Gaat Schumacher bijtekenen of niet?

Gestart door Enzo, 12 juli 2012 - 21:17:23

« vorige - volgende »

Should he stay or should he go?

Ja, Schumacher moet blijven!
11 (55%)
Nee, Schumacher moet stoppen!
9 (45%)

Totaal aantal stemmen: 18

Enzo


De speculatie omtrent Schumacher draait weer op volle toeren, het derde en laatste jaar van zijn comeback-contract loopt bijna af.

Op een bepaalde manier lijkt het verhaal "Schumacher" nog niet af. Zijn return in 2010 begon zwaar en moeizaam, de formule 1 was enorm veranderd sinds 2006 en Schumacher was inmiddels een veertiger. De doortastende Duitser moest alle zeilen bij zetten om het spelletje zichzelf weer eigen te maken, iets wat pijnlijk zichtbaar was in 2010.

Toch zou Schumacher Schumacher niet zijn als hij er niet zijn schouders onder zou zetten. Als een getrouwd stel gaan Brawn en Schumacher er eens goed voor zitten. Doorzetten en vooruitkijken! "Upwords and onwards," zoals Brawn dat zo mooi zegt. Al snel in 2011 mochten de heren de vruchten plukken met een aantal fenomenale races in Canada, Spa en Monza. Hoewel Schumacher in zijn tweede jaar flinke vooruitgang heeft geboekt was het nog niet 100% overtuigend, evenals de Mercedes zelf.

Dat moet dan in 2012 gebeuren. Brawn verstevigd het technische team enorm met de komst van Costa en Willis en de uitgebreide partnership met Mercedes-AMG. Maar wellicht te laat om er al in 2012 optimaal van te kunnen profiteren. Toch is de Merc W03 geen slechte auto, erg innovatief zelfs met haar DDRS. De stelselmatig goede resultaten blijven echter uit tot nu toe, mede door een hoop ongeluk, technisch falen en wispelturige bandenprestaties. Schumacher als coureur daar en tegen is dit seizoen enorm sterk bezig, wederom sterker dan vorig seizoen. De pole in Monaco of zijn indrukwekkende pace in de regen op Silverstone nemen alle twijfel weg. Schumacher is er nog, hij kan het nog. Maar hoe lang nog? Zullen alle puzzelstukjes wel op de goede plek vallen voordat hij echt te oud is?

Het verhaal is dus nog niet af op een bepaalde manier. Ik hoop dat hij bijtekent en dat Mercedes een "race-winning" auto weten te bouwen voor 2013.

Wat jullie?

SanderD


0634

Moet hij betekenen of wegwezen is de vraag...

Wegwezen natuurlijk. Zijn lichting is allang pleitos. Alleen, hij gaat natuurlijk gewoon door. Die gaat echt nog niet stoppen.

Fabian


Figge

Wegwezen. Ik ben er klaar mee.  ;)
Come back is niet het suc6 geworden wat velen er van hadden verwacht.
Zonder oneindig testen is deze man geen winnaar...
Wist ik toen al en is nu bevestigd...  ;)

Enzo

Citaat van: Jeroen op 12 juli 2012 - 21:57:29
Moet hij betekenen of wegwezen is de vraag...

Wegwezen natuurlijk. Zijn lichting is allang pleitos. Alleen, hij gaat natuurlijk gewoon door. Die gaat echt nog niet stoppen.

Ow, topictitel en pollvraag komen niet overeen idd., nou ja... :)

Waarom ben je zo resoluut m.b.t. Schumacher? Dat een persoon je niet aan staat kan gebeuren, dat heeft iedereen. Maar dan kan je het grotere plaatje toch nog wel waarderen. Het mooie racen en de doortastendheid op zoek naar die overwinning. De grootste kampioen van de afgelopen twee decennia is een mission impossible begonnen op zijn 43ste. Alleen dat al is bewonderenswaardig en kan je toch alleen maar van genieten.

Als hij qua snelheid of racen niet meer mee kan komen dan geef ik je groot gelijk, maar ook dat is niet aan de orde.
Ik probeer jouw point of view te begrijpen, maar ik kan er echt niet bij. Waarom?

Kootje

Heb niet gestemd omdat het me eigenlijk niets uitmaakt.
Hij mag van mij blijven, maar ik zal 'm ook niet missen als hij gaat.

Als je vraagt (zoals de topic titel zegt): Zal hij nog doorgaan JA of NEE ??, dan zeg ik JA.
Ik denk wel dat hij bij gaat tekenen.
De Mercedes begint eindelijk naar behoren te presteren en dat doet hem zichtbaar goed, dus ......

0634

Citaat van: Enzo op 12 juli 2012 - 22:38:30
Citaat van: Jeroen op 12 juli 2012 - 21:57:29
Moet hij betekenen of wegwezen is de vraag...

Wegwezen natuurlijk. Zijn lichting is allang pleitos. Alleen, hij gaat natuurlijk gewoon door. Die gaat echt nog niet stoppen.

Ow, topictitel en pollvraag komen niet overeen idd., nou ja... :)

Waarom ben je zo resoluut m.b.t. Schumacher? Dat een persoon je niet aan staat kan gebeuren, dat heeft iedereen. Maar dan kan je het grotere plaatje toch nog wel waarderen. Het mooie racen en de doortastendheid op zoek naar die overwinning. De grootste kampioen van de afgelopen twee decennia is een mission impossible begonnen op zijn 43ste. Alleen dat al is bewonderenswaardig en kan je toch alleen maar van genieten.

Als hij qua snelheid of racen niet meer mee kan komen dan geef ik je groot gelijk, maar ook dat is niet aan de orde.
Ik probeer jouw point of view te begrijpen, maar ik kan er echt niet bij. Waarom?
Tja, ik heb ook niets dan respect voor diens sportieve prestaties. Grootheid, werkelijk. Maar voor de rest moet ik hem gewoon niet. Misschien is het een 2000-2004-trauma, zou kunnen, maar ik heb meer dan genoeg van die man gezien.

Hij heeft al 91 keer gewonnen en dan roepen mensen 'goh wat zou het leuk zijn als hij nog een keer zou winnen.' Daar kan ik dan niet bij. Die man heeft al zat, ik gun het liever aan een ander: Di Resta, Hulkenberg, Grosjean, Koba, Perez, laat één van hen eens winnen. Ik ga toch ook niet roepen dat ik het zo leuk zou vinden als Carl Lewis nog een gouden plak zou halen of Madonna nog een nummer 1 hit. Ik gun het anderen veel meer. Ik heb een aversie tegen die man, dat klopt inderdaad. Niets aan te doen helaas.

Overigens is het niet zo dat ik een brok furstratie ben, zo erg is het niet hoor, ben je gek, maar jij vraagt het hier nu met die poll, dus dan zeg ik: neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

T.Nuvolari

Ik denk dat hij gaat bijtekenen, maar ik hoop van niet. Tijd om een ander in die racestoel en hem in een schommelstoel te zetten. Hij wordt al minder om de oren gereden door Rosberg, maar het is toch niet meer wat het geweest is.

KVDracer

Ik denk dat hij  nog wel een jaartje doorgaat en ik hoop dat hij dan in schoonheid afscheid kan nemen. Mss dat hij gaat afwachten voor 2014, want dan zijn er toch wel grote veranderingen en mss dat hij daarvan wil profiteren. Want ik denk dat dan de orde van de teams ook wel eens zou kunnen veranderd worden.

Enzo

Ik snap de 'oud moet voor jong plaatsmaken' opmerking ook niet helemaal. Althans ik vind het niet toepasselijk in dit geval. Schumacher is zeker wel iets van zijn snelheid verloren, maar nog steeds is het een topcoureur en imo stukken beter dan Di Resta, Hulkenberg en Perez om er maar een paar te noemen. Daarnaast is hij dit jaar ook sterker dan Rosberg aan het rijden, terwijl velen Nico tot de snelste inschalen. Er is helemaal geen jong talent die sneller kan rijden momenteel. Zeker niet met een dergelijk hoge PR waarde en ontwikkelingskwaliteiten. Nee, Schumacher's stoeltje heeft hij destijds gekregen dankzij zijn naam en prestaties uit het verleden, maar inmiddels heeft hij ook het recht verworven te mogen blijven puur op basis van zijn snelheid en prestaties.

Zoals Jeroen aangaf, waarschijnlijk hebben sommige mensen een trauma opgelopen van zijn eerste carriere. Ik ken dat niet en begrijp dat niet. Zonde ook, want het is een erg bijzonder en bijna historisch moment 'in the making'.

T.Nuvolari

Hij is nu ook niet bepaald sneller dan de jonge kerels die jij opnoemt. Daarbij komt nog het feit dat hij in beter materiaal rondrijdt. Time for change...

Wizard

Schumacher heeft zich, tegen ieders voorspelling in, goed herpakt. Was hij tijdens z'n eerste seizoen niet opgewassen tegen Rosberg, weet hij hem nu steeds vaker van zich af te houden. Jammer van de tegenslag die hij kreeg te verwerken want dat hij het racen nog niet is verleerd, hebben we meermaals gezien. Als Brawn instaat is om een winwaardige auto te bouwen, zie ik Schumacher gewoon goed presteren. Dus, hij mag blijven. En blijft ook.

Wizard

Citaat van: M@rc op 13 juli 2012 - 14:17:55
Hij is nu ook niet bepaald sneller dan de jonge kerels die jij opnoemt. Daarbij komt nog het feit dat hij in beter materiaal rondrijdt. Time for change...

Of Schumacher wel/niet sneller is, kun je niet weten. Materiaal tegen elkaar afzetten gaat ook niet op. Buiten het feit dat Schumacher behoorlijk wat tegenslag heeft gehad. Zou het een simpel a,b,c'tje zijn, zoals jij dat schildert, had Brawn hem wel vervangen en de coureurs gecontracteerd waarvan jij zegt dat ze sneller zijn.

0634

#14
Maar dat Schumacher wel even sneller is dan hen, zoals Enzo stelt, daar heb ik ook zo mijn twijfels over om eerlijk te zijn. Zoveel bijzonders laat hij gewoonweg niet zien. Sorry, maar zo is het i.m.o.. Dat Rosberg niet de wereldtopper is geworden die velen (ook ik) een aantal jaren terug in hem zagen is duidelijk, toch is Nico al 2,5 jaar lang de bovenliggende partij. Tov di Resta of anderen weet ik dat gewoonweg niet. Ik weet zeker dat de meesten Kimi ook simpeltjes voor Grosjean zagen blijven.