Round 11: Eni Magyar Nagdij

Gestart door Enzo, 24 juli 2012 - 17:46:51

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Wizard op 30 juli 2012 - 19:07:44
@Folkert: Natuurlijk zat het Hamilton niet altijd mee en kon hij de snelheid niet naar punten vertalen, maar dat Alonso wel maximaliseert staat daar compleet los van. Alonso is constant, Alonso rijdt constant voorin en Alonso scoort, nogal wiedes dat Alonso de krediet krijgt toegespeeld. Bovendien wilt een kans om niet altijd te maximaliseren niet direct zeggen dat Hamilton meteen eerste zou hebben gestaan. Hoe de race in het vat zou zijn gegoten, weet niemand. Ook jij niet. En pech hoort nu eenmaal bij de sport. Als je dit wilt doortrekken kun je ieder kampioenschap wel in twijfel trekken. Om bij Hamilton te blijven:was het niet Massa wiens lichtsysteem zorgde voor het morsen van de nodige punten waardoor Hamilton, met slechts 1 punt verschil, kampioen werd? Volgens jou beredenatie was die titel is ook enkel en alleen een kwestie van profiteren van de pech van Massa. Kom nou.
Dan vergeet je de onterechte straf van Lewis in Spa en dat Massa in Japan vrolijk in de rondte tikte. Maar kom, ik trek een eventuele titel van Alonso ook helemaal niet in twijfel. Dus wie verdraait er nou woorden en opmerkingen? Kom nou. Ik zeg alleen dat Alonso goed is en verdiend boven aan staat, maar dat er een reeele kans is dat zonder pech Lewis daar boven stond. Dat Alonso goed rijd en constant is en scoort is zijn verdienste, maar voor ik Alonso de hemel in ga prijzen en zeggen dat Alonso super de super is omdat hij zo riant aan de leiding gaat, kijk ik toch nog wel even naar hoe het komt dat hij 62 voor staat op 1 van zijn concurrenten. En daarmee doe ik helemaal niks af aan Alonso, want heb respect voor hem en zijn prestaties. En nee, dat weet niemand nee. Dat is ook niet mijn punt. Maar er zijn zekere aan namens die je kan maken, die zeker te verantwoorden en realistisch zijn dat Lewis een pak meer punten had gehad. Ik trek niks in twijfel, dat doe je zelf door mij woorden in de mond te leggen.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Maar als je alle pech wegrekent, moet je niet alleen die van Lewis wegrekenen (nog los van het feit dat dat van Lewis geen pech was!)

Folkert

Citaat van: Jeroen op 30 juli 2012 - 22:09:55
Maar als je alle pech wegrekent, moet je niet alleen die van Lewis wegrekenen (nog los van het feit dat dat van Lewis geen pech was!)
2008 of nu?
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Beiden. Maar wie er in 2008 allemaal precies pech had weet ik niet meer hoor ;).

In ieder geval was Lewis dat jaar de 110% terechte kampioen.

Enzo


Folkert

Citaat van: Jeroen op 30 juli 2012 - 23:00:33
Beiden. Maar wie er in 2008 allemaal precies pech had weet ik niet meer hoor ;).

In ieder geval was Lewis dat jaar de 110% terechte kampioen.
Over de terecht heid van een eventuele titel van Alonso is voor mij ook nooit enige sprake geweest. Word Alonso WK leg ik mij er bij neer en is het 120% terecht. Want hij rijd een geweldig jaar.

En bij mij is er ook nooit sprake geweest over de kwaliteiten van Alonso, want die zijn fenomenaal. En sinds 2008/9 heb ik niks meer dan respect voor de man. En zelfs nog 2 jaar gesupport.
Waar het mij eigenlijk allemaal omging was dat ik vond dat veel mensen Lewis wat te kort doen(nog). Niet dat hij beter is dan Alonso, want dat is hij (nog)(lang?) niet. Maar de aanleg is er imo. Zeker als je dit jaar kijkt. Jaren als 2011 moeten we maar snel vergeten, want dat was rampzalig.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Jeroen op 30 juli 2012 - 12:36:04
Citaat van: Folkert op 30 juli 2012 - 11:30:29
Citaat van: Wizard op 30 juli 2012 - 11:23:09
Hamilton vind ik ook geen WK-rijder. Meer iemand die iedere race maximaal wilt scoren terwijl een Alonso rekent en eerder eieren voor zijn geld kiest.
Race van Canada niet gezien?
Ik ben het eens met Wizard. Het is niet zozeer een waardeoordeel maar Alonso is echt een puntenrijder/rekenrijder, waar Hamilton meer een racer is. Niet dat Lewis niet aan het WK denkt en Alonso niet kan racen, maar grofweg gezegd gaat Alonso zuiniger met punten om en is Lewis sneller geneigd risico's te nemen.
En daar ben ik het dan wel mee eens. Voor 200%. En nu kan ik me vergist hebben en alles verkeerd hebben begrepen, maar als ik afgelopen reacties van afgelopen races heb gelezen, lijkt het er op of veel mensen het standaard vinden dat Alonso altijd met zijn hoofd rijd en Hamilton altijd maar punten morst. Voorgaande jaren wel ja, heb ik al toegegeven. Maar dit jaar? Nee vind ik niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Folkert op 30 juli 2012 - 22:03:15
Citaat van: Wizard op 30 juli 2012 - 19:07:44
@Folkert: Natuurlijk zat het Hamilton niet altijd mee en kon hij de snelheid niet naar punten vertalen, maar dat Alonso wel maximaliseert staat daar compleet los van. Alonso is constant, Alonso rijdt constant voorin en Alonso scoort, nogal wiedes dat Alonso de krediet krijgt toegespeeld. Bovendien wilt een kans om niet altijd te maximaliseren niet direct zeggen dat Hamilton meteen eerste zou hebben gestaan. Hoe de race in het vat zou zijn gegoten, weet niemand. Ook jij niet. En pech hoort nu eenmaal bij de sport. Als je dit wilt doortrekken kun je ieder kampioenschap wel in twijfel trekken. Om bij Hamilton te blijven:was het niet Massa wiens lichtsysteem zorgde voor het morsen van de nodige punten waardoor Hamilton, met slechts 1 punt verschil, kampioen werd? Volgens jou beredenatie was die titel is ook enkel en alleen een kwestie van profiteren van de pech van Massa. Kom nou.
Dan vergeet je de onterechte straf van Lewis in Spa en dat Massa in Japan vrolijk in de rondte tikte.

Je zet je mening nu af tegen feiten. Pech is een feit, daar kunnen we beide niet aan tornen, een straf terecht vinden of juist niet is een mening. Ik vond de straf namelijk wel terecht. De touché in Japan vind ik vergelijkbaar met die van Valencia. Massa zat er nu eenmaal, dat weet Hamilton, alleen biedt Hamilton Massa geen sportieve ruimte. Maar, soit, laten we daar niet over discussiëren en Massa de schuld geven. Dat was in de eerste ronde dus waar Hamilton zou zijn geëindigd weet niemand. Dat is en blijft een gok en weegt niet op tegen de pech van Massa. De unsafe release, het falen van de het lichtsysteem, het heeft Massa genoeg punten gekost buiten zijn schuld om. Dan ga ik ook niet roepen dat zonder die pech Massa kampioen zou zijn geworden. Dat is gewoonweg niet reëel en het hoort bij de sport.

CitaatMaar kom, ik trek een eventuele titel van Alonso ook helemaal niet in twijfel. Dus wie verdraait er nou woorden en opmerkingen? Kom nou. Ik zeg alleen dat Alonso goed is en verdiend boven aan staat, maar dat er een reeele kans is dat zonder pech Lewis daar boven stond. Dat Alonso goed rijd en constant is en scoort is zijn verdienste, maar voor ik Alonso de hemel in ga prijzen en zeggen dat Alonso super de super is omdat hij zo riant aan de leiding gaat, kijk ik toch nog wel even naar hoe het komt dat hij 62 voor staat op 1 van zijn concurrenten. En daarmee doe ik helemaal niks af aan Alonso, want heb respect voor hem en zijn prestaties. En nee, dat weet niemand nee. Dat is ook niet mijn punt. Maar er zijn zekere aan namens die je kan maken, die zeker te verantwoorden en realistisch zijn dat Lewis een pak meer punten had gehad. Ik trek niks in twijfel, dat doe je zelf door mij woorden in de mond te leggen.

Dat doe je wel. Tot in den treure rep je over pech van Hamilton en koppelt dat aan de voorsprong en dus de prestaties van Alonso. Het is zelfs één van je argumenten waarom je vindt dat Alonso teveel krediet krijgt. Ik, en niet alleen ik, vind dat niet terecht. Daarom mijn voorbeeld van 2008. Ik ga toch ook niet roepen dat niet Hamilton maar Massa zonder pech kampioen zou zijn geworden? De manier waarop jij de discussie aangaat kun je ieder kampioenschap wel in twijfel trekken.  Pech of tegenslag is nu eenmaal niet weg te denken uit de autosport en nimmer een argument om een prestatie teniet te doen.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 30 juli 2012 - 23:00:33
Beiden. Maar wie er in 2008 allemaal precies pech had weet ik niet meer hoor ;).

In ieder geval was Lewis dat jaar de 110% terechte kampioen.

Natuurlijk! Ik neem deze enkel en alleen ter voorbeeld om aan te geven dat zo redeneren niet reëel is.

Folkert

Citaat van: Wizard op 31 juli 2012 - 12:14:05
Citaat van: Jeroen op 30 juli 2012 - 23:00:33
Beiden. Maar wie er in 2008 allemaal precies pech had weet ik niet meer hoor ;).

In ieder geval was Lewis dat jaar de 110% terechte kampioen.

Natuurlijk! Ik neem deze enkel en alleen ter voorbeeld om aan te geven dat zo redeneren niet reëel is.
Niet 100% reëel nee, maar je bereikt niet echt wat met je voorbeelden. Andere situatie, bovendien ga je er van uit dat ik een eventuele titel van Alonso in twijfel stel hier door. Zelfs al wint Alonso met 1 punt voor sprong heeft hij terecht gewonnen. Jammer, maar helaas. Weer mis geschoten :).
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Wizard op 31 juli 2012 - 12:12:02
Je zet je mening nu af tegen feiten. Pech is een feit, daar kunnen we beide niet aan tornen, een straf terecht vinden of juist niet is een mening. Ik vond de straf namelijk wel terecht. De touché in Japan vind ik vergelijkbaar met die van Valencia. Massa zat er nu eenmaal, dat weet Hamilton, alleen biedt Hamilton Massa geen sportieve ruimte. Maar, soit, laten we daar niet over discussiëren en Massa de schuld geven. Dat was in de eerste ronde dus waar Hamilton zou zijn geëindigd weet niemand. Dat is en blijft een gok en weegt niet op tegen de pech van Massa. De unsafe release, het falen van de het lichtsysteem, het heeft Massa genoeg punten gekost buiten zijn schuld om. Dan ga ik ook niet roepen dat zonder die pech Massa kampioen zou zijn geworden. Dat is gewoonweg niet reëel en het hoort bij de sport.
Ok, daar heb je gelijk in. Maar goed laten we daar maar over ophouden. Waar het wel omgaat is dat ik ook niet snap waarom je hier over begon.
Citaat


Dat doe je wel. Tot in den treure rep je over pech van Hamilton en koppelt dat aan de voorsprong en dus de prestaties van Alonso. Het is zelfs één van je argumenten waarom je vindt dat Alonso teveel krediet krijgt. Ik, en niet alleen ik, vind dat niet terecht. Daarom mijn voorbeeld van 2008. Ik ga toch ook niet roepen dat niet Hamilton maar Massa zonder pech kampioen zou zijn geworden? De manier waarop jij de discussie aangaat kun je ieder kampioenschap wel in twijfel trekken.  Pech of tegenslag is nu eenmaal niet weg te denken uit de autosport en nimmer een argument om een prestatie teniet te doen.
Zoals jij tot in den treuren verdedigd dat Alonso de 62(nu 47) punten voorsprong 100% op conto van Alonso kwam. En dat is niet waar, dat heeft hij te danken aan pech van anderen. Niet alleen vind ik dat, ook anderen vinden dat. Nogmaals: Lees eens alles wat ik schreef of schrijf en ga mij geen meningen of verwijten in de mond leggen. Ik trek alleen de voorsprong in twijfel, niet de titel. Jij maakt het er van dat ik het teniet wil doen. En dat soort dingen doe jij vaker. Jammer. En ik gebruik het als argument waarom Alonso zo ver voorstaat en waarom Alonso door sommige fans of critici te veel krediet krijgt. Nogmaals: het krediet dat hij het dit jaar uitstekend doet en tot nu toe de beste is van het hele veld is terecht. Maar hem kudo's toeschuiven dat Alonso zonder pech van Hamilton(want daar komt het op neer)ook 62 had voor gestaan.
Trotse vader van Rosalie(L)

SanderD

Dus jij bepaalt dat Alonso te veel krediet krijgt? En wie zegt dat zij hun meningen baseren op zijn voorsprong? Ik denk ze hun mening baseren op zijn prestatie's op de baan, niet zijn voorsprong.

Wizard

@Folkert: Natuurlijk is de voorsprong Alonso's verdiensten, wie rijdt anders in de Ferrari? En pech hoort er nu eenmaal bij. Het is toch ook Hamiltons verdiensten dat hij in 2008 WK werd? Of is dat ook (mede) te danken aan de pech van Massa? Hou nu eens op met je pech hier en pech daar.

Folkert

Citaat van: sanderalonso op 31 juli 2012 - 13:21:13
Dus jij bepaalt dat Alonso te veel krediet krijgt? En wie zegt dat zij hun meningen baseren op zijn voorsprong? Ik denk ze hun mening baseren op zijn prestatie's op de baan, niet zijn voorsprong.
Nee ik vind dat. Mijn mening. Hoe kom je in godsmaam er bij dat ik dat bepaal?

Of anders: dus jullie bepalen dat Hamilton geen klassementsrijder is?
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Wizard op 31 juli 2012 - 13:33:36
@Folkert: Natuurlijk is de voorsprong Alonso's verdiensten, wie rijdt anders in de Ferrari? En pech hoort er nu eenmaal bij. Het is toch ook Hamiltons verdiensten dat hij in 2008 WK werd? Of is dat ook (mede) te danken aan de pech van Massa? Hou nu eens op met je pech hier en pech daar.
Nee totaal niet. Houd nou eens op met de voorsprong op conto van Alonso te schrijven. Wat Alonso's verdienste is, is zijn punten aantal. Op een voor sprong heeft hij totaal geen invloed. Zeker niet. Hoe doet wat iedereen van hem verwacht op de prestatie van zijn uitvallende concurrent heeft hij geen invloed.
Enige wat je zou kunnen zeggen is dat het zijn verdienste is dat hij meer punten voor staat omdat hij 1ste werd ipv 2. Pech hoort er bij, klopt. Maar punten die de concurrent verliest door pech is niet zijn verdienste.
Trotse vader van Rosalie(L)