Had Alonso hier geen billenkoek moeten krijgen?

Gestart door Enzo, 10 september 2012 - 22:14:39

« vorige - volgende »

Had Alonso hier niet net als Vettel een 'Drive Through Penalty' voor moeten hebben?

Ja, hetzelfde vergrijp, dezelfde boete
4 (33.3%)
Nee, dit was minder erg dan wat Vettel deed
5 (41.7%)
Kweenie
3 (25%)

Totaal aantal stemmen: 10

Folkert

Vind het anders wel toevallig dat juist Alonso's incident wel bestraft, in zijn voordeel. En de rest niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Folkert op 11 september 2012 - 11:01:51

Net als vorig jaar met Schumacher Hamilton, kom op. Laat Schumacher 10345 keer van richting veranderen, als Hamilton sneller is, moet hij het bewijzen en slimmer zijn.

Overigens heb ik nu wel het akelige gevoel dat Alonso  hier bewust niet is bestraft vanwege zijn Ferrari status.


Wij zijn eraan gewend geraakt. In de tijd van Senna, Prost en Mansell was het nml. heel gewoon dat de auto voorop over de gehele baan zwalkte.


Echter ging men [Senna en later Schumacher] mensen wegdrukken, terwijl die tegenstander naast de auto reed...Dat is voor mij de grens en blijkbaar ook voor de FIA.


Zodoende zitten we met de huidige 'mierenregeltjesneukerij'...


En ik wist direct dat Vettel een straf zou krijgen, toen hij Alonso erop uit stuurde om het gras te gaan maaien... :P ...Ik schreef toen dan ook dat Vettel blijkbaar was vergeten dat dit de Italiaanse GP was en dat hij zojuist een Ferrari naast de baan dwong... ;)

0634

Da's niet waar Franky. Dat heeft er niks mee te maken.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 11 september 2012 - 18:26:23
Da's niet waar Franky. Dat heeft er niks mee te maken.


Weet ik, maar dat was dan ook sarcasme... ;)


Sabai

#20
Citaat van: Jeroen op 11 september 2012 - 18:26:23
Da's niet waar Franky. Dat heeft er niks mee te maken.

Echt wel. Het kan natuurlijk moeilijk bewezen worden maar er zat wel een ene oud coureur Piero bij de stewards en reken maar dat Ferrari flink heeft lopen lobbyen want Vettel was immers nog niet uitgevallen op dat moment en nog steeds een bedreiging voor Alonso. En dat Alonso ook nog een gaat zitten vragen om een straf terwijl hij blijkbaar ook in deze gp hetzelfde vergrijp heeft gedaan. Ik vind het een fenomenale coureur maar weet meteen weer waarom ik nooit fan van deze man ben geweest.

0634

Citaat van: Sabai op 11 september 2012 - 19:00:12
Citaat van: Jeroen op 11 september 2012 - 18:26:23
Da's niet waar Franky. Dat heeft er niks mee te maken.

Echt wel. Het kan natuurlijk moeilijk bewezen worden maar er zat wel een ene oud coureur Piero bij de stewards en reken maar dat Ferrari flink heeft lopen lobbyen want Vettel was immers nog niet uitgevallen op dat moment en nog steeds een bedreiging voor Alonso. En dat Alonso ook nog een gaat zitten vragen om een straf terwijl hij blijkbaar ook in deze gp hetzelfde vergrijp heeft gedaan. Ik vind het een fenomenale coureur maar weet meteen weer waarom ik nooit fan van deze man ben geweest.

Dat is dan jouw gedachte erover. Dat is prima. Maar Ferrari wordt niet bevoordeeld. FIArrari heeft ook nooit bestaan.

En ik hou ook niet van dat gejank over de radio, maar als je daarom geen fan van hem bent ben je dat ook niet van Vettel of Hamilton, want die heb ik precies hetzelfde horen doen.

Nyoxios

Citaat van: Jeroen op 11 september 2012 - 19:10:39
Citaat van: Sabai op 11 september 2012 - 19:00:12
Citaat van: Jeroen op 11 september 2012 - 18:26:23
Da's niet waar Franky. Dat heeft er niks mee te maken.

Echt wel. Het kan natuurlijk moeilijk bewezen worden maar er zat wel een ene oud coureur Piero bij de stewards en reken maar dat Ferrari flink heeft lopen lobbyen want Vettel was immers nog niet uitgevallen op dat moment en nog steeds een bedreiging voor Alonso. En dat Alonso ook nog een gaat zitten vragen om een straf terwijl hij blijkbaar ook in deze gp hetzelfde vergrijp heeft gedaan. Ik vind het een fenomenale coureur maar weet meteen weer waarom ik nooit fan van deze man ben geweest.

Dat is dan jouw gedachte erover. Dat is prima. Maar Ferrari wordt niet bevoordeeld. FIArrari heeft ook nooit bestaan.

En ik hou ook niet van dat gejank over de radio, maar als je daarom geen fan van hem bent ben je dat ook niet van Vettel of Hamilton, want die heb ik precies hetzelfde horen doen.

inderdaad, ze doen dat allemaal in die positie. nee heb je, ja kun je krijgen. hoe kinderachtig dan ook. je kan er altijd iets mee winnen. baat het niet, dan schaad het niet!

eigenlijk zouden ze een straf voor onterecht beschuldigen moeten instellen. bijvoorbeeld McLaren protesteerd tijdens de race bij de FIA over een "gevaarlijke manouvre" van een Red Bull, word dit besloten dat dit niet het geval is, zal McLaren gestraft worden in naam van "wedstrijdbeinvloeding"

in zo'n situate zal een team minder snel gaan zeuren voor een straf, alleen wanneer echt te ver wordt gegaan, en er voor 100% procent zeker is dat de tegenpartij fout zit. en niet om kleine incidenten die nou eenmaal met racen gebeurd!
"Sorry, mijn vinger schoot van de koppeling"

Wizard

Citaat van: Jeroen op 11 september 2012 - 19:10:39
Citaat van: Sabai op 11 september 2012 - 19:00:12
Citaat van: Jeroen op 11 september 2012 - 18:26:23
Da's niet waar Franky. Dat heeft er niks mee te maken.

Echt wel. Het kan natuurlijk moeilijk bewezen worden maar er zat wel een ene oud coureur Piero bij de stewards en reken maar dat Ferrari flink heeft lopen lobbyen want Vettel was immers nog niet uitgevallen op dat moment en nog steeds een bedreiging voor Alonso. En dat Alonso ook nog een gaat zitten vragen om een straf terwijl hij blijkbaar ook in deze gp hetzelfde vergrijp heeft gedaan. Ik vind het een fenomenale coureur maar weet meteen weer waarom ik nooit fan van deze man ben geweest.

Dat is dan jouw gedachte erover. Dat is prima. Maar Ferrari wordt niet bevoordeeld. FIArrari heeft ook nooit bestaan.

En ik hou ook niet van dat gejank over de radio, maar als je daarom geen fan van hem bent ben je dat ook niet van Vettel of Hamilton, want die heb ik precies hetzelfde horen doen.

Amen!

robbert

Citaat van: Sabai op 11 september 2012 - 19:00:12
Citaat van: Jeroen op 11 september 2012 - 18:26:23
Da's niet waar Franky. Dat heeft er niks mee te maken.

Echt wel. Het kan natuurlijk moeilijk bewezen worden maar er zat wel een ene oud coureur Piero bij de stewards en reken maar dat Ferrari flink heeft lopen lobbyen want Vettel was immers nog niet uitgevallen op dat moment en nog steeds een bedreiging voor Alonso. En dat Alonso ook nog een gaat zitten vragen om een straf terwijl hij blijkbaar ook in deze gp hetzelfde vergrijp heeft gedaan. Ik vind het een fenomenale coureur maar weet meteen weer waarom ik nooit fan van deze man ben geweest.

je moet ook weten dat die regels nu anders zijn dan vorig jaar é

Gerard

Citaat van: Wizard op 11 september 2012 - 08:12:36
Tijdens de start is het nu eenmaal duwen en trekken. Met betrekking tot incidenten/afsnijden wordt het sowieso met een andere bril bekeken.
Klopt helemaal, en dat is ook de reden dat er bij de start ' andere regels gelden' dan in de reguliere wedstrijd

Hetzelfde geldt voor het maar 1 maneuvre mogen maken om te verdedigen, dat is bij de start ook anders dan verderop in de wedstrijd...

Daarom ook voor mij de "Nee" optie in deze poll, al blijft het niet netjes om iemand buiten de baan te drukken!!

T.Nuvolari

Je kan ook de vraag stellen in hoeverre de 'Curva Grande' nog tot de start van de race behoort. Niet dat ik vind dat Alonso hier bestraft moet worden, maar dit stuk behoort voor mij in ieder geval niet meer tot de start. Na de Rettifilo heeft iedereen zijn plaats ingenomen en kan het gewone racen beginnen. In dat opzicht zou Alonso even hard gestraft mogen worden als Vettel.

Kootje

Citaat van: M@rc op 12 september 2012 - 12:42:35
Je kan ook de vraag stellen in hoeverre de 'Curva Grande' nog tot de start van de race behoort. Niet dat ik vind dat Alonso hier bestraft moet worden, maar dit stuk behoort voor mij in ieder geval niet meer tot de start. Na de Rettifilo heeft iedereen zijn plaats ingenomen en kan het gewone racen beginnen. In dat opzicht zou Alonso even hard gestraft mogen worden als Vettel.

EENS !!! :)

Wizard

Citaat van: M@rc op 12 september 2012 - 12:42:35
Je kan ook de vraag stellen in hoeverre de 'Curva Grande' nog tot de start van de race behoort. Niet dat ik vind dat Alonso hier bestraft moet worden, maar dit stuk behoort voor mij in ieder geval niet meer tot de start. Na de Rettifilo heeft iedereen zijn plaats ingenomen en kan het gewone racen beginnen. In dat opzicht zou Alonso even hard gestraft mogen worden als Vettel.

Niet dus. Tenzij je écht geen racen wilt zien maar rijden.

0634

Eigenlijk hadden ze beiden NIET bestraft moeten worden. Maar verder eens met Mark: na de Rettifilo hoort het niet meer bij de start.