Had Alonso hier geen billenkoek moeten krijgen?

Gestart door Enzo, 10 september 2012 - 22:14:39

« vorige - volgende »

Had Alonso hier niet net als Vettel een 'Drive Through Penalty' voor moeten hebben?

Ja, hetzelfde vergrijp, dezelfde boete
4 (33.3%)
Nee, dit was minder erg dan wat Vettel deed
5 (41.7%)
Kweenie
3 (25%)

Totaal aantal stemmen: 10

Enzo


gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Folkert

Je weet toch dat de regels niet gelden voor Ferrari he ;) en al helemaal niet in Italië :P

Nee, maar dat was me nog niet opgevallen. Maar eigenlijk wel ja.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Ja. Net als di Resta.

Vettel is gewoon genaaid.

robbert

ja eigenlijk heeft alonso de punten gestolen van vettel ;D ;D

0634

Naja, hij was er toch wel langs gegaan en Vettel was uiteindelijk ook gewoon uitgevallen. Dus daar kan Vettel zich niet op beroepen.

Fabian

Als je deze foto's ziet zou je zeggen dat Fernando ook wel een strafje had kunnen krijgen. Denk dat de Italianen deze plaatsen onder het kopje 'Start hectiek'.

robbert

Citaat van: Jeroen op 10 september 2012 - 23:04:22
Naja, hij was er toch wel langs gegaan en Vettel was uiteindelijk ook gewoon uitgevallen. Dus daar kan Vettel zich niet op beroepen.

ja ma alonso is dus zijn streken van vroeger niet verloren. Vroeger ook bleiten als er iemand iets deed wat volgens hem verkeerd was en dan nog zijn gelijk krijgen ;D ;D ;D

0634


Kootje

Ja, in principe wel.

Nu ben ik op zich niet van mening dat hij daar straf voor verdiend (was me niet eens opgevallen), maar datzelfde geld voor Vettel vs Alonso.
Ook dat hadden ze van mij niet hoeven te bestraffen.
Ga je echter volgens de letters der wet kijken, dan is die straf wel terecht geweest, maar in dat geval hadden ze DiResta vs Senna ook kunnen bestraffen (toch tenminste onderzoeken), en dit incident zelfs moeten bestraffen.

Maar ja ..... FIA hé !? ???
Altijd weer weten ze Ferrari (bewust of onbewust) te bevoordelen.

0634

Dat is zo. Eigenlijk hoort niemand straf te krijgen omdat ze racen.

Wizard

Tijdens de start is het nu eenmaal duwen en trekken. Met betrekking tot incidenten/afsnijden wordt het sowieso met een andere bril bekeken. Maar los daarvan, beste medeforummers, natuurlijk verdient Alonso geen billenkoek. En ik ga er vanuit dat de lieve forummers die de straf van Vettel terecht bekritiseren, hier 'nee' met hoofdletters hebben geplaatst. Geen idee of ik het hier heb geplaatst of op een ander forum, maar laat het racen, het racen! De wedstrijdleiding heeft Vettel simpelweg een oor aan genaaid. Daarvoor verdienen andere rijders geen straf, deze kunnen daar toch niks aan doen?

Wizard

Overigens mis ik de optie: Nee. Vettel verdiende ook geen straf.

Folkert

Vettel is onterecht gestraft. Laat ze gewoon lekker racen.
Maar nu zijn Alonso en Diresta onterecht niet gestraft. Niemand verdiend een straf. Wat Jeroen ander topic ook eerder zei: zo gaaf dat hier nog gewoon gras en zand langs de baan ligt. Even stof happen en binnen 1, 2 of 3 ronden weer proberen en nu beter na denken. Heerlijk, ik genoot ook vorig jaar van Alonso en Vettel. En nu ook weer.
Net als vorig jaar met Schumacher Hamilton, kom op. Laat Schumacher 10345 keer van richting veranderen, als Hamilton sneller is, moet hij het bewijzen en slimmer zijn.

Overigens heb ik nu wel het akelige gevoel dat Alonso  hier bewust niet is bestraft vanwege zijn Ferrari status.
Trotse vader van Rosalie(L)

SanderD

Lijkt me sterk. Er waren hier zelfs mensen die niet wisten dat het gebeurde. Bedoel daarmee niet te zeggen dat ze dat dan automatisch bij de FIA niet zien, maar het lijkt me zeer sterk.