als hij wint houd hij met zijn pink de beker al vast. (naast de hand van Alonso ;))
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: sanderalonso op 23 september 2012 - 11:27:57
Citaat van: Folkert op 22 september 2012 - 23:11:50
Als hij maar niet Lewis of Button er uitkegelt. Alonso mag wel van mij

Dus jij hoopt dat iemand eruit gekegeld wordt? Sportief!
Licht sarcastisch bedoelt. Vandaar dat het ook in het klein staat ;). Miste eigenlijk de knipoog oid. Maar ik hoop het niet, maar als het gebeurd zal ik er niet rauwig om zijn ;P
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

Citaat van: sanderalonso op 23 september 2012 - 11:29:17
Citaat van: Kootje op 23 september 2012 - 11:14:46
Ondanks dat Alonso dat zelf ook roept, ben ik het er niet mee eens.
Alonso zou aan louter 3e, 4e en 5e plaatsen best genoeg kunnen hebben wanneer Button, Hamilton en Vettel elkaar punten af blijven snoepen.
Oke, ze zullen steeds iets dichterbij komen, maar niet met grootse sprongen.

Daarbij wordt ik ook 'n beetje moe van dat verhaal dat Ferrari te langzaam zou zijn.
Op Monza hadden ze nog de snelste auto van allemaal, dus ......
Ook de rest van het jaar doen ze gemiddeld echt niets onder aan de rest.

Ben het helemaal met je eens. De Ferrari is geen topauto, maar zeker geen slechte auto. Hij heeft 2 weken geleden zelfs nog een podium met die auto gepakt, dus dan is het echt geen rammelbak.

ok het is geen slechte wagen, dat is waar. Ze zijn even snel als redbull, maar trager dan mclaren. Ze waren in monza de snelste, dat is ook waar. Maar nu dit weekend en zoals de meerdere keren dit seizoen, zijn NIET de snelste. En Mclaren heeft al 3 races op rij gewonnen, en nu staat Hamilton terug op pole. Alonso 1 keer uitvallen en de titelkansen zijn al voorbij. Dus Ferrari moet de snelheid verbeteren, zodat ze blijven uitlopen, dan kunnen ze een uitvalbeurt permitteren. Maar met een wagen die niet de snelste is aan de leiding staan is iets om niet gerust op te zijn. En dat beseft alonso ook. 1 klein foutje, en Hamilton is gaan vliegen met de wereldtitel. Dan mag alonso nog zo constant zijn, het zal niet lukken, als mclaren de snelste blijft