Beoordeling coureurs, part 1!

Gestart door Wizard, 29 juli 2012 - 12:07:20

« vorige - volgende »

Wizard

De helft van het seizoen zit er op. Nog 2 uren racen en dan staat de zomerstop voor de deur. Tijd voor een beoordeling op te maken. Wie zijn meegevallen, wie hebben het laten liggen, kortom: Wie verdient welk punt afgaande op de eerste seizoenshelft!?! Aan het einde van het seizoen zal er een topic komen waarin we een eindcijfer kunnen geven!! De vraag is om niet alleen een cijfer te plaatsen, maar deze kort toe te lichten. Altijd leuk om te lezen hoe een cijfer tot stand is gekomen.

Red Bull:
01. Sebastian Vettel
02. Mark Webber

McLaren:
03. Lewis Hamilton
04. Jenson Button

Ferrari:
05. Fernando Alonso
06. Felipe Massa

Mercedes:
07. Michael Schumacher
08. Nico Rosberg

Lotus:
09. Kimi Raikonnen
10. Romain Grosjean

Force India:
11. Paul di resta
12. Nico Hulkenberg

Sauber:
14. Kamui kobayashi
15. Sergio Perez

Torro Rosso:
16. Daniel Ricciardo
17. Jean Eric Vergne

Williams:
18. Pastor Maldonado
19. Bruno Senna

Caterham:
20. Heikki Kovalainen
21. Vitali Petrov

HRT:
22. Pedro De la Rosa
23. Narain Karthikeyan

Marussia:
24. Timo Glock
25. Charles Pic

Veel plezier!!

Korre

Red Bull:
01. Sebastian Vettel: 7,5 Bij momenten goed, maar bij momenten doet hij mij denken aan seb van 2010
02. Mark Webber: 7,5 Bij momenten minder, maar bij momenten doet hij mij denken aan de mark van 2010

McLaren:
03. Lewis Hamilton: 8 Is weer zo goed als vroeger. Enkel in Duitsland en Valencia wat laten liggen
04. Jenson Button: 6,5 Is toch wel stuk minder constant en snel dan vorig jaar. ook het managen van de banden lukt dit seizoen toch wat minder precies

Ferrari:
05. Fernando Alonso: 9 Weet het beste uit die zeepkist te halen in de eerste races.ondertussen is de wagen snel en weet hij constant zijn punten te scoren;
06. Felipe Massa: 6 hoeft geen uitleg (nochtans ben ik een massa fan, maar zie dit allemaal niet graag gebeuren)

Mercedes:
07. Michael Schumacher: 6 Valt vaak uit, maar rijdt ook niet altijd even handig (zie vanmiddag...) is niet meer zoals het was
08. Nico Rosberg: 7 Valt mij ook regelmatig tegen. heeft toch al een overwinning te pakken, vandaar een 7

Lotus:
09. Kimi Raikonnen: 8,5 is redelijk constant, laat het alleen wat liggen in de kwalificaties
10. Romain Grosjean: 7,5 is zeer snel, maakt enkel nog wat te veel fouten

Force India:
11. Paul di resta: 7 doet keurig zijn ding, nu en dan een uitschieter, maar niet constant. Al zal dat wel aan de FI liggen
12. Nico Hulkenberg: 7 is soms sneller dan di resta, zonder vaak op te vallen

Sauber:
14. Kamui kobayashi: 6,5 rijdt dikwijls spectaculair, maar het levert nooit echt prachtige prestaties op
15. Sergio Perez: 7,5 enkele mooie races met 2 podia. dat is knap. is wel nog niet constant genoeg

Torro Rosso:
16. Daniel Ricciardo: 6,5 het is moeilijk om er wat van te maken met die STR dit jaar, maar doet izjn best
17. Jean Eric Vergne: 6 doet het net wat minder goed dan ricciardo

Williams:
18. Pastor Maldonado: 6,5 is niet constant, beukt erop los, veel fouten met veel straffen. toch 6,5 omwille van zijn knappe zege
19. Bruno Senna: 6.5 heeft nog geen goeie uitschieters, maar rijdt ook niet zo slecht

Caterham:
20. Heikki Kovalainen: 7.0 doet zijn best in die caterham, maar het lukt niet om de aansluiting te vinden
21. Vitali Petrov: 6.5 is net wat minder snel als kovalainen, voor de rest redelijk onzichtbaar

HRT:
22. Pedro De la Rosa: 7 is beter dan karthikeyan en dikwijls sneller dan de marussia's
23. Narain Karthikeyan: 6 niet veel opgemerkt is steevast trager dan dela rosa

Marussia:
24. Timo Glock: 6 kleurloos, denk niet dat we hem nog terug zien bij een groter team
25. Charles Pic: 6.5 is toch dikwijls sneller dan glock. rijdt een prima debuutseizoen. heb hem nog niet veel verkeerd zien doen. tenzij ik het niet gezien heb natuurlijk./

Fabian

Ach ik zal deze week eens blog schrijven aangezien het seizoen halverwege is. Denk alleen niet dat ik cijfers ga geven...

T.Nuvolari

*****
Alonso: Moeten we niet veel uitleg bij geven. Snel, constant en de absolute uitblinker van de eerste seizoenshelft.

****
Raikkonen: Voor mij op dit moment de 2de beste coureur en trekt, op het seizoensbegin na, een even constante lijn in zijn prestaties.

***1/2
Hamilton: Al veel pech gehad zonder daar zelf de oorzaak van te zijn, maar liet toch ook zelf al eens een steekje. 

***
Vettel: Niet de man van de vorige seizoenen. Ik zie niet meer de vrolijke Vettel die we zo gewoon zijn. Ligt het aan de Red Bull of heeft hij gewoon een baaljaar? 
Webber: Veel beter dan vorig seizoen, toch geen echte contante in zijn prestaties.
Grosjean: Na 2009 afgeschreven door zowat iedereen, maar hij was simpelweg niet rijp genoeg. Rijdt momenteel op een hoog niveau. Jammer van die uitvalbeurten, die niet altijd zijn schuld zijn, maar soms toch wel.
Perez: Twijfelde om hem bij het trio hieronder te zetten of hier. Zijn 2 keer op het podium geven zijn prestaties toch iets meer cachet.
Schumacher: Hoeveel pech kan je hebben? Rijdt niet als indertijd rond, maar het is qua snelheid zijn beste seizoen, tot nu toe. Nu nog een uitschieter en hij is die *** meer dan waard.
**1/2
Kobayashi: Niet slecht, maar ook niet constant genoeg.
Di Resta: Niet slecht, maar ook niet constant genoeg.
Hulkenberg: Niet slecht, maar ook niet constant genoeg.
Senna: In de kwalificaties wordt hij rond de oren gereden door Maldonado, maar op de baan is hij voorlopig Maldonado's meerdere. 6 keer op 11 races in de punten, 2 keer echt minder en 3 uitvalbeurten zonder dat het zijn schuld was. Zijn prestaties blijven echter een beetje in de schaduw van Maldonado's overwinning.
Button: Het lijkt beter te gaan, maar heeft er toch lang over gedaan om die Mclaren onder de knie te krijgen.
Rosberg: Als je ambitieus bent moet het beter dan wat er nu afgeleverd wordt van resultaten. begon aardig aan het seizoen, maar rijdt enorm onopvallend rond na Monaco.

**
Ricciardo: Verwachtte veel meer van dit zogenaamde supertalent.
Vergne: Doet wat er van hem werd verwacht, geen hoogvlieger.
Kovalainen: Vorig jaar zag je hem wat meer in beeld en deed het toen opmerkelijk goed in die Caterham, dit seizoen is het een pak minder. Kleurloos.
Petrov: Houd gelijke tred met Kovalainen, goed voor hem maar dus even kleurloos.
De La Rosa: Ouwe rot die het ene pak beter doet dan zijn jongere teamgenoot. SPijtig dat de HRT zo traag is.
Pic:
Glock: Je kan hem niet verdenken van opmerkelijke prestaties, na 3 jaar bij het team ook geen vooruitgang.

*
Massa: Het is misschien niet zo slecht als ik hier stel, maar als jou teamgenoot leider is in het WK en je hebt al een achterstand van 5 overwinningen op 10 races is het dramatisch genoeg.
Khartikeyan: Zo, zo, zo slecht...

1/2
Maldonado: Goed, behaalde een overwinning. But that's it, buiten die 8ste plaats in China. Heeft zich blijkbaar voor dit seizoen als doel gesteld zijn puntenrecord in Carmageddon te verbreken. Wat een oen op de baan.

Enzo

Leuk topic Wizard, hier mijn waarderingen.  :)

Red Bull:
01. Sebastian Vettel 8, presteerd sterk maar lijkt zoals Marc aangaf niet helemaal in zijn hum te zitten dit jaar.
02. Mark Webber 7.5, geniet een beter seizoen dan voorgaande en lijkt beter overweg te kunnen met deze banden

McLaren:
03. Lewis Hamilton 7.5, vanaf het moment dat hij brak met zijn vader als manager lijkt hij soms een losgeslagen tiener. Geen sterke persoonlijkheid en hij lijkt slecht met tegenslagen om te gaan. Geen teamplayer maar blijft een goede racer.
04. Jenson Button, 6.5, Lijkt erg veel moeite met de banden te hebben dit jaar en is op zijn overwinning in Melbourne na niet echt in het spel voorgekomen. Wel een goede teamplayer en heeft McLaren redelijk naar zijn hand kunnen zetten.

Ferrari:
05. Fernando Alonso 9, maakt een fantastisch seizoen mee, wellicht zijn sterkste ooit. Goede teamplayer en trekt de Ferrari vooruit op een manier  waar je alleen maar respect voor kan hebben.
06. Felipe Massa 5, geen schim van zijn teamgenoot, heeft moeite met de banden en de auto.

Mercedes:
07. Michael Schumacher 8-, gebruikt weinig uitleg, maakt een waardeloos seizoen mee maar op Hongarije na buiten zijn schuld om. Hulde voor zijn overwinningsdrift en doorzettingsvermogen, nog steeds op 43 jarige leeftijd één van de beste racers van het veld. Fantastische teamplayer.
08. Nico Rosberg, 7, Goede one lap speed, geen sterke racer. Doet dit seizoen duidelijk onder voor zijn veel oudere teamgenoot.

Lotus:
09. Kimi Raikonnen, 7.5, Maakt een sterke comeback, wellicht geholpen door een auto die makkelijk te besturen is en goed met de banden kan omgaan.
10. Romain Grosjean 7.5, Maakt op mij een redelijk sterke indruk. Doet qua snelheid niks onder voor Kimi en moet alleen strategisch nog wat groeien.

Force India:
11. Paul di resta, 7, goede coureur maar niet fantastisch
12. Nico Hulkenberg, 7, goede coureur maar niet fantastisch

Sauber:
14. Kamui kobayashi, 7 , spektaculaire coureur maar dat gaat soms ten koste van de resultaten
15. Sergio Perez, 7, imo iets overschat talent ook door zichzelf, goed maar niet fantastisch

Torro Rosso:
16. Daniel Ricciardo, 6.5, goed maar nog best groen.
17. Jean Eric Vergne, 5, mogelijk zit het er wel in, maar imo is hij te snel gepromoveerd naar de koningsklasse

Williams:
18. Pastor Maldonado, 5, gestoorde coureur, onvoorspelbaar. Soms snel.
19. Bruno Senna, 5, de naam is leuk maar het racen valt me tegen.

Caterham:
20. Heikki Kovalainen, 7, doet wat ie kan in een matige auto.
21. Vitali Petrov, 6, geen hoogvlieger.

HRT:
22. Pedro De la Rosa, 6, op ervaring.
23. Narain Karthikeyan, 4 , heeft met alle respect niks te zoeken in de F1

Marussia:
24. Timo Glock, 6.5, middelmatige coureur goede inzet.
25. Charles Pic 6,5, weet steeds beter weerstand te bieden aan zijn doorgewinterde teamgenoot


Figge

#5
Red Bull:
01. Sebastian Vettel: 8 Speelt sluipschutter dit jaar, is constant en steady, scoort eigenlijk elke race goede punten. Heeft dit jaar niet de beste auto en dat vertaalt zich wel eens naar kinderachtig gedrag. Die energie kan hij beter in het team en de auto steken.
02. Mark Webber: 8,1 Maakt op mij, bij deze momentopname, een net iets betere indruk dan Vettel, waarschijnlijk omdat ie minder ontevreden is dan Seb over de RBR. Het feit dat ie toch weer meedoet om de titel geeft hem vleugels. Jammer dat de laatste race een domper is op de stijgende lijn die hij te pakken had. 

McLaren:
03. Lewis Hamilton: 8,5 Rijdt erg volwassen dit jaar. Laat zn kop niet hangen. Dit is wel eens anders geweest. De McLaren lijkt ook de snelste auto van het veld. Als het team het zichzelf niet zo moeilijk maakt kan Lewis "de lat" zijn na de zomerstop.
04. Jenson Button: 7 Toont weerbaarheid na zijn onverklaarbare dip. Ik vind Jenson top, maar geen killer. Ik verwacht dan ook dat Lewis geen moeite heeft om Button de rest van het jaar kopje onder te houden.

Ferrari:
05. Fernando Alonso: 9,5 Bij nog 2 overwinningen en zn 3e wereldtitel kan dit zelfs een 10 worden. Als coureursprestatie op zich heb ik een coureur niet eerder zo sterk een seizoen zien opbouwen, nee ook geen Schumacher. Hulde voor zijn eerste seizoenshelft. Wind in de zeilen? Pech van anderen? Klopt maar dat doet niets af aan het optreden van Fernando.
06. Felipe Massa: 5 Lijkt sinds Engeland beter in vorm te komen. Op 2 plekken achter kopman Alonso finishen is natuurlijk zijn doel, als hij dit consequent doet in de 2e helft zou het zomaar kunnen dat ie nog een jaartje aanblijft. Wat mij persoonlijk betreft over en uit.

Mercedes:
07. Michael Schumacher: 6 Ik ben nog werkelijk geen moment onder indruk geweest van deze man in zijn 2e carriere. Behaalde resultaten in het verleden zijn geen garanties voor de toekomst. Ik ben van mening dat ik hem niet zal missen als hij besluit te stoppen.
08. Nico Rosberg: 5,5 Ik heb de indruk dat Schumacher op het moment beter is dan Nico. Dus moet hem wel lager beoordelen... Ik had na China toch echt de indruk dat Rosberg, de recordkampioen definitief naar zijn pensioen toe zou rijden. Is de laatste races volkomen onzichtbaar.

Lotus:
09. Kimi Raikonnen: 8,5 Maakt een steady indruk op mijn. Op de een of andere manier maakt lijkt ie ook in het kampioenschap te groeien. Als het team wat minder wisselvallig zou presteren is Kimi een onverwacht outsider voor de titel!!
10. Romain Grosjean: 8,5 Doet eigenlijk in geen enkel opzocht onder voor Kimi. Kwalificeert zelfs sterker dan Kimi, maar is nog net iets te grillig bij met name de starts. Moet even door krijgen dat je races alleen maar kunt verliezen in de 1e bocht. In potentie een
wereldkampioen en met afstand de beste rookie van de afgelopen 5 jaar.

Force India:
11. Paul di resta: 7 Ik heb niets met deze man. Echt helemaal niets. Een nukkige chagrijnige Schot is t ;) Maar.. hij houdt tegen mijn verwachting in Hulkenberg kopje onder. Misschien toch beter dan verwacht. Toch maar promtotie naar een beter team dan. bij SFI kan hij natuurlijk niet winnen
12. Nico Hulkenberg: 6,5 Valt mij een beetje tegen. Persoonlijk had ik verwacht dat ie een klap beter zou zijn dan Di Resta, zeker ook omdat Sutil hem vorig jaar wel de baas was.

Sauber:
14. Kamui Kobayashi: 7 Een beetje een japanse diesel dit jaar. Heeft niet geprofiteerd van de wisselvallige omstandigheden in het 1e deel van het seizoen. Dat is jammer voor hem, want Perez heeft de aandacht van de paddock wel op zich weten te vestigen. Is inmiddels wel bezig met een goede opmars en het inlopen van zijn achterstand op zijn teamgenoot. Misschien verdient dat wel meer krediet dan een paar verdwaalde podiumfinishes... Ik verwacht een hoger eindcijfer aan het einde van de rit.
15. Sergio Perez: 7,5 Had zich natuurlijk onsterfelijk kunnen maken door maken door gewoon te winnen in Maleisie. Nog een mooi podium in Canada, dat is samen goed voor 43 van zijn 47 punten. Dat betekend, buiten deze uitschieters, dat hij slechts 4 punten heeft gehaald. Niet echt constant als je dat afzet tegen Koba. Een mogelijk lager cijfer aan het einde van de rit...

Torro Rosso:
16. Daniel Ricciardo: 6 De STR is weer als vanouds een matige wagen. Of komt dat nu door de rijders... Geen idee wat ik van deze rijder moet vinden. Is volkomen onzichtbaar. Blinkt ook nergens in uit. Voordeel van de twijfel dan maar, mager 6je
17. Jean Eric Vergne: 6 Zie Daniel Ricciardo

Williams:
18. Pastor Maldonado: 6,5 De dorpsgek van de paddock. Snelheid heeft ie wel. Sponsors ook, dus zolang Williams dat nodig heeft zijn ze partners. Maar wat een gek is dit zeg. Volgens mij had ie de revalatie van het seizoens kunnen zijn. Hij heeft volgens mij al 40 weggegooid!! Dit feit komt op zijn conto en van niemand anders!! Omdat ie niet intelligent genoeg lijkt om zijn gedrag aan te passen een 6,5. Dit had zomaar een 8 kunnen zijn!! Hij zorgt iig wel voor gesprekstof.
19. Bruno Senna: 6 Heeft de naam, heeft sponsors, maar laat slechts bij vlagen zien over F1 snelheid te beschikken. Hierdoor is hij te vaak onzichtbaar. Degelijke rijder die waarschijnlijk niet 10 jaar in F1 zal rijden.

Caterham:
20. Heikki Kovalainen: 6,5 Moet echt duidelijk beter gaan presteren dan Petrov, anders komt hij nooit meer weg bij Caterham. Mocht ie de kans krijgen om naar een ander team te gaan moet ie dat meteen doen!! Voordat die teams hun aandacht naar Vitaly verleggen. Want die heeft ook nog eens sponsors...
21. Vitali Petrov: 6,5 Bied verrassend veel tegenstand aan Heikki. Verrassend genoeg hoor je daar haast niemand over... Geen wereldtopper, maar zeker wel een degelijke F1 rijder met zjin sponsors een budgettopper is!!

HRT:
22. Pedro De la Rosa: 6,5 Maakt geheel tegen de verwachting in een betere indruk dan Narain. Ik vraag mij echter wel af waarom hij bij HRT wil rijden en HRT hem wil laten rijden... Het ontwikkelen van het team en de auto zeggen ze dan...
Het zal wel.
23. Narain Karthikeyan: 1(0)!! : Deze man leeft echt in eigen klasse... Formule Narain!! Ongekend zeg. Ik vraag mij echter wel af waarom hij bij HRT wil rijden en HRT hem wil laten rijden...

Marussia:
24. Timo Glock: 5,5 Onzichtbaar en ik heb niet bepaald de indruk dat ie het beter doet dan Pic... Weet er verder niet zoveel over te zeggen eigenlijk. Ik vraag mij echter wel waarom hij bij Marrusia wil rijden en Marrusia hem wil laten rijden...
25. Charles Pic: 6,5 Uiteraard totaal onzichtbaar daar achteraan in de slechtste auto van het veld, maar heb ik heb het gevoel dat ie goed genoeg is voor F1. Zou hem wel eens in een betere auto willen zien...

Folkert

Red Bull:
01. Sebastian VettelZonder absoluut de dominante auto stukken minder dan vorig jaar. Maakt ook paar kleine foutjes en word gefrustreerd als het niet gaat zoals hij wil. Moet nog wat volwassener worden, maar rijd een degelijk jaar. 7
02. Mark WebberLigt dit jaar veel beter en kan Vettel in tegenstelling tot alle verwachtingen verslaan. Moet wel wat constanter worden om de titel te veroveren. Maar laat met 2 overwinningen zien dat hij iemand is om rekening mee te houden.7,5

McLaren:
03. Lewis HamiltonNa vorig jaar is hij gegroeid en is een andere Lewis. Begon het jaar sterk in kwalificaties, maar mist in de race de overwinning. Rijd sterk en met verstand en foutloos. Heeft veel pech, maar houd zich sterk en laat zich niet gek maken. Hongarije was hij weer terug. Staat voor mij samen met Kimi en Fernando boven aan dit jaar. 8,5
04. Jenson ButtonFantastisch begin van het seizoen, maar daarna kansloos naar achteren gegleden waar Hamilton wel presteerde. Revancheerde zich uitstekend in Duitsland, maar had slechte strategie in Hongerije wat hem mogelijk podium koste.

Ferrari:
05. Fernando AlonsoProfiteerde super in het begin van het jaar. Slechte auto maar toch goede resultaten. Races waren bijna altijd beter dan kwalificaties, mede dankzij Alonso. Na Spanje was de auto gewoon winwaardig en deed Alonso gewoon mee voor overwinningen en titel. Snel, constant en scoort punten waar het nodig is. Foutloos jaar en terecht WK leider en als enige nog 3 overwinningen. 8,5
06. Felipe Massa Slecht. Gewoon slecht. 3,5. Veel fouten en aantal crashes.

Mercedes:
07. Michael SchumacherEnorm moeilijk jaar en behoorlijk wat pech, maar zelf ook fouten gemaakt. De Schumacher van 1991-2006 is er niet meer. Over zijn geheel matig, met sommige mooie uitschieters. 7
08. Nico Rosberg Kon Schumacher afgelopen 2 seizoenen goed onder de duim krijgen, maar heeft daar afgezien van pech van Schumacher meer moeite mee. Mooie pole en overwinning en doet volgens mij wat de Mercedes kan. Maar ook niet meer. 7.5

Lotus:
09. Kimi Raikonnen Een geweldige terug keer in de koningsklasse. Nog geen overwinning, maar België komt er aan.Heeft soms wat moeite met Grosjean, maar heeft over het algemeen de overhand. 8,5
10. Romain GrosjeanMatig begin van het seizoen en heeft soms moeite nog met race na race constant zijn, maar hij doet het geweldig. 2009 wil ik voor hem vergeten. Ik  beschouw hem nu als Rookie en hij maakt het Kimi niet makkelijk. Al denk ik dat Kimi in sommige races problemen had met KERS. Maar hoe dan ook: geweldige coureur en geweldig begin. Gaat komende jaren zich mengen met de huidige top. 8

Force India:
11. Paul di resta Verslaat zijn teamgenoot met regelmaat en komt vaak in de buurt van q3 of er in. 7,5
12. Nico Hulkenberg Doet het niet slecht, maar moet vaak zijn meerdere erkennen in Diresta als ik me niet vergis. Soms goed, soms minder goed. 7

Sauber:
14. Kamui kobayashi Een rijder waar ik persoonlijk van geniet. Altijd wat te beleven en haalt mooie resultaten. Ik gun hem een plek bij een topteam.
15. Sergio PerezIs erg wisselvallig, maar heeft talent. Maar doet wel aardig mee dit seizoen. 7

Torro Rosso:
16. Daniel Ricciardo. Niet veel beter dan Vergne, maar wel vaak in Q2. Maar niet veel beter dan Vergne momenteel. Komt bij beide wel kijken dat de auto ook niet zo heel goed is eigenlijk. 6.
17. Jean Eric Vergne. Valt tegen, terwijl Daniel maar 1 keer niet door Q1 kwam, is hij vaker wel dan niet uit Q2. En al helemaal geen verbetering tov van Buemi of Algusuari. 5

Williams:
18. Pastor Maldonado: Ja, nog lastiger. Hij heeft snelheid en talent ook wel. Maar oooh zo grillig. 1 overwinning, maar meer dankzij Williams en de banden dan Maldonado
19. Bruno Senna. Senna vind ik moeilijk beoordelen. Maakt geen domme fouten zoals Maldonado vrijwel continue doet, maar mist ook wat snelheid. Haalt wel regelmatig zijn punten. Toch een beetje het gevoel dat de auto hem niet helemaal ligt. Een 7

Caterham:
20. Heikki Kovalainen. Alleen al omdat hij Schumacher 1 keer Q2 uit reed geef ik hem een 7,5. Rijd echt een prima jaar en laat zien dat hij beter zitje verdiend. Zijn jaar bij Mclaren kwam te vroeg. 7,5
21. Vitali Petrov Kon in begin weerstand bieden aan Heikki, maar de laatste races moet hij toch echt zijn meerdere erkennen. 5,5

HRT:
22. Pedro De la Rosa: Door zijm ervaring komt hij geregeld op goede plekken terecht en vind wel dat hij degelijk seizoen afwerkt. continue sneller dan Narai. 6,5
23. Narain Karthikeyan: De held van 2012, op zijn moment met Vettel na niets van vernomen en hoor ik zijn naam alleen als hij word ingehaald door de leiders. 4

Marussia:
24. Timo Glock: Rijd soms goed, soms onzichtbaar. Had wel verwacht dat hij Pic zou verslaan. 5,5
25. Charles Pic: Ja hoe goed kun je opvallen in de Marussia? Verslaat zo nu en dan Glock, maar of dat helemaal te wijten is aan zijn kunnen durf ik niet te zeggen. Een 5,5
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

@Enzo: Bedoel je dit jaar of vorig jaar? Dit jaar vind ik hem iig wel een sterke persoonlijkheid hebben en juist heel sterk te kunnen omgaan met pech. Iets wat Sebastian Vettel niet heeft. Die lijkt veel meer problemen te hebben met tegenslagen. Dat hij soms los geslagen tiener is, tja geef ik je gelijk. Maar als ik verhalen hoor over andere coureurs zie ik geen verschil.

En het is jou mening hoor, probeer het niet af te kraken ;).
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

#8
Citaat van: Folkert op 01 augustus 2012 - 11:02:56
@Enzo: Bedoel je dit jaar of vorig jaar? Dit jaar vind ik hem iig wel een sterke persoonlijkheid hebben en juist heel sterk te kunnen omgaan met pech. Iets wat Sebastian Vettel niet heeft. Die lijkt veel meer problemen te hebben met tegenslagen. Dat hij soms los geslagen tiener is, tja geef ik je gelijk. Maar als ik verhalen hoor over andere coureurs zie ik geen verschil.

En het is jou mening hoor, probeer het niet af te kraken ;).

Tja, je moet het ook allemaal in verhouding zien, het cijfer is individueel bepaald op basis van iemands kunnen. De 7,5 voor Lewis is ook omdat ik denk te weten dat hij veel beter kan dan dat hij nu doet. Natuurlijk zijn er bij elke coureur wel dingen te verzinnen/vinden, maar Lewis heeft in mijn ogen gewoon echt een gebrek aan ruggegraad. Een soort slapjanus met sterallures die wel ontzettend hard kan rijden. Als hij mentaal nog wat kan groeien en meer als een teamplayer gaat werken dan kan hij veel meer bereiken.

En jij dan, hoe kan je Schumacher nou een lagere waardering geven dan Rosberg?

Figge

@ Mr. Wizard, waar blijft jouw rapportage :)

Folkert

Citaat van: Enzo op 01 augustus 2012 - 11:48:18
Citaat van: Folkert op 01 augustus 2012 - 11:02:56
@Enzo: Bedoel je dit jaar of vorig jaar? Dit jaar vind ik hem iig wel een sterke persoonlijkheid hebben en juist heel sterk te kunnen omgaan met pech. Iets wat Sebastian Vettel niet heeft. Die lijkt veel meer problemen te hebben met tegenslagen. Dat hij soms los geslagen tiener is, tja geef ik je gelijk. Maar als ik verhalen hoor over andere coureurs zie ik geen verschil.

En het is jou mening hoor, probeer het niet af te kraken ;).

Tja, je moet het ook allemaal in verhouding zien, het cijfer is individueel bepaald op basis van iemands kunnen. De 7,5 voor Lewis is ook omdat ik denk te weten dat hij veel beter kan dan dat hij nu doet. Natuurlijk zijn er bij elke coureur wel dingen te verzinnen/vinden, maar Lewis heeft in mijn ogen gewoon echt een gebrek aan ruggegraad. Een soort slapjanus met sterallures die wel ontzettend hard kan rijden. Als hij mentaal nog wat kan groeien en meer als een teamplayer gaat werken dan kan hij veel meer bereiken.

En jij dan, hoe kan je Schumacher nou een lagere waardering geven dan Rosberg?
Dat halve puntje extra geef ik voor de pole en overwinning in China. En Schumacher maakt imo ogen wat nerveuze foutjes die ik(verbeter me als ik me vergis) Rosberg nog niet heb zien maken. BV Spanje op Senna. Schumacher lijkt nergens meer op de Schumacher van afgelopen jaren en daarom dat ik hem ook een lager cijfer geef, ik verwachtte meer van hem.
Dat hij beetje sterallures heeft, ben ik een beetje met je eens. Maar slapjanus? Dat niet. Maar dat hij kan groeien als teamplayer vind ik ook, al doet hij erg zijn best geloof ik. Maar dat hij beter kan presteren klopt wel, maar als hij de mogelijkheid krijgt, doet hij het ook.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard


Wizard

Red Bull:
01. Sebastian Vettel: 8 Niet helemaal 'schoon' maar desondanks draait Vettel geen verkeerd seizoen. Mag wel, zo nu en dan, wat normaler gaan doen. Sterallures siert geen enkele sporter.
02. Mark Webber: 8- Te wisselvallig. Dan rijdt Webber ontzetten goed en is hij moeilijk te catchen, de race erna is het weer huilen met de pet op. Jammer dat hij de pieken niet kan vasthouden maar desondanks een prima eerste helft.

McLaren:
03. Lewis Hamilton: 8 Heeft zich prima herpakt na een matig seizoen en toont zich een waardig rijder. Enige kanttekening is dat Lewis moet leren zijn verlies te nemen en titelbelang voorop te plaatsen. Dan kan hij zich prima meten met 'de beste des veld.'
04. Jenson Button: 7 Ook Button kent geen clean-season. Zo links en recht wat schoonheidsfoutjes en niet altijd even sterk. Een tandje bijzetten kan geen kwaad! Button valt mij iets wat tegen wat ik niet alleen McLaren kan aanrekenen.

Ferrari:
05. Fernando Alonso: 9,5 Waarom geen 10? Sja, er moet toch ruimte zijn voor een betere beoordeling? Alonso doet alles goed wat je goed kunt doen. Zoals vaker en door meerdere wordt beweerd, hij ontstijgt één ieder die Formule 1 rijdt. Een opinie waarin ik mij prima kan vinden.
06. Felipe Massa: 5.5 Net geen voldoende. Misschien dat een 5 beter was geweest. Massa rijdt geen fantastisch seizoen, laat daar geen twijfel over bestaan. Los daarvan wordt hij vaak, te snel bekritiseerd. Werd ook vaak met een bout strategie de race in gestuurd wat zijn resultaten niet ten goede komt. Maar los daarvan is het zeker geen voldoende hoewel hij de laatste paar races steeds vaker wel redelijk mee kan.

Mercedes:
07. Michael Schumacher: 6.5 Vaak in de steek gelaten door de techniek waardoor de snelheid niet naar punten kon worden vertaald, maar laten we eerlijk zijn, de prestaties zijn ook weer niet het 'je van het'. Ook de aanwezigheid van Schumacher brengt, tot nu toe, geen wonderen. Wel heb ik de indruk dat het beter kan.
08. Nico Rosberg: 5,5 Rosberg valt me flink tegen. Zonder goed presterende Mercedes laat Rosberg niks bijzonders zien. Heb zelfs het idee dat Schumacher de bovenliggende partij is. Ik kan niks anders zeggen dan dat ik steeds meer het idee krijg dat ik mij heb vergist en Rosberg geen kampioensmateriaal is.

Lotus:
09. Kimi Raikonnen: 8 Hoewel ik het idee heb dat Lotus zijn zaakjes meer dan prima in orde heeft presteert Kimi boven verwachting. Ik had niet gedacht dat Kimi kon strijden om een zege laat staan dat we stiekem nog rekening met Kimi dienen te houden. Hij zou zomaar eens de lachende derde kunnen zijn.
10. Romain Grosjean: 7.5 Nog wat te enthousiast zo nu en dan maar Grosjean is het pad der besten op gelopen. Valt me niet 100% maar 200% mee. Doet weinig/niks onder voor de Fin maar moet nog leren doseren. Soms net te makkelijk uit z'n schoenen gereden en een andere keer te enthousiast tijdens beginfases. Maar...het komt wel goed met Romain! Vooralsnog vind ik Kimi de stabielere factor, waardoor ik de Fin een fractie hoger aansla, maar Grosjean hoeft zich nergens voor te schamen.

Force India:
11. Paul di resta: 6.5 Zo nu en dan een piek maar weinig dingen die mij écht imponeren. Sutil had van mij niet hoeven te schuiven voor de Schot (indirect dan).
12. Nico Hulkenberg: 6,5 Kan het gewoonweg niet waarmaken. Werd groots aangekondigd en zijn afwezigheid was talentdoding. A new champion was born? Nja, zal wel, maar Hülkenberg is het niet. Prima om even mee te draaien, ook F1-waardig, maar dat dekt meteen de lading.

Sauber:
14. Kamui Kobayashi: 7.5 Hoe en waarop beoordeel je Kamui? Ik persoonlijk vind het een geweldige coureur. Zoekt altijd de confrontatie op, altijd aan het dueleren, zonder de status kamikaze-piloot op te eisen. Waarschijnlijk dat Japanners een lage(re) commerciële waarde hebben want onderdoen voor Perez doet hij niet.  
15. Sergio Perez: 7 Ik kan er niks aan doen maar ik heb weinig op met Perez. Krijgt Kobayashi niet kopje onder en ondertussen heb ik uitspraken gelezen dat hij Ferrari wel eventjes geen druk gaat opleggen. Nou, wat atent! Natuurlijk doet Perez het ansich niet verkeerd maar ik zie geen enkele reden om hem op dezelfde hoogte te plaatsen als een Grosjean. En amuseren doet Perez mij ook niet. Verder rijdt hij vrij plat. Zelden ben ik verbaasd over hetgeen wat hij laat zien. Nee, ik hoop dat, tegen ieders verwachting, Kobayashi een sprong naar een topteam kan maken. Met een 7 mats ik hem behoorlijk maar gezien hij statistisch de betere is en op de baan de verschillen klein zijn, zou het niet terecht zijn hem slechts een 6 of 6.5 te geven. Maar het druist wat tegen mijn gevoel in.

Torro Rosso:
16. Daniel Ricciardo: 6- Ook weer iemand die met de grote trom werd aangekondigd maar het niet waar kan maken. Natuurlijk beschikt hij niet over topmateriaal maar imponeren doet Ricciardo mij op geen enkele wijze.
17. Jean Eric Vergne: 6- Even kleurloos als zijn teamgenoot. Laat niks zien waarvan ik onder de indruk ben.

Williams:
18. Pastor Maldonado: 7-  Moeilijk om hem in te schalen. Volgens velen de schemiel van de Formule 1 maar ik kan hem niet slecht vinden. Wel een spraakmakende coureur die schijnbaar nog kan pieken ook. Enige kanttekening is dat hij moet leren zijn grenzen te bepalen. Ik begrijp dat hij op de limiet rijdt maar dat moet niet ten koste gaan van je resultaten.
19. Bruno Senna: 6- Kleurloos! Ik kan er niet meer van maken. Past prima in het rijtje Vergne, Ricciardo. Daarmee is de kous af!

Caterham:
20. Heikki Kovalainen: 6+ Werd weggezet als een rijder wie het verdient door te stoten naar een beter team. Die mening deel ik niet. Petrov, toch min of meer gedegradeerd naar de achterhoede, doet niks voor de Fin onder. Een 6.
21. Vitali Petrov: 6+ Kan Heikki prima bijbenen en toont zich Formule 1 waardig. Maar meer dan dat wordt het niet. Niet nu.

HRT:
22. Pedro De la Rosa: 6 Verslaat zijn teamgenoot, doet niet gek maar is verder ook kleurloos. Ligt grotendeels aan het team maar ik betrap Pedro zelden op wat tofs.
23. Narain Karthikeyan: 2 Misschien wel de slechtste ooit, zo niet toch één van de! Waarom een 2? Schuiven blijkt één van zijn talenten te zijn. De toppers zit hij nauwelijks in de weg en buiten de racelijnen rijden is eveneens een ongekend talent. Nee, alle gekheid op een stokje, ik kan me werkelijk niks positiefs bedenken over Narain. Geen Formule 1 materiaal en het siert hem en de sport als hij plaats maakt voor talent.

Marussia:
24. Timo Glock: 5,5 Onzichtbaar en ik heb niet bepaald de indruk dat ie het beter doet dan Pic... Weet er verder niet zoveel over te zeggen eigenlijk. Ik vraag mij echter wel waarom hij bij Marrusia wil rijden en Marrusia hem wil laten rijden...
25. Charles Pic: 6,5 Rijdt niet veel in beeld, dus wellicht dat ik de plank missla, maar houdt zich staande tegenover Timo. Een coureur die volgens velen uit racehout gesneden is. Ben, stiekem, toch wel eens benieuwd wat hij met een Williams kan.

Figge

Citaat van: Wizard op 01 augustus 2012 - 16:57:03
@Mark: Komt eraan. ;)

Mooie review Mr Wizard...
Maar ik snap niets van...
Het lijkt erop dat wij bijna dezelfde mening hebben...
In eerdere topics ben ik dat nog niet echt tegengekomen :D
Heb je toch verstand van F1 ;) Geintje he...

Wizard

Ik ga alles eens doorlezen. Ik ben benieuwd. ;)