Round 10: Grosser Preis Santander von Deutschland

Gestart door Enzo, 16 juli 2012 - 22:51:59

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Sabai op 23 juli 2012 - 11:28:04
Ik vond het maar een saaie race gisteren kon mijn ogen amper open houden.

De actie van Vettel vond ik nog best meevallen Button had ook sportieve ruimte kunnen laten ;) dan had hij niet zo ver hoeven uitwijken hij zat er immers voldoende naast.

Button liet meeeeer dan voldoende ruimte, er had iemand met een caravan tussendoor kunnen rijden als het had gemoeten. Sterker, je ziet JB de ruimte laten en Seb nog even naar links sturen om niks. Dat deed hij voor de betere tractie, prima, maar geef de plek dan terug. Dat is de regel. En als aanvallende partij moet je je daar aanhouden.

Matthijs

Nouja, bij het uitaccelereren van Button was natuurlijk niet veel ruimte meer links, maar Vettel had daar niets te zoeken. Zoals bij alle voorgaande inhaalacties zie je dat de aanvallende partij die aan de buitenkant zit bij het aanremmen, naar binnen kruist om bij het uitaccelereren aan de binnenkant te zitten. Je ziet ook dat Button daar op anticipeert en de binnenkant iets afknijpt. Wat Vettel had moeten doen is de aanval afbreken en het een ronde later proberen. Button had de bocht en het recht om zijn lijn te rijden.

Overigens heb ik zelf in computerspelletjes ook wel eens mensen op de manier van Vettel ingehaald... Maar de straf voor Vettel vond ik terecht.

Sabai

Zoals ik al zei ik vond het wel meevallen, hij ging gewoon voor de actie en zat er naar mijn idee voldoende naast bij het uit accelereren. Maar de straf terecht of onterecht vind ik ook te zwaar ze hadden net zo goed alleen button z'n plek kunnen terug geven dat had voldoende geweest.

Matthijs

Tja, het is nu eenmaal een regel dat als je onreglementair inhaalt, je je plek terug moet geven. Doe je dit niet krijg je een drive through. Die kon niet meer gegeven worden omdat de finishvlag viel, dus werd de straf omgezet in een tijdstraf.

Je kunt de straf onterecht vinden, maar je kunt (imo) niet discussiƫren over of de straf te zwaar is.

robbert

had vettel button zijn plaats teruggegeven, dan was er niks aan de hand geweest

Wizard

Citaat van: Sabai op 23 juli 2012 - 14:50:41
Zoals ik al zei ik vond het wel meevallen, hij ging gewoon voor de actie en zat er naar mijn idee voldoende naast bij het uit accelereren. Maar de straf terecht of onterecht vind ik ook te zwaar ze hadden net zo goed alleen button z'n plek kunnen terug geven dat had voldoende geweest.

De wedstrijdleiding kan nu eenmaal niet een eigen draai aan regels gaan geven. Dat zou me een potje worden. Laten we wel reƫel blijven. ;)

0634



Enzo


Figge

Citaat van: Sabai op 23 juli 2012 - 14:50:41
Zoals ik al zei ik vond het wel meevallen, hij ging gewoon voor de actie en zat er naar mijn idee voldoende naast bij het uit accelereren. Maar de straf terecht of onterecht vind ik ook te zwaar ze hadden net zo goed alleen button z'n plek kunnen terug geven dat had voldoende geweest.

Als Vettel dat gewoon zelf netjes gedaan zou hebben was er ook niets aan de hand. Had ie t de volgende ronde nog een keer kunnen proberen.

Figge



Franky R.

Citaat van: Enzo op 23 juli 2012 - 23:29:54
Citaat van: Jeroen op 23 juli 2012 - 22:28:09
http://www.gppits.net/nieuws/video_mclaren_overklast_red_bull/

Echt supersnel!  :o


Wel raar dat er geen woord gerept wordt over de titanium wielmoeren, want dat zorgde toch voor problemen?...Die dingen zijn stilletjes vervangen?

Wizard

Volgens mij de snelste stop ooit. Althans, dat meen ik ergens gelezen te hebben.

0634