Round 13: FORMULA 1 2012 GP SANTANDER D'ITALIA - MONZA

Gestart door Wizard, 03 september 2012 - 20:40:53

« vorige - volgende »

Wizard

Dat en strategisch zijn ze écht goed daar! Daar kan menig één team een puntje aan zuigen.

Kootje

Citaat van: Wizard op 09 september 2012 - 19:57:38
Ik schat Massa hoger in dan Alonso...mits hij sneller wordt. Kom op, Kootje, dit snijdt geen hout.

Hoezo snijdt dat geen hout?
Is het zo raar dat iemand kalmer zou kunnen worden?

Qua rauwe snelheid is hij momenteel gewoon beter dan Massa, enige wat ontbreekt is de rust.
Die rust is 'm aan te leren, rauwe snelheid niet. ::)

CitaatLaat cijfers eens los. Hier hangt namelijk een compleet seizoensverloop aan vast. Het is niet zo dat de nummer 1 het per definitie beter doet dan de nummer 2 en de nummer 2 beter heeft gereden dan de nummer 3. Dat insinueer je wel.

Nee .... dat insinueer ik niet.
Wat ik hiermee zeg is dat Massa in 'n P1 t/m 5 auto rijdt en daarmee niets sneller, in punten zelfs langzamer, is dan Senna en Pastor in 'n P5 t/m p10 auto.
En daar is gewoon niets aan gelogen, alles wijst daarop.
Het is namelijk niet zo dat de Williams coureurs het geluk aan hun zijde hebben en Felipe alle pech.

Citaat
Scorebordjournalistiek! Niks anders dan dat. Schumacher staat ook achter Rosberg terwijl hij de bovenliggende partij is. Dat zijn argumenten die ik geen hout vind snijden. Of is Hamilton ook minder dan Button, omdat Button afgelopen seizoen Hamilton versloeg?

Dat was vorig jaar anders wel de algehele tendens, ook bij jou vriend Wizard. ;)

Wizard

Het is iemands rijstijl. Dus, kalmer worden kan wel, maar Maldonado gaf zelf al aan 'dit is wie ik ben'. Iemand kun je wel bijschaven en finetunen, maar dan houdt het gewoon op. Wat betreft Massa blijf ik bij mijn verhaal. Welke auto wanneer beter presteert, geen idee. En strategisch heeft Ferrari ook het één en ander laten liggen bij Massa. Enfin, ik geloof wel dat hij sneller is dan een Senna en Maldonado en hun kan verslaan. Sterker nog, ik denk zelfs met veel overtuiging. Wat betreft Button, écht, lees mijn uitspraken er op na, ik heb altijd geroepen dat zodra de McLaren dominant(er) is, Hamilton het wint van Button. Hij is de snellere, de purist, Button is beheerster en tactischer. Maar geef ze kampioenwaardig materiaal en Hamilton verslaat Button.

Kootje

Citaat van: Wizard op 09 september 2012 - 20:18:12
Het is iemands rijstijl. Dus, kalmer worden kan wel, maar Maldonado gaf zelf al aan 'dit is wie ik ben'. Iemand kun je wel bijschaven en finetunen, maar dan houdt het gewoon op.

Aaah .... maar hij gaf ook zelf al aan dat hij geduldiger en minder agressief moest worden.
Dat vind ik iig alvast 'n stap in de goede richting.


CitaatWat betreft Massa blijf ik bij mijn verhaal. Welke auto wanneer beter presteert, geen idee. En strategisch heeft Ferrari ook het één en ander laten liggen bij Massa. Enfin, ik geloof wel dat hij sneller is dan een Senna en Maldonado en hun kan verslaan. Sterker nog, ik denk zelfs met veel overtuiging.

Dan verschillen we daarin duidelijk van mening.
Imo zal hij vanwege z'n wisselvalligheid het met Senna al redelijk lastig krijgen, hoewel ik wel geloof dat Felipe in de basis de snellere is.
Maar in Pastor zie ik, tegen alle verwachting in en mits hij idd aan zichzelf gaat werken, 'n coureur van het kaliber Massa van vóór z'n ongeval.
Goed genoeg voor wat podia en overwinningen, maar net niet goed genoeg voor de titel.


CitaatWat betreft Button, lees mijn uitspraken er op na, ik heb altijd geroepen dat zodra de McLaren dominant(er) is, Hamilton het wint van Button. Hij is de snellere, de purist, Button is beheerster en tactischer. Maar geef ze kampioenwaardig materiaal en Hamilton verslaat Button.

Meen me te herrinneren dat ook jij er toen zo over dacht, maar goed ..... dat zul je zelf het beste weten.
Mijn excuses.

Wizard

Nou ja, prima, ik hoop dat een kwalitatievere rijder instapt bij Williams. Hamilton heb ik zeker bekritiseerd en Button heb ik onderschat. Wel ben ik overtuigd geweest van de snelheid van Hamilton. Zolang het goed gaat en de auto snel is, is Hamilton erg moeilijk te verslaan. Zijn 'zwakte' ligt bij tegenslag.

FernandoAlonso

Wat vond ik het een super leuke race!
Geweldig hoe Alonso én Perez zo naar voren hebben kunnen rijden, en eindelijk is een mooie 4e plaats van Massa :)

Jammer voor Vettel en Button dat ze uit zijn gevallen (wel weer beter voor Alonso)
Ik vond de Drive Trought die Vettel kreeg wel terecht, Vettel duwde Alonso op het vuil.. Kun je wel gaan vergelijken met vorig jaar, maar er is zoveel verandert in dat ene jaartje dat zoiets ook kan veranderen kwa uitspraak van straf.
Als Race Control het geen incident zouden vinden zouden ze Vettel toch helemaal geen straf hebben gegeven?!
FA: "We Will Fight Untill The End."

Sabai

Vergeet niet dat er een italiaanse rijder steward bij zat en dat ferrari flink geklaagt hebben.

0634

Citaat van: FernandoAlonso op 09 september 2012 - 21:12:32
Wat vond ik het een super leuke race!
Geweldig hoe Alonso én Perez zo naar voren hebben kunnen rijden, en eindelijk is een mooie 4e plaats van Massa :)

Jammer voor Vettel en Button dat ze uit zijn gevallen (wel weer beter voor Alonso)
Ik vond de Drive Trought die Vettel kreeg wel terecht, Vettel duwde Alonso op het vuil.. Kun je wel gaan vergelijken met vorig jaar, maar er is zoveel verandert in dat ene jaartje dat zoiets ook kan veranderen kwa uitspraak van straf.
Als Race Control het geen incident zouden vinden zouden ze Vettel toch helemaal geen straf hebben gegeven?!

Maar wel jammer dat ze Di Resta dan niet bestraften, vind je niet? ;)

robbert

Citaat van: Jeroen op 09 september 2012 - 21:32:42
Citaat van: FernandoAlonso op 09 september 2012 - 21:12:32
Wat vond ik het een super leuke race!
Geweldig hoe Alonso én Perez zo naar voren hebben kunnen rijden, en eindelijk is een mooie 4e plaats van Massa :)

Jammer voor Vettel en Button dat ze uit zijn gevallen (wel weer beter voor Alonso)
Ik vond de Drive Trought die Vettel kreeg wel terecht, Vettel duwde Alonso op het vuil.. Kun je wel gaan vergelijken met vorig jaar, maar er is zoveel verandert in dat ene jaartje dat zoiets ook kan veranderen kwa uitspraak van straf.
Als Race Control het geen incident zouden vinden zouden ze Vettel toch helemaal geen straf hebben gegeven?!

Maar wel jammer dat ze Di Resta dan niet bestraften, vind je niet? ;)

inderdaad, jammer

Fabian

Het was een beetje meten met twee maten wat de FIA vandaag deed.

Kootje

Citaat van: Wizard op 09 september 2012 - 20:52:51
Nou ja, prima, ik hoop dat een kwalitatievere rijder instapt bij Williams.

Maar dat is weer 'n ander issue, dat hoop ik ook.
Ik ben er echter niet zo zeker van dat Massa die man is.



Fabian

Citaat van: Kootje op 09 september 2012 - 21:38:45
Citaat van: Wizard op 09 september 2012 - 20:52:51
Nou ja, prima, ik hoop dat een kwalitatievere rijder instapt bij Williams.

Maar dat is weer 'n ander issue, dat hoop ik ook.
Ik ben er echter niet zo zeker van dat Massa die man is.



Karthikeyan? In elke open-wheel klasse een race gewonnen. Moet toch een verbetering zijn. Hij rijdt in ieder geval met meer verstand dan Pastor.

0634

Citaat van: Kootje op 09 september 2012 - 21:38:45
Citaat van: Wizard op 09 september 2012 - 20:52:51
Nou ja, prima, ik hoop dat een kwalitatievere rijder instapt bij Williams.

Maar dat is weer 'n ander issue, dat hoop ik ook.
Ik ben er echter niet zo zeker van dat Massa die man is.

Massa en Hulkenberg. Mooi duo.

0634

Vet pluspunt van Monza overigens: als je er naast rijdt (Webber, Alonso, Senna, etc.) zie je gewoon een enorme stofwolk. Zoals het hoort. Dit itt al die nepgrasbanen overal langs de circuits of uitsloopstroken met de omvang van de A10. Gewoon stof.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 09 september 2012 - 22:10:00
Vet pluspunt van Monza overigens: als je er naast rijdt (Webber, Alonso, Senna, etc.) zie je gewoon een enorme stofwolk. Zoals het hoort. Dit itt al die nepgrasbanen overal langs de circuits of uitsloopstroken met de omvang van de A10. Gewoon stof.

Geweldige GP idd, mag net als Spa nooit en te nimmer verdwijnen