Beoordeling coureurs, part 1!

Gestart door Wizard, 29 juli 2012 - 12:07:20

« vorige - volgende »

SanderD

Nee joh! Is juist leuk om te lezen. 3 Dagen hiervoor was er maar 1 post per dag!

Folkert

Citaat van: Mark F1gge op 08 augustus 2012 - 10:34:32
GP Pits Grand Prix:

Folkert: 8,5 Wat een doorzettingsvermogen!! Geeft werkelijk nooit op en laat altijd het achterste van de tong met spectaculaire posts...
Wizard: 8,5 De beschouwende analyticus. Maakt bijna geen fouten, maar denkt daarom soms zelf dat ie altijd gelijk heeft. 

Sorry mannen, grapje natuurlijk...
Flauw, Maggie? Lekker in soep  ;)
Hahah, ik kan de grap warderen, maar zoals je kan verwachten: Met Wizards cijfer ben ik het absoluut niet eens. Veel te hoog natuurlijk  ;D
Grapje natuurlijk.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Wizard op 08 augustus 2012 - 07:48:49

Nee, de engineers hebben geen telemetrie, zien geen rondentijden en hebben geen contact met hun rijders! Top reactie, Folkert!
Ja ze kunnen wat aflezen, maar Alonso is de coureur. Beetje flauw tegen argument en zegt niet zo heel veel. Gaat er om wat Alonso kan beslissen. De engineers kunnen wel van alles zien, maar als Alonso naar binnen wilt voor nieuwe banden kan hij toch gewoon naar binnen gaan?

Citaat

Ik maak onderscheid tussen een beslissing die vanuit een pitmuur wordt gemaakt en vanuit een auto. Dat probeer ik je verduidelijken. Prima dat je het daar niet mee eens bent maar als je dit probeert weg te zetten als nietszeggend, heb je ergens de afslag gemist en snap je gewoonweg niks van de sport. Dat is het zelfde als ik roep dat Narain even snel is als Lewis alleen minder materiaal bezit. 
Ja dat onderscheid is prima. Er is ook verschil, maar beide kan je toch wel zien als foute beslissing toen de banden er aan gingen. Maar dat is helemaal niet het zelfde, want Narein verslaat Pedro niet eens. Dat er verschil is snap ik. Is er ook. Maar als je zegt dat Lewis in Valencia niet aan het WK dacht en daarom geen WK of strategisch rijder vind, kan je dat van Alonso ook zeggen in Canada. Enige wat ik wil zeggen is dat het wel mee valt hoe "slecht" Lewis omgaat met het uiteindelijke WK. Hij denkt daar aan en rijd er ook naar. Spanje, Bahrein, China, Australië. Allemaal races waar in hij geen gekke dingen heeft gedaan en gewoon zijn punten gehaald. Maar voor de duidelijkheid, beide incidenten vind ik in geen geval serieus genoeg om te zeggen: nee ze denken niet na om het WK. Gewoon foute beslissing op cruciaal moment. Kan gebeuren. Niemand is perfect. Als het nou race na race zou gebeuren dan kon je zeggen: ja hij rijd beetje met zijn rechter voet en met zijn racehart en niet met zijn hoofd.
Citaat
Als je dat  nog eens wist te onderbouwen had ik er ook niks op tegen. Maar je komt met argumenten die gewoonweg nergens op slaan. Waarom vindt je Alonso niet de beste? "Omdat zijn auto rood is!!" Van dat niveau. Prima dat je daarmee jezelf overtuigd maar ik slik het niet als koek. Als jouw enige argument dat Alonso fouten maakt een strategische gok van Ferrari is, nou: Proficiat! Ga vooral door met jezelf voor de gek te houden. Want meer dan dat is het niet.
Die heb ik meerdere malen gegeven. Canada wachte hij geduldig af tot na de chicane voor het rechte stuk en ging toen in de aanval. Spanje reed hij heel goed van 24 naar 8, haalde meerdere coureurs in en hield zijn hoofd koel in een race die hij had kunnen winnen. China kwam hij prima naar voren na zijn gridstraf. Uit tegenvallende situaties haalt hij toch vaak nog goede resultaten en maakt geen domme fouten zoals vorig jaar. Gaat heel verstandig met zijn banden om en valt aan wanneer hij moet aanvallen. Had hij deze pech vorig jaar gehad, dan had ik er geen vertrouwen in dat het goed kwam. Vorig jaar was gewoon een rampjaar en nu rijd hij veel verstandiger. Dat merk je op de baan en aan zijn gedrag. Gewoon een coureur die klaar is voor de volgende fase van zijn carrière.
Citaat

Want in een encyclopedie staat wie het met jou eens is? :) :)
Ja.
Citaat
Mwa, er op hameren....jij loopt het sindsdien te verdedigen. Ik herhaal. Het incident met Maldonado ga ik verder niet op in. Bovendien heb je het opnieuw over de schuldvraag welke niet relevant is.
Nou ja de schuldvraag is weldegelijk van belang, want dat is de reden dat hij geen punten scoorde. En ik heb het ook over zijn handelen. Hij nam wat risico en dat moet je ook doen. Niet braaf aan de kant gaan. Dat Pastor verder door drukt en koste wat het kost daar wilt in halen kan Lewis niks aan doen, ook niet door nog minder risico te nemen. Maar volgens mij heb je nog geen antwoord gegeven op hoe hij het wel had moeten doen.

Citaat

Lul niet zo dom. Alonso weet niet wie waar rijdt, wie waar terecht komt en wat het verschil in rondentijd is. Daarvoor zijn er engineers. Die moeten dat in kaart brengen en de juiste beslissing maken. Je gaat Hamilton, nogmaals, toch ook niet verantwoordelijk houden voor de mislukte pitstops?
Hoezo lul ik dom? Hij heeft toch contact met zijn pitcrew? En als hij dan niet vraagt wie waar rijd mist hij er een paar. Ik hoor meer dan eens dat er over de radio word geroepen hoeveel seconde een andere coureur achter je rijd. Hij heeft toch een mond om mee te praten? Maar je schiet nu door in je punt. Je probeert een vergelijking te maken die kant nog wal raakt. Hamilton kan op dat moment niks doen dat zijn pitstops mislukken. Alonso kan op dat moment wel beslissen : ik wil nu nieuwe banden. En dan rijd hij naar binnen. En ik durf je er alles op te wedden dat zodra Alonso de pitstraat in rijd en het team staat niet klaar, dat ze 10 seconde geleden al klaar staan.
Citaat

Geen idee wat je allemaal brazelt maar als je daar je gelijk uit wilt putten, prima. Dan mag jij je de winnaar prijzen.
Nou ja ik speel het zelfde spelletje als jij en hanteer het zelfde truukje wat jij ook altijd probeert om je gelijk te halen. Woorden verdraaien en het laten lijken als of iemand dat heeft gezegd en daaruit een conclusie trekken.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Misschien snapte je de hint niet zo goed die ik daarnet gaf, maar nu gewoon kappen met die onzin. De toon wordt steeds onvriendelijker, het gaat helemaal nergens meer over, argumenten worden voor de 361e keer herhaalt. Nu gewoon klaar, finito, basta, kappen, anders pleur ik dit topic op slot.

SanderD

#64
Ohh Folkert, wat sla je de plank toch mis.

Wizard

Inderdaad. Schijnbaar zitten engineers er voor Piet snot en moeten coureurs met een Casio in hun bolide zitten om zo de strategie in kaart te brengen.

Jozef

Citaat van: Wizard op 08 augustus 2012 - 18:33:31
Inderdaad. Schijnbaar zitten engineers er voor Piet snot en moeten coureurs met een Casio in hun bolide zitten om zo de strategie in kaart te brengen.

Wat heb je in feite niet begrepen aan de post van Jeroen? ::)

Wizard

Welke regel van de forumregels begrijp je niet?


Fabian

Ik ben er eens een uurtje voor gaan zitten. Hier is mijn terugblikje Wizard:
http://fabianopsnelheid.wordpress.com/2012/08/13/halverwege/

Wizard

Ik ga het zo eens lezen!! Bedankt voor je input. ;)

Fabian


Sabai

voor mij is Kimi toch wel de grootste verassing de eerste helft van dit seizoen. Ik wist dat hij een potje kan sturen maar het is net alsof hij nooit is weg geweest en ook zo constant. Als hij zijn kwalificaties weet te verbeteren dan zie ik nog wel een race winnen en misschien nog wel meer...

Mijn waarderingen over de overige coureurs komen aardig overeen zoals Wizard al heeft aangegeven.

Folkert

Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: Folkert op 02 september 2012 - 13:02:11
Dit is nou de juiste rijders beoordeling :P

http://forum.planet-f1.com/viewtopic.php?p=27569#p27569

;D ;D ;D

Briljant, hier ga ik bijna volledig in mee.  :P
Ben het uiteraard alleen niet eens met z'n visie over Hamilton, en ook z'n kijk op Rosberg klopt niet.
Die heeft ondertussen namelijk wel 'n race gewonnen.  :-\

Franky R.

Citaat van: Kootje op 02 september 2012 - 13:09:18
Citaat van: Folkert op 02 september 2012 - 13:02:11
Dit is nou de juiste rijders beoordeling :P

http://forum.planet-f1.com/viewtopic.php?p=27569#p27569

;D ;D ;D

Briljant, hier ga ik bijna volledig in mee.  :P
Ben het uiteraard alleen niet eens met z'n visie over Hamilton, en ook z'n kijk op Rosberg klopt niet.
Die heeft ondertussen namelijk wel 'n race gewonnen.  :-\


Ah, ik zie nu pas dat het als een troll-joke is bedoeld... ::)