The Ticket Enterprise debacle

Gestart door KVDracer, 11 augustus 2012 - 09:00:22

« vorige - volgende »

Enzo


Franky R.

Citaat van: M@rc op 13 augustus 2012 - 14:20:13
Die Ollanders toch altijd hé... Dieve zen't, dieve zeggeku.
[size=78%] [/size] ::)


Nou, wij Hollanders hebben er zelf het meeste last van, hoor Marc! Onder de mom van bezuinigingen, vergrijzing [die niet bestaat] en "terugdringen van de nationale schuld" wordt de 'Hollander' al een eeuwigheid totaal afgeknepen. ;)


Maar idd. wat Peter zegt...Heel bizar dat een bedrijf met een goede reputatie en een gigantische klantenkring zo de fout in kan gaan. Ik vermoed financieel wanbeheer...Kennelijk zijn er enkele 'managers'/Ceo/Coo/Cfo gaan zweven...


Jammer.

Wizard

Citaat van: gloudiesaurus op 13 augustus 2012 - 13:52:52
Citaat van: Wizard op 12 augustus 2012 - 09:20:47
Had het al vernomen. De FB pagina eens doorgelezen incl. reacties. De reactie welke ik het meest treffend vind: "of je koopt je kaartje bij een 'gerenommeerd' bedrijf..."

TTE was een gerenommeerd bedrijf, marktleider zelfs op het gebied van F1...


Vreemd genoeg had ik er nooit van gehoord. Niemand die ik ken kocht daar zijn/haar tickets. Dat zegt niet alles natuurlijk maar ben in de loop der jaren nooit verwezen naar deze site terwijl ik toch redelijk wat mensen ken die verschillende auto- motorsporten bezoeken. Mja, er sneu, dat sowieso. Ergens loopt ook een petitie van gedupeerde die nu Spa-Francorchamps verantwoordelijk willen houden. Niet helemaal reëel en denk ook niet dat hun er gehoor aan gaan geven.

gloudiesaurus

Het valt natuurlijk ook niet mee als ticketverkoper, de ticketverkopen qua Formula 1 zijn sinds enkele jaren helemaal in elkaar gezakt. Bijna geen enkele Grand-Prix verkoopt meer uit, zelfs de Duitse Grand-Prix niet meer... daar stonden en paar jaar geleden nog de mensen voor de poort om voor een paar honderd Euro een ticket van iemand anders over te nemen.

En in Nederland is de belangstelling sinds het vertrek van Verstappen enorm afgenomen. Ik weet nog dat er in de Verstappen - tijd tientallen bussen met fans naar Spa gingen, dat heb je nu echt niet meer...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SanderD

Shit... Wij hebben dus onze kaartjes besteld bij tte. Maar mijn vader zei dat we dan maar aan het hek de kaartjes kochten, dat is toch ook mogelijk? Gewoon op vrijdag ochtend bij de ingang.

gloudiesaurus

Citaat van: sanderalonso op 13 augustus 2012 - 21:58:14
Shit... Wij hebben dus onze kaartjes besteld bij tte. Maar mijn vader zei dat we dan maar aan het hek de kaartjes kochten, dat is toch ook mogelijk? Gewoon op vrijdag ochtend bij de ingang.

Zo snel mogelijk aangifte doen bij de politie, is nl. oplichting.

Aan de poort kopen kan, mits kaarten niet zijn uitverkocht...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

oe is dit toch waar?? Iedereen dacht toch dat dat overdreven was???

Wizard

Citaat van: sanderalonso op 13 augustus 2012 - 21:58:14
Shit... Wij hebben dus onze kaartjes besteld bij tte. Maar mijn vader zei dat we dan maar aan het hek de kaartjes kochten, dat is toch ook mogelijk? Gewoon op vrijdag ochtend bij de ingang.

Zeker is dat mogelijk, alleen ben je je centen kwijt. Sowieso aangifte doen. Mocht TTE failliet worden verklaart gaat een curator kijken wie wat krijgen/eisen. Dus, zorg dat je op die stapel ligt.

Matthijs


gloudiesaurus

CitaatRacefans in overleg met 'failliet' ticketbureau
Van een onzer verslaggevers
AMSTERDAM -  De Nederlandse politie gaat bemiddelen voor de honderden internationale racefanaten die bij het Rotterdamse bedrijf The Ticket Enterprise (TTE) kaartjes voor de Grote Prijs van België hebben gekocht, maar nooit geleverd kregen. Het bedrijf zou in grote financiële problemen zitten.

,,We gaan in gesprek met Jasper van Eijck, de eigenaar van TTE, om te zien of we tot een oplossing kunnen komen. Daarnaast hebben we contact met de directie van het circuit Spa-Francorchamps", aldus politieman Harry Jongkind.

Afgelopen week ontstond er paniek onder racefans in heel Europa, toen bleek dat TTE (een van de grootste online ticketbureaus voor racewedstrijden) en zijn directie plotseling van de aardbodem verdwenen leken. Het regende vervolgens aangiftes wegens oplichting, aangezien er al wel betaald is voor de kaartjes, die in prijs variëren van 150 tot 600 euro.

Diverse ingewijden meldden dat TTE-directeur Van Eijck op veel te grote voet leefde ,,met zijn hoge salaris, een dure leaseauto en zijn eigen vriendin op de loonlijst".


Sowieso aangifte doen dus, wellicht kan de politie nog voor je betekenen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 14 augustus 2012 - 12:59:31
Citaat van: Franky R. op 13 augustus 2012 - 16:33:37vergrijzing [die niet bestaat]
Ehh, wat?


Ja, dat heb je goed gelezen...Die vergrijzing bestaat helemaal niet, want bijna iedereen boven de 45+ wordt al als te oud beschouwd en zouden de werkgevers het liefst de deur uit trappen. Vandaar het gehuil om een 'soepel ontslagrecht'... :-X


Om eventjes offtopic te gaan... :P


En weer ontopic;
CitaatDiverse ingewijden meldden dat TTE-directeur Van Eijck op veel te grote voet leefde ,,met zijn hoge salaris, een dure leaseauto en zijn eigen vriendin op de loonlijst


Tja, wat had ik nou gezegd?


CitaatMaar idd. wat Peter zegt...Heel bizar dat een bedrijf met een goede reputatie en een gigantische klantenkring zo de fout in kan gaan. Ik vermoed financieel wanbeheer...Kennelijk zijn er enkele 'managers'/Ceo/Coo/Cfo gaan zweven...


Ja, ik heb het zo vaak gezien...Als het te goed gaat met een bedrijf, gaat de directeur 'zweven'.... ::)


gloudiesaurus

Tsjah je had het gezegd Franky  ;)

Het kwalijke is dat de sites nog steeds online zijn, er kunnen nog steeds tickets worden gekocht... die vervolgens niet geleverd worden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

Mijn ticket voor de DTM op Zandvoort heb ik vandaag in ieder geval al ontvangen. Besteld via de officiële website www.dtm.com en ook netjes geleverd.  8)

Racing t pintje

Wij gaan met 6 personen ook naar de race in spa.
We verblijven op camping eaurouge van woensdag tot maandag.
En zitten natuurlijk bij de bekende busstop tribune.

Iedereen die gaat al veel plezier gewenst ;D

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 14 augustus 2012 - 13:12:37
Tsjah je had het gezegd Franky  ;)

Het kwalijke is dat de sites nog steeds online zijn, er kunnen nog steeds tickets worden gekocht... die vervolgens niet geleverd worden.


Volgens onze 'aartsvijand'... ;) ...F1Today heeft de directie het personeel [twintig man] ontslagen en het werk zelf ter hand genomen. Daarom zouden ze niet bereikbaar zijn.


Als oorzaak noemt de directie het onstuimige groei van het bedrijf in de afgelopen jaren...De kostenstructuur zou daardoor uit de hand zijn gelopen.


TTE zou een persbericht hebben uitgegeven, maar ik lees alleen op F1today over deze casus?!


Nou ja, los daarvan vind ik het een flauwekul-verhaal...Ja, als je bedrijf groeit...dan loopt je kostprijs idd. op, maar tot een bepaald niveau. Daarna stijgen de kosten niet meer, in geval van TTE hoef je dan idd. niet meer dan 20 man personeel te rekruteren.


Zeker niet als alles per internet wordt afgehandeld.


Nee, ik ben ervan overtuigt dat er sprake is van wanbestuur. Geldsmijterij, dikke auto's, dure vakantie's, dure kleding..Ja, dan gaat het hard!


TTE ontkent dat en komt met een rare smoes dat de CEO in een gemiddelde auto zou rijden en 'bescheiden salaris' zou genieten?!


::)