Banaan vd race: Valencia 2012

Gestart door Kootje, 24 juni 2012 - 16:29:27

« vorige - volgende »

Wat was de grootste prutser?

Maldonado
5 (20.8%)
Senna
0 (0%)
Kobayashi
1 (4.2%)
Hamilton
6 (25%)
Vergne
11 (45.8%)
Kovalainen
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Petrov
0 (0%)
niemand blunderde opzichtig
0 (0%)
iemand anders, namelijk:
1 (4.2%)

Totaal aantal stemmen: 21

Poll gesloten: 08 juli 2012 - 16:29:27

Enzo


0634


SanderD

Jammer dat het plaatje van enkele duizensten van een seconde ervoor er niet tussen staat. Pastor stuurt naar links, maar de auto gaat rechtdoor.

Kootje

#93
Citaat van: Jeroen op 25 juni 2012 - 07:43:19
Citaat van: Fabian van Tiel op 25 juni 2012 - 01:02:22
Citaat van: Wizard op 25 juni 2012 - 01:00:27
Nee: Jean-Marc Gounon. ;)
Voor mijn tijd...
Die heeft nooit deuk in een pakkie boter gereden.

Kon 'm me ook niet herrinneren, dus hem 'm ff geWikipediaad ???


Jean-Marc Gounon (Aubenas, 1 januari 1963) is een voormalig Frans autocoureur. Hij maakte zijn Formule 1-debuut in 1993 bij Minardi en nam deel aan 9 Grands Prix. Hij scoorde geen punten.

Nadat hij het Franse Formule 3-kampioenschap won in 1989, stapte hij over naar de Formule 3000. Hij behaalde enkele overwinningen in de drie seizoenen die hij reed in deze klasse.

Hij kocht zichzelf hierna in bij Minardi nadat het team Christian Fittipaldi had ontslagen, echter zonder succes want hij viel beide races uit. Het jaar erna profiteerde hij van de blessure van Andrea Montermini en nam hij zijn plaatsje bij Simtek over. Hij scoorde het beste resultaat ooit voor het team met een negende plaats in de Grand Prix van Frankrijk. Hij reed zeven Grands Prix waarna hij vervangen werd door Domenico Schiattarella, waarna zijn F1-carrière eindigde.

Hij reed later nog in sportauto's.



En nu snap ik waarom ik 'm me niet herrinner.
Z'n beste resultaat was in 'n race waarin iedereen achter hem uit was gevallen, dus eigenlijk gewoon laatste op 4 rondes achterstand.
Maar toch ..... als je z'n resultaten in de instapklasses bekijkt, was hij nog niet zo slecht.
Want laten we eerlijk zijn, met 'n Minardi of Simtek viel ook weinig eer te behalen voor de niet uitzonderelijk getalenteerden.



Folkert

Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 19:15:09
Citaat van: Franky R. op 24 juni 2012 - 19:09:43
Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 19:07:14
En Hamilton geen ruimte bood.


Waarom? Pastor had links van hem een zee van ruimte...Maar nee, hij keert terug naar een punt op de baan waar geen ruimte was!


Dat verwijt ik Pastor en dat is IMHO geheel terecht!

Ik niet. Hamilton zit in de cliff dus niet slim om daar met hand en tand de positie te verdedigen. Verlies nemen was verstandiger.
Ik snap het niet. Vorige race vond je het zwak dat Vettel en Alonso te makkelijknaan de kant gingen en nu is het niet goed als een coureur vecht voor elke meter op de b(an)aan.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Folkert op 25 juni 2012 - 09:41:58
Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 19:15:09
Citaat van: Franky R. op 24 juni 2012 - 19:09:43
Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 19:07:14
En Hamilton geen ruimte bood.


Waarom? Pastor had links van hem een zee van ruimte...Maar nee, hij keert terug naar een punt op de baan waar geen ruimte was!


Dat verwijt ik Pastor en dat is IMHO geheel terecht!

Ik niet. Hamilton zit in de cliff dus niet slim om daar met hand en tand de positie te verdedigen. Verlies nemen was verstandiger.
Ik snap het niet. Vorige race vond je het zwak dat Vettel en Alonso te makkelijknaan de kant gingen en nu is het niet goed als een coureur vecht voor elke meter op de b(an)aan.


Klopt,


Ik heb dat al eerder een paar keer gevraagd aan Wizard, maar helaas er nog geen antwoord op gekregen(?). En idd. had Lewis rechts van had enige ruimte, maar je hoeft geen Einstein te zijn dat Lewis met zijn versleten banden die muur liever uit de weg ging...


Hamilton behield zijn racelijn, waar niets aan verkeerd is. Alleen was dat achteraf niet handig...maar dat is achteraf. Zie ook mijn eerste reactie op het gebeuren. Toen foeterde ik Lewis uit, juist omdat hij onnodig verdedigde EN dat ook nog eens tegenover Maldonado deed.


Overigens is Pastor hier de grootste verliezer, want hij gooit een P3 weg. Dan kun je het je afvragen hoelang men bij Williams dit soort gedoe van die jongen pikt... ::) ...IMHO, Pastor had het meeste te winnen, dus HIJ had moeten lossen.


Simpel.

Kootje

Citaat van: Franky R. op 25 juni 2012 - 12:24:56
Pastor had het meeste te winnen, dus HIJ had moeten lossen.


Simpel.

Nee ..... Lewis had het meeste te verliezen, dus hij had moeten lossen.
Ook al stond hij volledig in z'n recht.

Folkert

De anti Hamilton hype is weer overal losgebarsten zie ik. Op Facebook word hij weer helemaal de grond in geboord >:(
Trotse vader van Rosalie(L)

Niels_

Citaat van: Franky R. op 25 juni 2012 - 12:24:56
Overigens is Pastor hier de grootste verliezer, want hij gooit een P3 weg. Dan kun je het je afvragen hoelang men bij Williams dit soort gedoe van die jongen pikt... ::)
Dat zal wel meevallen denk ik. Iedereen schildert Maldonado nu af als een kneus, maar dat is hij niet imo. Als hij dit soort dingen als gisteren eruit krijgt, heb je daar gewoon een goede en snelle rijder. Daarnaast won hij ook voor Williams dit seizoen, dus... ;)

Franky R.

Citaat van: Ńiels op 25 juni 2012 - 13:17:04
Citaat van: Franky R. op 25 juni 2012 - 12:24:56
Overigens is Pastor hier de grootste verliezer, want hij gooit een P3 weg. Dan kun je het je afvragen hoelang men bij Williams dit soort gedoe van die jongen pikt... ::)
Dat zal wel meevallen denk ik. Iedereen schildert Maldonado nu af als een kneus, maar dat is hij niet imo. Als hij dit soort dingen als gisteren eruit krijgt, heb je daar gewoon een goede en snelle rijder. Daarnaast won hij ook voor Williams dit seizoen, dus... ;)


Het punt is dat het niet de eerste keer is dat Pastor in een eindfase zijn hoofd verliest. Natuurlijk had Lewis aan het WK moeten denken, maar formeel deed hij weinig fout.


@Kootje,


Williams moet het hebben van dit soort momenten. Het maakt nogal wat uit voor het team, wat nu geld nodig heeft, hoe hoog zij eindigen in het constructeurskampioenschap.


En hoe kan Lewis lossen, als hij in zijn recht staat? Lewis kon niet weten dat Pastor hem een beuk zou verkopen...

Kootje

#100
Citaat van: Franky R. op 25 juni 2012 - 14:06:28
Het punt is dat het niet de eerste keer is dat Pastor in een eindfase zijn hoofd verliest. Natuurlijk had Lewis aan het WK moeten denken, maar formeel deed hij weinig fout.

Eens.


Citaat@Kootje,

Williams moet het hebben van dit soort momenten. Het maakt nogal wat uit voor het team, wat nu geld nodig heeft, hoe hoog zij eindigen in het constructeurskampioenschap.

I know.
Ik verwacht alleen dat het geld dat hij meebrengt uiteindelijk zwaarder zal wegen en hem wederom vergiffenis wordt geschonken.


CitaatEn hoe kan Lewis lossen, als hij in zijn recht staat? Lewis kon niet weten dat Pastor hem een beuk zou verkopen...

Hallo .... ::)
Je geeft het antwoord zelf al ...... "Het punt is dat het niet de eerste keer is dat Pastor in een eindfase zijn hoofd verliest."
Daarbij is het ook niet de eerste keer dat deze heren elkaar treffen, beiden hadden kunnen weten dat niemand 'n duimbreed toe zal geven.
Wanneer je dan in gevecht bent om het kampioenschap, strijd om 'n onhoudbare positie, en weet hoe Pastor is ??? ...... gewoon dom van Lewis.  :-X


Gerard

Jammer dat het zo gelopen is!! Een ronde eerder ging het juist nog zo goed en gaven Pastor en Lewis elkaar de ruimte (zoals het hoort)  :)
Ik was, moet ik zeggen, positief verrast, tot een ronde later (na later bleek) toch het onvermijdelijke gebeurde ;D

Najah, Pastor is gestraft, maar Lewis is toch kostbare punten ontnomen!

Wizard

Citaat van: sanderalonso op 25 juni 2012 - 07:44:21
Jammer dat het plaatje van enkele duizensten van een seconde ervoor er niet tussen staat. Pastor stuurt naar links, maar de auto gaat rechtdoor.

Selectief gekozen moment. Het gaat natuurlijk mis na de eerste keer insturen. Daar wordt Maldonado naast de baan gedwongen door Hamilton en wordt al geen ruimte geboden. Natuurlijk had Maldonado beter rechtdoor kunnen rijden in plaats van meteen de baan weer op te willen rijden, maar Hamilton had, als hij verstandig was, die ruimte wel kunnen bieden. Je positie zo met hand en tand willen verdedigen, terwijl de concurentie (Vettel) niet scoort, vind ik niet heul slim.

Wizard

Citaat van: Folkert op 25 juni 2012 - 09:41:58
Ik snap het niet. Vorige race vond je het zwak dat Vettel en Alonso te makkelijknaan de kant gingen en nu is het niet goed als een coureur vecht voor elke meter op de b(an)aan.

Er is een verschil tussen je positie cadeau geven of deze met hand en tand te verdedigen. Daar tussenin zit nog héél veel. Zo verdedigde Alonso zijn positie prima door een verdedigende lijn te rijden. Vettel deed dat niet wat weer het andere uiterste is. Kortom, dat Hamilton de positie verdedigd, prima, complimenten, maar het is niet slim om in die situatie geen sportieve ruimte te laten. Datzelfde deed Alonso wel in Canada zonder de positie cadeau te geven.

Folkert

Citaat van: Wizard op 25 juni 2012 - 17:38:55
Citaat van: Folkert op 25 juni 2012 - 09:41:58
Ik snap het niet. Vorige race vond je het zwak dat Vettel en Alonso te makkelijknaan de kant gingen en nu is het niet goed als een coureur vecht voor elke meter op de b(an)aan.

Er is een verschil tussen je positie cadeau geven of deze met hand en tand te verdedigen. Daar tussenin zit nog héél veel. Zo verdedigde Alonso zijn positie prima door een verdedigende lijn te rijden. Vettel deed dat niet wat weer het andere uiterste is. Kortom, dat Hamilton de positie verdedigd, prima, complimenten, maar het is niet slim om in die situatie geen sportieve ruimte te laten. Datzelfde deed Alonso wel in Canada zonder de positie cadeau te geven.
Heb Alonso ook niet zo heel veel zien verdedigen hoor. Volgens mij was dat ook gevalletje voorbij rijden en dit gevalletje vechten.
Trotse vader van Rosalie(L)