Round 13: FORMULA 1 2012 GP SANTANDER D'ITALIA - MONZA

Gestart door Wizard, 03 september 2012 - 20:40:53

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: robbert op 09 september 2012 - 16:01:30
Citaat van: rafael25 op 09 september 2012 - 15:59:21

Vergelijk nu dan!!!
Van Nu!!
ja alonso gaat hier zelfs nog een beetje aan de kant, en vettel deed vandaag het tegenovergestelde. Dus terechte straf

Enige verschil is dat Alonso iets eerder weer naar binnen gaat, maar ook hij dwingt hem daar van de baan.
En dan nu, één jaar later, gaan zitten piepen dat Vettel hetzelfde bij hem flikt ...... beetje zielig en 'n onterechte straf die door Seb's uitvallen gelukkig verder geen gevolgen had.

rafael25

Citaat van: Enzo op 09 september 2012 - 16:08:27
Sorry hoor, maar ik vond de DT van Vettel dikke Bullshit om eerlijk te zijn. Alonso komt van achter en moet de goede lijn pakken, en dat was niet de buitenkant. Ik denk dat Vettel hem niet eens gezien heeft aan die kant en dat het dus niet opzettelijk was.
en vandaag gebeurde dit op een andere manier ... Vettel krijgt rijde door....

0634

Citaat van: Kootje op 09 september 2012 - 16:09:22
Citaat van: robbert op 09 september 2012 - 16:01:30
Citaat van: rafael25 op 09 september 2012 - 15:59:21

Vergelijk nu dan!!!
Van Nu!!
ja alonso gaat hier zelfs nog een beetje aan de kant, en vettel deed vandaag het tegenovergestelde. Dus terechte straf

Enige verschil is dat Alonso iets eerder weer naar binnen gaat, maar ook hij dwingt hem daar van de baan.
En dan nu, één jaar later, gaan zitten piepen dat Vettel hetzelfde bij hem flikt ...... beetje zielig en 'n onterechte straf die door Seb's uitvallen gelukkig verder geen gevolgen had.

Helemaal eens Kootje! Belachelijk dat Vettel deze straf kreeg. Het was gewoon boontje komt om zijn loontje, door vorig jaar. De FIA snapt er soms helemaal niks van.

gloudiesaurus

Probleem van de FIA is dat ze niet consequent zijn...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 09 september 2012 - 16:14:39
Probleem van de FIA is dat ze niet consequent zijn...


Och,
Ik zeg altijd dat de FIA consequent is in haar inconsequenties... :P ...Echter hadden ze DiResta wel een DTP mogen geven voor het beuken van Senna. DiResta veranderde onder het remmen van lijn!


Senna zat al aan de buitenkant en kon nergens heen...pff!

Danny91

Het probleem is dat je het incident van vorig jaar niet met dit jaar kunt vergelijken, want de regels zijn na bahrein dit jaar vervangen (rosberg die hamilton van het circiut drong). Die gentlemens agreement stelt nu namelijk dat als een coureur naast je rijdt, je deze ruimte moet laten. (vb senna vs kobayashi in valencia)
Wat vettel absoluut niet deed. Anders een bestraffing, dit wordt niet altijd toegepast (zie diresta vandaag), maar is wel de regel!

0634

Citaat van: Danny91 op 09 september 2012 - 16:57:07
Het probleem is dat je het incident van vorig jaar niet met dit jaar kunt vergelijken, want de regels zijn na bahrein dit jaar vervangen (rosberg die hamilton van het circiut drong). Die gentlemens agreement stelt nu namelijk dat als een coureur naast je rijdt, je deze ruimte moet laten. (vb senna vs kobayashi in valencia)
Wat vettel absoluut niet deed. Anders een bestraffing, dit wordt niet altijd toegepast (zie diresta vandaag), maar is wel de regel!
Het is gewoon racen. Het is zelfs ernstig de vraag of Vettel hem zeg. Overigens werd Senna ook naast de baan gedrukt vandaag door di Resta en die werd niet bestraft!!!!

En Rosberg drong Lewis toen niet van de baan, maar dit terzijde ;).

Enzo


Danny91

Citaat van: Jeroen op 09 september 2012 - 17:27:26
Citaat van: Danny91 op 09 september 2012 - 16:57:07
Het probleem is dat je het incident van vorig jaar niet met dit jaar kunt vergelijken, want de regels zijn na bahrein dit jaar vervangen (rosberg die hamilton van het circiut drong). Die gentlemens agreement stelt nu namelijk dat als een coureur naast je rijdt, je deze ruimte moet laten. (vb senna vs kobayashi in valencia)
Wat vettel absoluut niet deed. Anders een bestraffing, dit wordt niet altijd toegepast (zie diresta vandaag), maar is wel de regel!
Het is gewoon racen. Het is zelfs ernstig de vraag of Vettel hem zeg. Overigens werd Senna ook naast de baan gedrukt vandaag door di Resta en die werd niet bestraft!!!!

En Rosberg drong Lewis toen niet van de baan, maar dit terzijde ;).

Er is groot verschil tussen racen of iemand die half naast u rijdt van de baan drukken, alonso werd er gewoon afgereden en zat met 4 wielen van het circuit.
+ dat van het niet zien, kgeloof er nieets van! Naar waar zou hij anders kijken zeker op die plaats en zeker met alonso achter hem. Tuurlijk kijkt hij in zijn achterspiegel en drukt hem van de baan.
Maar moet me goed begrijpen, de straf MOEST NIET, maar ik kan de straf wel BEGRIJPEN! En ja di resta moest ook gestraft worden als ze de regels consequent zouden gevolgd hebben, mor ja de fia hé  ;)

0634

Waar hij anders naar zou kijken? Nou, de bocht ging rechtsaf, Alonso kroop links van hem, dus het kan goed dat hij hem inderdaad net even niet zag. En ja, dat is racen. Inhalen buitenom in zo'n bocht herbergt een risico in zich, dat wist Alonso beter dan geen ander gezien vorig jaar. Ik vind: geen straf, that's racing.

robbert

ja inderdaad. En als we zo beginnen, dan heeft grosjean hamilton in belgie ook niet gezien, en is zijn schorsing ook onterecht


Wizard

Citaat van: gloudiesaurus op 09 september 2012 - 16:14:39
Probleem van de FIA is dat ze niet consequent zijn...

Juist. Daar moet je het probleem ook neerleggen.

Wizard

Citaat van: Kootje op 09 september 2012 - 16:05:30
Senna ???, nee ..... die is wellicht geen partij voor Felipe, maar ik weet 't niet. :-\
Maar goed, dan zie ik toch liever Bottas instappen.

Ik ook. Samen met Massa.

CitaatVan Pastor verwacht ik zelfs dat hij 't Massa wel degelijk moeilijk zal maken.
Die schat ik momenteel toch echt hoger in, mits hij wat kalmer wordt.

Ik schat Massa hoger in dan Alonso...mits hij sneller wordt. Kom op, Kootje, dit snijdt geen hout.

CitaatUiteindelijk staan beide heren zelfs in 'n duidelijk mindere auto voor hem in de strijd om het WK.
Dus één van de huidige rijders vervangen voor Massa zie ik niet als 'n verbetering.

Laat cijfers eens los. Hier hangt namelijk een compleet seizoensverloop aan vast. Het is niet zo dat de nummer 1 het per definitie beter doet dan de nummer 2 en de nummer 2 beter heeft gereden dan de nummer 3. Dat insinueer je wel.

Citaat
Zelfde geld natuurlijk min of meer voor Massa.
Ook hij profiteerde volop van het uitvallen van Button en in zekere zin Vettel.
Vettel omdat hij daardoor het gevecht niet meer aan hoefde te gaan.

Nou goed, prima. Van mij mag Williams Maldonado behouden hoor. Échter hoop ik van niet. Hij mag dan voldoende rauwe snelheid bezitten, hij vertaald dit niet naar punten. En zolang hij dit niet doet en betrokken blijft bij de meest debiele acties, mag hij van mij zelfs plaats maken voor Ricardo Rosset.

Citaat
Fout voorbeeld ?? :o
Volgens mij staat Perez vóór Massa in het WK, heeft hij al 2 podia, en dat in 'n beduidend mindere auto.
Ik weet niet hoor, maar imo maakt dat toch echt dat Perez het beter doet dan Massa. ::)


Scorebordjournalistiek! Niks anders dan dat. Schumacher staat ook achter Rosberg terwijl hij de bovenliggende partij is. Dat zijn argumenten die ik geen hout vind snijden. Of is Hamilton ook minder dan Button, omdat Button afgelopen seizoen Hamilton versloeg? Je kunt en weet beter dan dit, Kootje! Nogmaals, laat cijfers eens meer varen.

Pérez vind ik niet constant (goed): Dan rijdt Pérez een prima Grand Prix, een andere keer legt hij het af tegen Kobayashi. Hij is niet permanent sneller en overtuigend. Vandaag werd hij geholpen door zijn strategie. En mocht je het daar mee oneens zijn, kunnen we linksom, in plaats van rechtsom en concluderen dat de Sauber beter is dan de Ferrari. Want ook Alonso werd tenslotte geklopt.

Ergo, Sauber heeft de zaakjes gewoon prima voor elkaar dit seizoen.

Enzo

Het geheim van Sauber zit hem in de banden, ze halen hier veel meer uit dan de meeste andere.
Persoonlijk denk ik niet dat ze hierop gemikt hadden bij het ontwerpen van de Sauber, meer gewoon geluk gehad dat ze goed bij elkaar paste. Hetzelfde geldt voor Lotus trouwens, ansich een prima auto maar zeker niet de beste van het veld. Maar door haar omgang met de banden lijkt het heel wat. Stel dat we dit seizoen op de bridgestones hadden gereden, dan zag de krachtsverhouding er heel anders uit. Daar ben ik van overtuigd.






*Enzo pakt zijn jas en smeert hem....