Banaan vd race: Valencia 2012

Gestart door Kootje, 24 juni 2012 - 16:29:27

« vorige - volgende »

Wat was de grootste prutser?

Maldonado
5 (20.8%)
Senna
0 (0%)
Kobayashi
1 (4.2%)
Hamilton
6 (25%)
Vergne
11 (45.8%)
Kovalainen
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Petrov
0 (0%)
niemand blunderde opzichtig
0 (0%)
iemand anders, namelijk:
1 (4.2%)

Totaal aantal stemmen: 21

Poll gesloten: 08 juli 2012 - 16:29:27

Wizard

Citaat van: Kootje op 24 juni 2012 - 19:21:18
Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 19:15:09
Citaat van: Franky R. op 24 juni 2012 - 19:09:43
Waarom? Pastor had links van hem een zee van ruimte...Maar nee, hij keert terug naar een punt op de baan waar geen ruimte was!

Dat verwijt ik Pastor en dat is IMHO geheel terecht!

Ik niet. Hamilton zit in de cliff dus niet slim om daar met hand en tand de positie te verdedigen. Verlies nemen was verstandiger.


Dat het niet slim was is duidelijk, daar is het gros het ook wel mee eens.
Maar dat maakt de crash nog niet zijn fout.

Zeg ik ook nergens.

Kootje

Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 19:24:21
Citaat van: Kootje op 24 juni 2012 - 19:19:10
Omdat hij ook weet dat Pastor links nog ruimte genoeg heeft en zijn bruuske terugkeer op de baan niet nodig was ?? ::)

Pastor weet ook dat Hamilton rechts nog ruimte genoeg had en zijn bruuske insturen dus niet nodig was.

Maar Pastor moet ook weten dat Hamilton het "recht vd racelijn" heeft op dat moment en gewoon in mag sturen.


Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 19:24:46
Citaat van: Kootje op 24 juni 2012 - 19:21:18
Dat het niet slim was is duidelijk, daar is het gros het ook wel mee eens.
Maar dat maakt de crash nog niet zijn fout.

Zeg ik ook nergens.

Klopt, maar je doet net iets teveel je best om Pastor vrij te pleiten.  :P

Wizard

Ik pleit Pastor niet vrij. Ben het oneens met de mensen die hem de volledige schuld toeschrijven. Dat heb ik héél duidelijk en bewust zo neergezet, om te voorkomen dat het verkeerd begrepen wordt.

Wizard

Citaat van: Kootje op 24 juni 2012 - 19:28:36
Maar Pastor moet ook weten dat Hamilton het "recht vd racelijn" heeft op dat moment en gewoon in mag sturen.

Dat is wel erg plat en kort door de bocht. Maldonado zit er nu eenmaal. Grosjean kreeg toch ook ruimte van Lewis? Waarom Maldonado niet?

Kootje

Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 19:33:52
Citaat van: Kootje op 24 juni 2012 - 19:28:36
Maar Pastor moet ook weten dat Hamilton het "recht vd racelijn" heeft op dat moment en gewoon in mag sturen.

Dat is wel erg plat en kort door de bocht. Maldonado zit er nu eenmaal. Grosjean kreeg toch ook ruimte van Lewis? Waarom Maldonado niet?

Omdat de race toen nog maar net begonnen was en alles nog mogelijk misschien ?? ???


Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 19:32:32
Ik pleit Pastor niet vrij. Ben het oneens met de mensen die hem de volledige schuld toeschrijven. Dat heb ik héél duidelijk en bewust zo neergezet, om te voorkomen dat het verkeerd begrepen wordt.

Was de :P niet duidelijk ?? ???
Kom op Wizzard, was niet meer dan 'n geintje.  ;D

_Makke_

Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 19:33:52
Citaat van: Kootje op 24 juni 2012 - 19:28:36
Maar Pastor moet ook weten dat Hamilton het "recht vd racelijn" heeft op dat moment en gewoon in mag sturen.

Dat is wel erg plat en kort door de bocht. Maldonado zit er nu eenmaal. Grosjean kreeg toch ook ruimte van Lewis? Waarom Maldonado niet?

Omdat dat een andere situatie is. Hamilton was verloren in het duel met Grosjean. In het duel met Maldonado niet, dat won hij. Maldonado kon er niet meer voorbij en zat naast het circuit. Hij had die actie moeten afbreken, ipv als een mongool in de wagen van Hamilton sturen.

Danny91

Op sky lieten ze ook zien dat Maldonado op de curbe zat en dat je daarop eigenlijk niet meer kunt sturen.
Dit kun je bij de onboardbeelden van Maldonado zien. Hij stuurt nr links maar de wagen gaat gewoon rechtdoor en ramt Lewis. Maar los daarvan is het nog steeds een fout van Maldonado want hij moest weten dat hij daar niet meer langskon.
Ja, en lewis zat op het einde van zijn rubber dus kon met moeite nog de bocht halen, laat staan nog plaats maken. Hij had heel het wegdek nodig om de bocht te halen eigenlijk.

Btw mijn banaan is duidelijk Vergne wat een idioot, mr wel dankzij hem dat het nog een spannende race werd. Gaan ze bij red bull niet blij mee zijn vrees is :D

Wizard

Citaat van: Makke op 24 juni 2012 - 19:40:07
Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 19:33:52
Citaat van: Kootje op 24 juni 2012 - 19:28:36
Maar Pastor moet ook weten dat Hamilton het "recht vd racelijn" heeft op dat moment en gewoon in mag sturen.

Dat is wel erg plat en kort door de bocht. Maldonado zit er nu eenmaal. Grosjean kreeg toch ook ruimte van Lewis? Waarom Maldonado niet?

Omdat dat een andere situatie is. Hamilton was verloren in het duel met Grosjean. In het duel met Maldonado niet, dat won hij. Maldonado kon er niet meer voorbij en zat naast het circuit. Hij had die actie moeten afbreken, ipv als een mongool in de wagen van Hamilton sturen.

Hamilton had ook sportieve ruimte kunnen laten in plaats van als een mongool in te sturen terwijl er iemand naast je rijdt die ook nog eens een klap sneller is.

Kootje


.Henry

Kom op Wizard. Maldonado reed op dat moment naast de baan. Dan zou het totaal onlogisch zijn om ruimte voor hem te maken. Aangezien hij hoe dan ook die positie terug had moeten geven aan Hamilton.

0634

Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 19:43:16
Citaat van: Makke op 24 juni 2012 - 19:40:07
Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 19:33:52
Citaat van: Kootje op 24 juni 2012 - 19:28:36
Maar Pastor moet ook weten dat Hamilton het "recht vd racelijn" heeft op dat moment en gewoon in mag sturen.

Dat is wel erg plat en kort door de bocht. Maldonado zit er nu eenmaal. Grosjean kreeg toch ook ruimte van Lewis? Waarom Maldonado niet?


Omdat dat een andere situatie is. Hamilton was verloren in het duel met Grosjean. In het duel met Maldonado niet, dat won hij. Maldonado kon er niet meer voorbij en zat naast het circuit. Hij had die actie moeten afbreken, ipv als een mongool in de wagen van Hamilton sturen.

Hamilton had ook sportieve ruimte kunnen laten in plaats van als een mongool in te sturen terwijl er iemand naast je rijdt die ook nog eens een klap sneller is.

Dat is de hele kern van het verhaal. Oliedom van Lewis.

Wizard

Citaat van: .Henry op 24 juni 2012 - 20:03:57
Kom op Wizard. Maldonado reed op dat moment naast de baan. Dan zou het totaal onlogisch zijn om ruimte voor hem te maken. Aangezien hij hoe dan ook die positie terug had moeten geven aan Hamilton.

En hoe kwam hij naast de baan terecht? Er wordt wel geroepen dat Hamilton de racelijn had, maar dat had hij niet. Net als Suzuka, 2011, reed Hamilton op de verdedigende lijn maar drukt hij door. Pastor laat, net als Massa Suzuka 2011, stug zijn bolide staan. Een logisch gevolg is brokken.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 24 juni 2012 - 20:04:47
Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 19:43:16
Citaat van: Makke op 24 juni 2012 - 19:40:07
Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 19:33:52
Citaat van: Kootje op 24 juni 2012 - 19:28:36
Maar Pastor moet ook weten dat Hamilton het "recht vd racelijn" heeft op dat moment en gewoon in mag sturen.

Dat is wel erg plat en kort door de bocht. Maldonado zit er nu eenmaal. Grosjean kreeg toch ook ruimte van Lewis? Waarom Maldonado niet?


Omdat dat een andere situatie is. Hamilton was verloren in het duel met Grosjean. In het duel met Maldonado niet, dat won hij. Maldonado kon er niet meer voorbij en zat naast het circuit. Hij had die actie moeten afbreken, ipv als een mongool in de wagen van Hamilton sturen.

Hamilton had ook sportieve ruimte kunnen laten in plaats van als een mongool in te sturen terwijl er iemand naast je rijdt die ook nog eens een klap sneller is.

Dat is de hele kern van het verhaal. Oliedom van Lewis.

Mij hoef je niet te overtuigen. Ik ben het met je eens. ;)

McLaren_über_alles

Vergne

LH zou ik eerder pechvogel van de race noemen in plaats van banaan van de race. Eerst verliest hij verschillende posities omwille WEDEROM een slechte pitstop, vervolgens wordt hij uit de race geketst door een notoire brokkenpiloot (die hierdoor ook door officiële instantie is door bestraft). Je kan er inderdaad over discussieren of dat hij niet beter direct vrije baan had gegeven aan Maldonado, maar ik denk dat iedereen naar de F1 kijkt voor de spanning en heroische gevechten, niet om een bende angsthazen te zien die wijken van zodra er iemand 10 meter achter hen rijden. Als rijder ga je er nu eenmaal van uit dat hard racen maar, maar dat iedereen zich wel aan de regels moet houden, wat hier duidelijk niet gebeurd is... 
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Fabian

Citaat van: McLaren_über_alles op 24 juni 2012 - 20:34:56
Je kan er inderdaad over discussieren of dat hij niet beter direct vrije baan had gegeven aan Maldonado, maar ik denk dat iedereen naar de F1 kijkt voor de spanning en heroische gevechten, niet om een bende angsthazen te zien die wijken van zodra er iemand 10 meter achter hen rijden.   
Het had geen angsthaas gemaakt van Lewis, maar een verstandige jongen...