Gaat Schumacher bijtekenen of niet?

Gestart door Enzo, 12 juli 2012 - 21:17:23

« vorige - volgende »

Should he stay or should he go?

Ja, Schumacher moet blijven!
11 (55%)
Nee, Schumacher moet stoppen!
9 (45%)

Totaal aantal stemmen: 18

Wizard

Dat klopt. Maar bij Schumacher is het inmiddels niet gokken maar weten. En als er jonkies zijn, die sneller zijn, zal Brawn hem gewoonweg niet aanhouden. Waarom zou hij? Brawn wilt, net als ieder ander team, kampioen worden. En Schumacher is niet goedkoper dan de jonge garde. Enige reden om aan te blijven lijkt me dat Schumacher meer in huis heeft dan hen.

0634

Dat denk je echt? Je gelooft echt dar Merc het niet fijn vindt dat s werelds beroemdste Duitser voor s werelds beroemdste automerk rijdt? En jij denkt ook echt dat de jonkies net zoveel commerciele waarde hebben?

Enzo

#17
Citaat van: Jeroen op 13 juli 2012 - 18:08:29
Maar dat Schumacher wel even sneller is dan hen, zoals Enzo stelt, daar heb ik ook zo mijn twijfels over om eerlijk te zijn. Zoveel bijzonders laat hij gewoonweg niet zien. Sorry, maar zo is het i.m.o.. Dat Rosberg niet de wereldtopper is geworden die velen (ook ik) een aantal jaren terug in hem zagen is duidelijk, toch is Nico al 2,5 jaar lang de bovenliggende partij. Tov di Resta of anderen weet ik dat gewoonweg niet. Ik weet zeker dat de meesten Kimi ook simpeltjes voor Grosjean zagen blijven.

Het eerste jaar was Nico Schumacher inderdaad de baas, maar in jaar twee waren ze gelijkwaardig. Dit jaar vind ik Schumacher vooralsnog sterker dan Rosberg. Dus 2,5 jaar de bovenliggende partij voor Rosberg ben ik het niet mee eens. Het was eerder een roestige Schumacher die weer op zoek was naar zijn vorm. Over zijn prestaties tot nu toe, die vallen qua resultaten wel tegen, daarom hoop ik ook dat hij bijtekent. In mijn ogen heeft hij al regelmatig mooie dingen laten zien die je de gemiddelde F1 coureur niet ziet maken. Denk aan Canada 2011, Spa 2011, gevecht met Lewis in Monza of zijn pole in Monaco etc..

Nee, Di Resta is een prima coureur maar niets in vergelijking met Schumacher om eerlijk te zijn. In zowel rijvaardigheid als met technisch inzicht heb je aan Schumacher een betere, om het over de commerciële waarde maar niet te hebben. Het enige nadeel is zijn leeftijd, hoelang kan hij nog door? Herkent hij zelf het moment wel waarop het niet meer gaat? Zal Merc ooit een goede auto bouwen?

Wizard

Citaat van: Jeroen op 13 juli 2012 - 19:29:34
Dat denk je echt? Je gelooft echt dar Merc het niet fijn vindt dat s werelds beroemdste Duitser voor s werelds beroemdste automerk rijdt? En jij denkt ook echt dat de jonkies net zoveel commerciele waarde hebben?

Uiteindelijk zal gepresteerd moeten worden. Teren op een naam kun je geen eeuwen. De naam Schumacher staat juist symbool voor snelheid, poles, zeges en kampioenschappen. Als dat niet meer realiseerbaar is, en je de naam geenszins meer kunt linken aan dat verwachtingspatroon, heeft deze naam geen enkele meerwaarde.

0634

#19
Citaat van: Wizard op 14 juli 2012 - 00:48:55
Citaat van: Jeroen op 13 juli 2012 - 19:29:34
Dat denk je echt? Je gelooft echt dar Merc het niet fijn vindt dat s werelds beroemdste Duitser voor s werelds beroemdste automerk rijdt? En jij denkt ook echt dat de jonkies net zoveel commerciele waarde hebben?

Uiteindelijk zal gepresteerd moeten worden. Teren op een naam kun je geen eeuwen. De naam Schumacher staat juist symbool voor snelheid, poles, zeges en kampioenschappen. Als dat niet meer realiseerbaar is, en je de naam geenszins meer kunt linken aan dat verwachtingspatroon, heeft deze naam geen enkele meerwaarde.
De naam Schumacher zal eeuwige commerciele waarde hebben, zeker voor een Duits merk. Daarover bij mij geen twijfel. Jij noemde hem hierboven ook duurder dan de jonkies, maar hij is stukken goedkoper. Zijn loon is 'maar' 6 mln en hij verdient een veelvoud daarvan terug aan commercie.

Overigens zeg ik niet dat Haug hem daarom aanhoudt hoor, als hij slecht zou presteren zou hij eruit vliegen, maar zijn commerciele waarde plus zijn aardige presteren (niet heel goed, maar ook niet slecht ofzo) houden hem daar keurig op zijn plek.

0634

Citaat van: Enzo op 13 juli 2012 - 23:33:28
Citaat van: Jeroen op 13 juli 2012 - 18:08:29
Maar dat Schumacher wel even sneller is dan hen, zoals Enzo stelt, daar heb ik ook zo mijn twijfels over om eerlijk te zijn. Zoveel bijzonders laat hij gewoonweg niet zien. Sorry, maar zo is het i.m.o.. Dat Rosberg niet de wereldtopper is geworden die velen (ook ik) een aantal jaren terug in hem zagen is duidelijk, toch is Nico al 2,5 jaar lang de bovenliggende partij. Tov di Resta of anderen weet ik dat gewoonweg niet. Ik weet zeker dat de meesten Kimi ook simpeltjes voor Grosjean zagen blijven.

Het eerste jaar was Nico Schumacher inderdaad de baas, maar in jaar twee waren ze gelijkwaardig. Dit jaar vind ik Schumacher vooralsnog sterker dan Rosberg. Dus 2,5 jaar de bovenliggende partij voor Rosberg ben ik het niet mee eens. Het was eerder een roestige Schumacher die weer op zoek was naar zijn vorm. Over zijn prestaties tot nu toe, die vallen qua resultaten wel tegen, daarom hoop ik ook dat hij bijtekent. In mijn ogen heeft hij al regelmatig mooie dingen laten zien die je de gemiddelde F1 coureur niet ziet maken. Denk aan Canada 2011, Spa 2011, gevecht met Lewis in Monza of zijn pole in Monaco etc..

Nee, Di Resta is een prima coureur maar niets in vergelijking met Schumacher om eerlijk te zijn. In zowel rijvaardigheid als met technisch inzicht heb je aan Schumacher een betere, om het over de commerciële waarde maar niet te hebben. Het enige nadeel is zijn leeftijd, hoelang kan hij nog door? Herkent hij zelf het moment wel waarop het niet meer gaat? Zal Merc ooit een goede auto bouwen?
Vorig jaar vond ik Rosberg gewoon de betere. Het klopt dat Schumacher een stuk dichterbij was gekomen en dit jaar weer, maar Rosberg is voor mij over 2,5 jaar ruime de betere. En ik kan me niet voorstellen dat jongens als di Resta of Hulkenberg of Grosjean voor mijn part zoveel minder zijn dan Rosberg. Eigenlijk weet ik vrij zeker van niet.

Komt bij dat je Schumacher niet moet meten met Rosberg maar met Alonso of Vettel, althans, als je zijn leeftijd laat varen en kijkt naar aanleg. De man is het ultieme talent die alle tandjes bij moet zetten om Rosberg bij te houden, dan is er iets niet goed meer. Maakt niet uit verder, als hij het leuk vindt om te racen moet hij dat doen en ik heb ook niet gezegd dat hij aan de kant moet voor een jong talent, maar dat hij daadwerkelijk iets toevoegt aan Mercedes wat een ander niet zou kunnen toevoegen is wat mij betreft een volslagen onterechte conclusie. Rosberg voegt op zijn minst evenveel toe en dat is geen supertalent gebleken (iets wat ik ooit wel dacht maar racend is hij gewoon niet top).

Maar trek het je niet aan Enzo: jij bent een fan van de man en volkomen terecht want hij is een grootheid. Maar als jij stelt of ik vind dat hij moet blijven: nein. Voor mij persoonlijk niet omdat ik hem niet moet en voor Mercedes niet omdat hij verder niets meer brengt dan een ander. Maar daar mag iedereen anders over denken.

Figge

Citaat van: Wizard op 14 juli 2012 - 00:48:55
Citaat van: Jeroen op 13 juli 2012 - 19:29:34
Dat denk je echt? Je gelooft echt dar Merc het niet fijn vindt dat s werelds beroemdste Duitser voor s werelds beroemdste automerk rijdt? En jij denkt ook echt dat de jonkies net zoveel commerciele waarde hebben?

Uiteindelijk zal gepresteerd moeten worden. Teren op een naam kun je geen eeuwen. De naam Schumacher staat juist symbool voor snelheid, poles, zeges en kampioenschappen. Als dat niet meer realiseerbaar is, en je de naam geenszins meer kunt linken aan dat verwachtingspatroon, heeft deze naam geen enkele meerwaarde.

Wijze woorden... Ik ben het hier helemaal mee eens. Ik denk zelfs dat je de naam zelfs zult beschadigen als je nog wat langer door gaat op deze voet. De glans van eerdere kampioenschappen kan er aan inboeten.

0634

Och, daar geloof ik nooit zo in. Het is net als dat je in de WK-finale wint door een buitenspelgoal in de 94e minuut terwijl de tegenstander twee goals ten onrecht afgekeurd zag worden: in het begin wordt er veel over gepraat maar uiteindelijk staat er dat je wereldkampioen was. En in dit geval zelfs 7 keer.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 14 juli 2012 - 08:15:23
De naam Schumacher zal eeuwige commerciele waarde hebben, zeker voor een Duits merk. Daarover bij mij geen twijfel.

Nou ja, dat zal, alleen kun je daar niet eeuwen op teren als actief sportman. Een significant verschil.

CitaatJij noemde hem hierboven ook duurder dan de jonkies, maar hij is stukken goedkoper. Zijn loon is 'maar' 6 mln en hij verdient een veelvoud daarvan terug aan commercie.

Overigens zeg ik niet dat Haug hem daarom aanhoudt hoor, als hij slecht zou presteren zou hij eruit vliegen, maar zijn commerciele waarde plus zijn aardige presteren (niet heel goed, maar ook niet slecht ofzo) houden hem daar keurig op zijn plek.

Dat zal zo zijn maar uiteindelijk wilt Brawn (en Haug) titels winnen. Ik betwijfel of ze dan zitten te wachten op een rijder die dat niet kan waarmaken terwijl ze budget genoeg hebben om andere rijders deze rol te laten vervullen. Maar goed, in het verlengde van het silly season topic, mocht Schumacher met pensioen gaan, wie weet is Vettel een optie. Hamilton naar Red Bull/Renault, Grosjean naar McLaren. Om maar een visje uit te gooien.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 14 juli 2012 - 10:33:56
Och, daar geloof ik nooit zo in. Het is net als dat je in de WK-finale wint door een buitenspelgoal in de 94e minuut terwijl de tegenstander twee goals ten onrecht afgekeurd zag worden: in het begin wordt er veel over gepraat maar uiteindelijk staat er dat je wereldkampioen was. En in dit geval zelfs 7 keer.

Nou, niemand is Adelaide 1994 vergeten. Dus, ben dat niet met je eens.

0634

Citaat van: Wizard op 14 juli 2012 - 10:36:23
Citaat van: Jeroen op 14 juli 2012 - 10:33:56
Och, daar geloof ik nooit zo in. Het is net als dat je in de WK-finale wint door een buitenspelgoal in de 94e minuut terwijl de tegenstander twee goals ten onrecht afgekeurd zag worden: in het begin wordt er veel over gepraat maar uiteindelijk staat er dat je wereldkampioen was. En in dit geval zelfs 7 keer.

Nou, niemand is Adelaide 1994 vergeten. Dus, ben dat niet met je eens.
Vergeten niet, niemand is de handsbal van Maradona tegen Engeland vergeten, maar de herinnering aan een groot sportman blijft ondanks dat gewoon fier overeind. Geldt ook voor Schumi en voor Senna of Prost. Allemaal streken maar ook allemaal worden ze herinnerd als grootheden.

Wizard

Tuurlijk, maar vergeet niet dat Senna en Prost op hun hoogtepunt hun carriere -dan wel gedwongen- beëindigde. Dat is wat anders dan dat Schumacher dadelijk 5 jaar in de middenmoot heeft meegereden. Mark verwoord het prima dat er dan glans wordt ingeboet. Deze jaren tellen evengoed mee. Sterker nog, zijn comeback versterkt het gevoel bij velen dat hij niet zo superieur was en hij de successen te danken heeft aan Ferrari. Wat dat aangaat slaat hij de spijker op z'n kop. 

Figge

Citaat van: Enzo op 13 juli 2012 - 23:33:28
Citaat van: Jeroen op 13 juli 2012 - 18:08:29
Maar dat Schumacher wel even sneller is dan hen, zoals Enzo stelt, daar heb ik ook zo mijn twijfels over om eerlijk te zijn. Zoveel bijzonders laat hij gewoonweg niet zien. Sorry, maar zo is het i.m.o.. Dat Rosberg niet de wereldtopper is geworden die velen (ook ik) een aantal jaren terug in hem zagen is duidelijk, toch is Nico al 2,5 jaar lang de bovenliggende partij. Tov di Resta of anderen weet ik dat gewoonweg niet. Ik weet zeker dat de meesten Kimi ook simpeltjes voor Grosjean zagen blijven.

Het eerste jaar was Nico Schumacher inderdaad de baas, maar in jaar twee waren ze gelijkwaardig. Dit jaar vind ik Schumacher vooralsnog sterker dan Rosberg. Dus 2,5 jaar de bovenliggende partij voor Rosberg ben ik het niet mee eens. Het was eerder een roestige Schumacher die weer op zoek was naar zijn vorm. Over zijn prestaties tot nu toe, die vallen qua resultaten wel tegen, daarom hoop ik ook dat hij bijtekent. In mijn ogen heeft hij al regelmatig mooie dingen laten zien die je de gemiddelde F1 coureur niet ziet maken. Denk aan Canada 2011, Spa 2011, gevecht met Lewis in Monza of zijn pole in Monaco etc..

Nee, Di Resta is een prima coureur maar niets in vergelijking met Schumacher om eerlijk te zijn. In zowel rijvaardigheid als met technisch inzicht heb je aan Schumacher een betere, om het over de commerciële waarde maar niet te hebben. Het enige nadeel is zijn leeftijd, hoelang kan hij nog door? Herkent hij zelf het moment wel waarop het niet meer gaat? Zal Merc ooit een goede auto bouwen?

Schumachers enige nadeel is niet zijn leeftijd. Deze man is onvermindert fit. Naar mijn mening is Schumachers nadeel dat ie stiekem eigenlijk net niet dat supertalent is, wat zijn statestieken wel weergeven. Snelheid en technisch inzicht zijn niet de factoren geweest van zijn successen. Het creeeren van de ideale werkomgeving en een nog niet eerder vertoonde discipline zijn dat wel. Op pure snelheid legt hij het in het huidige startveld iig af tegen de volgende coureurs: Vettel, Webber, Alonso, Hamilton, Grojean, Hulkenberg en Di Resta.
In zijn eerdere carriere zijn er ook wel een aantal rijders te noemen die ook op pure snelheid beter waren: Hakkinen, Raikkonen, Montoya...
De echte kenners in de paddock, hebben ook altijd gezegd dat zijn collega uit de jeugdopleiding Frentzen, een stuk sneller is als het om puur rijden aankomt. Dit gaat oversnelheid, niet over discipline en leiderschap.
Naar mijn mening kan Schumacher alleen winnen in situaties waarbij hij een gecreeerd voordeel heeft op de concurentie.
Voor mij hangt er altijd een zweem van valsspelen om zijn Benneton titels, bij Ferrari reden er op een gegeven moment zelfs 2!!! testteams om de beste wagen te ontwikkelen. De voorkeursbehandeling van Bridgestone blijf ik ook nog altijd een "aparte" situatie vinden.
Als hij het zonder deze voordelen, dus met dezelfde middelen had moeten doen als de rest van de paddock, had hij nooit deze stastieken bereikt. Hoe dat zou zijn verlopen zien we de afgelopen 2,5 jaar. Geen winnaar, not even close. Met bescheiden middelen is Schumacher ook slechts een heel goede coureur, zoals wel meer op de grid.

0634

Citaat van: Wizard op 14 juli 2012 - 10:45:43
Tuurlijk, maar vergeet niet dat Senna en Prost op hun hoogtepunt hun carriere -dan wel gedwongen- beëindigde. Dat is wat anders dan dat Schumacher dadelijk 5 jaar in de middenmoot heeft meegereden. Mark verwoord het prima dat er dan glans wordt ingeboet. Deze jaren tellen evengoed mee. Sterker nog, zijn comeback versterkt het gevoel bij velen dat hij niet zo superieur was en hij de successen te danken heeft aan Ferrari. Wat dat aangaat slaat hij de spijker op z'n kop.
Welnee. Iedereen weet dat hij op leeftijd is en niet bij het beste team rijdt.

Wizard

Dat staat los van het onderspit delven tegen Rosberg. Althans, in het begin...