Poll: Wie mag Grosjean vervangen in Monza?

Gestart door Enzo, 03 september 2012 - 23:58:39

« vorige - volgende »

Wie mag Grosjean vervangen in Monza?

Botas
Sutil
Heidfeld
D'Ambrosio
Buemi
Alguersuari

Enzo

Over een paar dagen zullen we het weten, wie verwachten jullie naast Raikkonen?

Kootje

Gewoon Jérome ..... ik heb vooralsnog geen andere namen gehoord, dus ....  ::)

0634

Die zou het ook moeten doen. Niet dat hij de best mogelijke optie is, zeker niet, maar hij is reserverijder. Anders kunnen ze die functie wel opheffen.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 04 september 2012 - 06:35:15
Die zou het ook moeten doen. Niet dat hij de best mogelijke optie is, zeker niet, maar hij is reserverijder. Anders kunnen ze die functie wel opheffen.

Och ... dat kunnen ze sowieso wel, want die titel zegt al jaren niets meer.

Wizard

d'Ambrosio is dit jaar de officiële reservecoureur van Lotus. Dus, tsja.





Folkert

Zou het ook netjes van Lotus vinden om Jerome die plek te geven. Al heb ik een vermoeden dat ze iemand anders er in gaan zetten.

Maar wat las ik nou laatst, Lotus gaat in beroep?
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

#6
Sowieso d'Ambrosio. Niet omdat het een Belg is, maar omdat hij reservecoureur is.

Het zou trouwens zo goed als zeker zijn volgens De Standaard

CitaatBRUSSEL - Jérôme D'Ambrosio (26) mag volgend weekend zijn geschorste teamgenoot Romain Grosjean vervangen in de GP van Italië.

Geen officiële mededeling van het team, dus ook geen bevestigende reactie van Jérôme D'Ambrosio zelf. Al was hij al iets minder mysterieus dan toen hij zondag pas had vernomen dat zijn teammaat Romain Grosjean wegens een driest manoeuvre bij de start in Francorchamps voor één race was geschorst.

'Sinds het begin van het seizoen is het mijn opdracht om klaar te staan indien er iets zou gebeuren met Kimi (Räikkönen, red.) of Romain', stelde D'Ambrosio rustig. 'Dus als men mij zou vragen om in Monza in de auto te stappen, dan ben ik daar klaar voor, ja. En heel gemotiveerd ook.'

Want D'Ambrosio heeft honger om te rijden. Heel veel honger. Toen hij begin dit jaar de rol van derde rijder bij Lotus aannam, ging iedereen er van uit dat D'Ambrosio zeven à acht keer een vrije training van een Grote Prijs zou kunnen afwerken. Maar voorlopig staat de teller nog op nul. Zelfs afgelopen weekend, in zijn Francorchamps, kwam het er niet van. Enkel tijdens een privé-test in mei kreeg D'Ambrosio de kans een paar dozijn ronden te rijden.

De reden daarvoor is misschien vreemd, en zeker onverwacht: de Lotus blijkt een veel betere wagen dan ze bij het team hadden gedacht. Men ging er bij Lotus immers van uit opnieuw voor de vierde, vijfde plaats in het WK voor constructeurs te strijden. Nu blijkt echter dat de zwart-gouden bolide voor de titel kan gaan, zowel bij de teams als (in handen van Kimi Räikkönen) bij de rijders. En dus moeten en willen Räikkönen en Grosjean zoveel mogelijk tijd aan het stuur krijgen, ook tijdens de vrije trainingen.

'Een begrijpelijke beslissing', legde D'Ambrosio afgelopen weekend een paar tientallen keer uit. 'Toch hoop ik nog voor het einde van het seizoen in actie te kunnen komen.'

Die gelegenheid krijgt hij nu. En niet enkel voor een vrije training op vrijdagochtend. Zondag start D'Ambrosio aan zijn twintigste Grote Prijs, na vorig jaar een vol seizoen voor staartteam Virgin te hebben afgewerkt. Dit keer mag hij echter met een topwagen racen. Het is al van 1990 (Thierry Boutsen in een Williams) dat een Belg nog die kans kreeg.

Wat er in Monza van D'Ambrosio mag worden verwacht? Dat hij Grosjean degelijk vervangt. Punten? Een podium? Dat zou daar, bijna als vanzelf, een logisch gevolg van kunnen zijn. Het zou echter grondig fout zijn zich blind te staren op het resultaat dat D'Ambrosio in Monza neerzet. Tonen dat hij de druk aankan, op niveau kan meedraaien, daar komt het op aan. Enkel zo kan hij Lotus –of een ander team– overtuigen om in 2013 opnieuw full time aan de bak te komen.


Matthijs

Ik had het netjes gevonden als Lotus direct had verkondigd dat d'Ambrosio de vervanger is. Nu eerst een week wachten en dan d'Ambrosio kiezen omdat hij nu eenmaal de reservecoureur is, geeft niet heel veel vertrouwen aan zo'n jongen.

Fabian

Lijkt me toch dat dat Jerome wordt. Alguersuari is ook een optie en die heeft natuurlijk wel een voordeel doordat hij meer weet over de Pirelli banden. Maar lijkt me toch wel dat het d'Ambrosio wordt. 3e rijder dus ik snap niet dat ze moeilijk doen bij Lotus.

Enzo

Barichello heeft zich ook laten horen vandaag. Die stelt zichzelf beschikbaar...

Franky R.

Citaat van: Enzo op 04 september 2012 - 10:15:59
Barichello heeft zich ook laten horen vandaag. Die stelt zichzelf beschikbaar...
;D ;D ;D

gloudiesaurus

D'Ambrosio! Afspraak is afspraak. Maar goed Formule 1 blijft Formule 1  ;) Maar het zou niet meer dan fair zijn als hij het stoeltje krijgt...
Zou leuk als D'Ambrosio dan een puntje kan pakken zondag, vorig jaar ging hij ook helemaal zo slecht nog niet...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wizard

Zoals ik gescherend zei, stel je voor de malle Belg zou winnen. Al is het met mazzel. Ik zou dubbel liggen...

T.Nuvolari

Ik zou een paar Duvels opendoen en als er iemand anders is krijgt die er ook een paar. Schol!

Fabian

Citaat van: M@rc op 04 september 2012 - 15:19:11
Ik zou een paar Duvels opendoen en als er iemand anders is krijgt die er ook een paar. Schol!
Ik kom dan wel langs!