Round 12: Shell Belgian Grand Prix, Spa Francorchamps

Gestart door Enzo, 27 augustus 2012 - 23:56:40

« vorige - volgende »

rafael25


Wizard

Hamilton zelfs achtste. Ik dacht zevende. Damn! Super van Jenson Button.

Folkert

Eddie Jordan had het over meer downforce om beter met zijn banden om te gaan morgen, in de regen. Vrij opmerkelijk want voor zo ver dat het er naar uitziet blijft het morgen droog.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Sorry hoor, maar wat een wanvertoning weer van de Formule 1 en Pirelli.
Het heeft weer weinig met rijvaardigheid en engineering te maken...
Getverdemme... >:(


Folkert

Citaat van: Enzo op 01 september 2012 - 15:32:44
Sorry hoor, maar wat een wanvertoning weer van de Formule 1 en Pirelli.
Het heeft weer weinig met rijvaardigheid en engineering te maken...
Getverdemme... >:(
Hoezo dat eigenlijk?
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Enzo op 01 september 2012 - 15:32:44
Sorry hoor, maar wat een wanvertoning weer van de Formule 1 en Pirelli.
Het heeft weer weinig met rijvaardigheid en engineering te maken...
Getverdemme... >:(


"weinig met rijvaardigheid en engineering te maken"?!

He, watte! Die laps van Button gezien, Enzo? ::)

CitaatEddie Jordan had het over meer downforce om beter met zijn banden om te gaan morgen, in de regen. Vrij opmerkelijk want voor zo ver dat het er naar uitziet blijft het morgen droog.


Ja, een rare reden van Eddie. Lewis had het zelf over een oude achtervleugel, die helaas niet zo snel bleek te zijn. Ik denk niet dat Lewis naar voren kan rijden.


Verder een nette QT van Pastor en een hele mooie voor Koba-San. Als hij ooit de podium wilt halen dit seizoen, dan heeft Kamui morgen DE kans om zijn eerste top3 finish te behalen...

Wizard

Citaat van: Enzo op 01 september 2012 - 15:32:44
Sorry hoor, maar wat een wanvertoning weer van de Formule 1 en Pirelli.
Het heeft weer weinig met rijvaardigheid en engineering te maken...
Getverdemme... >:(



Huh? Ik begrijp je teleurstelling maar wat heeft dit te maken met Pirelli? Althans, ik begrijp dat ze bandenleverancier zijn maar dit staat toch volledig los van het consolideer-verhaal?

Wizard

@Franky: Oude achtervleugel? Lewis? Lijkt me niet hé. Die gaan ze geenszons benadelen (ik ga er vanuit dat Jordan dit als excuus, of argument, heeft aangegehaald). Verder hoop ik op een goed resultaat van de Japanner. Hij is altijd bereid om voor iedere meter te knokken en doet het niet onaardig. Lijkt me een prachtige kroon op zijn hard werken! Ik gun het Kobayashi.

Enzo

Twee woorden: Operating Window...

Come on, Kamui en Pastor op 2 en 3? Grote verschillen tussen teamgenoten die normaal niet zo veel voor elkaar onder doen?
Sowieso een Sauber en een Williams voor de Bulls, Lotus's, McLaren en Merc zou niet moeten kunnen, niet alleen gezien de auto/team maar ook zeker gezien de coureurs. Bij de één werken de banden gewoon veel beter dan bij de andere en het is weer een dun lijntje om over te lopen. Veel te dun, echt belachelijk.

Enjoy the show boys, wat dat is precies wat het is...

Franky R.

Citaat van: Enzo op 01 september 2012 - 15:51:57
Twee woorden: Operating Window...

Come on, Kamui en Pastor op 2 en 3? Grote verschillen tussen teamgenoten die normaal niet zo veel voor elkaar onder doen?
Sowieso een Sauber en een Williams voor de Bulls, Lotus's, McLaren en Merc zou niet moeten kunnen, niet alleen gezien de auto/team maar ook zeker gezien de coureurs. Bij de één werken de banden gewoon veel beter dan bij de andere en het is weer een dun lijntje om over te lopen. Veel te dun, echt belachelijk.

Enjoy the show boys, wat dat is precies wat het is...


Overdrijf je niet een beetje?


Het is nog steeds aan de coureur om IN die OW te blijven. Als hij dat niet doet, tja....


CitaatSowieso een Sauber en een Williams voor de Bulls, Lotus's, McLaren en Merc zou niet moeten kunnen, niet alleen gezien de auto/team maar ook zeker gezien de coureurs.


Nu overdrijf je helemaal...Ik heb in het grijze verleden van de F1 meermaals gezien, dat er soms een auto/coureur komt bovendrijven.  Wat dacht je bijvoorbeeld van Gugelmin en Cappelli met die babyblauwe March hadden geflikt?! Dat was prachtig, man!!!


Dat maakt de F1 ook zo mooi, maar jij hebt liever het geijkte grid van alle topteam in een treintje achter elkaar?


En dat de banden wel bij de een werkt en de andere niet...Tja, afstellen...En geen oude vleugels nemen [Hamilton]... ::)

Wizard

@Enzo: Ik vind dat je behoorlijk doorschiet in je punt. Vandaag kon iedereen met zijn rubber zo hard rijden als hij kon. Dat staat los van het consolideren tijdens de race. Nogmaals, ik begrijp je teleurstelling, maar je kunt niet alles Pirelli toeschuiven. Sauber en Williams hebben het simpelweg prima in orde. Maldonado is een héél weekend al competitief. Dat komt niet zomaar uit de lucht vallen.

Enzo

Het punt is dat de coureur nauwelijks tot geen invloed heeft op de OW, deze is daar simpelweg veel te klein voor.
Daarnaast als er een technische oplossing voor was dan had je toch mogen verwachten dat de vier grote teams die een stukje sneller vinden dan middenmoters.
Alles wijst erop dat dit weer een uitslag is op basis van mazzel en een samenloop van omstandigheden.

Prima als je daar van kan genieten, maar ik mis de echte Formule 1.

Franky R.

Citaat van: Enzo op 01 september 2012 - 16:12:33
Het punt is dat de coureur nauwelijks tot geen invloed heeft op de OW, deze is daar simpelweg veel te klein voor.
Daarnaast als er een technische oplossing voor was dan had je toch mogen verwachten dat de vier grote teams die een stukje sneller vinden dan middenmoters.
Alles wijst erop dat dit weer een uitslag is op basis van mazzel en een samenloop van omstandigheden.

Prima als je daar van kan genieten, maar ik mis de echte Formule 1.


En dan nog te bedenken dat Pirelli hardere banden heeft meegenomen. Je bent niet snel tevreden of ben je boos vanwege de slechte prestatie's van Mercedes AMG? ???

Enzo

Citaat van: Franky R. op 01 september 2012 - 16:15:29
Citaat van: Enzo op 01 september 2012 - 16:12:33
Het punt is dat de coureur nauwelijks tot geen invloed heeft op de OW, deze is daar simpelweg veel te klein voor.
Daarnaast als er een technische oplossing voor was dan had je toch mogen verwachten dat de vier grote teams die een stukje sneller vinden dan middenmoters.
Alles wijst erop dat dit weer een uitslag is op basis van mazzel en een samenloop van omstandigheden.

Prima als je daar van kan genieten, maar ik mis de echte Formule 1.


En dan nog te bedenken dat Pirelli hardere banden heeft meegenomen. Je bent niet snel tevreden of ben je boos vanwege de slechte prestatie's van Mercedes AMG? ???

Nee, Franky dit heeft niks met Merc te maken. Zoals al eerder uitgelegd, de banden hebben twee problemen, hoge degradatie en een kleine op window.
Ik vind het gewoon jammer...

Wizard

Citaat van: Enzo op 01 september 2012 - 16:12:33
Het punt is dat de coureur nauwelijks tot geen invloed heeft op de OW, deze is daar simpelweg veel te klein voor.
Daarnaast als er een technische oplossing voor was dan had je toch mogen verwachten dat de vier grote teams die een stukje sneller vinden dan middenmoters.
Alles wijst erop dat dit weer een uitslag is op basis van mazzel en een samenloop van omstandigheden.

Prima als je daar van kan genieten, maar ik mis de echte Formule 1.


Nja, dat is jouw mening. Gezien het nog steeds de gevestigde orde is die leidt, vind ik er niks gokken aan. Nog steeds zijn het McLaren, Red Bull en Ferrari die het scepter zwaaien. Mja, zodra het Mercedes tegenzit, dan volgt een salvo aan verwijten aan Pirelli en dan is er iets mis met het racen. Beetje jammer.