Banaan vd race: Valencia 2012

Gestart door Kootje, 24 juni 2012 - 16:29:27

« vorige - volgende »

Wat was de grootste prutser?

Maldonado
5 (20.8%)
Senna
0 (0%)
Kobayashi
1 (4.2%)
Hamilton
6 (25%)
Vergne
11 (45.8%)
Kovalainen
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Petrov
0 (0%)
niemand blunderde opzichtig
0 (0%)
iemand anders, namelijk:
1 (4.2%)

Totaal aantal stemmen: 21

Poll gesloten: 08 juli 2012 - 16:29:27

0634

Citaat van: .Henry op 24 juni 2012 - 18:32:19
Maldonado, zonder twijfel. Toch wel grappig dat sommigen Hamilton kiezen, ook al deed hij volgens hun niks fout. Dat zou betekenen dat als je Maldonado achter je hebt je maar beter kan wijken, aangezien hij hoe dan ook door beukt. En je dan als ervaren coureur blijkbaar een fout maakt. Totale nonsens dus.

Ik kies Lewis niet vanwege het ongeluk an sich, wat ik een raceongeval vind, maar wel voor het feit dat hij niet inhoud en Maldonado laat gaan. Met die banden kan je vechten tot je een ons weegt, maar dat wordt niks meer. Zie ALonso in Canada. Dan moet je dus niet je positie verdedigen tot op het end. Dan krijg je dit.

Jozef

Citaat van: Bart VD op 24 juni 2012 - 17:01:38
Maldonado.  Als het enige dat we Hamilton kunnen verwijten is dat hij Maldonado niet heeft doorgelaten, dan zijn we piloten aan het verwijten dat ze racen en voor het kampioenschap gaan.  Het gaat om F1 racen, niet om het "Car X under investigation for making us cry"-sissy gelul van de FIA.

Inderdaad, wat een onzin zeg dat Hamilton de positie maar moest opgeven. Het was wel de voorlaatste ronde van de race hoor, nog anderhalf rondje vasthouden en het levert gewoon belangrijke extra punten op. Maldonado is gewoon 100% in fout en mag zo stilaan eens voor een race aan de kant gezet worden, wat een brokkenpiloot. >:(

Wizard

Citaat van: Kootje op 24 juni 2012 - 18:56:43
Daarom is het ook 100% Pastor's fout, en hij zal hier ook ongetwijfeld 'n gridpenalty voor krijgen.
Dat kan gewoon niet missen. ::)

Ik leg de schuld dus ook niet bij Lewis, ik vind het alleen oliedom dat hij die positie tegen beter weten in verdedigde.
Nu gooit hij 12 belangrijke punten weg om 3 schamele puntjes extra te verdienen.
En dat terwijl hij gewoon kansloos was op dat moment, dus neem je verlies zoals Alonso en Vettel in Canada nog deden.


Hamilton verdedigd de binnenkant en dwingt Maldonado, die naast hem reed, naar de buitenkant van de baan. Hij acteert niet naar de verdedigende actie. Dat Maldonado z'n Williams ernaast gooit kun je verwachten. Bij de tweede actie stuurt Hamilton VOL in. Laat totaal geen ruimte terwijl Maldonado naast hem zit. Begrijp me niet verkeerd, Maldonado gaat niet vrij-uit, maar Maldonado de volledige schuld toeschrijven vind ik niet correct. 

Wizard

Citaat van: Jozef op 24 juni 2012 - 19:00:17
Inderdaad, wat een onzin zeg dat Hamilton de positie maar moest opgeven. Het was wel de voorlaatste ronde van de race hoor, nog anderhalf rondje vasthouden en het levert gewoon belangrijke extra punten op. Maldonado is gewoon 100% in fout en mag zo stilaan eens voor een race aan de kant gezet worden, wat een brokkenpiloot. >:(

Dat het geen onzin is bewijst dat het nu in tranen is geëindigd.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 24 juni 2012 - 18:59:00
Citaat van: .Henry op 24 juni 2012 - 18:32:19
Maldonado, zonder twijfel. Toch wel grappig dat sommigen Hamilton kiezen, ook al deed hij volgens hun niks fout. Dat zou betekenen dat als je Maldonado achter je hebt je maar beter kan wijken, aangezien hij hoe dan ook door beukt. En je dan als ervaren coureur blijkbaar een fout maakt. Totale nonsens dus.

Ik kies Lewis niet vanwege het ongeluk an sich, wat ik een raceongeval vind, maar wel voor het feit dat hij niet inhoud en Maldonado laat gaan. Met die banden kan je vechten tot je een ons weegt, maar dat wordt niks meer. Zie ALonso in Canada. Dan moet je dus niet je positie verdedigen tot op het end. Dan krijg je dit.

Precies. Ook maximaliseren hoort bij kampioensritten. En soms zit er niet meer in. De boel forceren brengt dan niks.

Jozef

Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 19:02:01
Citaat van: Jozef op 24 juni 2012 - 19:00:17
Inderdaad, wat een onzin zeg dat Hamilton de positie maar moest opgeven. Het was wel de voorlaatste ronde van de race hoor, nog anderhalf rondje vasthouden en het levert gewoon belangrijke extra punten op. Maldonado is gewoon 100% in fout en mag zo stilaan eens voor een race aan de kant gezet worden, wat een brokkenpiloot. >:(

Dat het geen onzin is bewijst dat het nu in tranen is geëindigd.

Inderdaad, omdat die Maldonado een losgeslagen idioot is...

Wizard


Kootje

#37
Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 19:00:52
Begrijp me niet verkeerd, Maldonado gaat niet vrij-uit, maar Maldonado de volledige schuld toeschrijven vind ik niet correct. 

Ahum ..... Pastor rijd gewoon recht op 'm in terwijl de baan daar linksaf gaat.
Hij zoekt ruimte die er niet is, terwijl hij bij het gewoon insturen vd bocht wél de ruimte had gehad en zo Lewis weer naar rechts had kunnen dwingen.
Hoezo niet volledig zijn schuld ??  :o 


Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 19:07:14
En Hamilton geen ruimte bood.

Reglementair gezien hoeft hij dat ook niet. ::)

Gelukkig zij we het er wel over eens dat het slimmer was geweest wanneer hij dit wel had gedaan. ;)



Franky R.

Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 19:07:14
En Hamilton geen ruimte bood.


Waarom? Pastor had links van hem een zee van ruimte...Maar nee, hij keert terug naar een punt op de baan waar geen ruimte was!


Dat verwijt ik Pastor en dat is IMHO geheel terecht!

Wizard

Citaat van: Kootje op 24 juni 2012 - 19:07:58
Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 19:00:52
Begrijp me niet verkeerd, Maldonado gaat niet vrij-uit, maar Maldonado de volledige schuld toeschrijven vind ik niet correct. 

Ahum ..... Pastor rijd gewoon recht op 'm in terwijl de baan daar linksaf gaat.
Hij zoekt ruimte die er niet is, terwijl hij bij het gewoon ninsturen vd bocht wél de ruiomte had gehad en zo Lewis weer naar rechts had kunnen dwingen.
Hoezo niet volledig zijn schuld ??  :o 

Maldonado was gewoonweg een stuk sneller, Lewis koos de verdedigende lijn, Maldonado prikt hem buitenlangs. Exact hetgeen wat Grosjean tijdens de beginfase ook deed. Niks mis mee. Hamilton weet dat Maldonado daar zit, dus waarom vol insturen?

Ik heb begrepen dat Maldonado een gridpenalty krijg, hetgeen wat me verbaasd en absoluut onterecht is. Ik vind het een typisch race-incident.


Citaat

Reglementair gezien hoeft hij dat ook niet. ::)




Klopt. Maar er waren zat inhaalactie te zien vandaag waar concessies werden gedaan. Als de rijders allen stug hun lijn bleven rijden en geen sportieve ruimte werd geboden, hadden we wellicht nog 10 touchés gehad.

Wizard

Citaat van: Franky R. op 24 juni 2012 - 19:09:43
Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 19:07:14
En Hamilton geen ruimte bood.


Waarom? Pastor had links van hem een zee van ruimte...Maar nee, hij keert terug naar een punt op de baan waar geen ruimte was!


Dat verwijt ik Pastor en dat is IMHO geheel terecht!

Ik niet. Hamilton zit in de cliff dus niet slim om daar met hand en tand de positie te verdedigen. Verlies nemen was verstandiger.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 19:15:09
Citaat van: Franky R. op 24 juni 2012 - 19:09:43
Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 19:07:14
En Hamilton geen ruimte bood.


Waarom? Pastor had links van hem een zee van ruimte...Maar nee, hij keert terug naar een punt op de baan waar geen ruimte was!


Dat verwijt ik Pastor en dat is IMHO geheel terecht!

Ik niet. Hamilton zit in de cliff dus niet slim om daar met hand en tand de positie te verdedigen. Verlies nemen was verstandiger.


Dus je neemt bij deze je kritiek op Vettel terug, omdat die in Canada Hamilton volgens jou te makkelijk voorbij liet?


Overigens ben ik het wel met je eens dat Lewis had moeten afhaken toen Pastor naast hem kwam, maar je weet niet wat de auto nog kon op die banden...

Kootje

#42
Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 19:14:07
Citaat van: Kootje op 24 juni 2012 - 19:07:58
Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 19:00:52
Begrijp me niet verkeerd, Maldonado gaat niet vrij-uit, maar Maldonado de volledige schuld toeschrijven vind ik niet correct. 

Ahum ..... Pastor rijd gewoon recht op 'm in terwijl de baan daar linksaf gaat.
Hij zoekt ruimte die er niet is, terwijl hij bij het gewoon ninsturen vd bocht wél de ruiomte had gehad en zo Lewis weer naar rechts had kunnen dwingen.
Hoezo niet volledig zijn schuld ??  :o 

Maldonado was gewoonweg een stuk sneller, Lewis koos de verdedigende lijn, Maldonado prikt hem buitenlangs. Exact hetgeen wat Grosjean tijdens de beginfase ook deed. Niks mis mee. Hamilton weet dat Maldonado daar zit, dus waarom vol insturen?

Omdat hij ook weet dat Pastor links nog ruimte genoeg heeft en zijn bruuske terugkeer op de baan niet nodig was ?? ::)


CitaatIk heb begrepen dat Maldonado een gridpenalty krijg, hetgeen wat me verbaasd en absoluut onterecht is. Ik vind het een typisch race-incident.

Nope, volledig terecht.


Citaat
Citaat

Reglementair gezien hoeft hij dat ook niet. ::)

Klopt. Maar er waren zat inhaalactie te zien vandaag waar concessies werden gedaan. Als de rijders allen stug hun lijn bleven rijden en geen sportieve ruimte werd geboden, hadden we wellicht nog 10 touchés gehad.

Tsja ..... zie boven. ;)

Kootje

Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 19:15:09
Citaat van: Franky R. op 24 juni 2012 - 19:09:43
Waarom? Pastor had links van hem een zee van ruimte...Maar nee, hij keert terug naar een punt op de baan waar geen ruimte was!

Dat verwijt ik Pastor en dat is IMHO geheel terecht!

Ik niet. Hamilton zit in de cliff dus niet slim om daar met hand en tand de positie te verdedigen. Verlies nemen was verstandiger.


Dat het niet slim was is duidelijk, daar is het gros het ook wel mee eens.
Maar dat maakt de crash nog niet zijn fout.

Wizard

Citaat van: Kootje op 24 juni 2012 - 19:19:10
Omdat hij ook weet dat Pastor links nog ruimte genoeg heeft en zijn bruuske terugkeer op de baan niet nodig was ?? ::)

Pastor weet ook dat Hamilton rechts nog ruimte genoeg had en zijn bruuske insturen dus niet nodig was.