Round 13: FORMULA 1 2012 GP SANTANDER D'ITALIA - MONZA

Gestart door Wizard, 03 september 2012 - 20:40:53

« vorige - volgende »

Folkert

Maar met Kimi voor hem, moet Alonso toch goed aan de bak. Als Kimi het podium haalt( wat ik wel verwacht) en Alonso zit vast achter Rosberg ofzo, word het een lastig verhaal voor Alonso.
heeft iemand overzicht van alle topsnelheden? Heb het proberen te zoeken, maar vond niks.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

Citaat van: Folkert op 09 september 2012 - 12:08:33
Maar met Kimi voor hem, moet Alonso toch goed aan de bak. Als Kimi het podium haalt( wat ik wel verwacht) en Alonso zit vast achter Rosberg ofzo, word het een lastig verhaal voor Alonso.
heeft iemand overzicht van alle topsnelheden? Heb het proberen te zoeken, maar vond niks.

ja inderdaad, maar hopelijk wordt inhalen nu makkelijk met de 2 drs-zones, pas dan alonso wellicht vooraan geraken, maar er zijn nog altijd vettel, raikkonen, rosberg,... Geen piloten zonder talent natuurlijk

0634

Citaat van: Folkert op 09 september 2012 - 12:08:33
Maar met Kimi voor hem, moet Alonso toch goed aan de bak. Als Kimi het podium haalt( wat ik wel verwacht) en Alonso zit vast achter Rosberg ofzo, word het een lastig verhaal voor Alonso.
heeft iemand overzicht van alle topsnelheden? Heb het proberen te zoeken, maar vond niks.
Vast? MEt twee DRS zones, de snelste auto van het veld en Alonso achter het stuur, zou ik mezelf nog maar niet rijk rekenen ;).

Kootje

Citaat van: robbert op 09 september 2012 - 12:15:15
hopelijk wordt inhalen nu makkelijk met de 2 drs-zones, pas dan alonso wellicht vooraan geraken,

Diezelfde 2 zones waren er vorig jaar ook al, en bij geen van beide was inhalen toen gemakkelijk.
Nu zijn ze ook nog eens ingekort tov vorig jaar, dus dat zou 't alleen maar moeilijker moeten maken.


Citaatmaar er zijn nog altijd vettel, raikkonen, rosberg,... Geen piloten zonder talent natuurlijk

Ook dat nog.
Daarom zie ik Alonso ook niet naar het podium rijden.
Niet dat het onmogelijk is, maar het zal onder normale omstandigheden zéér lastig voor 'm worden.

robbert

Citaat van: Jeroen op 09 september 2012 - 12:18:12
Citaat van: Folkert op 09 september 2012 - 12:08:33
Maar met Kimi voor hem, moet Alonso toch goed aan de bak. Als Kimi het podium haalt( wat ik wel verwacht) en Alonso zit vast achter Rosberg ofzo, word het een lastig verhaal voor Alonso.
heeft iemand overzicht van alle topsnelheden? Heb het proberen te zoeken, maar vond niks.
Vast? MEt twee DRS zones, de snelste auto van het veld en Alonso achter het stuur, zou ik mezelf nog maar niet rijk rekenen ;).

ik hoop het, en hopelijk houd zijn wagen het vol, met de betrouwbaarheidsproblemen die alonso al gehad heeft dit weekend

robbert

#140
Citaat van: Kootje op 09 september 2012 - 12:20:06
Citaat van: robbert op 09 september 2012 - 12:15:15
hopelijk wordt inhalen nu makkelijk met de 2 drs-zones, pas dan alonso wellicht vooraan geraken,

Diezelfde 2 zones waren er vorig jaar ook al, en bij geen van beide was inhalen toen gemakkelijk.
Nu zijn ze ook nog eens ingekort tov vorig jaar, dus dat zou 't alleen maar moeilijker moeten maken.


Citaatmaar er zijn nog altijd vettel, raikkonen, rosberg,... Geen piloten zonder talent natuurlijk

Ook dat nog.
Daarom zie ik Alonso ook niet naar het podium rijden.
Niet dat het onmogelijk is, maar het zal onder normale omstandigheden zéér lastig voor 'm worden.

ja ik denk het ook, dat het moeilijk zal worden voor alonso. Alleen een goeie start zonder brokken, zou mss nog een geluk zijn voor hem. De titelkansen worden vandaag weer verminderd voor de spanjaard. Mclaren zullen de grote winnaars zijn, en hun titelkansen vergroten overduidelijk

Sabai

Citaat van: Folkert op 09 september 2012 - 12:08:33
Maar met Kimi voor hem, moet Alonso toch goed aan de bak. Als Kimi het podium haalt( wat ik wel verwacht) en Alonso zit vast achter Rosberg ofzo, word het een lastig verhaal voor Alonso.
heeft iemand overzicht van alle topsnelheden? Heb het proberen te zoeken, maar vond niks.


Ik hoorde Olaf mol gisteren zeggen dat Lotus de hoogste topsnelheid had en daarna de Mercedes aangedreven motoren. Verder zou ik het niet weten. Ik denk alleen dat Ferrari misschien wel tegen kan vallen want gisteren gaven massa en Alonso elkaar steeds een slipstream om zo tot die snelle tijden te komen.

robbert

Citaat van: Sabai op 09 september 2012 - 12:23:37
Citaat van: Folkert op 09 september 2012 - 12:08:33
Maar met Kimi voor hem, moet Alonso toch goed aan de bak. Als Kimi het podium haalt( wat ik wel verwacht) en Alonso zit vast achter Rosberg ofzo, word het een lastig verhaal voor Alonso.
heeft iemand overzicht van alle topsnelheden? Heb het proberen te zoeken, maar vond niks.


Ik hoorde Olaf mol gisteren zeggen dat Lotus de hoogste topsnelheid had en daarna de Mercedes aangedreven motoren. Verder zou ik het niet weten. Ik denk alleen dat Ferrari misschien wel tegen kan vallen want gisteren gaven massa en Alonso elkaar steeds een slipstream om zo tot die snelle tijden te komen.

ja dat is ook waar, daarom die snelle tijden dat men gereden heeft. Wordt nog zeer lastig voor beide ferrari's

Sabai

Citaat van: Kootje op 09 september 2012 - 12:20:06
Citaat van: robbert op 09 september 2012 - 12:15:15
hopelijk wordt inhalen nu makkelijk met de 2 drs-zones, pas dan alonso wellicht vooraan geraken,

Diezelfde 2 zones waren er vorig jaar ook al, en bij geen van beide was inhalen toen gemakkelijk.
Nu zijn ze ook nog eens ingekort tov vorig jaar, dus dat zou 't alleen maar moeilijker moeten maken.





Dat de zone is ingekort vind ik een goede zaak het moet geen voorbij rijden worden zoals in canada


0634

Citaat van: robbert op 09 september 2012 - 12:20:27
Citaat van: Jeroen op 09 september 2012 - 12:18:12
Citaat van: Folkert op 09 september 2012 - 12:08:33
Maar met Kimi voor hem, moet Alonso toch goed aan de bak. Als Kimi het podium haalt( wat ik wel verwacht) en Alonso zit vast achter Rosberg ofzo, word het een lastig verhaal voor Alonso.
heeft iemand overzicht van alle topsnelheden? Heb het proberen te zoeken, maar vond niks.
Vast? MEt twee DRS zones, de snelste auto van het veld en Alonso achter het stuur, zou ik mezelf nog maar niet rijk rekenen ;).

ik hoop het, en hopelijk houd zijn wagen het vol, met de betrouwbaarheidsproblemen die alonso al gehad heeft dit weekend
Naja, die wagen heeft nu voor het eerst dit jaar zo'n beetje wat problemen. Dat maakt hem niet ineens onbetrouwbaar natuurlijk.

Nyoxios

ik hoop op net zo'n teamwork bij Ferrari als gister bij Q3, dat was mooi om te zien. (jammer dat het voor Alonso mislukte vanwege technische problemen)

maar ik lees hier iedereen dat het moeilijk gaat worden, maar als ik Alonso denk, die zie ik echt minimaal naar podium rijden, of in iedergeval voor Vettel en Webber. (aangezien Alonso niet naar winst per race kijkt, maar naar het klassement) hij is een heel slimme en sluwe rijder.

maarja mocht Alonso niet winnen, dan hoop ik dat Button wint, gelijk bij de eerste bocht Hamilton voorbij schiet!

of wat nog mooier zou zijn: Massa die vandaag wint!
"Sorry, mijn vinger schoot van de koppeling"

Sabai

Citaat van: Jeroen op 09 september 2012 - 12:34:55
Citaat van: robbert op 09 september 2012 - 12:20:27
Citaat van: Jeroen op 09 september 2012 - 12:18:12
Citaat van: Folkert op 09 september 2012 - 12:08:33
Maar met Kimi voor hem, moet Alonso toch goed aan de bak. Als Kimi het podium haalt( wat ik wel verwacht) en Alonso zit vast achter Rosberg ofzo, word het een lastig verhaal voor Alonso.
heeft iemand overzicht van alle topsnelheden? Heb het proberen te zoeken, maar vond niks.
Vast? MEt twee DRS zones, de snelste auto van het veld en Alonso achter het stuur, zou ik mezelf nog maar niet rijk rekenen ;).

ik hoop het, en hopelijk houd zijn wagen het vol, met de betrouwbaarheidsproblemen die alonso al gehad heeft dit weekend
Naja, die wagen heeft nu voor het eerst dit jaar zo'n beetje wat problemen. Dat maakt hem niet ineens onbetrouwbaar natuurlijk.

Ze hebben die auto ook wel in heel korte tijd weer helemaal opnieuw moeten opbouwen wellicht dat er wat dingen te gehaast zijn gedaan of iets dergelijks. Zou volgens  mij alleen niet zo'n probleem voor die gasten moeten zijn.

0634

Ach, natuurlijk wordt het lastig voor Alonso, maar he, hij beweert zelf dat hij de snelste wagen hd gisteren. En dan op een baan waar je in kan halen, met zo'n rijder, wordt er wel erg snel door iedereen hier gezegd dat hij dat niet gaat redden. Die komt echt wel weer ergens vooraan te rijden, onder normale omstandigheden. Winnen zal hij misschien niet, maar top 5 zeker wel. En als hij dan voor VEttel staat, is hij weer de grote winnaar.

Sabai

Citaat van: Nyoxios op 09 september 2012 - 12:36:40
ik hoop op net zo'n teamwork bij Ferrari als gister bij Q3, dat was mooi om te zien. (jammer dat het voor Alonso mislukte vanwege technische problemen)

maar ik lees hier iedereen dat het moeilijk gaat worden, maar als ik Alonso denk, die zie ik echt minimaal naar podium rijden, of in iedergeval voor Vettel en Webber. (aangezien Alonso niet naar winst per race kijkt, maar naar het klassement) hij is een heel slimme en sluwe rijder.

maarja mocht Alonso niet winnen, dan hoop ik dat Button wint, gelijk bij de eerste bocht Hamilton voorbij schiet!

of wat nog mooier zou zijn: Massa die vandaag wint!

Stiekem hoop ik ook daarop  :) zou wel een stunt zijn

Enzo

James Allen verwacht bandenproblemen in Monza. De combinatie van de hoge temperaturen, hoge snelheden en slijtende Pirelli's is mogelijk een probleem. Rechtsvoor krijgt er het meeste van langs, met name door de parabolica. Dat is dan ook de band om in de gaten te houden tijdens de onboards, waarschijnlijk zien we meer 2 stoppers dan verwacht.