Gesloten cockpit??

Gestart door maartenf1, 04 september 2012 - 21:24:36

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: M@rc op 06 september 2012 - 14:02:21
Wij als fans wel, voor mij moet het ook niet veranderen, maar een dode is slechte publiciteit. Slechte publiciteit staat dan weer gelijk aan slechtere cijfers op het einde van het jaar. Daar is het hem eigenlijk echt om te doen. Een dode kunnen ze zich nu niet meer veroorloven, daarom ook dat ongevallen als in Spa zo uitvergroot worden. Je kan FIA zijnde niet met veiligheid op baan bezig zijn en het promoten en zelf niets doen voor je coureurs.


Nu ben je dingen aan het verdraaien. Enkele jaren geleden was Bernie Ecclestone, die zei dat de dood van Senna de F1 een impuls gaf! Dus hoe wou je dat rijmen met je bewering, dat een dode in de sport slecht zijn zijn voor de F1?


De dood van Simoncelli was niet per se slecht voor de MotoGP! Dus hoe wou je dat verklaren?


CitaatDe F1 is compleet veilig genoeg. Soms denk je wel eens 'oef, dat ging maar net goed',  maar het is dan ook autoracen en geen schoonspringen. Gevaar hoort tot op zekere hoogte bij de sport. Op die 'zekere' hoogte zitten wij momenteel.


Helemaal mee eens. En als ik een F1-auto met dak wil zien, dan ga ik wel naar de Le Mans-auto's kijken. Ik wou dat de FIA en andere belanghebbenden zich niet zo makkelijk schuldig maakten aan paniekvoetbal.


Zo die "maatregelen" na de dood van Senna en Ratzenberger...Het kortwieken van Eau Rouge! De ongelukken vonden toch plaats op Imola? En dan ga je Eau Rouge 'vertragen'?!


Gelukkig heeft zelfs Alonso zich uitgesproken tegen een koepel in de F1!!!

0634

Eens met Franky. De dood is natuurlijk een drama, en ik vond het vreselijk om 1 mei 94 live te zien, maar toch is het niet per se slecht voor de sport.

T.Nuvolari

Kijkcijfers voor de MotoGp zijn de laatste 2 jaar dramatisch gezakt naar wat ik lees. Dat de F1 een Boost heeft gekregen door de dood van Senna is normaal. Senna was/is een absolute ster van de sport, de dood van Michael Jackson jaagde ook de verkoopscijfers van zijn platen terug naar de hoogste toppen. Had enkel Ratzenberger dat weekend de dood gevonden was er dan zoveel volk blijven kijken?
Tijden zijn veranderd, iedereen wil de grote happy news show kunnen brengen en dood hoort daar absoluut niet bij.

Gonzalo

#33
Citaat van: Franky R. op 06 september 2012 - 18:39:40
Citaat van: M@rc op 06 september 2012 - 14:02:21
Wij als fans wel, voor mij moet het ook niet veranderen, maar een dode is slechte publiciteit. Slechte publiciteit staat dan weer gelijk aan slechtere cijfers op het einde van het jaar. Daar is het hem eigenlijk echt om te doen. Een dode kunnen ze zich nu niet meer veroorloven, daarom ook dat ongevallen als in Spa zo uitvergroot worden. Je kan FIA zijnde niet met veiligheid op baan bezig zijn en het promoten en zelf niets doen voor je coureurs.


Nu ben je dingen aan het verdraaien. Enkele jaren geleden was Bernie Ecclestone, die zei dat de dood van Senna de F1 een impuls gaf! Dus hoe wou je dat rijmen met je bewering, dat een dode in de sport slecht zijn zijn voor de F1?


De dood van Simoncelli was niet per se slecht voor de MotoGP! Dus hoe wou je dat verklaren?


CitaatDe F1 is compleet veilig genoeg. Soms denk je wel eens 'oef, dat ging maar net goed',  maar het is dan ook autoracen en geen schoonspringen. Gevaar hoort tot op zekere hoogte bij de sport. Op die 'zekere' hoogte zitten wij momenteel.


Helemaal mee eens. En als ik een F1-auto met dak wil zien, dan ga ik wel naar de Le Mans-auto's kijken. Ik wou dat de FIA en andere belanghebbenden zich niet zo makkelijk schuldig maakten aan paniekvoetbal.


Zo die "maatregelen" na de dood van Senna en Ratzenberger...Het kortwieken van Eau Rouge! De ongelukken vonden toch plaats op Imola? En dan ga je Eau Rouge 'vertragen'?!


Gelukkig heeft zelfs Alonso zich uitgesproken tegen een koepel in de F1!!!

Klopt.
Veiligheid moet je tot op een zekere hoogte garanderen, het blijft zéér belangrijk.
Risico's zijn echter onderdeel van de sport.
Het constante streven naar ultieme veiligheid leidt tot verschrikkelijke ingrepen (zoals 'wielkasten' in de IndyCar en nu een "'cockpitbescherming aka koepel' in de F1, alsof de verhoogde boorden nog niet lelijk genoeg zijn) en daar lijdt de sport onder.

Folkert

Bij de indycar series kan ik me nog wel wat voorstellen bij de extreme veiligheid. Daar is een overleden coureur nog niet zo lang geleden en lijkt het wel of het jaarlijks gebeurt.
Trotse vader van Rosalie(L)

Gonzalo

Citaat van: Folkert op 07 september 2012 - 10:18:45
Bij de indycar series kan ik me nog wel wat voorstellen bij de extreme veiligheid. Daar is een overleden coureur nog niet zo lang geleden en lijkt het wel of het jaarlijks gebeurt.
Het was 5 jaar geleden.
Uiteindelijk is die sport ook veel gevaarlijker. Ze gaan veel sneller, constant vol gas, en je hebt een véél groter risico op contact met een mede-deelnemer.

Folkert

5 Jaar geleden al? Ik meende vorig jaar nog iets gelezen te hebben over een overleden Indycoureur.
Trotse vader van Rosalie(L)

Gonzalo

Paul Dana was de laatste in 2007, zeker? Voor Dan Wheldon bedoel ik. Gigantische klapper was dat ook.

Enzo

Indycar is gewoon veel gevaarlijker inderdaad.
Das lastig vegelijken.

Folkert

Citaat van: Enzo op 07 september 2012 - 11:23:56
Indycar is gewoon veel gevaarlijker inderdaad.
Das lastig vegelijken.
Dat was eigenlijk ook mijn punt. Dat de veranderingen in Indycar juist meer te begrijpen zijn, omdat het veel gevaarlijker is dan F1. F1 is al erg veilig en zoals eerder gezegd, kan je in auto sport geen 100% veiligheid garanderen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: M@rc op 07 september 2012 - 08:17:50
Kijkcijfers voor de MotoGp zijn de laatste 2 jaar dramatisch gezakt naar wat ik lees. Dat de F1 een Boost heeft gekregen door de dood van Senna is normaal. Senna was/is een absolute ster van de sport, de dood van Michael Jackson jaagde ook de verkoopscijfers van zijn platen terug naar de hoogste toppen. Had enkel Ratzenberger dat weekend de dood gevonden was er dan zoveel volk blijven kijken?
Tijden zijn veranderd, iedereen wil de grote happy news show kunnen brengen en dood hoort daar absoluut niet bij.


Probeer maar eens live naar de MotoGP te kijken en je snapt meteen waarom de kijkcijfers zijn gezakt. Tenminste zit de MotoGP bij mij achter een decoder.


En andermaal spreekt je jezelf tegen, want in de MotoGP is Rossi de absolute ster. Hij leeft nog en dan toch zou de MotoGP volgens jou schade hebben ondervonden wegens Simoncelli?


Ratzenberger overleed tijdens de kwalificatie (?)...Ik heb toen niets gemerkt van minder kijkers op zondag...Dus als antwoord op je vraag, meer kijkers; weet ik niet. Maar in ieder geval waren er niet minder kijkers, dan voor de dood van Ratzenberger. Al is het wel zo dat de dood van Senna er kort op volgde.


De tijden zijn idd. veranderd, maar of "de dood er niet bij hoort"? Als het onvermijdelijk is, dan hoor je wel de tegengeluiden. Maar of men er gevoeliger voor is... ??? [size=78%] [/size]

KovalainenFanForever

#41
Ik denk dat ze beter die raampjes, windshields, kunnen verhogen en dat het dan zo loopt in een ijspunt en zo om de cockpit loopt, snap je? Dan heb je nog steeds geen dichte cockpit. Dat ziet dan nog enigzins goed uit. Of Adrian Newey krijgt toch gelijk, zoals wat hij met GT5 gedaan heeft ;D

En dan heb ik nog iets op aan te merken. Ik vind op een of ander manier de IndyCar wagens van 2012 veel mooier. ik weet niet hoe dat komt. Veel bruter, of zo.

Franky R.

Citaat van: KovalainenFanForever op 07 september 2012 - 14:35:09
Ik denk dat ze beter die raampjes, windshields, kunnen verhogen en dat het dan zo loopt in een ijspunt en zo om de cockpit loopt, snap je? Dan heb je nog steeds geen dichte cockpit. Dat ziet dan nog enigzins goed uit. Of Adrian Newey krijgt toch gelijk, zoals wat hij met GT5 gedaan heeft ;D

En dan heb ik nog iets op aan te merken. Ik vind op een of ander manier de IndyCar wagens van 2012 veel mooier. ik weet niet hoe dat komt. Veel bruter, of zo.


Ik zie niet hoe een coureur snel uit die auto kan komen in geval van nood. Zeker niet als de koepel doorloopt tot in de neus [frontale botsing]...En dat je de huidige Indycars mooier vind? Wat ik al zei, smaken verschillen. En mss. ben je een grote fan van de videogame 'Wipeout'?... :P :P :P


;)

Wizard

#43
Citaat van: Jeroen op 05 september 2012 - 18:36:34
Citaat van: Runningupthathill op 05 september 2012 - 02:55:51
Ik denk persoonlijk niet dat de F1 met een gesloten cockpit gaat rijden. Eerder met een soort "rollbar" die materialen en wagens van het hoofd moeten weg leiden.
Daarmee los je niet het probleem van Massa in Hongarije 09 op. Die cockpit gaat uiteindelijk dicht, daar ben ik van overtuigd, helaas.

Ik niet. Want de nadelen worden niet geschetst. Een gesloten cockpit zal het uitstappen bemoeilijken, hoe je het ook wendt of keert. En, dat wit je niet indien de auto in brand staat. Geenszins! Bovendien moet men ook niet gaan overdrijven. Alonso kwam weg zonder een schrammetje. Zo veilig is de Formule 1 nu. Ik snap niet dat de bobo's zichzelf prijzen wat ze tot nu toe hebben bereikt.

Kootje

Citaat van: Wizard op 09 september 2012 - 08:38:52
Citaat van: Jeroen op 05 september 2012 - 18:36:34
Daarmee los je niet het probleem van Massa in Hongarije 09 op. Die cockpit gaat uiteindelijk dicht, daar ben ik van overtuigd, helaas.
Ik niet. Want de nadelen worden niet geschetst. Een gesloten cockpit zal het uitstappen bemoeilijken, hoe je het ook wendt of keert. En, dat wit je niet indien de auto in brand. Geenszins!

Daar zal heus wel over nagedacht worden.
Een systeem zoals in gevechtsvliegtuigen, waarbij de canapé door 'n druk op 'n knop/ruk aan 'n hendel wegschiet, lijkt me daarin 'n prima oplossing.


CitaatBovendien moet men ook niet gaan overdrijven. Alonso kwam weg zonder een schrammetje. Zo veilig is de Formule 1 nu. Ik snap niet dat de bobo's zichzelf prijzen wat ze tot nu toe hebben bereikt.

Alonso kwam weg zonder schrammetje omdat hij niet geraakt werd, net als dat Schumacher in 2010? op 'n haar na gemist werd.
Er komt 'n dag dat het wel fout gaat, en dan ?? ???
Je hebt gelijk hoor, de F1 is superveilig, maar net dat lasatste stukje veiligheid ontbreekt nog.
En aangezien men sinds jaar en dag bezig is elk risico te elimineren, ben ik er net als Jeroen dan ook van overtuigd dat die gesloten cockpit er gaat komen.