Grosjean geschorst

Gestart door Gerard, 02 september 2012 - 18:24:00

« vorige - volgende »

schorsing terecht?

ja
10 (55.6%)
nee
8 (44.4%)

Totaal aantal stemmen: 15

Kootje

Citaat van: Franky R. op 02 september 2012 - 20:09:55
@Kootje,

CitaatEnnuh ..... Monaco soms vergeten ??Daar was 't Alonso die Grosjean 'n beuk gaf, vergelijkbaar met de beuk van Grosjean aan Hamilton nu.

Dat ga je niet menen! Natuurlijk weet ik nog wat er in Monaco gebeurde, maar wil ge het serieus vergelijken met het gebeuren op Spa?!?

Nogmaals, Grosjean had niets te zoeken op dat punt. Hamilton had ook geen slechte start oid, dus waarom steekt Grosjean de baan over? In Monaco was het heel anders, waar Grosjean Alonso van achteren naderde. Alonso had in Monaco ook een geldige reden om van richting te veranderen. Grosjean helemaal niet. 

Meen ik wel degelijk.
In Monaco zat Grosjean al half naast Alonso toen deze z'n stuurbeweging maakte, hij raakt 'm niet voor niets in z'n side-pot, dus ook Alonso had daar niets meer te zoeken.
Of je bestraft iemand voor het uitdelen van 'n beuk, of je doet dat niet ongeacht het gevolg van die beuk.

Wizard

Zie beelden. Alonso maakt geen abrupte stuurbeweging en steekt al helemaal geen half veld over. Totaal niet met elkaar te vergelijken.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 02 september 2012 - 20:28:55
Franky: we betwisten niet dat Grosjean schuldig is, dat is voor iedereen duidelijk lijkt me, alleen de hoogte van de straf. Sinds wanneer wordt je een wedstrijd geschorst als je een stuurfout maakt en een crash veroorzaakt?

Ik denk dat een opstapeling van omstandigheden is. Zoals ik al zei, Grosjean start vaker wat wilder en moet écht gaan doseren tijdens de startfase. Het is onacceptabel om in zo'n druk veld abrupte stuurbewegingen te maken. Dat kan écht eens goed misgaan. Kijk bijvoorbeeld naar de reactie van Lewis Hamilton. Dit is echt niet de eerste keer dat hij contact heeft met een concurent en te samen crasht. En toch maakt Hamilton daar een gebaar die ik hem nooit heb zien maken. Daaruit kun je aflezen dat het ver ver ver over de schreef is. Dat is de starthectiek altijd wat kan gebeuren, prima, maar daarom moet je er ook rekening mee houden en anticiperen. Grosjean spant de kroon wat betreft zijn gedrag tijdens de startfase. En je weet, ik ben het lang niet altijd eens met Lewis, maar nu wel. Alleen al uit veiligheidsaspect is deze straf meer dan te recht.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 02 september 2012 - 20:28:55
Franky: we betwisten niet dat Grosjean schuldig is, dat is voor iedereen duidelijk lijkt me, alleen de hoogte van de straf. Sinds wanneer wordt je een wedstrijd geschorst als je een stuurfout maakt en een crash veroorzaakt?


Jeroen, je weet dat ik je hoog heb zitten..maar wat Grosjean flikte was absoluut geen stuurfout! Gewoon veel en veel te lomp van de ene kan van de baan, naar de andere rossen!


En ik heb geen te zwakke start van Lewis gezien, dus waarom Grosjean zomaar geheel naar rechts stuurde en dat ook bleef doen na het eerste contact?!

Bekijk de beelden...


CitaatMaar die straffen zijn uitzonderingen gebleken, geen regel. Het feit dat het voorbeeld 18 jaar oud is, blijkt daaruit. Daarna zijn schorsingen nauwelijks voorgekomen voor dit soort dingen.


Klopt, maar hoe vaak heb je dergelijk wild gedrag gezien tijdens de start?! Echt, ik zou het echt niet weten hoe Grosjean op het idee komt om een baan over de gehele breedte over te steken?!


Verwachtte hij soms dat Lewis zou lossen?! Krankzinnig, want dan had Hamilton het halve grid van achteren in zijn nek gekregen...

0634

Citaat van: Franky R. op 02 september 2012 - 21:13:17
Jeroen, je weet dat ik je hoog heb zitten..maar wat Grosjean flikte was absoluut geen stuurfout! Gewoon veel en veel te lomp van de ene kan van de baan, naar de andere rossen!

Jawel joh. Ze steken zo vaak over. Dat deed hij ook, niet zo gek. Alleen, hij gaat eerst gewoon naast Lewis rijden en maakt dán ineens een gekke kronkel. Toen ging het mis. Het oversteken an sich was niet het probleem.


Wizard

Hoe dan ook, als ik kijk naar de gevolgen, de mogelijke gevolgen, de reactie van Hamilton en de straf kan ik niks anders zeggen dat het geen doorsnee actie was van Grosjean. De straf vind ik meer dan terecht. Belangrijkste is dat Grosjean hiervan leert.

0634

Nou ja, doorsnee was het niet. Het was vnml heel dom. Straf is op zijn plaats, maar dit is erover heen. Het blijft een fout. Een wilde fout, maar een fout. Achteraan starten in Monza was beter geweest. Of met een wiel minder of zo.

Wizard

Ja ok, ik denk daar anders over. En je weet dat ik doorgaans helemaal geen voorstander ben van straffen. En al zeker niet na de race. Dit is toch de uitzondering die de regel bevestigd. En, ondanks dat het makkelijk is om achteraf te roepen, maar ik zag deze aankomen.

maartenf1

Als dit de eerste keer dit jaar was, had ik gezegd belachelijk, iedereen maakt wel eens een foutje.
Maar de veroorzaker van vier (zoveel zijn het er toch inmiddels?) startcrashes in een seizoen moet gestraft worden.

Ik vond het bijzonder fijn voor het kampioenschap dat Alonso de finish niet haalde, maar dat hoeft niet op deze manier.

Fabian

Tja het was een lompe actie van Grosjean, beetje onbeholpen.
Maar kunnen ze Maldonado ook niet een keertje schorsen. Is vaak betrokken bij crashes en als ze hem schorsen kunnen wij zien hoe die Bottas het doet.

maartenf1

Maldonado mag inderdaad wat mij betreft ook eens geschorst worden, want die gast is gewoon altijd gevaarlijk. Ofja, op de Spaanse race na dan.

Folkert

Van mij mogen ze allebei even geschorst worden. Maldonado meerdere races en Grosjean vind ik 1 wel genoeg.
Trotse vader van Rosalie(L)

Fabian

Citaat van: Folkert op 02 september 2012 - 23:02:50
Van mij mogen ze allebei even geschorst worden. Maldonado meerdere races en Grosjean vind ik 1 wel genoeg.
Nou meerdere races hoeft ook weer niet, maar een race is ook goed voor Maldonado. Misschien dat ie het dan leert.

Franky R.

Citaat van: maartenf1 op 02 september 2012 - 22:55:15
Als dit de eerste keer dit jaar was, had ik gezegd belachelijk, iedereen maakt wel eens een foutje.
Maar de veroorzaker van vier (zoveel zijn het er toch inmiddels?) startcrashes in een seizoen moet gestraft worden.

Ik vond het bijzonder fijn voor het kampioenschap dat Alonso de finish niet haalde, maar dat hoeft niet op deze manier.


Helemaal niet, als je zag hoe dicht Grosjean langs het hoofd van Alonso scheerde..Ik denk dat de stewards daar ook van schrokken.


@Fabian&Folkert,


Maldonado zal indirect zijn lesje geleerd hebben, denk ik. Hij ziet nu wat voor een straf Grosjean heeft gekregen. Ik hoop het voor hem, want Williams kan de punten al maar te goed gebruiken.

Fabian

@Franky

Misschien heb je gelijk en heeft Pastor nu zijn lesje geleerd, maar ik betwijfel het. Maar een voetballer die vijf gele kaarten pakt wordt ook geschorst. Kan zo iets ook niet voor een Formule 1 coureur gelden?