Round 11: Eni Magyar Nagdij

Gestart door Enzo, 24 juli 2012 - 17:46:51

« vorige - volgende »

Enzo



27 jul 2012
10:00-11:30 Eerste vrije training
14:00-15:30 Tweede vrije training

28 jul 2012
11:00-12:00 Derde vrije training
14:00-15:00 Kwalificatie

29 jul 2012
14:00 Race

In 1986 maakt dit iets wat eigenaardige circuit haar debuut. Hier een quote van Ken Tyrrell toen het circuit voor het eerst haar deuren opende.

Citaat"This brand-new circuit got a wonderful reception from the public. The crowd are a long way from the action but they seemed to like it. At least they went in their numbers. It is a very slow circuit - the slowest of the non-street races by a long way - but it is an excellent modern facility and I have found it a most interesting track. Drivers complained that it was too slow but I think a circuit like this serves a purpose. The beauty of grand-prix (sic) racing is the variation in the type of circuits, and I think there's a place for a circuit like Hungary's in the calendar." - from Grand Prix by Alan Henry & Alan Brinton, 1987.



Enzo

Oja, natuurlijk niet te vergeten...  ;)

LAP RECORD [2004]: Michael Schumacher Scuderia Ferrari 1:19.071

Fabian


Franky R.

Citaat van: Fabian op 24 juli 2012 - 18:01:21
http://www.gppits.net/nieuws/boullier_beste_moet_nog_komen/

Zou Boullier nu mee mogen naar het podium? Het zou zo maar kunnen...


Ik weet het niet...Lotus lijkt bepaalde stappen maar niet te maken. Natuurlijk blijven ze punten scoren, de auto is daar goed geneog voor. Een beetje een open deur van Boullier...


Maar een overwinning? Ferrari trekt er hard aan en ik mag hopen dat men bij McLaren nu heel agressief [verder] gaat ontwikkelen.


En Lotus moet daarboven uit steken...Ik moet dat nog zien.

Wizard

Geloof ik ook niet in....maar....het kan natuurlijk dat de Lotus het daar prima doet. We hebben in de afgelopen jaren vaker gezien dat sommige, zelfs dominante wagens, op een bepaalt circuit niet willen. En Hongagoring heeft daarin vaker een rol vertegenwoordigd. Dus het zou zomaar kunnen!

robbert

volgens mij zal het nu voor redbull zijn. Ze gaan wraak willen nemen na hun sanctie van duitsland. Mclaren presteert eigenlijk ook niet slecht op dit soort circuit. Hier zal Ferrari toch wel moeilijk krijgen om te winnen. Dus ik gok dat het dit keer voor redbull was, want ze waren met momenten toch wat sneller dan ferrari

Figge

Citaat van: Enzo op 24 juli 2012 - 17:57:02
Oja, natuurlijk niet te vergeten...  ;)

LAP RECORD [2004]: Michael Schumacher Scuderia Ferrari 1:19.071


:) ;)

Figge

Citaat van: robbert op 24 juli 2012 - 21:12:41
volgens mij zal het nu voor redbull zijn. Ze gaan wraak willen nemen na hun sanctie van duitsland. Mclaren presteert eigenlijk ook niet slecht op dit soort circuit. Hier zal Ferrari toch wel moeilijk krijgen om te winnen. Dus ik gok dat het dit keer voor redbull was, want ze waren met momenten toch wat sneller dan ferrari

Ik weet niet of RBR hier de snelste zal zijn... De enginemapping moet weer (volkomen terecht natuurlijk) binnen de normen blijven. Volgens mij heb je daar het meeste aan op circuits waar je regelmatig van het gas moet...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn geld wel weer op Alonso durf te zetten. De man is topvorm én de Ferrari is goed genoeg gebleken op zowel snelle als langzamere banen... Hulde hoe rondom hem de Italianen van Ferrari als een geoliede machine te werk gaan.

robbert

Citaat van: Mark F1gge op 24 juli 2012 - 23:14:54
Citaat van: robbert op 24 juli 2012 - 21:12:41
volgens mij zal het nu voor redbull zijn. Ze gaan wraak willen nemen na hun sanctie van duitsland. Mclaren presteert eigenlijk ook niet slecht op dit soort circuit. Hier zal Ferrari toch wel moeilijk krijgen om te winnen. Dus ik gok dat het dit keer voor redbull was, want ze waren met momenten toch wat sneller dan ferrari

Ik weet niet of RBR hier de snelste zal zijn... De enginemapping moet weer (volkomen terecht natuurlijk) binnen de normen blijven. Volgens mij heb je daar het meeste aan op circuits waar je regelmatig van het gas moet...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn geld wel weer op Alonso durf te zetten. De man is topvorm én de Ferrari is goed genoeg gebleken op zowel snelle als langzamere banen... Hulde hoe rondom hem de Italianen van Ferrari als een geoliede machine te werk gaan.

ik hoop met u mee, maar redbull was in monaco al de snelste en waren in duitsland toch ook dichtbij een overwinning. Vettel kon toch alonso mooi volgen

SanderD

Maar volgen is niet genoeg, Alonso kon Webber in Monaco ook goed volgen ;)

Vieze baas

Lotus doet het altijd goed als het erg warm is toch? als het 30 graden is daar doen ze wel mee denk ik

T.Nuvolari

Komt nog eens bij dat op de Hungaroring de wagen van iets minder belang is dan de rijderskwaliteiten van hen die aan het stuurtje draaien. Laat één van de Lotusboys maar eens winnen deze keer, ze verdienen het. Anders gok ik ook deze keer weer op Alonso.

Fabian

Citaat van: M@rc op 25 juli 2012 - 11:36:50
Komt nog eens bij dat op de Hungaroring de wagen van iets minder belang is dan de rijderskwaliteiten van hen die aan het stuurtje draaien. Laat één van de Lotusboys maar eens winnen deze keer, ze verdienen het. Anders gok ik ook deze keer weer op Alonso.
Ik zou het wel leuk vinden als Grosjean een stuntje zou kunnen uithalen. Die jongen heeft mij positief verrast.

Folkert

Citaat van: Fabian op 25 juli 2012 - 12:34:54
Citaat van: M@rc op 25 juli 2012 - 11:36:50
Komt nog eens bij dat op de Hungaroring de wagen van iets minder belang is dan de rijderskwaliteiten van hen die aan het stuurtje draaien. Laat één van de Lotusboys maar eens winnen deze keer, ze verdienen het. Anders gok ik ook deze keer weer op Alonso.
Ik zou het wel leuk vinden als Grosjean een stuntje zou kunnen uithalen. Die jongen heeft mij positief verrast.
Mee eens. Al  hoop ik nu gewoon aantal overwinningen van Lewis, de pech die hij heeft dit jaar is niet normaal. Had denk ik wel de snelheid om voor het podium te gaan en ik denk zelfs voor de overwinning.
Trotse vader van Rosalie(L)

Niels_

Welke wagens(/rijders) kunnen het beste omgaan met de banden met dit weer? Heb daar niet echt een zicht op.