Round 13: FORMULA 1 2012 GP SANTANDER D'ITALIA - MONZA

Gestart door Wizard, 03 september 2012 - 20:40:53

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Folkert op 10 september 2012 - 11:51:23
Citaat van: FernandoAlonso op 10 september 2012 - 11:47:27
Maar het maakt natuurlijk idd wel uit vanaf waar die moest starten, zoals Edwin al zegt.
Ookal had Alonso geen pole maar een 2e/3e plek, zou hij misschien in het begin Hamilton het lastig hebben kunnen maken en er misschien al voorbij hebben gekunt (Massa zat bij de start al naast Hamilton)
Ik bedoelde dat het voor mij niets uitmaakte of Alonso sneller had gekund of niet, want Lewis heeft gewonnen. Ik ben het ook  gewoon met je eens dat als Alonso van P1-3 was vertrokken, hij Hamilton zeker moeilijk had kunnen maken en idd misschien was gepasseerd. Of Alonso hele race zelfde pace had kunnen rijden? Zelf denk ik van niet, want Lewis en Mclaren waren wel erg sterk gister.
Maar goed, we zullen het nooit weten. En maar goed ook, want als Alonso had gewonnen, was hij stapje verder gekomen bij zijn titel.


Ik weet het niet.


Schumacher stond er ook goed voor na de kwalificatie. Maar in de race verloor hij stilaan plaatsen, terwijl ik verwachtte dat zijn topsnelheid hem te hulp zou komen.

FernandoAlonso

Citaat van: Franky R. op 10 september 2012 - 14:56:00
Citaat van: Folkert op 10 september 2012 - 11:51:23
Citaat van: FernandoAlonso op 10 september 2012 - 11:47:27
Maar het maakt natuurlijk idd wel uit vanaf waar die moest starten, zoals Edwin al zegt.
Ookal had Alonso geen pole maar een 2e/3e plek, zou hij misschien in het begin Hamilton het lastig hebben kunnen maken en er misschien al voorbij hebben gekunt (Massa zat bij de start al naast Hamilton)
Ik bedoelde dat het voor mij niets uitmaakte of Alonso sneller had gekund of niet, want Lewis heeft gewonnen. Ik ben het ook  gewoon met je eens dat als Alonso van P1-3 was vertrokken, hij Hamilton zeker moeilijk had kunnen maken en idd misschien was gepasseerd. Of Alonso hele race zelfde pace had kunnen rijden? Zelf denk ik van niet, want Lewis en Mclaren waren wel erg sterk gister.
Maar goed, we zullen het nooit weten. En maar goed ook, want als Alonso had gewonnen, was hij stapje verder gekomen bij zijn titel.


Ik weet het niet.


Schumacher stond er ook goed voor na de kwalificatie. Maar in de race verloor hij stilaan plaatsen, terwijl ik verwachtte dat zijn topsnelheid hem te hulp zou komen.

Ja, ik had idd ook verwacht dat de Mercedes auto's snel zouden zijn dit weekend. Vrije training ging erg goed, maar dan krijg je de kwali en race en gaat het niet zoals ze willen..
FA: "We Will Fight Untill The End."

Enzo

Tja, viel best tegen de Merc, ook ik had er meer van verwacht.
Als je dieper inzoomt valt het op dat bij beide coureurs het eerste setje banden niet wilde werken, wellicht een paar laps teveel gereden in de quali.
Daarnaast was het ook stinkend warm in Monza, daar gaat de Merc ook niet lekker bij....
Redelijk resultaat uiteindelijk, maar niet zoals verwacht.

Dat gezegd hebbende, als ik de laatste geruchten mag geloven komt er een Merc W03 B-spec uit in Singapore over twee weken. Het moet een flinke verbetering worden en de basis voor de auto van 2013. Sam Bird gaat testen met de DDDRS in magny course en als het blijkt te werken zien we dat ook in Singapore. Iets om in de gaten te houden in ieder geval.  8)

0634

Toch vond ik Rosberg wel aardig rijden, voor het eerst in tijden. Verprutste zijn start maar kwam op het end sterk opzetten. Goede race gereden.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 10 september 2012 - 20:42:25
Toch vond ik Rosberg wel aardig rijden, voor het eerst in tijden. Verprutste zijn start maar kwam op het end sterk opzetten. Goede race gereden.

Ja, Rosberg had net als Schumacher moeite met het eerste setje.
Voor de rest was het zeker niet slecht wat ie liet zien.

Voelt ook een beetje als een gemiste kans, er had meer in gezeten denk ik.

Kootje

DDDRS ??

Is dat per ongeluk 'n D teveel, offuh .....  ??? :-\

Folkert

In het Nederlands kan het nog wel: Drie dubbele drag reduction system. Maar goed, Mclaren en Lotus komen er ook aan en Merc zou dus hun versie weer veranderd hebben. Ben benieuwd of zij niet ineens hele ratteplan om gooien. Maar verwacht er niet zo heel veel van eerlijk gezegd.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: Kootje op 10 september 2012 - 20:50:59
DDDRS ??

Is dat per ongeluk 'n D teveel, offuh .....  ??? :-\

Nope, ze hebben een dergelijke constructie als Lotus gemaakt, net iets anders.
Aangezien ze al DDRS hadden noemt men dit dus nu DDDRS.... ;D

Merc heeft veel ervaring opgedaan destijds in het jaar van de F-duct, ze hadden als enige een passief systeem. De rest had er één die met de hand dan wel knie bediend moest worden. Nu mag dat niet meer, maar passief mag wel. Dus eigenlijk een kwestie van oude data oprakelen en toepassen op de achterkant van de auto.

0634

Nu we de DDRS hebben en de DDDRS vraag ik me af wanneer de FF-duct komt.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 10 september 2012 - 21:02:40
Nu we de DDRS hebben en de DDDRS vraag ik me af wanneer de FF-duct komt.

En dan staat FF voor....? ::)


Enzo


Folkert

Massa op slechte strategieen weg sturen? Nee da.ar geloof ik niet in. Hij heeft het vaak zelf in de race verprutst
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Folkert op 10 september 2012 - 21:51:01
Massa op slechte strategieen weg sturen? Nee da.ar geloof ik niet in. Hij heeft het vaak zelf in de race verprutst


Of hij kon de auto niet naar zijn hand zetten. We moeten het maar afwachten of Massa deze stijgende lijn doorzet. Het begint wel op een Trulli-verhaal te lijken; Iedere keer als er twijfel was over Jarno Trulli, begon die man gas te geven... :P ...En? Mist iemand Jarno Trulli? Ik niet en zo zal het Massa waarschijnlijk ook vergaan.

Vieze baas

Citaat van: Franky R. op 11 september 2012 - 15:00:44
Citaat van: Folkert op 10 september 2012 - 21:51:01
Massa op slechte strategieen weg sturen? Nee da.ar geloof ik niet in. Hij heeft het vaak zelf in de race verprutst


Of hij kon de auto niet naar zijn hand zetten. We moeten het maar afwachten of Massa deze stijgende lijn doorzet. Het begint wel op een Trulli-verhaal te lijken; Iedere keer als er twijfel was over Jarno Trulli, begon die man gas te geven... :P ...En? Mist iemand Jarno Trulli? Ik niet en zo zal het Massa waarschijnlijk ook vergaan.

Ik was fan van Trulli in zn Jordan tijd maar daarna reed hij toch voornamelijk kleurloos rond. Zijn Caterham jaren waren helemaal om te huilen dus nee ik mis hem niet...