Team orders voor de titel?

Gestart door Folkert, 25 augustus 2012 - 12:23:07

« vorige - volgende »

Welke rijder(s) zouden eigenlijk een team order moeten krijgen?

Massa, Button, Grosjean,
2 (15.4%)
Alleen Massa
5 (38.5%)
Alleen Button
0 (0%)
Alleen Grosjean
0 (0%)
Alleen Button en Massa
2 (15.4%)
Alleen Button en Grosjean
1 (7.7%)
Alleen Grosjean en Massa
0 (0%)
Alle 3 nog niet, nog genoeg races en het is een enorm wisselend seizoen waar alles nog mogelijk is.
3 (23.1%)

Totaal aantal stemmen: 11

Kootje

#105
Citaat van: Wizard op 31 augustus 2012 - 21:38:57
Citaat van: Kootje op 31 augustus 2012 - 16:03:38
Als er gevraagd wordt of Button teamorders gaat krijgen, beantwoord je deze vraag niet met: Nee, Hamilton krijgt nog geen teamorders. ::)
Zeker voor iemand die nogal snel roept: Dit is zoeken naar dingen die er niet zijn, vind ik je reactie erg vreemd.
Een beetje zoeken naar dingen die er niet zijn zeg maar. ;)

Wat exact gevraagd werd, weet ik niet. Kennelijk jij wel. Prima, dat jij dat wel weet, maar dat zegt meer over mijn onwetendheid dan over de onzin die jij mij verwijt. Dus, als jij weet wat wel gevraagd werd, kun je altijd zeggen "Wizard, je zit ernaast, want de vraag of Button teamorders krijgt werd gesteld". Prima, tof, bedankt! Helaas blijft reageren zonder daarin beschuldigingen te uiten Nederlands voor gevorderden.

Net als lezen blijkbaar.

Nergens zeg ik namelijk dat je onzin verkoopt.
En die beschuldiging ???, kom op zeg ..... er staat notabene 'n knipoogje achter, kleine kwinkslag, meer niet ..... als je daar al niet meer tegen kunt. ::)
Maar ja .... blijkbaar kun je wel uitdelen, niet incasseren.
Ben nu wel klaar met jou.



Wizard

Wat een slappe koffie zeg!! Je bent het reageren niet waard. Waardeloos dit, écht waardeloos.

Wizard

Overigens, voor de mensen die wel inhoudelijk discussiëren, wel frapant dat juist Webber en Button goede zaken doen. Het seizoen is simpelweg niet gestreden. Teamorders in dit stadium is waanzin! Nou ja, op Ferrari na. Massa lijkt me niet één van de kanshebbers. Logisch dat Massa teruggefloten wordt zou hij per abuis voor Alonso rijden. Of Massa daar vrede mee heeft is een tweede.

Figge

#108
Nou weet je... Teamorders zijn weldegelijk belangrijk voor McLaren en Lotus op dit moment. Hamilton en Raikkonen hebben qua punten simpelweg de meeste kansen. Hoe rekenkundig Button ook nog kansen heeft, het moet het lot hem vanaf nu wel heel gunstig gezind zijn... Gezien de discussies over kansberekening op uitvallen ed. is Jenson gewoon klaar met dit kampioenschap. Teamorders zouden bij mij weldegelijk worden uitgesproken.
MAARRR de teamorders ansich... De keren dat dit in de praktijk ook daadwerkelijk wordt toegepast zijn zeer zeldzaam. Eens in de 4 jaar wordt er wellicht een teamorder uitgedeeld, maar meer niet. De gelegenheid doet zich namelijk bijna nooit voor...
In de afgelopen 10 jaar kan ik mij slechts 3 gevallen herinneren:
Ferrari in Duitsland 2010
Ferrari in Brazilie 2007
Ferrari in Oostenrijk 2003

Opvallend veel Ferrari ook overigens...

Fabian

Citaat van: Mark F1gge op 01 september 2012 - 21:45:30
Nou weet je... Teamorders zijn weldegelijk belangrijk voor McLaren en Lotus op dit moment. Hamilton en Raikkonen hebben qua punten simpelweg de meeste kansen. Hoe rekenkundig Button ook nog kansen heeft, het moet het lot hem vanaf nu wel heel gunstig gezind zijn... Gezien de discussies over kansberekening op uitvallen ed. is Jenson gewoon klaar met dit kampioenschap. Teamorders zouden bij mij weldegelijk worden uitgesproken.
MAARRR de teamorders ansich... De keren dat dit in de praktijk ook daadwerkelijk wordt toegepast zijn zeer zeldzaam. Eens in de 4 jaar wordt er wellicht een teamorder uitgedeeld, maar meer niet. De gelegenheid doet zich namelijk bijna nooit voor...
In de afgelopen 10 jaar kan ik mij slechts 3 gevallen herinneren:
Ferrari in Duitsland 2010
Ferrari in Brazilie 2007
Ferrari in Oostenrijk 2003

Opvallend veel Ferrari ook overigens...
Zo opvallend is dat niet. Bij Ferrari zouden ze het wereldkampioenschap teamorders volgens mij met gemak winnen....

0634

Terecht dat de meeste teams het maar weinig doen. Stel Button lijkt vanmiddag te gaan winnen maar moet aan de kant voor Lewis die vervolgens wint. Daarna valt hij twee races uit. Heb je Button voor niets een zege ontnomen, want Lewis heeft dan ook geen kans meer en Button staat weer gelijk met hem. Het blijft wel sport, daar moet je niet te makkelijk over denken. In de laatste drie races, prima, maar nu, nooit doen.

Folkert

#111
Citaat van: Jeroen op 02 september 2012 - 08:10:11
Terecht dat de meeste teams het maar weinig doen. Stel Button lijkt vanmiddag te gaan winnen maar moet aan de kant voor Lewis die vervolgens wint. Daarna valt hij twee races uit. Heb je Button voor niets een zege ontnomen, want Lewis heeft dan ook geen kans meer en Button staat weer gelijk met hem. Het blijft wel sport, daar moet je niet te makkelijk over denken. In de laatste drie races, prima, maar nu, nooit doen.
Maar stel: Button gaat vandaag niet aan de kant en wint en Lewis word 2de en Alonso valt uit. Button valt 2 races uit en Alonso word in Brazilië met 6 punten WK ;) Moet ook eerlijk zeggen dat ik het lastig vind en zou ene kant wel de team order uit delen aan Button, maar andere kant helemaal niet omdat ik niet van team orders houd en Button toch nog wel kans heeft als Mclaren zo blijft rijden.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Stel ... stel ... :-\, daar kan 'n mens zo weinig mee.
Teamorders zijn sowieso ruk, en met de huidige stand is er nog teveel mogelijk om ze uit te delen.
Voor Button en Grosjean zal het lastig worden weer aan te haken, maar het is nog absoluut niet onmogelijk.
Daarom zie ik ze in beide kampen nog geen teamorders uit vaardigen.

Maar ja ..... je weet het nooit in de wondere wereld der Formule 1.
Als McLaren Ferrari was geweest, waren die orders er op zeker gekomen, en ook over Red Bull heb ik soms m'n twijfels.
Bij die 2 teams zie ik die order er nog wel komen, al zal Massa niet snel in zo'n situatie komen.
Daarvoor is Alonso simpelweg te goed, maar zeg nooit nooit.

0634

Citaat van: Folkert op 02 september 2012 - 08:33:53
Citaat van: Jeroen op 02 september 2012 - 08:10:11
Terecht dat de meeste teams het maar weinig doen. Stel Button lijkt vanmiddag te gaan winnen maar moet aan de kant voor Lewis die vervolgens wint. Daarna valt hij twee races uit. Heb je Button voor niets een zege ontnomen, want Lewis heeft dan ook geen kans meer en Button staat weer gelijk met hem. Het blijft wel sport, daar moet je niet te makkelijk over denken. In de laatste drie races, prima, maar nu, nooit doen.
Maar stel: Button gaat vandaag niet aan de kant en wint en Lewis word 2de en Alonso valt uit. Button valt 2 races uit en Alonso word in Brazilië met 6 punten WK ;) Moet ook eerlijk zeggen dat ik het lastig vind en zou ene kant wel de team order uit delen aan Button, maar andere kant helemaal niet omdat ik niet van team orders houd en Button toch nog wel kans heeft als Mclaren zo blijft rijden.

Daarom: veel te veel 'als, als, als'. Daarom moet je er niet aan beginnen en het natuurlijke en sportieve verloop zijn gang laten gaan.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 02 september 2012 - 09:13:43
Citaat van: Folkert op 02 september 2012 - 08:33:53
Citaat van: Jeroen op 02 september 2012 - 08:10:11
Terecht dat de meeste teams het maar weinig doen. Stel Button lijkt vanmiddag te gaan winnen maar moet aan de kant voor Lewis die vervolgens wint. Daarna valt hij twee races uit. Heb je Button voor niets een zege ontnomen, want Lewis heeft dan ook geen kans meer en Button staat weer gelijk met hem. Het blijft wel sport, daar moet je niet te makkelijk over denken. In de laatste drie races, prima, maar nu, nooit doen.
Maar stel: Button gaat vandaag niet aan de kant en wint en Lewis word 2de en Alonso valt uit. Button valt 2 races uit en Alonso word in Brazilië met 6 punten WK ;) Moet ook eerlijk zeggen dat ik het lastig vind en zou ene kant wel de team order uit delen aan Button, maar andere kant helemaal niet omdat ik niet van team orders houd en Button toch nog wel kans heeft als Mclaren zo blijft rijden.

Daarom: veel te veel 'als, als, als'. Daarom moet je er niet aan beginnen en het natuurlijke en sportieve verloop zijn gang laten gaan.
Dat is eigenlijk ook precies wat ik bedoelde.  Maar, 88 punten is wel erg veel en het moet voor Button wel allemaal goed vallen wil hij de titel halen. Daarom heb ik aan de andere kant wel gevoel van: Als Lewis 2de rijd, laat hem dan voorbij.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Ja, omdat jij een Lewis fan bent, maar als Lewis kampioen wil worden, moet ie zelf maar winnen.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 02 september 2012 - 09:26:39
Ja, omdat jij een Lewis fan bent, maar als Lewis kampioen wil worden, moet ie zelf maar winnen.
Dat is zeker waar. Maar ook dat laatste is een reden waarom ik tegen teamorders ben. Als hij wilt racen, doet hij dat zelf maar, zonder team orders en dat maakt een overwinning alleen maar mooier.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Nou, ik ben er zeker niet op tegen maar dan pas drie of twee wedstrijden voor het einde, dan vind ik het logisch, nu nog niet. Veel te veel kans dat je overwinningen bij mensen weghaalt om helemaal niets. Dat moet je niet willen.

Kootje

Citaat van: Folkert op 02 september 2012 - 09:31:15
Citaat van: Jeroen op 02 september 2012 - 09:26:39
Ja, omdat jij een Lewis fan bent, maar als Lewis kampioen wil worden, moet ie zelf maar winnen.
Dat is zeker waar. Maar ook dat laatste is een reden waarom ik tegen teamorders ben. Als hij wilt racen, doet hij dat zelf maar, zonder team orders en dat maakt een overwinning alleen maar mooier.

En dat is ook precies wat Lewis wil, winnen zonder hulp van teamorders.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/102070

0634