Round 13: FORMULA 1 2012 GP SANTANDER D'ITALIA - MONZA

Gestart door Wizard, 03 september 2012 - 20:40:53

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Jeroen op 08 september 2012 - 11:41:13
Ik begreep dat de bakwissel van Alonso geplant was en daarom toegestaan. De bak moet vijf races meegaan en de oude bak had dat inmiddels gedaan en die mag dan na de trainingen gewisseld worden. Althans, dat is wat ik hoorde.

Dan mag het sowieso straffeloos. ::)


Citaat van: Fabian op 08 september 2012 - 11:46:19
Dat klinkt een stuk logischer. Want als je uitvalt en de race daarna ongestraft je bak mag verwisselen dan is Pastor wel erg vaak in het voordeel...

;D

Maar toch schijnt die regel er te zijn, al vind ik 'm ook vreemd.
Vorige week nog, had Webber 'n bakwissel waarvoor hij bestraft werdt, en toen werd er gezegd dat dit mede kwam omdat hij de race ervoor was gefinished.

Fabian

Citaat van: Kootje op 08 september 2012 - 11:49:37
;D

Maar toch schijnt die regel er te zijn, al vind ik 'm ook vreemd.
Vorige week nog, had Webber 'n bakwissel waarvoor hij bestraft werdt, en toen werd er gezegd dat dit mede kwam omdat hij de race ervoor was gefinished.
Hmm. Krom. Als je finisht word je gestraft en als je uitvalt word je beloont. Zo is het natuurlijk niet precies, maar zo komt het op mij wel over...

Kootje

Is ook krom.
Maar ik heb het iig al vaker gehoord dat iemand ongestraft z'n bak mocht vervangen doordat hij de race ervoor was uitgevallen.

???

SanderD

Was dat niet de reden dat Vettel in MaleisiĆ« van Red Bull zijn auto aan de kant moest zetten? 

Kootje

Citaat van: sanderalonso op 08 september 2012 - 11:55:33
Was dat niet de reden dat Vettel in Maleisiƫ van Red Bull zijn auto aan de kant moest zetten?

Ja, klopt ja ::), die was ik ff vergeten. :-[

0634

Dit staat op GPUpdate:

CitaatBij Fernando Alonso moest vrijdag ook de versnellingsbak worden vervangen, maar bij de Spanjaard ging het om een geplande wissel. Ook moest de motor van de tweevoudig wereldkampioen na de eerste training vervangen worden. "Zowel de versnellingsbak als de motor zouden we toch al niet gebruiken in deze race, dus we krijgen geen straffen voor deze wissels", aldus Pat Fry van het Ferrari-team.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 08 september 2012 - 12:00:23
Dit staat op GPUpdate:

CitaatBij Fernando Alonso moest vrijdag ook de versnellingsbak worden vervangen, maar bij de Spanjaard ging het om een geplande wissel. Ook moest de motor van de tweevoudig wereldkampioen na de eerste training vervangen worden. "Zowel de versnellingsbak als de motor zouden we toch al niet gebruiken in deze race, dus we krijgen geen straffen voor deze wissels", aldus Pat Fry van het Ferrari-team.

Kan ook best zo zijn hoor, dat wil ik absoluut niet tegenspreken hier.
Ik gaf alleen maar de mogelijkheid aan dat z'n uitvalbeurt ook de reden had kunnen zijn van het uitblijven van 'n gridpenalty.

Folkert

Alonso en Hamilton op 0,001 seconde van elkaar. Alonso op hard, Hamilton op zacht. Maar op hard was Alonso ook slechts 0,055 seconde sneller.

Denk dat we spannende kwalificatie krijgen.
Trotse vader van Rosalie(L)

rafael25

Citaat van: Folkert op 08 september 2012 - 12:11:19
Alonso en Hamilton op 0,001 seconde van elkaar. Alonso op hard, Hamilton op zacht. Maar op hard was Alonso ook slechts 0,055 seconde sneller.

Denk dat we spannende kwalificatie krijgen.

Enzo

Kers en DRS problemen voor de Schum... :(
Gaat het dan nooit goed?

0634

Citaat van: Kootje op 08 september 2012 - 12:09:12
Citaat van: Jeroen op 08 september 2012 - 12:00:23
Dit staat op GPUpdate:

CitaatBij Fernando Alonso moest vrijdag ook de versnellingsbak worden vervangen, maar bij de Spanjaard ging het om een geplande wissel. Ook moest de motor van de tweevoudig wereldkampioen na de eerste training vervangen worden. "Zowel de versnellingsbak als de motor zouden we toch al niet gebruiken in deze race, dus we krijgen geen straffen voor deze wissels", aldus Pat Fry van het Ferrari-team.

Kan ook best zo zijn hoor, dat wil ik absoluut niet tegenspreken hier.
Ik gaf alleen maar de mogelijkheid aan dat z'n uitvalbeurt ook de reden had kunnen zijn van het uitblijven van 'n gridpenalty.

Oh, dat ontken ik dan weer niet. Geen idee hoe die regelgeving precies in elkaar steekt.

0634

Citaat van: Enzo op 08 september 2012 - 12:26:50
Kers en DRS problemen voor de Schum... :(
Gaat het dan nooit goed?
Nee. Hij kan beter stoppen. ;)

Enzo



robbert

Citaat van: Jeroen op 08 september 2012 - 12:43:41
Citaat van: Enzo op 08 september 2012 - 12:26:50
Kers en DRS problemen voor de Schum... :(
Gaat het dan nooit goed?
Nee. Hij kan beter stoppen. ;)

inderdaad, hij had beter nooit een comeback gemaakt ;)

Ben wel verrast van redbull, dacht dat die hoger gingen staan. Eigenlijk dacht ik dat ze op de plaatsen van ferrari gingen staan. De snelheid van ferrari, stemt mij eigenlijk positief. Hopelijk is dit in de kwalificatie ook zo, maar laten we afwachten, wie er verstoppertje gespeeld heeft, en wat mclaren nog in petto heeft