Round 12: Shell Belgian Grand Prix, Spa Francorchamps

Gestart door Enzo, 27 augustus 2012 - 23:56:40

« vorige - volgende »

0634

Ik snap niet wat er krom is aan de regelgeving. Ik bedoel, logisch toch dat vals starten wordt bestraft?

Wizard

Zeker. Maar als iemand uiteindelijk direct daarna uitvalt vind ik bestraffen niet nodig. Zwart-wit bekeken hebben misstapjes van 'vandaag' invloed op 'morgen'. En dat moet niet kunnen met dit soort vergrijpjes. De jumpstart was vandaag, niet volgende week zondag.

robbert

leuke race, jammer van alonso, maar ik denk dat de pechreeks van alonso zal begonnen zijn. Dit zal zijn titelkansen nu serieus verkleinen, nu mclaren bevestigd heeft dat zij de snelste zijn

Wizard

Heeft McLaren dat? Althans, in het algemeen de snelste of in een reactie over hun kansen in Spa?

SanderD

Ben weer thuis. Morgen krijgen jullie alles te horen

0634

Citaat van: Wizard op 02 september 2012 - 21:36:38
Zeker. Maar als iemand uiteindelijk direct daarna uitvalt vind ik bestraffen niet nodig. Zwart-wit bekeken hebben misstapjes van 'vandaag' invloed op 'morgen'. En dat moet niet kunnen met dit soort vergrijpjes. De jumpstart was vandaag, niet volgende week zondag.
Okee, tja, ik vind dat niet, maar ik snap je punt.

robbert

Citaat van: Wizard op 02 september 2012 - 21:42:09
Heeft McLaren dat? Althans, in het algemeen de snelste of in een reactie over hun kansen in Spa?

ja ze hebben toch 2 races achtereen bewezen dat ze nu toch de snelste zijn. En button reed toch dominant naar de pole.

Wizard

Op die fiets. Dat kan van baan tot baan verschillen. Niet dat ik het volledig oneens met je ben maar dacht dat je dingen concreter had.

robbert

We zullen zien in monza. Maar ik vind het geen toeval meer dat mclaren al 2 races na elkaar zo dominant is.

Folkert

Citaat van: robbert op 02 september 2012 - 21:37:55
leuke race, jammer van alonso, maar ik denk dat de pechreeks van alonso zal begonnen zijn. Dit zal zijn titelkansen nu serieus verkleinen, nu mclaren bevestigd heeft dat zij de snelste zijn
Denk wel dat Mclaren de stap heeft gemaakt. Alonso kwam er weer niet aan en Mclaren stond wel weer voor aan. Wat
Hamilton had gedaan is nog onduidelijk. Word spannend. iig.
Trotse vader van Rosalie(L)

Fabian

Citaat van: Franky R. op 02 september 2012 - 20:13:55
Citaat van: Fabian op 02 september 2012 - 20:08:46
Wel frapant dat dat wiel van Narain zomaar los kan komen. Was toch geen super harde klap...


Tja,


Een beetje een auto van kitcar-kwaliteit dan...Een zeer belabberde kitcar-kwaliteit. :P  Ik dacht toch te weten dat de banden of beter gezegd de fusee's gezekerd waren dmv een stalen kabel?
Daarom. Zo'n kabel zou er voor moeten zorgen dat die band vast blijft zitten. De impact was niet superhard dus ik denk dat die band niet goed vast zat.

Franky R.

Citaat van: Fabian op 02 september 2012 - 22:59:26
Citaat van: Franky R. op 02 september 2012 - 20:13:55
Citaat van: Fabian op 02 september 2012 - 20:08:46
Wel frapant dat dat wiel van Narain zomaar los kan komen. Was toch geen super harde klap...


Tja,


Een beetje een auto van kitcar-kwaliteit dan...Een zeer belabberde kitcar-kwaliteit. :P  Ik dacht toch te weten dat de banden of beter gezegd de fusee's gezekerd waren dmv een stalen kabel?
Daarom. Zo'n kabel zou er voor moeten zorgen dat die band vast blijft zitten. De impact was niet superhard dus ik denk dat die band niet goed vast zat.


Oorzaak van de crash EN het loskomen van de band, was een losgeraakte wielmoer. Dat ding was niet goed bevestigd na zijn pitstop...


Dus geen 'kitcar'-kwaliteit, al is de HRT geen Ferrari of RBR, maar een crewlid [ex-McLaren? :P ] die zat te slapen... ;)

Fabian

Citaat van: Franky R. op 02 september 2012 - 23:45:32
Citaat van: Fabian op 02 september 2012 - 22:59:26
Citaat van: Franky R. op 02 september 2012 - 20:13:55
Citaat van: Fabian op 02 september 2012 - 20:08:46
Wel frapant dat dat wiel van Narain zomaar los kan komen. Was toch geen super harde klap...


Tja,


Een beetje een auto van kitcar-kwaliteit dan...Een zeer belabberde kitcar-kwaliteit. :P  Ik dacht toch te weten dat de banden of beter gezegd de fusee's gezekerd waren dmv een stalen kabel?
Daarom. Zo'n kabel zou er voor moeten zorgen dat die band vast blijft zitten. De impact was niet superhard dus ik denk dat die band niet goed vast zat.


Oorzaak van de crash EN het loskomen van de band, was een losgeraakte wielmoer. Dat ding was niet goed bevestigd na zijn pitstop...


Dus geen 'kitcar'-kwaliteit, al is de HRT geen Ferrari of RBR, maar een crewlid [ex-McLaren? :P ] die zat te slapen... ;)
Kijk dat schept duidelijkheid. Vond het een raar moment. Een coureur met de kwaliteiten van Narain zou zijn auto niet zo maar ineens verliezen dus er moest wel iets aan de hand zijn.

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Folkert

Citaat van: Fabian op 03 september 2012 - 00:08:01
Citaat van: Franky R. op 02 september 2012 - 23:45:32
Citaat van: Fabian op 02 september 2012 - 22:59:26
Citaat van: Franky R. op 02 september 2012 - 20:13:55
Citaat van: Fabian op 02 september 2012 - 20:08:46
Wel frapant dat dat wiel van Narain zomaar los kan komen. Was toch geen super harde klap...


Tja,


Een beetje een auto van kitcar-kwaliteit dan...Een zeer belabberde kitcar-kwaliteit. :P  Ik dacht toch te weten dat de banden of beter gezegd de fusee's gezekerd waren dmv een stalen kabel?
Daarom. Zo'n kabel zou er voor moeten zorgen dat die band vast blijft zitten. De impact was niet superhard dus ik denk dat die band niet goed vast zat.


Oorzaak van de crash EN het loskomen van de band, was een losgeraakte wielmoer. Dat ding was niet goed bevestigd na zijn pitstop...


Dus geen 'kitcar'-kwaliteit, al is de HRT geen Ferrari of RBR, maar een crewlid [ex-McLaren? :P ] die zat te slapen... ;)
Kijk dat schept duidelijkheid. Vond het een raar moment. Een coureur met de kwaliteiten van Narain zou zijn auto niet zo maar ineens verliezen dus er moest wel iets aan de hand zijn.
Die hard Fan, hulde. In voorspoed en tegenspoed(excuus, de bieren beginnen mij intehalen.)
Trotse vader van Rosalie(L)