Had Alonso hier geen billenkoek moeten krijgen?

Gestart door Enzo, 10 september 2012 - 22:14:39

« vorige - volgende »

Had Alonso hier niet net als Vettel een 'Drive Through Penalty' voor moeten hebben?

Ja, hetzelfde vergrijp, dezelfde boete
4 (33.3%)
Nee, dit was minder erg dan wat Vettel deed
5 (41.7%)
Kweenie
3 (25%)

Totaal aantal stemmen: 10

Kootje

Je mist het punt.
Niemand wil dat Alonso hier bestraft werd, net zomin als dat we wilden dat Vettel 'n DT kreeg.
Maar ..... nu Vettel wel bestraft is, had ook Alonso bestraft moeten worden.
Dat heet consequent zijn, iets wat de FIA nog moet leren.

Wizard

Onzin! Vettel verdiende het niet.  En als de wedstrijdleiding een fout maakt betekent dat niet dat ze bij iedereen diezelfde fout moeten maken. Dat is de omgedraaide wereld natuurlijk.

Kootje

Wedstrijdleiding maakte geen fout bij Vettel.
Dat wij hier vinden dat de straf onnodig en overdreven was, wil niet zeggen dat hij niet conform de regels was.
Passen ze de regels vervolgens toe, dan moeten ze dit niet alleen bij Seb doen.

0634

Citaat van: Kootje op 12 september 2012 - 17:31:46
Je mist het punt.
Niemand wil dat Alonso hier bestraft werd, net zomin als dat we wilden dat Vettel 'n DT kreeg.
Maar ..... nu Vettel wel bestraft is, had ook Alonso bestraft moeten worden.
Dat heet consequent zijn, iets wat de FIA nog moet leren.
Ik mis het punt niet, ik had eerder al gezegd dat áls je Vettel bestraft, je ook Alonso en di Resta moet bestraffen.


0634

Citaat van: Wizard op 12 september 2012 - 17:47:01
Onzin! Vettel verdiende het niet.  En als de wedstrijdleiding een fout maakt betekent dat niet dat ze bij iedereen diezelfde fout moeten maken. Dat is de omgedraaide wereld natuurlijk.
Het (Vettels straf) was geen fout van de wedstrijdleiding. De regel is immers nu zo (schijnt) dat als je iemand van de baan duwt je een DT krijgt. De wedstrijdleiding deed het dus helemaal goed bij de straf van Vettel. Zij maken immers de regel niet, zij hanteren ze slechts. Bij Alonso en di Resta maakten ze dus wél een fout.

Dat de regel zelf onzinnig is, is iets wat de wedstrijdleiding niet aan te rekenen is.

Wizard

Dan maakt de wedstrijdleiding geen fout, ook goed. Ik vind de straf van Vettel flauwekul, dus Alonso verdient, in mijn ogen, ook geen straf. Di Resta, mocht die vraag komen, ook niet.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 12 september 2012 - 18:28:28
Citaat van: Kootje op 12 september 2012 - 17:31:46
Je mist het punt.
Niemand wil dat Alonso hier bestraft werd, net zomin als dat we wilden dat Vettel 'n DT kreeg.
Maar ..... nu Vettel wel bestraft is, had ook Alonso bestraft moeten worden.
Dat heet consequent zijn, iets wat de FIA nog moet leren.
Ik mis het punt niet, ik had eerder al gezegd dat áls je Vettel bestraft, je ook Alonso en di Resta moet bestraffen.

Sorry Jeroen, die was voor Wizard bedoeld. :-\

0634

Citaat van: Kootje op 12 september 2012 - 18:40:47
Citaat van: Jeroen op 12 september 2012 - 18:28:28
Citaat van: Kootje op 12 september 2012 - 17:31:46
Je mist het punt.
Niemand wil dat Alonso hier bestraft werd, net zomin als dat we wilden dat Vettel 'n DT kreeg.
Maar ..... nu Vettel wel bestraft is, had ook Alonso bestraft moeten worden.
Dat heet consequent zijn, iets wat de FIA nog moet leren.
Ik mis het punt niet, ik had eerder al gezegd dat áls je Vettel bestraft, je ook Alonso en di Resta moet bestraffen.

Sorry Jeroen, die was voor Wizard bedoeld. :-\

Okee :).

KovalainenFanForever

#38
Nou ik vind die actie van Alonso minder erg dan die actie van Vettel. Mijn god, ik viel bijna van mijn stoel, of ja de bank in dit geval. Alonso liet bij zijn actie nog ruimte staan, maar Vettel duwde hem HELEMAAL op het gras met vier wielen.
Ik vind die straf voor Vettel meer dan terecht. Hij moet niet denken dat hij de beste van het veld is en alles mag!

Maar ja, dat denken ze allemaal. en al helemaal die Maldonadootje  ::)

Folkert

Als 1 iemand door een foutje word bestraft door de wedstrijdleiding, zouden ze die lijn eigenlijk wel moeten door trekken. Omgekeerde wereld? Misschien, maar wel zo eerlijk. Want is het echt een foutje of doen ze het expres? Dat is moeilijk te achter halen en zou het eerlijker zijn om dan hun foute keuze, consequent door te zetten.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: Folkert op 12 september 2012 - 19:26:29
Als 1 iemand door een foutje word bestraft door de wedstrijdleiding, zouden ze die lijn eigenlijk wel moeten door trekken. Omgekeerde wereld? Misschien, maar wel zo eerlijk. Want is het echt een foutje of doen ze het expres? Dat is moeilijk te achter halen en zou het eerlijker zijn om dan hun foute keuze, consequent door te zetten.

Als het 'n fout van de wedstrijdleiding was, dan ben ik het met Wizard eens. Het is natuurlijk onzin om die fout dan bewust nog 2x te maken. Maar het was geen fout van de wedstrijdleiding om Vettel te bestraffen. Overdreven .... ja dat wel, maar volledig conform de reglementen. De fout is juist dat ze DiResta en Alonso voor soortgelijke vergrijpen niet bestraften. Want daar heb jij dan weer gelijk in ..... of je straft iedereen, of niemand.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 12 september 2012 - 18:31:07
Citaat van: Wizard op 12 september 2012 - 17:47:01
Onzin! Vettel verdiende het niet.  En als de wedstrijdleiding een fout maakt betekent dat niet dat ze bij iedereen diezelfde fout moeten maken. Dat is de omgedraaide wereld natuurlijk.
Het (Vettels straf) was geen fout van de wedstrijdleiding. De regel is immers nu zo (schijnt) dat als je iemand van de baan duwt je een DT krijgt. De wedstrijdleiding deed het dus helemaal goed bij de straf van Vettel. Zij maken immers de regel niet, zij hanteren ze slechts. Bij Alonso en di Resta maakten ze dus wél een fout.

Dat de regel zelf onzinnig is, is iets wat de wedstrijdleiding niet aan te rekenen is.

Helemaal mee eens Jeroen, probleem is dat de wedstrijdleiding per race anders is (waarom geen vast team?) en dat de FIA niet consequent is. Moet eigenlijk niet kunnen in een miljoenensport...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 13 september 2012 - 06:52:43
Citaat van: Jeroen op 12 september 2012 - 18:31:07
Citaat van: Wizard op 12 september 2012 - 17:47:01
Onzin! Vettel verdiende het niet.  En als de wedstrijdleiding een fout maakt betekent dat niet dat ze bij iedereen diezelfde fout moeten maken. Dat is de omgedraaide wereld natuurlijk.
Het (Vettels straf) was geen fout van de wedstrijdleiding. De regel is immers nu zo (schijnt) dat als je iemand van de baan duwt je een DT krijgt. De wedstrijdleiding deed het dus helemaal goed bij de straf van Vettel. Zij maken immers de regel niet, zij hanteren ze slechts. Bij Alonso en di Resta maakten ze dus wél een fout.

Dat de regel zelf onzinnig is, is iets wat de wedstrijdleiding niet aan te rekenen is.

Helemaal mee eens Jeroen, probleem is dat de wedstrijdleiding per race anders is (waarom geen vast team?) en dat de FIA niet consequent is. Moet eigenlijk niet kunnen in een miljoenensport...


Tony Scott Andrews was zijn naam...Totdat Mosley [heel kinderachtig, vanwege zijn ruzie met Ron Dennis] wilde ingrijpen bij in Spa 2008 en deze Tony niet meewerkte...


Het gevolg kennen we en Tony Scott Andrews hebben we niet meer terug gezien. Ga maar na; Vanaf dat moment was het hommeles qua straffen.

Folkert

Je bedoelt dat Lewis toen gestraft is omdat Mosley dat wilde omdat hij ruzie had met Dennis?
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Kootje op 13 september 2012 - 06:35:26
Citaat van: Folkert op 12 september 2012 - 19:26:29
Als 1 iemand door een foutje word bestraft door de wedstrijdleiding, zouden ze die lijn eigenlijk wel moeten door trekken. Omgekeerde wereld? Misschien, maar wel zo eerlijk. Want is het echt een foutje of doen ze het expres? Dat is moeilijk te achter halen en zou het eerlijker zijn om dan hun foute keuze, consequent door te zetten.

Als het 'n fout van de wedstrijdleiding was, dan ben ik het met Wizard eens. Het is natuurlijk onzin om die fout dan bewust nog 2x te maken. Maar het was geen fout van de wedstrijdleiding om Vettel te bestraffen. Overdreven .... ja dat wel, maar volledig conform de reglementen. De fout is juist dat ze DiResta en Alonso voor soortgelijke vergrijpen niet bestraften. Want daar heb jij dan weer gelijk in ..... of je straft iedereen, of niemand.
Ja en nee eigenlijk. Als je 1 keer een fout maakt, is het niet eerlijk als iemand voor het zelfde vergrijp wel of niet bestraft word. Zou dan zelfs kunnen lijken op Expres fouten maken om iemand te kunnen straffen of te helpen.
Maar ben over het al gemeen niet zo opstraffen. Gewoon lekker racen en gevechten om positie. Ten zij het echt gevaarlijk word.
Trotse vader van Rosalie(L)