Round 12: Shell Belgian Grand Prix, Spa Francorchamps

Gestart door Enzo, 27 augustus 2012 - 23:56:40

« vorige - volgende »

Wizard

Daarover zei ik:

Citaat van: Wizard op 02 september 2012 - 18:18:59
Beetje overdreven, nietwaar? Wat volgt? Dat te hard rijden in de pit wordt bestraft met een gridpenalty de volgende race indien bestraffen niet meer mogelijk is? Dit gaat nergens over. Het contact met Glock heb ik niet gezien dus kan er niet over oordelen.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 02 september 2012 - 18:29:00
Kan ik me nier herinneren. Speeding tijdens de racefase is doorgaans een DT. Mocht de DT niet kunnen worden gegeven volgt automatisch tijdstraf. Datzelfde geldt voor het niet kunnen geven van een S&G. Boetes voor te hard rijden worden alleen tijdens vrije trainingen gegeven. Ik kan me niet voorstellen dat deze straf anders geïntepreteerd wordt (of werd).


Zo kunnen. Ik meende dat men een tijdstraf te zwaar vond voor speeding in de pitsstraat...Ik moet het reglement er maar eens op nazien.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 02 september 2012 - 18:30:17
Daarover zei ik:

Citaat van: Wizard op 02 september 2012 - 18:18:59
Beetje overdreven, nietwaar? Wat volgt? Dat te hard rijden in de pit wordt bestraft met een gridpenalty de volgende race indien bestraffen niet meer mogelijk is? Dit gaat nergens over. Het contact met Glock heb ik niet gezien dus kan er niet over oordelen.


Ok, maar hoe verklaar je dan dat je de straf al te zwaar vind. Als je het contact tussen Pastor en Glock niet heb gezien?


Een beetje prematuur, dan. Toch? Maar i.i.g. is het nu wat duidelijker... :)

Wizard

De straf voor de jumpstart. Misschien dat ik mij vergis maar ik heb 'jumpstart' expliciet genoemd om duidelijk aan te geven welk deel ik bedoel, daar de straf is opgebouwd uit 2 situaties.

TheIceman

Ik vind de straf voor het aanrijden van Glock belachelijker. Daarmee haalt hij zichzelf uit de race (dus hij straft zichzelf al) en Glock heeft er voor zover ik weet geen nadeel van ondervonden. Als dat nou wel zo zou zijn, oké, maar Glock had geen schade o.i.d.

Kootje

Normaal gesproken wordt 'n jumpstart bestraft met 'n Drive Through.
Mocht het uitdelen van 'n Drive Through niet meer mogelijk zijn wegens het verstrijken van de race (wat bij 'n jumpstart nooit zal gebeuren) volgt 'n tijdsstraf die ongeveer gelijk staat aan de duur van een Drive Through. (meestal 20 tot 25 sec.)
Mocht het uitdelen van 'n Drive Through of tijdsstraf niet mogelijk zijn doordat de desbetreffende coureur uitgevallen is (zoals nu met Pastor), dan volgt 'n gridpenalty van 3 tot 5 plaatsen.

Nu beweer ik niet dat dit de reglementen zijn, maar wel dat dit de normale gang van zaken is zoals ik ze ervaren heb.
Van 'n gridpenalty voor Pastor kijk ik dan ook niet op, al had ik liever gezien dat juist hij 'n race schorsing had gekregen.

Kootje

Citaat van: Luc. op 02 september 2012 - 18:47:59
Ik vind de straf voor het aanrijden van Glock belachelijker. Daarmee haalt hij zichzelf uit de race (dus hij straft zichzelf al) en Glock heeft er voor zover ik weet geen nadeel van ondervonden. Als dat nou wel zo zou zijn, oké, maar Glock had geen schade o.i.d.

Maar dat is de FIA, als je tegen iemand oprijdt moet je bestraft worden.  ;D

Overigens denk ik dat het bij Pastor ook wel 'n optelsom is.
Hij is wel erg vaak betrokken bij dat soort acties natuurlijk.  ::)

0634

Citaat van: Wizard op 02 september 2012 - 18:13:23
Maldonado een gridpenalty na een jumpstart? Dit is nieuw! Sinds wanneer kunnen coureurs daar een gridpenalty voor krijgen? Als we het dan toch hebben over belachelijke straffen is dit er één. Mein Himmel!
Is niet raar hoor. Normaal krijg je een DT, maar dat is wat lastig want toen had hij natuurlijk alweer ergens tegenaan gereden.

0634

Citaat van: Franky R. op 02 september 2012 - 18:20:15
@Jeroen,


CitaatIk betwist niet dat het een fout is van Romain, maar dat heb je wel eens in een dru kstartveld. Dom. Zonde. Jammer. Ik heb het niet zzo op uitspraken als dia van Hamilton die dan achteraf roept dat de FIA maar eens goed naar Grosjean moet kijken omdat hij dat wel vaker doet. Tjonge, wat een hypocriet. Hij heeft zelf toch ook een heel oevre van woest acties opgebouwd.


Dat Hamilton in het verleden ook wel eens fout is geweest, betekent niet dat hij in deze geen recht van spreken heeft?! Hamilton weet zelf ook dondersgoed dat hij ook wel eens fouten heeft gemaakt.

Overigens had Perez ook al terecht zijn gal gespuwd.

Jawel. Hamilton mag absoluut zijn mening geven en onomwonden stellen dat het Grosjeans fout was, want dat was het ook. Maar vragen om sancties.....? Gadverdamme.

Zoals ik al zei: al die kwalletjes op het voetbalveld lopen ook altijd om kaarten en zo te vragen. Bah. Geef je mening, klaar, bemoei je verder niet met wat voor de FIA is om te bepalen.

Fabian

Wel frapant dat dat wiel van Narain zomaar los kan komen. Was toch geen super harde klap...

Franky R.

Citaat van: Fabian op 02 september 2012 - 20:08:46
Wel frapant dat dat wiel van Narain zomaar los kan komen. Was toch geen super harde klap...


Tja,


Een beetje een auto van kitcar-kwaliteit dan...Een zeer belabberde kitcar-kwaliteit. :P  Ik dacht toch te weten dat de banden of beter gezegd de fusee's gezekerd waren dmv een stalen kabel?

Wizard

Citaat van: Jeroen op 02 september 2012 - 19:20:50
Citaat van: Wizard op 02 september 2012 - 18:13:23
Maldonado een gridpenalty na een jumpstart? Dit is nieuw! Sinds wanneer kunnen coureurs daar een gridpenalty voor krijgen? Als we het dan toch hebben over belachelijke straffen is dit er één. Mein Himmel!
Is niet raar hoor. Normaal krijg je een DT, maar dat is wat lastig want toen had hij natuurlijk alweer ergens tegenaan gereden.

Ok. Dan vind ik het strafbeleid in deze erg krom. Ik bedoel, prima dat je een coureur wilt bestraffen als deze profijt heeft, maar in het specifiek gevalletje Maldonado had ik gezegd 'lekker laten'.

0634

Citaat van: Wizard op 02 september 2012 - 20:59:15
Ok. Dan vind ik het strafbeleid in deze erg krom. Ik bedoel, prima dat je een coureur wilt bestraffen als deze profijt heeft, maar in het specifiek gevalletje Maldonado had ik gezegd 'lekker laten'.
Hm, dat weet ik dan weer niet. Er staat nou eenmaal een straf op vals starten, dan zie ik niet in waarom je het nu door de vingers moet zien omdat degene prompt uitviel.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 02 september 2012 - 21:10:06
Citaat van: Wizard op 02 september 2012 - 20:59:15
Ok. Dan vind ik het strafbeleid in deze erg krom. Ik bedoel, prima dat je een coureur wilt bestraffen als deze profijt heeft, maar in het specifiek gevalletje Maldonado had ik gezegd 'lekker laten'.
Hm, dat weet ik dan weer niet. Er staat nou eenmaal een straf op vals starten, dan zie ik niet in waarom je het nu door de vingers moet zien omdat degene prompt uitviel.


Mee eens.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 02 september 2012 - 21:10:06
Citaat van: Wizard op 02 september 2012 - 20:59:15
Ok. Dan vind ik het strafbeleid in deze erg krom. Ik bedoel, prima dat je een coureur wilt bestraffen als deze profijt heeft, maar in het specifiek gevalletje Maldonado had ik gezegd 'lekker laten'.
Hm, dat weet ik dan weer niet. Er staat nou eenmaal een straf op vals starten, dan zie ik niet in waarom je het nu door de vingers moet zien omdat degene prompt uitviel.

Zoals ik al zei, dan is de straf terecht en vind ik de regelgeving (ik noemde het beleid) krom. Maar goed, volgens de letters van de wet dus terecht. Prima.