Round 13: FORMULA 1 2012 GP SANTANDER D'ITALIA - MONZA

Gestart door Wizard, 03 september 2012 - 20:40:53

« vorige - volgende »

Folkert

Wat ik me stiekem afvraag: Wat had Alonso van uit de top 3 kunnen doen? Zijn race werd wel wat beïnvloed, maar ik denk dat hij nooit echt de pace van Lewis had kunnen rijden.
En nog meer: Is Ferrari nu snelle auto, of gingen ze alleen op Monza even goed?
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

1) De Ferrari is gewoon een goeie bak, enkel is er soms iemand anders nog beter of ligt het circuit hen niet.
2) Alonso is de sleutel tot succes dit jaar.
3) Op Monza zijn ze raar genoeg altijd goed, zelfs met een echt slechte wagen.

Voor de rest, toffe race gezien. Straf voor Vettel was wat overdreven.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 09 september 2012 - 21:53:21
Citaat van: Kootje op 09 september 2012 - 21:38:45
Citaat van: Wizard op 09 september 2012 - 20:52:51
Nou ja, prima, ik hoop dat een kwalitatievere rijder instapt bij Williams.

Maar dat is weer 'n ander issue, dat hoop ik ook.
Ik ben er echter niet zo zeker van dat Massa die man is.

Massa en Hulkenberg. Mooi duo.

Hulkenberg graag, maar Massa :-\, nee ..... doe maar niet. ;D

0634

Citaat van: Folkert op 10 september 2012 - 01:03:04
Wat ik me stiekem afvraag: Wat had Alonso van uit de top 3 kunnen doen? Zijn race werd wel wat beïnvloed, maar ik denk dat hij nooit echt de pace van Lewis had kunnen rijden.
En nog meer: Is Ferrari nu snelle auto, of gingen ze alleen op Monza even goed?
Ik denk wel dat hij de pace van Lewis had kunnen rijden. Massa leverde al niet veel in, dus dan had Alonso wel in de buurt gereden als hij inderdaad de makkelijke pole (zoals hij het zelf noemde) had opgepikt. Maar ja, dat blijft speculeren.

Wel denk ik dat dat inderdaad ook wel aan Monza ligt. Op Singapore kan het wel eens minder gaan met de Ferrari, maar goed, dat is speculatief. Op Valencia won Alonso immers ook gewoon. Ach, hoe het ook zij: Alonso is op geen enkele baan ver weg van de winnaar he, dat is dan ook waarom hij het WK al zolang aanvoert.

Wizard

Citaat van: Fabian op 09 september 2012 - 21:39:51
Citaat van: Kootje op 09 september 2012 - 21:38:45
Citaat van: Wizard op 09 september 2012 - 20:52:51
Nou ja, prima, ik hoop dat een kwalitatievere rijder instapt bij Williams.

Maar dat is weer 'n ander issue, dat hoop ik ook.
Ik ben er echter niet zo zeker van dat Massa die man is.



Karthikeyan? In elke open-wheel klasse een race gewonnen. Moet toch een verbetering zijn. Hij rijdt in ieder geval met meer verstand dan Pastor.

Bijna elke. ;)

Wizard

Citaat van: Jeroen op 09 september 2012 - 21:53:21
Citaat van: Kootje op 09 september 2012 - 21:38:45
Citaat van: Wizard op 09 september 2012 - 20:52:51
Nou ja, prima, ik hoop dat een kwalitatievere rijder instapt bij Williams.

Maar dat is weer 'n ander issue, dat hoop ik ook.
Ik ben er echter niet zo zeker van dat Massa die man is.

Massa en Hulkenberg. Mooi duo.

Dat zou mooi zijn! Di Resta maar naar Ferrari dan? ;)

Fabian

Citaat van: Wizard op 10 september 2012 - 07:24:57
Citaat van: Fabian op 09 september 2012 - 21:39:51
Citaat van: Kootje op 09 september 2012 - 21:38:45
Citaat van: Wizard op 09 september 2012 - 20:52:51
Nou ja, prima, ik hoop dat een kwalitatievere rijder instapt bij Williams.

Maar dat is weer 'n ander issue, dat hoop ik ook.
Ik ben er echter niet zo zeker van dat Massa die man is.



Karthikeyan? In elke open-wheel klasse een race gewonnen. Moet toch een verbetering zijn. Hij rijdt in ieder geval met meer verstand dan Pastor.

Bijna elke. ;)
Ja bijna elke inderdaad. In de Formule 1 is het nog niet gelukt maar dat duurt niet lang.
Ik weet echt niet wat ze bij Ferrari gaan doen. Ik denk dat ze Massa dadelijk nog een seizoen laten zitten...

T.Nuvolari

Als ze contructeurstitel willen binnenhalen zullen ze toch een ander in die stoel moeten zetten. Massa was deze race weer wat beter, maar gaat hij het volhouden deze keer? In het begin van dit seizoen had hij ook zo'n opflakkering.

FernandoAlonso

Alonso had volgens mij best de pace om naar Hamilton te kunnen rijden, maar doordat hij gewoon van P10 moest komen lukt dat natuurlijk niet even makkelijk.. Vind het al super knap van Alonso én Perez dat ze zo ver naar voren hebben kunnen rijden.

Ferrari was zeker de snelste auto, Alonso stond eerste in de Q1 en Q2 maar door problemen kon hij gewoon niet rijden om de pole.
FA: "We Will Fight Untill The End."

Folkert

Hoeveel last heeft Alonso gehad van zijn afgebroken stabilisatorsstang? Of is de auto volledig gerepareerd voor zondag?
Maar als je kijkt naar waar Alonso en Perez starten en waar ze eindigde, denk ik niet dat Alonso heel veel dichter bij Hamilton had gezeten.

Hoe dan ook, Ferrari was snel dit weekend en de uitslag is iig goed voor het WK.  ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

Edwin90

Vrij baan scheelt zo ontzettend veel. Alonso hing natuurlijk constant achter andere wagens, incl. akkefietje met Vettel. Dat hielp natuurlijk ook niet. Alonso gaf ook aan dat de wagen na die tijd niet meer hetzelfde was.

Hij had het Hamilton aardig lastig kunnen maken denk ik.

Fabian

Citaat van: Edwin90 op 10 september 2012 - 10:53:42
Hij had het Hamilton aardig lastig kunnen maken denk ik.
Dat denk ik ook wel, maar Hamilton reed een foutloze puike race. Niks mis mee, maar Alonso verder naar voren had gestaan had het spannend kunnen worden. Dat was echter niet zo en het doet ook niks af aan de prestatie van Hamilton.

Folkert

Citaat van: Edwin90 op 10 september 2012 - 10:53:42
Vrij baan scheelt zo ontzettend veel. Alonso hing natuurlijk constant achter andere wagens, incl. akkefietje met Vettel. Dat hielp natuurlijk ook niet. Alonso gaf ook aan dat de wagen na die tijd niet meer hetzelfde was.

Hij had het Hamilton aardig lastig kunnen maken denk ik.
Dat hij Lewis aardig lastig had kunnen maken geloof ik ook wel. Maar ik denk niet dat Alonso sneller was geweest. Zeker aan het eind was Lewis redelijk aan het cruisen.
Lastig te voorspellen en natuurlijk ook lastig te weten (onmogelijk) Of Alonso Pole zou hebben gepakt. Niet onmogelijk, maar denk wel dat Alonso wat te kort zou komen aan het eind. Hij heeft vaak toch ook wel vrij kunnen rond rijden. En daar kwam hij vaak net wat te kort op Lewis en die was redelijk aan het consolideren denk ik.

Ach ja, maakt ook niks uit, ik ben blij.  ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

FernandoAlonso

Maar het maakt natuurlijk idd wel uit vanaf waar die moest starten, zoals Edwin al zegt.
Ookal had Alonso geen pole maar een 2e/3e plek, zou hij misschien in het begin Hamilton het lastig hebben kunnen maken en er misschien al voorbij hebben gekunt (Massa zat bij de start al naast Hamilton)
FA: "We Will Fight Untill The End."

Folkert

Citaat van: FernandoAlonso op 10 september 2012 - 11:47:27
Maar het maakt natuurlijk idd wel uit vanaf waar die moest starten, zoals Edwin al zegt.
Ookal had Alonso geen pole maar een 2e/3e plek, zou hij misschien in het begin Hamilton het lastig hebben kunnen maken en er misschien al voorbij hebben gekunt (Massa zat bij de start al naast Hamilton)
Ik bedoelde dat het voor mij niets uitmaakte of Alonso sneller had gekund of niet, want Lewis heeft gewonnen. Ik ben het ook  gewoon met je eens dat als Alonso van P1-3 was vertrokken, hij Hamilton zeker moeilijk had kunnen maken en idd misschien was gepasseerd. Of Alonso hele race zelfde pace had kunnen rijden? Zelf denk ik van niet, want Lewis en Mclaren waren wel erg sterk gister.
Maar goed, we zullen het nooit weten. En maar goed ook, want als Alonso had gewonnen, was hij stapje verder gekomen bij zijn titel.
Trotse vader van Rosalie(L)