Round 12: Shell Belgian Grand Prix, Spa Francorchamps

Gestart door Enzo, 27 augustus 2012 - 23:56:40

« vorige - volgende »

TheIceman


TheIceman

Citaat van: McLaren_über_alles op 02 september 2012 - 17:56:16
Schorsing van 1 race vind ik alleszins een zeer zware straf. Het was vooral een lompe, weinig doordachte actie, maar het was zeker niet zo dat hij bewust Hamilton raakt. Vandaar dat, zeker rekening houdende met straffen uit het verleden een gridpenalty misschien wel voldoende was (10-tal plaatsen achteruit).

Dit betekent dan waarschijnlijk ook dat d'Ambrosio in Monza opnieuw aan de start komt??


Ik denk niet dat het zozeer alleen op deze crash aankomt, maar misschien ook om zijn betrokkenheid bij meerdere (start)crashes dit seizoen. Hij rijdt erg onbezonnen bij starts.

Kootje

Idd 'n vrij zware straf, maar ja ... het is niet de eerste keer dat hij 'n startcrash veroorzaakt.
Een 5 of 10 plaatsen gridpenalty was reeeler geweest.
Anderzijds had ik 'n gridpenalty ook weer niet nodig gevonden, crashes horen er nu eenmaal ook bij.
Alleen zo jammer dat hij Lewis mee moest nemen.

Wizard

Citaat van: McLaren_über_alles op 02 september 2012 - 17:56:16
Schorsing van 1 race vind ik alleszins een zeer zware straf. Het was vooral een lompe, weinig doordachte actie, maar het was zeker niet zo dat hij bewust Hamilton raakt. Vandaar dat, zeker rekening houdende met straffen uit het verleden een gridpenalty misschien wel voldoende was (10-tal plaatsen achteruit).

Doorgaans ben ik tegen sancties maar deze vind ik toch wel terecht hoor. Grosjean moet bewust zijn van de gevolgen van zijn acties. Tijdens de starts is het hutje mutje en zeker geen ruimte om abrupte stuurbewegingen te maken. Dit was gewoon vragen om elend en de gevolgen niet te overzien. Bovendien vind ik Grosjean sowieso vrij ruw tijdens de start van een race. Was me al eerder opgevallen.

CitaatDit betekent dan waarschijnlijk ook dat d'Ambrosio in Monza opnieuw aan de start komt??


Natuurlijk! Sinds wanneer mogen ze rijders niet vervangen bij afwezigheid? ;) Het is een individuele straf. Dus, Lotus mag de Belg gaan inzetten naast Räikkonen.

Wizard

Citaat van: Kootje op 02 september 2012 - 18:01:11
Idd 'n vrij zware straf, maar ja ... het is niet de eerste keer dat hij 'n startcrash veroorzaakt.
Een 5 of 10 plaatsen gridpenalty was reeeler geweest.
Anderzijds had ik 'n gridpenalty ook weer niet nodig gevonden, crashes horen er nu eenmaal ook bij.
Alleen zo jammer dat hij Lewis mee moest nemen.

Natuurlijk hoort het erbij alleen is dat wel te makkelijk. Dat Grosjean nu aan het denken wordt gezet, prima hoor. Kijk eens wat hij veroorzaakt door simpelweg stuurbewegingen te maken waar tijdens een start geen ruimte voor is. Nu loopt het nog goed af voor de heren maar je kunt iemand verwonden met dit roekeloos gedrag. En dat mag zeker naam hebben.

0634

Belachelijke schorsing natuurlijk. Na het veroorzaken van een crash een wedstrijd schorsing? Is dat nieuw of zo?

Wizard

Maldonado een gridpenalty na een jumpstart? Dit is nieuw! Sinds wanneer kunnen coureurs daar een gridpenalty voor krijgen? Als we het dan toch hebben over belachelijke straffen is dit er één. Mein Himmel!

Franky R.

Citaat van: McLaren_über_alles op 02 september 2012 - 17:56:16
Schorsing van 1 race vind ik alleszins een zeer zware straf. Het was vooral een lompe, weinig doordachte actie, maar het was zeker niet zo dat hij bewust Hamilton raakt. Vandaar dat, zeker rekening houdende met straffen uit het verleden een gridpenalty misschien wel voldoende was (10-tal plaatsen achteruit).

Dit betekent dan waarschijnlijk ook dat d'Ambrosio in Monza opnieuw aan de start komt??


Zeker lomp, en Grosjean kon weten dat Hamilton daar zat. Sterker, hij bleef pushen na de eerste contact. Een normaal nadenkende coureur kijkt in zijn spiegels en geeft ruimte...


@Wizard,


Mogelijk, omdat Pastor uitviel hebben ze de straf 'verplaatst' naar Monza? De FIA wilde zo te zien i.i.g. de jumpstart bestraffen...

Wizard

Beetje overdreven, nietwaar? Wat volgt? Dat te hard rijden in de pit wordt bestraft met een gridpenalty de volgende race indien bestraffen niet meer mogelijk is? Dit gaat nergens over. Het contact met Glock heb ik niet gezien dus kan er niet over oordelen.

Franky R.

@Jeroen,


CitaatIk betwist niet dat het een fout is van Romain, maar dat heb je wel eens in een dru kstartveld. Dom. Zonde. Jammer. Ik heb het niet zzo op uitspraken als dia van Hamilton die dan achteraf roept dat de FIA maar eens goed naar Grosjean moet kijken omdat hij dat wel vaker doet. Tjonge, wat een hypocriet. Hij heeft zelf toch ook een heel oevre van woest acties opgebouwd.


Dat Hamilton in het verleden ook wel eens fout is geweest, betekent niet dat hij in deze geen recht van spreken heeft?! Hamilton weet zelf ook dondersgoed dat hij ook wel eens fouten heeft gemaakt.

Overigens had Perez ook al terecht zijn gal gespuwd.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 02 september 2012 - 18:18:59
Beetje overdreven, nietwaar? Wat volgt? Dat te hard rijden in de pit wordt bestraft met een gridpenalty de volgende race indien bestraffen niet meer mogelijk is? Dit gaat nergens over. Het contact met Glock heb ik niet gezien dus kan er niet over oordelen.


Te hard rijden in de pits, wordt meestal toch afgehandeld met een boete? Of heb ik iets gemist?!


Franky R.

Citaat van: Wizard op 02 september 2012 - 18:21:32
Tijdens de race een DT.


Klopt, maar na de race met een boete, gelijk aan de situatie tijdens de VT of QT...Ik dacht Schumi ooit een boete moest betalen, ipv een DT?

Wizard

Kan ik me nier herinneren. Speeding tijdens de racefase is doorgaans een DT. Mocht de DT niet kunnen worden gegeven volgt automatisch tijdstraf. Datzelfde geldt voor het niet kunnen geven van een S&G. Boetes voor te hard rijden worden alleen tijdens vrije trainingen gegeven. Ik kan me niet voorstellen dat deze straf anders geïntepreteerd wordt (of werd).

Franky R.

#194
Citaat van: Wizard op 02 september 2012 - 18:18:59
Beetje overdreven, nietwaar? Wat volgt? Dat te hard rijden in de pit wordt bestraft met een gridpenalty de volgende race indien bestraffen niet meer mogelijk is? Dit gaat nergens over. Het contact met Glock heb ik niet gezien dus kan er niet over oordelen.


BTW, over de straf voor Pastor;


Maldonado krijgt 10 plaatsen gridpenalty [5 voor jump start / 5 voor aanrijding met Glock]...Dus eigenlijk maar vijf plekjes voor zijn jumpstart. Maar dat vond hij kennelijk niet genoeg, dus moest Glock worden geramd om weer vijf plekjes in te leveren... ::)


:P :P :P