Gesloten cockpit??

Gestart door maartenf1, 04 september 2012 - 21:24:36

« vorige - volgende »

Edwin90

Gaat er ongetwijfeld van komen. En waarom ook niet. De LMP1 wagens in Le Mans zijn ook gesloten waar ze vroeger open waren, went ook snel. Zal bij de Formule 1 ook zo zijn. Net als de rare vleugelverhoudingen. Niet mooi maar het went wel.

Gonzalo

Misschien off-topic, maar ik ben nog altijd niet gewend aan die nieuwe vleugelverhoudingen. De wagens nu zijn ongetwijfeld de lelijkste ooit.
Hopelijk verandert dat vanaf 2014.

T.Nuvolari

Een F1 met een dakje op zal zoiets zijn als jappen met een rubbertje. Niemand doet/ziet het graag, maar everything for safety. 

Fabian

Citaat van: M@rc op 06 september 2012 - 08:03:00
Een F1 met een dakje op zal zoiets zijn als jappen met een rubbertje. Niemand doet/ziet het graag, maar everything for safety. 
:D ;D ;D
Mooie vergelijking M@rc!

T.Nuvolari

Meer is het ook niet. We kunnen er allemaal tegen zijn en het neemt een deel weg van de charme, maar veiligheid is nu eenmaal een big issue. Ik maak hetzelfde mee op mijn werk. Soms wordt er wat ver in gegaan, maar de resultaten zijn er wel. De cijfers daar kan niemand omheen natuurlijk. Nu moet ik wel stellen dat ik me de laatste onthoofding in de F1 door dergelijk voorval niet kan herinneren, maar je hebt nog altijd de kwestie rondvliegende projectielen.

Folkert

Gelukkig is het lang lang geleden en was de laatste onthoofding in 77, op GP van Zuid-Afrika. Maar het hoeft maar 1 keer fout te gaan.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Ja, veiligheid is belangrijk. Ze hebben in de afgelopen 10 jaar ook flinke stappen gemaakt hierin.
Maar tot hoever moet je gaan en hoeveel van de authentiekheid van de sport kan je inleveren voor dit doel.
Imo zijn gesloten wielkasten en gesloten cockpits een brug te ver, dit is open wheel racing en dat moet het blijven.


Folkert

Heb je helemaal gelijk in, maar denk dat Jeroen gelijk heeft en dat de veiligheid de overhand gaat krijgen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Fabian

Citaat van: Folkert op 06 september 2012 - 11:19:41
Heb je helemaal gelijk in, maar denk dat Jeroen gelijk heeft en dat de veiligheid de overhand gaat krijgen.
Ik ben er ook bang voor.
Zat even te kijken naar die foto's met oplossingen die Kootje plaatste. Die onderste foto lijkt me zeer onhandig en onprettig voor een rijder.

Folkert

Citaat van: Fabian op 06 september 2012 - 11:37:12
Citaat van: Folkert op 06 september 2012 - 11:19:41
Heb je helemaal gelijk in, maar denk dat Jeroen gelijk heeft en dat de veiligheid de overhand gaat krijgen.
Ik ben er ook bang voor.
Zat even te kijken naar die foto's met oplossingen die Kootje plaatste. Die onderste foto lijkt me zeer onhandig en onprettig voor een rijder.
Bij de foto van Mclaren moet ik direct denken aan de Jetsons.
Trotse vader van Rosalie(L)

Bart VD

Ook met gesloten cockpit zal het mis gaan.  Misschien niet op dezelfde manier, maar het zal mis gaan.  Wil je alles voor de veiligheid doen, stop dan met racen.
This space for rent

Enzo

Citaat van: Bart VD op 06 september 2012 - 12:36:03
Ook met gesloten cockpit zal het mis gaan.  Misschien niet op dezelfde manier, maar het zal mis gaan.  Wil je alles voor de veiligheid doen, stop dan met racen.

Juist

0634

Citaat van: M@rc op 06 september 2012 - 09:16:19
Meer is het ook niet. We kunnen er allemaal tegen zijn en het neemt een deel weg van de charme, maar veiligheid is nu eenmaal een big issue. Ik maak hetzelfde mee op mijn werk. Soms wordt er wat ver in gegaan, maar de resultaten zijn er wel. De cijfers daar kan niemand omheen natuurlijk. Nu moet ik wel stellen dat ik me de laatste onthoofding in de F1 door dergelijk voorval niet kan herinneren, maar je hebt nog altijd de kwestie rondvliegende projectielen.

De F1 is compleet veilig genoeg. Soms denk je wel eens 'oef, dat ging maar net goed',  maar het is dan ook autoracen en geen schoonspringen. Gevaar hoort tot op zekere hoogte bij de sport. Op die 'zekere' hoogte zitten wij momenteel.

Bart VD

Citaat van: Jeroen op 06 september 2012 - 13:04:19De F1 is compleet veilig genoeg. Soms denk je wel eens 'oef, dat ging maar net goed',  maar het is dan ook autoracen en geen schoonspringen. Gevaar hoort tot op zekere hoogte bij de sport. Op die 'zekere' hoogte zitten wij momenteel.

Helemaal mee eens.
This space for rent

T.Nuvolari

Wij als fans wel, voor mij moet het ook niet veranderen, maar een dode is slechte publiciteit. Slechte publiciteit staat dan weer gelijk aan slechtere cijfers op het einde van het jaar. Daar is het hem eigenlijk echt om te doen. Een dode kunnen ze zich nu niet meer veroorloven, daarom ook dat ongevallen als in Spa zo uitvergroot worden. Je kan FIA zijnde niet met veiligheid op baan bezig zijn en het promoten en zelf niets doen voor je coureurs.