Beoordeling coureurs, part 1!

Gestart door Wizard, 29 juli 2012 - 12:07:20

« vorige - volgende »

Folkert

Ik ben ook erg benieuwd naar andere meningen. Heb zover volgens mij alleen M@RC's beoordeling gelezen.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Red Bull:
01. Sebastian Vettel -> Goed, foutloos, maar nog niet heel bijzonder om eerlijk te zijn. 7.5
02. Mark Webber -> Presteert wat grilliger dan Seb, houdt wel gelijke tred maar ik verwacht dat dat niet zo zal blijven. Toch een goede 8 voor de eerste seizoenshelft.

McLaren:
03. Lewis Hamilton -> Weinig op aan te merken. Gewoon goed gereden. 8
04. Jenson Button -> Onverklaarbaar slechte fase gehad. Ver beneden zijn eigenlijke niveau. Die periode verdient een 4, zijn goede races een 8. Bij elkaar dus een 6. Dat moet veel beter.

Ferrari:
05. Fernando Alonso -> Op de toppen van zijn kunnen. Zo goed was hij nog nooit: 9.5.
06. Felipe Massa -> Kan echt niet meer. 5.

Mercedes:
07. Michael Schumacher -> Wisselt goede met slechte momenten af. 6.5.
08. Nico Rosberg -> Deed alles goed in China. Voor de rest niet veel gezien helaas. 7-

Lotus:
09. Kimi Raikkonen -> Een goede comeback. 8-
10. Romain Grosjean -> Aanwinst voor de sport. Geweldige racer met veel potentie. 8

Force India:
11. Paul di resta -> Blijft een jongen met toekomst, maar of hij de absolute top zal halen is de vraag. 7.5
12. Nico Hulkenberg -> Goede, degelijke comeback 7+

Sauber:
14. Kamui kobayashi -> Leuke vent, leuke racer, maar ook wel erg grillig. 7
15. Sergio Perez -> Talent, zeker, maar moet zich wat meer laten gelden. 7

Torro Rosso:
16. Daniel Ricciardo -> Maakt het nog niet waar. 5.5
17. Jean Eric Vergne -> Maakt het ook niet waar en is ook volkomen kleurloos geweest. 5

Williams:
18. Pastor Maldonado -> Dorpsidioot aan wie ik me erger, won een keer, maar deed veel meer fout dan goed. 5.
19. Bruno Senna -> Geen groot talent maar een stuk constanter dan Pastor. 6.

Caterham:
20. Heikki Kovalainen -> Meer kan je in die Caterham niet laten zien. 7-
21. Vitali Petrov -> Redelijk. 6+

HRT:
22. Pedro De la Rosa -> Tja. Hij doet ook mee. 6.
23. Narain Karthikeyan -> Waardeloze rijder in waardeloze wagen. Next please. 3

Marussia:
24. Timo Glock -> Pfff geen idee. 5.5.
25. Charles Pic -> erg matig. 5.5

SanderD

Pff, ik weet niet of ik zin om zo'n lijst in te vullen. :P Misschien dat ik morgen een begin maak, en de rest er later bijvoeg. Maar misschien ook niet

Franky R.

Citaat van: sanderalonso op 01 augustus 2012 - 21:42:33
Pff, ik weet niet of ik zin om zo'n lijst in te vullen. :P Misschien dat ik morgen een begin maak, en de rest er later bijvoeg. Maar misschien ook niet


Idem...Maar ik denk wel dat ik zin heb om jullie mijn mening op te dringen... :P :P :P


;)

Folkert

Citaat van: Franky R. op 01 augustus 2012 - 22:07:42
Citaat van: sanderalonso op 01 augustus 2012 - 21:42:33
Pff, ik weet niet of ik zin om zo'n lijst in te vullen. :P Misschien dat ik morgen een begin maak, en de rest er later bijvoeg. Maar misschien ook niet


Idem...Maar ik denk wel dat ik zin heb om jullie mijn mening op te dringen... :P :P :P


;)
Hahaha, heb ik iig 1 mede staander in mijn 8,5 voor Lewis. Kom op Franky, attack.
Trotse vader van Rosalie(L)

Figge

Een 8,5 voor Lewis is volkomen terecht natuurlijk!!
Als de titel niet realistisch zal blijken zal hij vice kampioen worden dit jaar.

Figge

@ Franky en Sander... Waar blijven jullie rapportcijfers nou...

SanderD

#22
Die laten (nog even) van zich afweten


SanderD

#24
Red Bull
1. Vettel 8. Rijdt opzich wel redelijk goed en constant, maar onder de indruk ben ik ook nog niet echt.
2. Webber 8. Rijdt naar mijn mening toch beter dan Vettel, maar moet constanter worden. Als hij dat doet kan het nog een titelkandidaat worden.

Mclaren
3. Hamilton 8,5. Rijdt erg goed, constant en maakt weinig tot geen fouten. Ben van mening dat hij uit Valencia meer had kunnen halen, maar voor de rest heb ik niks op hem aan te merken.
4. Button 6,5. Reed in Melbourne naar de overwinning, maar toen kwam hij in een dal terecht. Ik vrees dat de titel voor hem niet meer haalbaar is.

Ferrari
5. Alonso 9. Haalt het maximale uit de Ferrari. Ik heb hem op een fout kunnen betrappen (Melbourne kwalificatie), maar voor de rest heeft nergens iets laten liggen.

Wordt vervolgt...

Figge


Folkert

Citaat van: Wizard op 01 augustus 2012 - 17:00:25
Red Bull:
01. Sebastian Vettel: 8 Niet helemaal 'schoon' maar desondanks draait Vettel geen verkeerd seizoen. Mag wel, zo nu en dan, wat normaler gaan doen. Sterallures siert geen enkele sporter.
02. Mark Webber: 8- Te wisselvallig. Dan rijdt Webber ontzetten goed en is hij moeilijk te catchen, de race erna is het weer huilen met de pet op. Jammer dat hij de pieken niet kan vasthouden maar desondanks een prima eerste helft.

McLaren:
03. Lewis Hamilton: 8 Heeft zich prima herpakt na een matig seizoen en toont zich een waardig rijder. Enige kanttekening is dat Lewis moet leren zijn verlies te nemen en titelbelang voorop te plaatsen. Dan kan hij zich prima meten met 'de beste des veld.'
04. Jenson Button: 7 Ook Button kent geen clean-season. Zo links en recht wat schoonheidsfoutjes en niet altijd even sterk. Een tandje bijzetten kan geen kwaad! Button valt mij iets wat tegen wat ik niet alleen McLaren kan aanrekenen.

Ferrari:
05. Fernando Alonso: 9,5 Waarom geen 10? Sja, er moet toch ruimte zijn voor een betere beoordeling? Alonso doet alles goed wat je goed kunt doen. Zoals vaker en door meerdere wordt beweerd, hij ontstijgt één ieder die Formule 1 rijdt. Een opinie waarin ik mij prima kan vinden.
06. Felipe Massa: 5.5 Net geen voldoende. Misschien dat een 5 beter was geweest. Massa rijdt geen fantastisch seizoen, laat daar geen twijfel over bestaan. Los daarvan wordt hij vaak, te snel bekritiseerd. Werd ook vaak met een bout strategie de race in gestuurd wat zijn resultaten niet ten goede komt. Maar los daarvan is het zeker geen voldoende hoewel hij de laatste paar races steeds vaker wel redelijk mee kan.

Mercedes:
07. Michael Schumacher: 6.5 Vaak in de steek gelaten door de techniek waardoor de snelheid niet naar punten kon worden vertaald, maar laten we eerlijk zijn, de prestaties zijn ook weer niet het 'je van het'. Ook de aanwezigheid van Schumacher brengt, tot nu toe, geen wonderen. Wel heb ik de indruk dat het beter kan.
08. Nico Rosberg: 5,5 Rosberg valt me flink tegen. Zonder goed presterende Mercedes laat Rosberg niks bijzonders zien. Heb zelfs het idee dat Schumacher de bovenliggende partij is. Ik kan niks anders zeggen dan dat ik steeds meer het idee krijg dat ik mij heb vergist en Rosberg geen kampioensmateriaal is.

Lotus:
09. Kimi Raikonnen: 8 Hoewel ik het idee heb dat Lotus zijn zaakjes meer dan prima in orde heeft presteert Kimi boven verwachting. Ik had niet gedacht dat Kimi kon strijden om een zege laat staan dat we stiekem nog rekening met Kimi dienen te houden. Hij zou zomaar eens de lachende derde kunnen zijn.
10. Romain Grosjean: 7.5 Nog wat te enthousiast zo nu en dan maar Grosjean is het pad der besten op gelopen. Valt me niet 100% maar 200% mee. Doet weinig/niks onder voor de Fin maar moet nog leren doseren. Soms net te makkelijk uit z'n schoenen gereden en een andere keer te enthousiast tijdens beginfases. Maar...het komt wel goed met Romain! Vooralsnog vind ik Kimi de stabielere factor, waardoor ik de Fin een fractie hoger aansla, maar Grosjean hoeft zich nergens voor te schamen.

Force India:
11. Paul di resta: 6.5 Zo nu en dan een piek maar weinig dingen die mij écht imponeren. Sutil had van mij niet hoeven te schuiven voor de Schot (indirect dan).
12. Nico Hulkenberg: 6,5 Kan het gewoonweg niet waarmaken. Werd groots aangekondigd en zijn afwezigheid was talentdoding. A new champion was born? Nja, zal wel, maar Hülkenberg is het niet. Prima om even mee te draaien, ook F1-waardig, maar dat dekt meteen de lading.

Sauber:
14. Kamui Kobayashi: 7.5 Hoe en waarop beoordeel je Kamui? Ik persoonlijk vind het een geweldige coureur. Zoekt altijd de confrontatie op, altijd aan het dueleren, zonder de status kamikaze-piloot op te eisen. Waarschijnlijk dat Japanners een lage(re) commerciële waarde hebben want onderdoen voor Perez doet hij niet.  
15. Sergio Perez: 7 Ik kan er niks aan doen maar ik heb weinig op met Perez. Krijgt Kobayashi niet kopje onder en ondertussen heb ik uitspraken gelezen dat hij Ferrari wel eventjes geen druk gaat opleggen. Nou, wat atent! Natuurlijk doet Perez het ansich niet verkeerd maar ik zie geen enkele reden om hem op dezelfde hoogte te plaatsen als een Grosjean. En amuseren doet Perez mij ook niet. Verder rijdt hij vrij plat. Zelden ben ik verbaasd over hetgeen wat hij laat zien. Nee, ik hoop dat, tegen ieders verwachting, Kobayashi een sprong naar een topteam kan maken. Met een 7 mats ik hem behoorlijk maar gezien hij statistisch de betere is en op de baan de verschillen klein zijn, zou het niet terecht zijn hem slechts een 6 of 6.5 te geven. Maar het druist wat tegen mijn gevoel in.

Torro Rosso:
16. Daniel Ricciardo: 6- Ook weer iemand die met de grote trom werd aangekondigd maar het niet waar kan maken. Natuurlijk beschikt hij niet over topmateriaal maar imponeren doet Ricciardo mij op geen enkele wijze.
17. Jean Eric Vergne: 6- Even kleurloos als zijn teamgenoot. Laat niks zien waarvan ik onder de indruk ben.

Williams:
18. Pastor Maldonado: 7-  Moeilijk om hem in te schalen. Volgens velen de schemiel van de Formule 1 maar ik kan hem niet slecht vinden. Wel een spraakmakende coureur die schijnbaar nog kan pieken ook. Enige kanttekening is dat hij moet leren zijn grenzen te bepalen. Ik begrijp dat hij op de limiet rijdt maar dat moet niet ten koste gaan van je resultaten.
19. Bruno Senna: 6- Kleurloos! Ik kan er niet meer van maken. Past prima in het rijtje Vergne, Ricciardo. Daarmee is de kous af!

Caterham:
20. Heikki Kovalainen: 6+ Werd weggezet als een rijder wie het verdient door te stoten naar een beter team. Die mening deel ik niet. Petrov, toch min of meer gedegradeerd naar de achterhoede, doet niks voor de Fin onder. Een 6.
21. Vitali Petrov: 6+ Kan Heikki prima bijbenen en toont zich Formule 1 waardig. Maar meer dan dat wordt het niet. Niet nu.

HRT:
22. Pedro De la Rosa: 6 Verslaat zijn teamgenoot, doet niet gek maar is verder ook kleurloos. Ligt grotendeels aan het team maar ik betrap Pedro zelden op wat tofs.
23. Narain Karthikeyan: 2 Misschien wel de slechtste ooit, zo niet toch één van de! Waarom een 2? Schuiven blijkt één van zijn talenten te zijn. De toppers zit hij nauwelijks in de weg en buiten de racelijnen rijden is eveneens een ongekend talent. Nee, alle gekheid op een stokje, ik kan me werkelijk niks positiefs bedenken over Narain. Geen Formule 1 materiaal en het siert hem en de sport als hij plaats maakt voor talent.

Marussia:
24. Timo Glock: 5,5 Onzichtbaar en ik heb niet bepaald de indruk dat ie het beter doet dan Pic... Weet er verder niet zoveel over te zeggen eigenlijk. Ik vraag mij echter wel waarom hij bij Marrusia wil rijden en Marrusia hem wil laten rijden...
25. Charles Pic: 6,5 Rijdt niet veel in beeld, dus wellicht dat ik de plank missla, maar houdt zich staande tegenover Timo. Een coureur die volgens velen uit racehout gesneden is. Ben, stiekem, toch wel eens benieuwd wat hij met een Williams kan.
In het huidige systeem is 5,5 volgens mij net aan voldoende ;)

En toch nog 1 opmerking: Heeft Lewis dit jaar al niet genoeg laten zien en laten horen dat hij puur en alleen bezig is met het halen van de titel?

Voor de rest kan ik het prima vinden in je waarderingen, zelfs met het cijfer van Lewis en Fernando ;)
Trotse vader van Rosalie(L)

SanderD

Folkert, je vergeet Valencia! Dan weet he waarom hij dat zegt.  ;)

Ik denk dat ik morgen verder ga met mijn beoordelingen

Folkert

Citaat van: sanderalonso op 06 augustus 2012 - 22:02:56
Folkert, je vergeet Valencia! Dan weet he waarom hij dat zegt.  ;)

Ik denk dat ik morgen verder ga met mijn beoordelingen
Ik vergeet Valencia niet hoor ;) Als iemand jou de baan uit rijd kan je moeilijk stellen dat iemand niet om het WK denkt. Maar goed, af gezien van Valencia, laat hij toch wel zien niet voor de dagwinst alleen te willen gaan.
Anders kunnen we Alonso weer aan halen m.b.t Canada. :)

Daarnaast zegt het ongeluk meer iets over Maldonado dan over Hamilton, want als je ziet hoe volwassen Hamilton Alonso versloeg in Canada kan ik ook niets anders stellen dan dat hij gegroeid is. Alonso en Hamilton hebben respect voor elkaar en gunnen elkaar precies de ruimte die nodig is, Kampioenswaardig. Maldonado doet dit niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Trouwens op welke fout doelde jij in Australë van Alonso? Voor zover ik weet heeft hij nog geen fout gemaakt.
Trotse vader van Rosalie(L)