Round 11: Eni Magyar Nagdij

Gestart door Enzo, 24 juli 2012 - 17:46:51

« vorige - volgende »

SanderD

Citaat van: Folkert op 31 juli 2012 - 14:23:32
Citaat van: sanderalonso op 31 juli 2012 - 13:21:13
Dus jij bepaalt dat Alonso te veel krediet krijgt? En wie zegt dat zij hun meningen baseren op zijn voorsprong? Ik denk ze hun mening baseren op zijn prestatie's op de baan, niet zijn voorsprong.
Nee ik vind dat. Mijn mening. Hoe kom je in godsmaam er bij dat ik dat bepaal?

Of anders: dus jullie bepalen dat Hamilton geen klassementsrijder is?

"En ik gebruik het als argument waarom Alonso zo ver voorstaat en waarom Alonso door sommige fans of critici te veel krediet krijgt."

Vrij logisch dat ik het zo opvatte. Lees het zelf nog maar is.

Wizard

Citaat van: Folkert op 31 juli 2012 - 14:33:19
Citaat van: Wizard op 31 juli 2012 - 13:33:36
@Folkert: Natuurlijk is de voorsprong Alonso's verdiensten, wie rijdt anders in de Ferrari? En pech hoort er nu eenmaal bij. Het is toch ook Hamiltons verdiensten dat hij in 2008 WK werd? Of is dat ook (mede) te danken aan de pech van Massa? Hou nu eens op met je pech hier en pech daar.
Nee totaal niet. Houd nou eens op met de voorsprong op conto van Alonso te schrijven. Wat Alonso's verdienste is, is zijn punten aantal. Op een voor sprong heeft hij totaal geen invloed. Zeker niet. Hoe doet wat iedereen van hem verwacht op de prestatie van zijn uitvallende concurrent heeft hij geen invloed.
Enige wat je zou kunnen zeggen is dat het zijn verdienste is dat hij meer punten voor staat omdat hij 1ste werd ipv 2. Pech hoort er bij, klopt. Maar punten die de concurrent verliest door pech is niet zijn verdienste.


Wie mag ik het dan wel aanschrijven? De paus? Natuurlijk heeft Alonso invloed op de voorsprong. Hij rijdt voorin, hij is constant, hij scoort punten. Dat anderen fouten maken is niet zijn probleem. Het is toch ook niet Hamiltons probleem dat de McLaren sneller is dan de Ferrari? Of moeten we dat ook maar gaan wegzetten als pech voor Alonso? Ik vind dat je compleet doorschiet in je punt. Dat je het als kanttekening erbij plaatst, kan, niet nodig maar het kan, maar je loopt nu al dagen te zeuren dat Alonso profiteert van de pech of hoe je het ook wilt omschrijven, terwijl dat losstaat van zijn prestaties. En daarop oordelen wij. Als je pech in wilt voegen, moet je dat doortrekken naar iedere coureur en niet te vergeten, teams. Dan is het einde zoek.

Folkert

Citaat van: sanderalonso op 31 juli 2012 - 14:35:48
Citaat van: Folkert op 31 juli 2012 - 14:23:32
Citaat van: sanderalonso op 31 juli 2012 - 13:21:13
Dus jij bepaalt dat Alonso te veel krediet krijgt? En wie zegt dat zij hun meningen baseren op zijn voorsprong? Ik denk ze hun mening baseren op zijn prestatie's op de baan, niet zijn voorsprong.
Nee ik vind dat. Mijn mening. Hoe kom je in godsmaam er bij dat ik dat bepaal?

Of anders: dus jullie bepalen dat Hamilton geen klassementsrijder is?

"En ik gebruik het als argument waarom Alonso zo ver voorstaat en waarom Alonso door sommige fans of critici te veel krediet krijgt."

Vrij logisch dat ik het zo opvatte. Lees het zelf nog maar is.
Niet echt eigenlijk, dus lees nog maar eens. Ik bepaal niks :) Ik vind het alleen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Wizard op 31 juli 2012 - 14:47:15
Citaat van: Folkert op 31 juli 2012 - 14:33:19
Citaat van: Wizard op 31 juli 2012 - 13:33:36
@Folkert: Natuurlijk is de voorsprong Alonso's verdiensten, wie rijdt anders in de Ferrari? En pech hoort er nu eenmaal bij. Het is toch ook Hamiltons verdiensten dat hij in 2008 WK werd? Of is dat ook (mede) te danken aan de pech van Massa? Hou nu eens op met je pech hier en pech daar.
Nee totaal niet. Houd nou eens op met de voorsprong op conto van Alonso te schrijven. Wat Alonso's verdienste is, is zijn punten aantal. Op een voor sprong heeft hij totaal geen invloed. Zeker niet. Hoe doet wat iedereen van hem verwacht op de prestatie van zijn uitvallende concurrent heeft hij geen invloed.
Enige wat je zou kunnen zeggen is dat het zijn verdienste is dat hij meer punten voor staat omdat hij 1ste werd ipv 2. Pech hoort er bij, klopt. Maar punten die de concurrent verliest door pech is niet zijn verdienste.


Wie mag ik het dan wel aanschrijven? De paus? Natuurlijk heeft Alonso invloed op de voorsprong. Hij rijdt voorin, hij is constant, hij scoort punten. Dat anderen fouten maken is niet zijn probleem. Het is toch ook niet Hamiltons probleem dat de McLaren sneller is dan de Ferrari? Of moeten we dat ook maar gaan wegzetten als pech voor Alonso? Ik vind dat je compleet doorschiet in je punt. Dat je het als kanttekening erbij plaatst, kan, niet nodig maar het kan, maar je loopt nu al dagen te zeuren dat Alonso profiteert van de pech of hoe je het ook wilt omschrijven, terwijl dat losstaat van zijn prestaties. En daarop oordelen wij. Als je pech in wilt voegen, moet je dat doortrekken naar iedere coureur en niet te vergeten, teams. Dan is het einde zoek.
Misschien omdat jij/jullie ook al dagen lang zeuren dat het niet zo is. Wel beetje consequent blijven he. En ok, zetten we alle pech van het seizoen naast elkaar. (en nee, de slechte Ferrari is geen pech. Had hij maar beter zijn best moeten doen in de winter ;) :).
Maar houd nou eens op met voorin mee rijden en constant zijn en al die ongein. Dat heb ik ook erkent, dat doet hij goed, uitstekend. Absoluut kunde en te wijden aan Alonso. Niet dat Hamilton minder punten haalt en Alonso daarom zo veel uit loopt. Dat hij uitloopt is 100% zijn verdienste, niet dat hij zo veel uitloopt. Heeft hij geen, nul, nada niks invloed op.En het staat ook los van de prestatie van Alonso. Absoluut. Heb ik nooit ontkent. Wel is het ontstaan door de pech van Hamilton en dat is een feit.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Natuurlijk heeft hij daar invloed op. Blijven presteren. Doe je dat niet, loop je niet uit. Kijk maar eens hoe weinig Vettel en Webber zijn uitgelopen op Hamilton met een auto die minstens gelijkwaardig is. Dan kun je simpelweg stellen dat Alonso het beter doet.

Folkert

Citaat van: Wizard op 31 juli 2012 - 16:38:08
Natuurlijk heeft hij daar invloed op. Blijven presteren. Doe je dat niet, loop je niet uit. Kijk maar eens hoe weinig Vettel en Webber zijn uitgelopen op Hamilton met een auto die minstens gelijkwaardig is. Dan kun je simpelweg stellen dat Alonso het beter doet.
En Alonso doet het ook beter. Hulde voor Alonso. Maar dat Hamilton geen punten scoort, heeft hij geen invloed op. Wel op hoeveel punten hij uitloopt.
Ik begrijp overigens wel wat en hoe je het bedoelt, maar dat klopt niet. :)
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

#276
Tja, wat heet invloed? Je hebt altijd invloed op je eigen score. Wat jij probeert te zeggen is dat Alonso minder punten zou hebben als Hamilton geen tegenslag zou hebben gehad: Ik vind dat soort uitgangspunten pure onzin. "Als de Ferrari of Red Bull sneller waren geweest had Hamilton wellicht geen eens gewonnen." Punt is, Ferrari en Red Bull zijn niet sneller en Hamilton heeft buiten zijn schuld om, de snelheid van zijn bolide niet kunnen vertalen naar punten. Altijd dat 'alsen'. Het is toch helemaal niet relevant wat allemaal wel had gekund? Minder presteren, regen, safetycars, uitvalbeurten, rijdersfouten, pitcrewfouten, strategische fouten, het is nu eenmaal niet weg te denken uit de sport net als dat een verdedigingsfout niet weg te denken is uit voetbal. Je kunt wel kanttekeningen plaatsen bij iedere prestatie en je afvragen "wat als..." alleen is dat geen basis om conclusies te trekken. Zoals je zelf aangeeft; dat Alonso het kampioenschap leidt is Alonso's verdiensten. De rest boeit niks.

Folkert

Ik ga het hier bij laten. Blijf nu dingen herhalen. Tenzij ik nog wat lees wat ik de moeite waard vind te beantwoorden, lijkt het me nu wel duidelijk.
Niet lullig bedoelt of disrespectvol of zo hoor:)
Trotse vader van Rosalie(L)