Banaan vd race: Valencia 2012

Gestart door Kootje, 24 juni 2012 - 16:29:27

« vorige - volgende »

Wat was de grootste prutser?

Maldonado
5 (20.8%)
Senna
0 (0%)
Kobayashi
1 (4.2%)
Hamilton
6 (25%)
Vergne
11 (45.8%)
Kovalainen
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Petrov
0 (0%)
niemand blunderde opzichtig
0 (0%)
iemand anders, namelijk:
1 (4.2%)

Totaal aantal stemmen: 21

Poll gesloten: 08 juli 2012 - 16:29:27

Wizard

Citaat van: Franky R. op 25 juni 2012 - 12:24:56
Overigens is Pastor hier de grootste verliezer, want hij gooit een P3 weg. Dan kun je het je afvragen hoelang men bij Williams dit soort gedoe van die jongen pikt... ::) ...IMHO, Pastor had het meeste te winnen, dus HIJ had moeten lossen.


Simpel.

Nee hoor. Maldonado kan niks anders dan rijden voor een persoonlijk succes. Hamilton strijd om het wereldkampioenschap! Wie verliest dan het meeste? Hamilton. Hij zou maar eens een paar punten te kort komen... De belangen van Hamilton zijn zoveel groter dan de belangen van Maldonado dat hetgeen wat jij beweert niet op gaat. Wat Maldonado doet, zou ik ook doen. Hij heeft de betere band. Hij heeft meer grip. Hij heeft meer snelheid. Hij kan later remmen. Hij heeft de racelijn. Dan zou ik, in zijn geval, geen millimeter wijken en gaan voor dat persoonlijk succes. Toegegeven, ik zou, net als Maldonado, rekening houden met een Hamilton die geen belangrijke punten vergooit en zijn positie niet met hand en tand verdedigd. Achteraf een miscalculatie. Maar onder de streep is Hamilton de grootste verliezen. Hij zegt zelf niks verloren te hebben op Vettel, maar dat heeft hij wel. Héél veel zelfs! En Hamilton moet oppassen dat hij geen karikatuur van zichzelf wordt. Aan de ene kant siert hem dit gedrag, alleen is het niet van deze tijd.

Wizard

Citaat van: Folkert op 25 juni 2012 - 17:46:49
Citaat van: Wizard op 25 juni 2012 - 17:38:55
Citaat van: Folkert op 25 juni 2012 - 09:41:58
Ik snap het niet. Vorige race vond je het zwak dat Vettel en Alonso te makkelijknaan de kant gingen en nu is het niet goed als een coureur vecht voor elke meter op de b(an)aan.

Er is een verschil tussen je positie cadeau geven of deze met hand en tand te verdedigen. Daar tussenin zit nog héél veel. Zo verdedigde Alonso zijn positie prima door een verdedigende lijn te rijden. Vettel deed dat niet wat weer het andere uiterste is. Kortom, dat Hamilton de positie verdedigd, prima, complimenten, maar het is niet slim om in die situatie geen sportieve ruimte te laten. Datzelfde deed Alonso wel in Canada zonder de positie cadeau te geven.
Heb Alonso ook niet zo heel veel zien verdedigen hoor. Volgens mij was dat ook gevalletje voorbij rijden en dit gevalletje vechten.

Niet heel veel. Klopt. Dat kun je ook niet. Maar hij reed wel een andere lijn in tegenstelling tot Vettel die de deur zo hard open zwiepte dat ik de wind tot hier kon voelen. En ja, dat stoort me. Overigens zeg ik ook niet dat het onverstandig is, maar het ontsiert een coureur. BTW, de mensen die de actie van Vettel hebben verdedigd, moeten Hamilton nu toch wel compleet afbranden!! ;)

Franky R.

Citaat van: Wizard op 25 juni 2012 - 17:54:28
Citaat van: Folkert op 25 juni 2012 - 17:46:49
Citaat van: Wizard op 25 juni 2012 - 17:38:55
Citaat van: Folkert op 25 juni 2012 - 09:41:58
Ik snap het niet. Vorige race vond je het zwak dat Vettel en Alonso te makkelijknaan de kant gingen en nu is het niet goed als een coureur vecht voor elke meter op de b(an)aan.

Er is een verschil tussen je positie cadeau geven of deze met hand en tand te verdedigen. Daar tussenin zit nog héél veel. Zo verdedigde Alonso zijn positie prima door een verdedigende lijn te rijden. Vettel deed dat niet wat weer het andere uiterste is. Kortom, dat Hamilton de positie verdedigd, prima, complimenten, maar het is niet slim om in die situatie geen sportieve ruimte te laten. Datzelfde deed Alonso wel in Canada zonder de positie cadeau te geven.
Heb Alonso ook niet zo heel veel zien verdedigen hoor. Volgens mij was dat ook gevalletje voorbij rijden en dit gevalletje vechten.

Niet heel veel. Klopt. Dat kun je ook niet. Maar hij reed wel een andere lijn in tegenstelling tot Vettel die de deur zo hard open zwiepte dat ik de wind tot hier kon voelen. En ja, dat stoort me. Overigens zeg ik ook niet dat het onverstandig is, maar het ontsiert een coureur. BTW, de mensen die de actie van Vettel hebben verdedigd, moeten Hamilton nu toch wel compleet afbranden!! ;)


Afbranden is wel een groot woord, maar ik heb al eerder gezegd dat ik het niet slim vond. Ga je het filmpje nader bekijken, dan vraag je je toch wel af waar Pastor mee bezig dacht te zijn... ???


En Vettel dook nadat Hamilton hem passeerde, meteen de pits in. Die mogelijkheid zie je over het hoofd, denk ik!


Wizard

Ik heb exact het zelfde bij Hamilton. Tijdens de onboard is te zien dat Maldonado met zijn voorwielen voor de voorvleugel zit van Hamilton op de ideale lijn, met meer grip, met meer snelheid. Dat Hamilton z'n verlies niet neemt, begrijp ik gewoonweg niet. Hij heeft zoveel meer te verliezen...

0634

Hamilton had zijn verlies ook moeten nemen, als ik Whitmarsh was zou ik hem dat behoorlijk aanrekenen. De andere kant is dat Maldonado wel echt een ongelofelijk ongeleid projectiel is dat bijna wekelijks bij iets betrokken is. Lijkt wat dat betreft op Hamilton, maar dan zonder noemenswaardig veel talent.

Enzo

Volgens mij is Whitmarsh idd niet echt happy hierover, zo blijkt ook uit dit interview.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/100724

0634

Kan ik me dus goed voorstellen. Dit zijn de momenten waarop je dure punten verspeeld. Hij had Maldonado nooit achter zich kunnen houden, dat moet je als rijder weten. Dure fout. Blundertje zelfs.

Wizard

Exact hetgeen wat ik Hamilton verwijt. Ik word zelfs bijgestaan door Whitmarsh zelf. ;)

Fabian

Citaat van: Jeroen op 25 juni 2012 - 19:21:32
De andere kant is dat Maldonado wel echt een ongelofelijk ongeleid projectiel is dat bijna wekelijks bij iets betrokken is.
Dat weten de teams ook dus vind ik het raar dat er niemand van McLaren in het oor van Lewis schreeuwt: 'Pastor zit achter je dus let op, hij is sneller dus laat hem gaan en pak je punten.'

Wizard

Misschien dat het team verwacht, of verwachtte, dat Hamilton dat zelf ook realiseert en er naar handelt. Kan ik me ergens wel voorstellen.

Fabian

Citaat van: Wizard op 26 juni 2012 - 00:20:44
Misschien dat het team verwacht, of verwachtte, dat Hamilton dat zelf ook realiseert en er naar handelt. Kan ik me ergens wel voorstellen.
Ja oke dat mag je wel verwachten van Lewis, maar een extra waarschuwing is nooit weg.

0634

Eensch. Misschien hebben ze dat ook wel gedaan maar was het net alsof je naar een stier roept dat hij zich niets van die rode lap aan moet trekken.

KVDracer

Citaat van: Wizard op 26 juni 2012 - 00:20:44
Misschien dat het team verwacht, of verwachtte, dat Hamilton dat zelf ook realiseert en er naar handelt. Kan ik me ergens wel voorstellen.

Ik denk nu niet dat het zo simpel is om direct iemand te herkennen in je spiegels.

Wizard

True. Maar verandert dat veel aan de gebeurtenis?

Franky R.

Citaat van: Enzo op 25 juni 2012 - 21:11:52
Volgens mij is Whitmarsh idd niet echt happy hierover, zo blijkt ook uit dit interview.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/100724


Laat Whitmarsh ervoor zorgen dat de pitstops eens fatsoenlijk verlopen, dan mag die man ook wat zeggen... ::)