Beoordeling coureurs, part 1!

Gestart door Wizard, 29 juli 2012 - 12:07:20

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Wizard op 07 augustus 2012 - 14:57:16


Alonso weet niet wie waar rijdt. Bovendien waren meer rijders onderweg met een één-stop-strategie. Alonso weet niet wie waar rijdt, wie wel in de cliff zit of er tegenaan hangt en wie niet. Daarvoor wendt hij zich tot het team. En als die besluiten dat het beter is buiten te blijven moet je daar blind op kunnen vertrouwen. Of had Hamilton ook maar tegen McLaren moeten zeggen "ik wil een andere pitcrew, want deze maken teveel fouten"? Zo kun je altijd wel een coureur de schuld toe willen schuiven. Wat betreft Hamilton, ik heb het niet over de schuldvraag. Dat staat volledig buiten kijf.
Wel raar van de beste coureur van het veld dat hij niet weet of hij op Canada rijd of op Australië. En wat hebben de andere coureurs er mee te maken? Alonso is toch beter dan die andere coureurs? Of ga je Alonso nu vergelijken met een Perez of een Kovaleinen? Mag hoor, maar doe je Alonso wel weinig eer aan. En maakt toch niet uit of andere coureurs in een cliff zitten of niet? Hij rijd zijn eigen race en kan zich dan juist helemaal onderscheiden om naar binnen te gaan en nieuw rubber te halen en te knallen.

En nu heb je het direct over ontslaan van de pitcrew, als of Hamilton dat zomaar kan eisen. Bovendien zou dat nogal onetisch zijn om mensen om zo'n fout te ontslaan. Mag niemand dus ooit nog fouten maken, want de kans op ontslag is dus groot. Onzin argument.
Maar gaat toch over de fout van Hamilton dat hij te veel risico nam? Wat op zich ook al onzin is, want ik weet zeker dat als hij gewoon aan de kant was gegaan je hem tot banaan had gebombardeerd omdat zo makkelijk aan de kant ging. Je vond al dat Vettel makkelijk aan de kant ging in Canada en nu Lewis zich niet zomaar laat verschalken is het weer niet goed? Beetje heel erg inconsequent vind je niet?

Citaat
Ik noem dat niet relativeren maar krampachtig proberen te ontkrachtigen wat door de hele wereld wordt beweerd zonder plausibele argumenten. De strategische fout is het enige argument waarmee je probeert aan te tonen dat Alonso niet foutloos is.  Dat Alonso momenteel in topvorm is, staat niet direct in verbinding met zijn puntentotaal of puntenverschil, maar met zijn prestaties. Los van het feit dat de tussenstand hooguit niet representatief is voor de snelheid van Ferrari wat temeer aangeeft dat Alonso z'n zaakjes prima voor elkaar heeft. Verder kun je wel roepen dat ik structureel niet lees, dat vind ik meer een pak wat jou als gegoten staat. Dat Alonso überhaupt continue erbij moet worden gehaald vind ik een vraagstuk welke ontbreekt van antwoord. Ik vind het schieten met losse flodders.
Omdat de hele wereld het vind moet ik me er maar bij neer leggen? Ik ben het er niet helemaal mee eens. Ik vind dat Lewis in dat opzicht iets te weinig krediet krijgt en Alonso iets te veel. Jij probeert net zo goed krampachtig vast te houden dat Lewis fout was in de crash en minder risico's had moeten nemen. Zoals er veel mensen jou standpunt delen, zijn er ook genoeg die mijn standpunt delen. En dat Alonso er continue bij word gehaald ligt niet aan mij. Ik ben er niet mee begonnen. Iemand vergeleek Lewis met Alonso en dat Alonso veel beter nadenkt en geen domme fouten maakt zoals Lewis wel (continue) zou doen. 1) ik vind dat Lewis helemaal niet veel risico nam, want zoals ik al eerder zei: als Lewis braaf aan de kant ging, was hij de kabouter omdat hij zo makkelijk aan de kant ging, zie je oordeel over Vettel in Canada. Nu ging hij de binnenkant verdedigen en Pastor schiet er langs. Je kan lewis hier op geen enkele manier verantwoordelijk houden dat Pastor daar wilde blijven zitten en daar na dus recht door de auto van Lewis in knalt. Overigens kan ik me ook nog herinneren dat jij Lewis 200% schuldig zou vinden, als je al iemand als schuldige aan moest wijzen.
. Dus stel de vraag dan nog maar eens aan de gene die Alonso in het rekensommetje bracht, maar niet aan mij. En als ik me
niet vergis, kan je de vraag aan je zelf stellen.

Ik ontken ook absoluut niet dat Alonso in topvorm is. Dat is hij namelijk wel. Maar hij is niet 40 punten beter dan Lewis of Vettel. Nou ja kan je wel leuk de bal proberen terug te spelen, maar als je gaat negeren dat ik al heb toegegeven dat Alonso beter is dan Hamilton op dit moment, en mij hele tijd dingen in de mond probeert te leggen die ik niet heb gezegd,  heeft het verder eigenlijk geen verder te gaan. Ik wil sommige kritiek iets afvlakken
Citaat

Wat deed Hamilton daar fout? Pitstops gingen goed.

Nee, Alonso in Canada dus.
Citaat

Hamilton had zijn pitcrew kunnen ontslaan. Kortom, geen pech maar pure manfouten. En dat zijn er nog al wat (en ja, zolang jij een strategische fout/gok Alonso toeschuift, blijf ik Hamilton verantwoordelijk houden voor de mislukte pitstops. Zelfs voor die van Button. :) En hij heeft natuurlijk zijn bak aan gort gereden)!
Ja denk je dat echt? Dat Hamilton daar invloed op kan uitoefenen? Je slaat beetje door geloof ik. Beetje kinderachtig, kan ik net zo goed Alonso verantwoordelijk houden voor de slechte auto en het uitvallen van Hamilton en de verpeste pitstops is ook zijn schuld. Eigenlijk is Alonso keihard bezig met competitievervalsing. Je snapt hoop ik wel dat jou vergelijk totaal geen raakvlakken heeft op wat voor manier dan ook. Waar de "fout" van Alonso in Canada meerdere raakvlakken heeft.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Folkert op 07 augustus 2012 - 20:55:07
Wel raar van de beste coureur van het veld dat hij niet weet of hij op Canada rijd of op Australië. En wat hebben de andere coureurs er mee te maken? Alonso is toch beter dan die andere coureurs? Of ga je Alonso nu vergelijken met een Perez of een Kovaleinen? Mag hoor, maar doe je Alonso wel weinig eer aan. En maakt toch niet uit of andere coureurs in een cliff zitten of niet? Hij rijd zijn eigen race en kan zich dan juist helemaal onderscheiden om naar binnen te gaan en nieuw rubber te halen en te knallen.

Niet als hij te horen krijgt dat ze buiten minder verliezen. Hij ziet niet wat wij zien hé.

CitaatEn nu heb je het direct over ontslaan van de pitcrew, als of Hamilton dat zomaar kan eisen. Bovendien zou dat nogal onetisch zijn om mensen om zo'n fout te ontslaan. Mag niemand dus ooit nog fouten maken, want de kans op ontslag is dus groot. Onzin argument.

Inderdaad! Coureurs kunnen niet zomaar dingen eisen. Alonso dus ook niet. Inderdaad onzin.

CitaatMaar gaat toch over de fout van Hamilton dat hij te veel risico nam? Wat op zich ook al onzin is, want ik weet zeker dat als hij gewoon aan de kant was gegaan je hem tot banaan had gebombardeerd omdat zo makkelijk aan de kant ging. Je vond al dat Vettel makkelijk aan de kant ging in Canada en nu Lewis zich niet zomaar laat verschalken is het weer niet goed? Beetje heel erg inconsequent vind je niet?

Tussen 'de deur open zetten' en je positie met hand en tand verdedigen zit een gigantisch groot gat. Daar kun je de maan zowat in kwijt. Dat jij dat niet snapt of weigert in te zien is jouw probleem en heeft niks met inconsequentie te maken.

Citaat
Omdat de hele wereld het vind moet ik me er maar bij neer leggen?

Klinkt als; "de hele wereld is gek behalve ik!" Be my guest.

CitaatIk ben het er niet helemaal mee eens. Ik vind dat Lewis in dat opzicht iets te weinig krediet krijgt en Alonso iets te veel. Jij probeert net zo goed krampachtig vast te houden dat Lewis fout was in de crash en minder risico's had moeten nemen.

Nee, nee en nog eens nee!! Je verwijt me continue niet goed te lezen maar je leest zelf niet! De conclusie was dat Lewis geen kampioenschapsracer is die tactisch rijdt maar iemand die met zijn hart racet en altijd maximaal wilt. Dat maakt hem écht niet minder en alleen maar fraai om naar te kijken. Juist door deze acties vind ik Lewis een fantastische rijder en zie ik hem graag rijden. Alleen moet ik met korte jubelende zinnen werken anders valt het te min op dat het geen kritiek is wat een uitnodiging is, voor jou, om eroverheen te vliegen. Jeroen riep overigens exact het zelfde en zover ik heb begrepen is dat één van de argumenten waarom Jeroen Hamilton zo graag ziet rijden en 'fan is' van de Brit.

CitaatZoals er veel mensen jou standpunt delen, zijn er ook genoeg die mijn standpunt delen.

Wie dan?

CitaatEn dat Alonso er continue bij word gehaald ligt niet aan mij. Ik ben er niet mee begonnen. Iemand vergeleek Lewis met Alonso en dat Alonso veel beter nadenkt en geen domme fouten maakt zoals Lewis wel (continue) zou doen. 1) ik vind dat Lewis helemaal niet veel risico nam, want zoals ik al eerder zei: als Lewis braaf aan de kant ging, was hij de kabouter omdat hij zo makkelijk aan de kant ging, zie je oordeel over Vettel in Canada. Nu ging hij de binnenkant verdedigen en Pastor schiet er langs. Je kan lewis hier op geen enkele manier verantwoordelijk houden dat Pastor daar wilde blijven zitten en daar na dus recht door de auto van Lewis in knalt. Overigens kan ik me ook nog herinneren dat jij Lewis 200% schuldig zou vinden, als je al iemand als schuldige aan moest wijzen.
. Dus stel de vraag dan nog maar eens aan de gene die Alonso in het rekensommetje bracht, maar niet aan mij. En als ik me
niet vergis, kan je de vraag aan je zelf stellen.

Als ik persé een schuldige MOET aanwijzen. Iets wat ik in de basis afschilderde als 'shit happens' en er hoeft geen schuldige te zijn. Bovendien reed Pastor op de racelijn en had hij voorsprong. Door laat te remmen dwing je niks af. Maar goed, daar ga ik niet nogmaals over discussiëren. Hamilton zat in een cliff, Maldonado was sneller, had betere banden, zat ernaast, zat op de ideale lijn, dus Hamilton had op dat moment, gekeken vanuit het kampioenschapsperspectief, eieren voor zijn geld kunnen kiezen en punten maximaliseren. Hij had de lijn verdedigd, dus prima toch? Maldonado was op dat moment onverdedigbaar sneller.

CitaatNee, Alonso in Canada dus.

Toen ging ook niks mis met de pitstop want Ferrari maande hem buiten te blijven.

CitaatJa denk je dat echt? Dat Hamilton daar invloed op kan uitoefenen? Je slaat beetje door geloof ik. Beetje kinderachtig, kan ik net zo goed Alonso verantwoordelijk houden voor de slechte auto en het uitvallen van Hamilton en de verpeste pitstops is ook zijn schuld. Eigenlijk is Alonso keihard bezig met competitievervalsing. Je snapt hoop ik wel dat jou vergelijk totaal geen raakvlakken heeft op wat voor manier dan ook. Waar de "fout" van Alonso in Canada meerdere raakvlakken heeft.

Natuurlijk snap ik dat en ik projecteer jouw gedrag op jou. Dat je het ervaart als kinderachtig en onzin om er vervolgens nog een schep bovenop te doen stemt me derhalve uitermate tevreden. Met ogen open erin gelopen. Enfin, natuurlijk kan Hamilton daar niet verantwoordelijk voor worden gehouden, net als Alonso daar ook niet verantwoordelijk voor gehouden kan worden. De puurste vorm van onzin. Een coureur doet niks anders dan zo hard mogelijk rijden en maximaal te scoren. Alonso gaf aan contact te hebben gehad met zijn engineer welke hem maande buiten te blijven. Als coureur moet je daar geen miliseconde stil blijven staan en blind vertrouwen op je team. Als hun zeggen dat "het gaat regenen", gaat het regenen, als hun zeggen "nu naar binnen", ga je naar binnen, als hun zeggen "buiten blijven, je voorsprong is groot genoeg" blijf je buiten en is je voorsprong groot genoeg. Dat snapt mijn nichtje van 3 nog. Alonso weet, nogmaals, niet wie waar rijdt. En hoever ze weg zijn. Stel je voor dat coureurs hun engineer gingen negeren en te pas en te onpas naar binnen zouden komen...

Folkert

Jou gedrag is precies het zelfde als mijn gedrag in deze :).
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard


Folkert

Trotse vader van Rosalie(L)


Folkert

#51
Citaat van: Wizard op 07 augustus 2012 - 21:32:10

Niet als hij te horen krijgt dat ze buiten minder verliezen. Hij ziet niet wat wij zien hé.
En zijn strategen weten niet wat hij voelt en hoe de auto rijd. Ook als je te horen krijgt dat ze buiten blijven adviseren.
Citaat

Inderdaad! Coureurs kunnen niet zomaar dingen eisen. Alonso dus ook niet. Inderdaad onzin.
Je vergelijkt nu het ontslaan van mensen met zelf bepalen of je binnen komt of niet? Hilarisch Wizard. Je graaft en graaft maar en komt telkens weer met een nietszeggende vergelijking of opmerking. Wedden dat als Alonso besluit naar binnen te rijden, dat het team in no time klaar staat voor nieuwe banden? Dat kan Alonso wel degelijk eisen/afdwingen.

Citaat
Tussen 'de deur open zetten' en je positie met hand en tand verdedigen zit een gigantisch groot gat. Daar kun je de maan zowat in kwijt. Dat jij dat niet snapt of weigert in te zien is jouw probleem en heeft niks met inconsequentie te maken.
Precies en Hamilton deed geen van 2en. Precies genoeg om Pastor af te kunnen houden en niet te weinig zodat Pastor er langs vloog. Dat jij dat nog steeds niet wilt inzien snap ik echt niet. Wat had hij dan moeten doen? Of hoe had hij het moeten doen? Want ik weet zeker dat je hem zou afbranden als banaan.
Citaat
Klinkt als; "de hele wereld is gek behalve ik!" Be my guest.
Het gaat nog steeds om een mening en ben ik nog steeds in mijn recht om die te hebben en te verdedigen. Maar goed, wat jij wilt, dan is de hele wereld gek.

Citaat

Nee, nee en nog eens nee!! Je verwijt me continue niet goed te lezen maar je leest zelf niet! De conclusie was dat Lewis geen kampioenschapsracer is die tactisch rijdt maar iemand die met zijn hart racet en altijd maximaal wilt. Dat maakt hem écht niet minder en alleen maar fraai om naar te kijken. Juist door deze acties vind ik Lewis een fantastische rijder en zie ik hem graag rijden. Alleen moet ik met korte jubelende zinnen werken anders valt het te min op dat het geen kritiek is wat een uitnodiging is, voor jou, om eroverheen te vliegen. Jeroen riep overigens exact het zelfde en zover ik heb begrepen is dat één van de argumenten waarom Jeroen Hamilton zo graag ziet rijden en 'fan is' van de Brit.
Ja, omdat ik al gedeeltelijk heb gelijk gegeven, maar in mindere mate. Jij verwijt mij continue van dingen die ik niet zeg of beweer. Dus dan adviseer ik je het nog eens te lezen en als je dat dan niet doet kan ik daar niks aan doen. Jij blijft mij continue woorden in in de mond leggen. Ja dat vind ik ook, plus dat hij toch dit jaar zeker heeft aangetoond met beleid te rijden en zich ook te richten op de titel. Dat mag ik vinden, maar jij loopt continue te hameren op het feit dat ik dingen anders zie en dat Alonso als grootste moet worden gezien omdat de hele wereld dat zegt/vind volgens jou. En jij doet precies het zelfde m.b.t Alonso. Als ik vind dat hij iets fout doet of te veel krediet krijgt of wat dan ook, hap jij ook als een dolle stier. Ja, leuk voor Jeroen en dat is zijn mening. Ik ben gewoon van Mening dat Lewis dit jaar echt niet veel onderdoet voor Alonso, jullie vinden dat niet. Prima dat mag van mij. Ik verdedig me alleen tegen jou/jullie omdat jullie mij continue moeten overtuigen dat ik Alonso meer krediet moet geven. Dat hij de aller beste is en omdat de hele wereld het zegt, moet ik maar braaf volgen? Kom nou, dat is toch je reinste onzin?
Citaat
Wie dan?
Ja ga je zelf maar terug lezen hier, ben geen encyclopedie.

Citaat
Als ik persé een schuldige MOET aanwijzen. Iets wat ik in de basis afschilderde als 'shit happens' en er hoeft geen schuldige te zijn. Bovendien reed Pastor op de racelijn en had hij voorsprong. Door laat te remmen dwing je niks af. Maar goed, daar ga ik niet nogmaals over discussiëren. Hamilton zat in een cliff, Maldonado was sneller, had betere banden, zat ernaast, zat op de ideale lijn, dus Hamilton had op dat moment, gekeken vanuit het kampioenschapsperspectief, eieren voor zijn geld kunnen kiezen en punten maximaliseren. Hij had de lijn verdedigd, dus prima toch? Maldonado was op dat moment onverdedigbaar sneller.
Maar je hamert er continue op dat dat een min puntje is voor Lewis en dat hij dus niet berekent rijd en niet aan het WK denkt. Dat is imo wat te hard. Maar Pastor had dan wel de racelijn (wat volgens mij niet zo is, want die lag tussen hen in als ik me niet vergis) Maar toen ze de bocht in kwamen, lag Lewis voor op Pastor en dan mag hij wel of niet de race lijn hebben, Pastor had daar moeten afsnijden en in houden en achter Lewis weer verder gaan.
Citaat
Toen ging ook niks mis met de pitstop want Ferrari maande hem buiten te blijven.
en Alonso had moeten anticiperen en zijn beide concurrenten liepen uit. Hij had meer te verliezen dan te winnen toen hij buiten bleef.

Citaat
Natuurlijk snap ik dat en ik projecteer jouw gedrag op jou. Dat je het ervaart als kinderachtig en onzin om er vervolgens nog een schep bovenop te doen stemt me derhalve uitermate tevreden. Met ogen open erin gelopen. Enfin, natuurlijk kan Hamilton daar niet verantwoordelijk voor worden gehouden, net als Alonso daar ook niet verantwoordelijk voor gehouden kan worden. De puurste vorm van onzin. Een coureur doet niks anders dan zo hard mogelijk rijden en maximaal te scoren. Alonso gaf aan contact te hebben gehad met zijn engineer welke hem maande buiten te blijven. Als coureur moet je daar geen miliseconde stil blijven staan en blind vertrouwen op je team. Als hun zeggen dat "het gaat regenen", gaat het regenen, als hun zeggen "nu naar binnen", ga je naar binnen, als hun zeggen "buiten blijven, je voorsprong is groot genoeg" blijf je buiten en is je voorsprong groot genoeg. Dat snapt mijn nichtje van 3 nog. Alonso weet, nogmaals, niet wie waar rijdt. En hoever ze weg zijn. Stel je voor dat coureurs hun engineer gingen negeren en te pas en te onpas naar binnen zouden komen...
Nou ja, wat jij wilt. Als je van zulke dingen gelukkig word...
Maar ja, je doet nu als ik er in ben gelopen, maar mijn punt is totaal niet te vergelijken met het niet serieuze punt wat jij probeerde te maken. En Alonso hoeft er niet verantwoordelijk voor worden, maar hij had wel wat anders kunnen doen. Net als Hamilton niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor de uitvalbeurt in Valencia. En en coureur is geen schoothondje. Je doet net als of het een relatie is en Ferrari de vrouw des huizes is  ;D En als Coureur mag je altijd en kan je altijd een andere mening hebben en denken, dit is beter want de banden houden het niet. Nou dan snap je nichtje van 3 er net zo weinig van als jij. Een coureur bepaalt toch ook wanneer pitstops worden gemaakt als het regent of droger word? Dat kan nu precies zo worden gedaan. Alonso voelt hoe de banden zijn en kan toch zelf bepalen wat hij wilt? Alonso heeft dus nu geleerd dat hij niet blind moet vertrouwen zijn engineers of strategen. Hij maakt dus weldegelijk een fout hen te vertrouwen. Dankje wel voor de makkelijke voorzet, als je het niet erg vind kop ik hem ook direct in. Want je geeft nu toe dat hij fout heeft gemaakt en dus neit foutloos is.
Trotse vader van Rosalie(L)

SanderD

#52
Citaat van: Folkert op 07 augustus 2012 - 22:52:16
Citaat van: Wizard op 07 augustus 2012 - 21:32:10

Niet als hij te horen krijgt dat ze buiten minder verliezen. Hij ziet niet wat wij zien hé.
En zijn strategen weten niet wat hij voelt en hoe de auto rijd. Ook als je te horen krijgt dat ze buiten blijven adviseren.
Citaat

Inderdaad! Coureurs kunnen niet zomaar dingen eisen. Alonso dus ook niet. Inderdaad onzin.
Je vergelijkt nu het ontslaan van mensen met zelf bepalen of je binnen komt of niet? Hilarisch Wizard. Je graaft en graaft maar en komt telkens weer met een nietszeggende vergelijking of opmerking. Wedden dat als Alonso besluit naar binnen te rijden, dat het team in no time klaar staat voor nieuwe banden? Dat kan Alonso wel degelijk eisen/afdwingen.

Citaat
Tussen 'de deur open zetten' en je positie met hand en tand verdedigen zit een gigantisch groot gat. Daar kun je de maan zowat in kwijt. Dat jij dat niet snapt of weigert in te zien is jouw probleem en heeft niks met inconsequentie te maken.
Precies en Hamilton deed geen van 2en. Precies genoeg om Pastor af te kunnen houden en niet te weinig zodat Pastor er langs vloog. Dat jij dat nog steeds niet wilt inzien snap ik echt niet. Wat had hij dan moeten doen? Of hoe had hij het moeten doen? Want ik weet zeker dat je hem zou afbranden als banaan.
Citaat
Klinkt als; "de hele wereld is gek behalve ik!" Be my guest.
Het gaat nog steeds om een mening en ben ik nog steeds in mijn recht om die te hebben en te verdedigen. Maar goed, wat jij wilt, dan is de hele wereld gek.

Citaat

Nee, nee en nog eens nee!! Je verwijt me continue niet goed te lezen maar je leest zelf niet! De conclusie was dat Lewis geen kampioenschapsracer is die tactisch rijdt maar iemand die met zijn hart racet en altijd maximaal wilt. Dat maakt hem écht niet minder en alleen maar fraai om naar te kijken. Juist door deze acties vind ik Lewis een fantastische rijder en zie ik hem graag rijden. Alleen moet ik met korte jubelende zinnen werken anders valt het te min op dat het geen kritiek is wat een uitnodiging is, voor jou, om eroverheen te vliegen. Jeroen riep overigens exact het zelfde en zover ik heb begrepen is dat één van de argumenten waarom Jeroen Hamilton zo graag ziet rijden en 'fan is' van de Brit.
Ja, omdat ik al gedeeltelijk heb gelijk gegeven, maar in mindere mate. Jij verwijt mij continue van dingen die ik niet zeg of beweer. Dus dan adviseer ik je het nog eens te lezen en als je dat dan niet doet kan ik daar niks aan doen. Jij blijft mij continue woorden in in de mond leggen. Ja dat vind ik ook, plus dat hij toch dit jaar zeker heeft aangetoond met beleid te rijden en zich ook te richten op de titel. Dat mag ik vinden, maar jij loopt continue te hameren op het feit dat ik dingen anders zie en dat Alonso als grootste moet worden gezien omdat de hele wereld dat zegt/vind volgens jou. En jij doet precies het zelfde m.b.t Alonso. Als ik vind dat hij iets fout doet of te veel krediet krijgt of wat dan ook, hap jij ook als een dolle stier. Ja, leuk voor Jeroen en dat is zijn mening. Ik ben gewoon van Mening dat Lewis dit jaar echt niet veel onderdoet voor Alonso, jullie vinden dat niet. Prima dat mag van mij. Ik verdedig me alleen tegen jou/jullie omdat jullie mij continue moeten overtuigen dat ik Alonso meer krediet moet geven. Dat hij de aller beste is en omdat de hele wereld het zegt, moet ik maar braaf volgen? Kom nou, dat is toch je reinste onzin?
Citaat
Wie dan?
[/qoute] Ja ga je zelf maar terug lezen hier, ben geen encyclopedie.

Citaat
Als ik persé een schuldige MOET aanwijzen. Iets wat ik in de basis afschilderde als 'shit happens' en er hoeft geen schuldige te zijn. Bovendien reed Pastor op de racelijn en had hij voorsprong. Door laat te remmen dwing je niks af. Maar goed, daar ga ik niet nogmaals over discussiëren. Hamilton zat in een cliff, Maldonado was sneller, had betere banden, zat ernaast, zat op de ideale lijn, dus Hamilton had op dat moment, gekeken vanuit het kampioenschapsperspectief, eieren voor zijn geld kunnen kiezen en punten maximaliseren. Hij had de lijn verdedigd, dus prima toch? Maldonado was op dat moment onverdedigbaar sneller.
Maar je hamert er continue op dat dat een min puntje is voor Lewis en dat hij dus niet berekent rijd en niet aan het WK denkt. Dat is imo wat te hard. Maar Pastor had dan wel de racelijn (wat volgens mij niet zo is, want die lag tussen hen in als ik me niet vergis) Maar toen ze de bocht in kwamen, lag Lewis voor op Pastor en dan mag hij wel of niet de race lijn hebben, Pastor had daar moeten afsnijden en in houden en achter Lewis weer verder gaan.
Citaat
Toen ging ook niks mis met de pitstop want Ferrari maande hem buiten te blijven.
en Alonso had moeten anticiperen en zijn beide concurrenten liepen uit. Hij had meer te verliezen dan te winnen toen hij buiten bleef.

Citaat
Natuurlijk snap ik dat en ik projecteer jouw gedrag op jou. Dat je het ervaart als kinderachtig en onzin om er vervolgens nog een schep bovenop te doen stemt me derhalve uitermate tevreden. Met ogen open erin gelopen. Enfin, natuurlijk kan Hamilton daar niet verantwoordelijk voor worden gehouden, net als Alonso daar ook niet verantwoordelijk voor gehouden kan worden. De puurste vorm van onzin. Een coureur doet niks anders dan zo hard mogelijk rijden en maximaal te scoren. Alonso gaf aan contact te hebben gehad met zijn engineer welke hem maande buiten te blijven. Als coureur moet je daar geen miliseconde stil blijven staan en blind vertrouwen op je team. Als hun zeggen dat "het gaat regenen", gaat het regenen, als hun zeggen "nu naar binnen", ga je naar binnen, als hun zeggen "buiten blijven, je voorsprong is groot genoeg" blijf je buiten en is je voorsprong groot genoeg. Dat snapt mijn nichtje van 3 nog. Alonso weet, nogmaals, niet wie waar rijdt. En hoever ze weg zijn. Stel je voor dat coureurs hun engineer gingen negeren en te pas en te onpas naar binnen zouden komen...
Nou ja, wat jij wilt. Als je van zulke dingen gelukkig word...
Maar ja, je doet nu als ik er in ben gelopen, maar mijn punt is totaal niet te vergelijken met het niet serieuze punt wat jij probeerde te maken. En Alonso hoeft er niet verantwoordelijk voor worden, maar hij had wel wat anders kunnen doen. Net als Hamilton niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor de uitvalbeurt in Valencia. En en coureur is geen schoothondje. Je doet net als of het een relatie is en Ferrari de vrouw des huizes is  ;D En als Coureur mag je altijd en kan je altijd een andere mening hebben en denken, dit is beter want de banden houden het niet. Nou dan snap je nichtje van 3 er net zo weinig van als jij. Een coureur bepaalt toch ook wanneer pitstops worden gemaakt als het regent of droger word? Dat kan nu precies zo worden gedaan. Alonso voelt hoe de banden zijn en kan toch zelf bepalen wat hij wilt? Alonso heeft dus nu geleerd dat hij niet blind moet vertrouwen zijn engineers of strategen. Hij maakt dus weldegelijk een fout hen te vertrouwen. Dankje wel voor de makkelijke voorzet, als je het niet erg vind kop ik hem ook direct in. Want je geeft nu toe dat hij fout heeft gemaakt en dus neit foutloos is.

Wat een bullsh*t. Dan heeft Button dus dezelfde fout gemaakt, maar daar horen we jou niet over. Dan hij zijn enigneer met 'plan b' ook niet moeten vertrouwen.

Folkert

Tuurlijk is het bullshit, volg alleen het draadje wat Wizard legt. En wat heeft Button er mee te maken? Niet dat dat vergelijkbaar is, want Button's situatie was nog heel erg te verantwoorde.
Trotse vader van Rosalie(L)

SanderD

#54
Ohh gelukkig maar. Ik schrok al. :o

En toch ben ik de rest niet met je eens ;)

Folkert

Citaat van: sanderalonso op 07 augustus 2012 - 23:24:30
Ohh gelukkig maar. Ik schrok al. :o

En toch ben ik de rest niet met je eens ;)
hehe, maakt niet uit. Je bent nog jong en later zul je je fouten van zelf wel in ;)
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Folkert op 07 augustus 2012 - 22:52:16
En zijn strategen weten niet wat hij voelt en hoe de auto rijd. Ook als je te horen krijgt dat ze buiten blijven adviseren.

Nee, de engineers hebben geen telemetrie, zien geen rondentijden en hebben geen contact met hun rijders! Top reactie, Folkert!

CitaatJe vergelijkt nu het ontslaan van mensen met zelf bepalen of je binnen komt of niet? Hilarisch Wizard. Je graaft en graaft maar en komt telkens weer met een nietszeggende vergelijking of opmerking. Wedden dat als Alonso besluit naar binnen te rijden, dat het team in no time klaar staat voor nieuwe banden? Dat kan Alonso wel degelijk eisen/afdwingen.

Ik maak onderscheid tussen een beslissing die vanuit een pitmuur wordt gemaakt en vanuit een auto. Dat probeer ik je verduidelijken. Prima dat je het daar niet mee eens bent maar als je dit probeert weg te zetten als nietszeggend, heb je ergens de afslag gemist en snap je gewoonweg niks van de sport. Dat is het zelfde als ik roep dat Narain even snel is als Lewis alleen minder materiaal bezit. 

Citaat
Ja, omdat ik al gedeeltelijk heb gelijk gegeven, maar in mindere mate. Jij verwijt mij continue van dingen die ik niet zeg of beweer. Dus dan adviseer ik je het nog eens te lezen en als je dat dan niet doet kan ik daar niks aan doen. Jij blijft mij continue woorden in in de mond leggen. Ja dat vind ik ook, plus dat hij toch dit jaar zeker heeft aangetoond met beleid te rijden en zich ook te richten op de titel. Dat mag ik vinden, maar jij loopt continue te hameren op het feit dat ik dingen anders zie en dat Alonso als grootste moet worden gezien omdat de hele wereld dat zegt/vind volgens jou. En jij doet precies het zelfde m.b.t Alonso. Als ik vind dat hij iets fout doet of te veel krediet krijgt of wat dan ook, hap jij ook als een dolle stier. Ja, leuk voor Jeroen en dat is zijn mening. Ik ben gewoon van Mening dat Lewis dit jaar echt niet veel onderdoet voor Alonso, jullie vinden dat niet. Prima dat mag van mij. Ik verdedig me alleen tegen jou/jullie omdat jullie mij continue moeten overtuigen dat ik Alonso meer krediet moet geven. Dat hij de aller beste is en omdat de hele wereld het zegt, moet ik maar braaf volgen? Kom nou, dat is toch je reinste onzin?

Als je dat nog eens wist te onderbouwen had ik er ook niks op tegen. Maar je komt met argumenten die gewoonweg nergens op slaan. Waarom vindt je Alonso niet de beste? "Omdat zijn auto rood is!!" Van dat niveau. Prima dat je daarmee jezelf overtuigd maar ik slik het niet als koek. Als jouw enige argument dat Alonso fouten maakt een strategische gok van Ferrari is, nou: Proficiat! Ga vooral door met jezelf voor de gek te houden. Want meer dan dat is het niet.

Citaat
Ja ga je zelf maar terug lezen hier, ben geen encyclopedie.

Want in een encyclopedie staat wie het met jou eens is? :) :)

CitaatMaar je hamert er continue op dat dat een min puntje is voor Lewis en dat hij dus niet berekent rijd en niet aan het WK denkt. Dat is imo wat te hard. Maar Pastor had dan wel de racelijn (wat volgens mij niet zo is, want die lag tussen hen in als ik me niet vergis) Maar toen ze de bocht in kwamen, lag Lewis voor op Pastor en dan mag hij wel of niet de race lijn hebben, Pastor had daar moeten afsnijden en in houden en achter Lewis weer verder gaan.

Mwa, er op hameren....jij loopt het sindsdien te verdedigen. Ik herhaal. Het incident met Maldonado ga ik verder niet op in. Bovendien heb je het opnieuw over de schuldvraag welke niet relevant is.


Citaat
en Alonso had moeten anticiperen en zijn beide concurrenten liepen uit. Hij had meer te verliezen dan te winnen toen hij buiten bleef.

Lul niet zo dom. Alonso weet niet wie waar rijdt, wie waar terecht komt en wat het verschil in rondentijd is. Daarvoor zijn er engineers. Die moeten dat in kaart brengen en de juiste beslissing maken. Je gaat Hamilton, nogmaals, toch ook niet verantwoordelijk houden voor de mislukte pitstops?

Citaat
Nou ja, wat jij wilt. Als je van zulke dingen gelukkig word...
Maar ja, je doet nu als ik er in ben gelopen, maar mijn punt is totaal niet te vergelijken met het niet serieuze punt wat jij probeerde te maken. En Alonso hoeft er niet verantwoordelijk voor worden, maar hij had wel wat anders kunnen doen. Net als Hamilton niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor de uitvalbeurt in Valencia. En en coureur is geen schoothondje. Je doet net als of het een relatie is en Ferrari de vrouw des huizes is  ;D En als Coureur mag je altijd en kan je altijd een andere mening hebben en denken, dit is beter want de banden houden het niet. Nou dan snap je nichtje van 3 er net zo weinig van als jij. Een coureur bepaalt toch ook wanneer pitstops worden gemaakt als het regent of droger word? Dat kan nu precies zo worden gedaan. Alonso voelt hoe de banden zijn en kan toch zelf bepalen wat hij wilt? Alonso heeft dus nu geleerd dat hij niet blind moet vertrouwen zijn engineers of strategen. Hij maakt dus weldegelijk een fout hen te vertrouwen. Dankje wel voor de makkelijke voorzet, als je het niet erg vind kop ik hem ook direct in. Want je geeft nu toe dat hij fout heeft gemaakt en dus neit foutloos is.

Geen idee wat je allemaal brazelt maar als je daar je gelijk uit wilt putten, prima. Dan mag jij je de winnaar prijzen.

0634

Hey boys, we kunnen er ook over ophouden. Eens worden jullie het niet vermoed ik.

Figge

GP Pits Grand Prix:

Folkert: 8,5 Wat een doorzettingsvermogen!! Geeft werkelijk nooit op en laat altijd het achterste van de tong met spectaculaire posts...
Wizard: 8,5 De beschouwende analyticus. Maakt bijna geen fouten, maar denkt daarom soms zelf dat ie altijd gelijk heeft. 

Sorry mannen, grapje natuurlijk...
Flauw, Maggie? Lekker in soep  ;)

Jozef

Ik zou ze eerder allebei een 3,5 geven wegens grote irritatiefactor...