Round 12: Shell Belgian Grand Prix, Spa Francorchamps

Gestart door Enzo, 27 augustus 2012 - 23:56:40

« vorige - volgende »

Gerard

Citaat van: M@rc link=topic=12169.msg333425#msg333425 g date=1346189595
Waarom niet start/finish? Niet te lang, lekker scherpe hairpin en een recht stuk erna. Meer moet je niet hebben. Dit wordt weer DRS op z'n Turks.
eens!!! Gemiste kans... Zoals zo vaak.... jammer

Folkert

Dat zou in het voordeel van Mercedes moeten werken dan weer, als ze nog steeds hun rechtelijnsnelheid nog steeds goed is dan tenminste.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: Folkert op 29 augustus 2012 - 18:15:39
Dat zou in het voordeel van Mercedes moeten werken dan weer, als ze nog steeds hun rechtelijnsnelheid nog steeds goed is dan tenminste.

Dat was 2011, het voordeel wat ze uit de DRS halen dit jaar is meer stabiliteit dan snelheid.
Canada is daar een mooi voorbeeld van, daar waren ze ook niet supersnel.

Folkert

#33
Citaat van: Enzo op 29 augustus 2012 - 19:53:47
Citaat van: Folkert op 29 augustus 2012 - 18:15:39
Dat zou in het voordeel van Mercedes moeten werken dan weer, als ze nog steeds hun rechtelijnsnelheid nog steeds goed is dan tenminste.

Dat was 2011, het voordeel wat ze uit de DRS halen dit jaar is meer stabiliteit dan snelheid.
Canada is daar een mooi voorbeeld van, daar waren ze ook niet supersnel.
MM, ok, dacht dat ze nog steeds groot snelheids voordeel hadden.

Kans op regen is nu nog slechts 10 % op zondag, waar het er eerst 30% was.


Kwam nog een mooi artikel tegen over Schumacher. Een (oude) vos verliest wel zijn haar, maar zijn bokaal blijft hem heilig :P

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=43780
Trotse vader van Rosalie(L)

Paultje82

Zo,Bijna klaar voor vertrek naar Spa morgen,nou vroeg ik me alleen af of er aan het circuit zelf ook kaarten te koop zijn,gewoon brons?een paar vrienden willen misschien toch komen maar bestellen gaat niet meer natuurlijk,weet iemand dat hier misschien?

SanderD

Bij de ingang van La Source kan je kaarten kopen.
http://www.spagrandprix.com/

Nadat ik mijn boeken heb gehaald (Oh god, het gaat weer beginnen) ga ik mijn tas pakken voor het weekend. Kan me alleen niet voorstellen dat ik over 24 uur al weer de eerste vrije training heb gezien.

Fabian

Citaat van: Paultje82 op 30 augustus 2012 - 12:00:26
Zo,Bijna klaar voor vertrek naar Spa morgen,nou vroeg ik me alleen af of er aan het circuit zelf ook kaarten te koop zijn,gewoon brons?een paar vrienden willen misschien toch komen maar bestellen gaat niet meer natuurlijk,weet iemand dat hier misschien?
Welkom op de Pits Paultje82. Veel plezier op Spa!

rafael25


robbert

ja inderdaad, alonso hoopt op regen, omdat hij beseft dat hij geen enkele kans maakt op een overwinning tijdens droog weer. Zelfs podium zal moeilijk worden volgens hem, als het droog word in spa. Ik citeer: "met een niet competieve wagen, maak je in droog weer, moeilijk kans op een podium".
Wordt dus weer moeilijk en wordt de resultaten van hongarije bevestigd. Maar we zijn zover nog niet, dus er kan nog vanalles gebeuren. Laten we hopen dat alonso gewoon nog punten wint op zijn concurrenten

SanderD

Maar Robbert; Als Alonso echt zo'n slechte auto heeft als jij schetst, waarom heeft hij dan een 2de plek op Silverstone behaald en reed hij in Hockenheim van start tot finish aan de leiding? Die races waren toch echt droog hoor.

Folkert

Citaat van: sanderalonso op 30 augustus 2012 - 19:20:45
Maar Robbert; Als Alonso echt zo'n slechte auto heeft als jij schetst, waarom heeft hij dan een 2de plek op Silverstone behaald en reed hij in Hockenheim van start tot finish aan de leiding? Die races waren toch echt droog hoor.
De kwalificaties niet, denk dat dat wel in voordeel heeft gespeeld van Alonso. Maar de auto moet dan wel de snelheid hebben om vooraan te blijven.
Maar goed, hoe goed alle teams zijn is ontzettend moeilijk in te schatten. Ik schat Lotus en Mclaren vooraan, daar achter Red Bull en Ferrari. Maar Spa is een circuit dat van alles gebeurt. Kan nu al niet meer wachten.

IIG veel plezier Sander. Voor jou hoop ik iig geen regen ;)
Trotse vader van Rosalie(L)

SanderD

Haha dank je wel. Het zal helemaal goed komen. Ik hoop er idd niet op, maar hoop wel op een goed resultaat van Alonso. Hmm, lastig

0634

Tja, wordt lastig zat, Alonso heeft nog nooit op Spa gewonnen.

Enzo

Stukje uit de persco vandaag... ;D

CitaatQ. Jenson, during the break, not only an Iron Man but your own triathlon as well. But the triathlon didn't end quite the way you wanted to – perhaps we should share that story?

Jenson BUTTON: I think we should move on from that one!

Q. The whole of Britain knows about it, so how about the whole of the world.

JB: I did a triathlon for [charity] Help for Heroes and it was quite cold in the water. People were wearing wetsuits, I'd left mine in the hotel so I decided to try to squeeze into my girlfriend's... which felt OK until I got into the water and then it tightened up in... certain areas. So that was the end of my race. I had a panic attack in the water! So yeah, good and bad memories but it was a great event and I think everyone had fun and we raised a lot of money for Help for Heroes. In the end it was fun but the most important thing is what we raised.


Folkert

Citaat van: sanderalonso op 30 augustus 2012 - 19:49:14
Haha dank je wel. Het zal helemaal goed komen. Ik hoop er idd niet op, maar hoop wel op een goed resultaat van Alonso. Hmm, lastig
Waarom denk je dat ik je goed weer wens ;)
Trotse vader van Rosalie(L)