Man vd race: Valencia 2012

Gestart door Kootje, 24 juni 2012 - 16:23:38

« vorige - volgende »

Wie was de beste?

Alonso
21 (84%)
Raikkonen
0 (0%)
Schumacher
2 (8%)
Webber
0 (0%)
Hulkenberg
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
DiResta
0 (0%)
Button
0 (0%)
niemand stak er bovenuit
0 (0%)
iemand anders, namelijk
2 (8%)

Totaal aantal stemmen: 22

Poll gesloten: 08 juli 2012 - 16:23:38

Figge

#105
Citaat van: Wizard op 27 juni 2012 - 19:41:31
Citaat van: Folkert op 27 juni 2012 - 09:33:22
Het lijkt wel of hij door velen alleen geprezen word als hij wint, maar als dat door wat voor omstandigheden dan ook minder presteert direct word aangepakt.

Valt reuze mee. De basis van mijn uitspraken was dat het verstandiger was geweest om z'n verlies te nemen. Hetgeen wat ook door Whitmarsh werd opgemerkt. De discussie krijgt een andere vorm dat er mensen zijn die de volledige schuld Maldonado daar toe willen schrijven. En dat vind ik zwaar van inzet. Mocht iedereen het er mee eens zijn dat het een race-incident zou betreffen, had deze discussie niet plaatsgevonden. De kanttekening die wordt geplaatst kan ik met de beste wil van de wereld niet intepreteren als 'aanpakken'.

Tuurlijk is dat wel aanpakken, als je (niet specifiek jij :)) de stelt dat Hamilton zijn verlies had moeten nemen en dat al sinds zondag aan het posten bent. Daarmee nuanceer je de acties van in dit geval Maldonado. Die nota bene een tijdstraf kreeg voor dit incident, en dát terwijl dit gewoon een raceincident was. Daarnaast worden ook incidenten van bijvoorbeeld vorig jaar als argument aangedragen om te onderbouwen dat Hamilton niet handig bezig is geweest, gaan we hem ineens vergelijken met bijvoorbeeld Nigel Mansell... omwille van de kritiek. Das echt wel "aanpakken".

Wizard

Maldonado kreeg straf omdat hij onveilig terug naar de baan stuurde niet om wat er aan vooraf ging.

Figge

Ja nog ff... Dat is gewoon de formele reden waarom de straf is uitgedeeld. Optelsom van eerdere incidentjes koppelen aan een eoa artikel uit het sportief reglement als onderbouwing. Het is gewoon een straf voor het incident met Hamilton...

0634

Citaat van: Mark F1gge op 27 juni 2012 - 20:18:21
Citaat van: Wizard op 27 juni 2012 - 19:41:31
Citaat van: Folkert op 27 juni 2012 - 09:33:22
Het lijkt wel of hij door velen alleen geprezen word als hij wint, maar als dat door wat voor omstandigheden dan ook minder presteert direct word aangepakt.

Valt reuze mee. De basis van mijn uitspraken was dat het verstandiger was geweest om z'n verlies te nemen. Hetgeen wat ook door Whitmarsh werd opgemerkt. De discussie krijgt een andere vorm dat er mensen zijn die de volledige schuld Maldonado daar toe willen schrijven. En dat vind ik zwaar van inzet. Mocht iedereen het er mee eens zijn dat het een race-incident zou betreffen, had deze discussie niet plaatsgevonden. De kanttekening die wordt geplaatst kan ik met de beste wil van de wereld niet intepreteren als 'aanpakken'.

Tuurlijk is dat wel aanpakken, als je (niet specifiek jij :)) de stelt dat Hamilton zijn verlies had moeten nemen en dat al sinds zondag aan het posten bent. Daarmee nuanceer je de acties van in dit geval Maldonado. Die nota bene een tijdstraf kreeg voor dit incident, en dát terwijl dit gewoon een raceincident was. Daarnaast worden ook incidenten van bijvoorbeeld vorig jaar als argument aangedragen om te onderbouwen dat Hamilton niet handig bezig is geweest, gaan we hem ineens vergelijken met bijvoorbeeld Nigel Mansell... omwille van de kritiek. Das echt wel "aanpakken".

Huh? Is dat aanpakken? Nigel Mansell is een uberheld van mij, met Senna mijn jeugdidool. Hamilton mag zich heel erg vereerd moeten voelen om met hem vergeleken te worden, de man was een waar fenomeen.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 27 juni 2012 - 20:33:26
Citaat van: Mark F1gge op 27 juni 2012 - 20:18:21
Citaat van: Wizard op 27 juni 2012 - 19:41:31
Citaat van: Folkert op 27 juni 2012 - 09:33:22
Het lijkt wel of hij door velen alleen geprezen word als hij wint, maar als dat door wat voor omstandigheden dan ook minder presteert direct word aangepakt.

Valt reuze mee. De basis van mijn uitspraken was dat het verstandiger was geweest om z'n verlies te nemen. Hetgeen wat ook door Whitmarsh werd opgemerkt. De discussie krijgt een andere vorm dat er mensen zijn die de volledige schuld Maldonado daar toe willen schrijven. En dat vind ik zwaar van inzet. Mocht iedereen het er mee eens zijn dat het een race-incident zou betreffen, had deze discussie niet plaatsgevonden. De kanttekening die wordt geplaatst kan ik met de beste wil van de wereld niet intepreteren als 'aanpakken'.

Tuurlijk is dat wel aanpakken, als je (niet specifiek jij :)) de stelt dat Hamilton zijn verlies had moeten nemen en dat al sinds zondag aan het posten bent. Daarmee nuanceer je de acties van in dit geval Maldonado. Die nota bene een tijdstraf kreeg voor dit incident, en dát terwijl dit gewoon een raceincident was. Daarnaast worden ook incidenten van bijvoorbeeld vorig jaar als argument aangedragen om te onderbouwen dat Hamilton niet handig bezig is geweest, gaan we hem ineens vergelijken met bijvoorbeeld Nigel Mansell... omwille van de kritiek. Das echt wel "aanpakken".

Huh? Is dat aanpakken? Nigel Mansell is een uberheld van mij, met Senna mijn jeugdidool. Hamilton mag zich heel erg vereerd moeten voelen om met hem vergeleken te worden, de man was een waar fenomeen.
Dat wil ik iig ook niet tegen spreken, dat is ook niet het punt geloof ik van MarkF1ge. Punt is wel dat hij meer maals word weg gezet als een wat roekelozere rijder die nooit met zijn koppie rijd. Sommige stellen nog steeds dat hij niets geleerd heeft afgelopen jaren. Dit jaar heeft hij in Bahrein, China en Spanje laten zien dat hij wel degelijk met zijn koppie rijd en ook aan het WK denkt. Nu 1 keer niet en eindigt het naast de baan omdat er een andere coureur nog minder met zijn koppie rijd en hem van de baan rijd.
En ja, Hamilton had de Chicane gewoon recht door moeten nemen, remmen en vervolgens 8 seconde afstand nemen van Pastor om zeker van te zijn dat er niet nog wat gebeurd. Ik wil trouwens ook nog eens aan halen (want ik vind dat er op dit forum te weinig word herhaald en veel te veel gevarieerde commentaren zijn :D ;D. ) dat het heel fel verdedigen eigenlijk best mee valt. Hij kiest de binnenkant van de bocht om Pastor er niet gewoon voor bij te laten, maar Pastor vliegt er voor bij. Verder naar rechtssturen kan geloof ik niet dus Pastor dwingt Hamilton om Pastor naar buiten te duwen. Van af dat moment had hij toch nooit kunnen weten dat Pastor gewoon buiten de baan wilt door vechten en ineens van zij komt? Lewis neemt geloof ik de 2de bocht nog behoorlijk ruim, wat logisch is want hij heeft niet al te veel grip meer. En wilt niet te ver naar buiten zitten om uit te glijden en zelf zonder Pastor hulp in de muren te vliegen.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Hij is ook een jongen die met zijn hart rijdt, niet met zijn hoofd. Dat is geweldig voor ons allemaal, maar soms minder fijn voor de puntjes.

Figge

Ik vind dat Lewis soms met een te "groot" hart rijdt, maar zeker wel nadenkt over waar hij mee bezig is.

SanderD

Laten we alleen niet hopen dat dit een nieuwe reeks fouten heeft ingeleid. Hij is het seizoen goed begonnen, dus het zou zonde zijn

Fabian

Citaat van: sanderalonso op 28 juni 2012 - 21:38:32
Laten we alleen niet hopen dat dit een nieuwe reeks fouten heeft ingeleid. Hij is het seizoen goed begonnen, dus het zou zonde zijn
Inderdaad. Het zou zeer zonde zijn van het kampioenschap. Hamilton is een van de kanshebbers die tot het laatste moment mee zal strijden dus ik hoop dat dit foutje eenmalig was.

Folkert

Citaat van: sanderalonso op 28 juni 2012 - 21:38:32
Laten we alleen niet hopen dat dit een nieuwe reeks fouten heeft ingeleid. Hij is het seizoen goed begonnen, dus het zou zonde zijn
Er is dan ook helemaal geen aanleiding om aann te nemen dat hij een slechte reeks te gemoet gaat. En na 1 crash die niet eens Ijn schuld is dit roepen vind ik beetje onnodig. Ik snap wat je bedoelt, maar laten we nu niet doen als of hij na 1 crash weer elke race met coureurs in de vangrail hangt.
Trotse vader van Rosalie(L)

Edwin90

Lijkt me niet, Lewis zal vast geleerd hebben van vorig jaar. Hij zal daarnaast ook beseffen dit dit jaar wellicht zijn grootste kans van de afgelopen jaren zal zijn nu iedereen zo dicht bij elkaar zit en constant rijden zo veel belang heeft.

0634

Citaat van: Folkert op 28 juni 2012 - 21:53:47
Citaat van: sanderalonso op 28 juni 2012 - 21:38:32
Laten we alleen niet hopen dat dit een nieuwe reeks fouten heeft ingeleid. Hij is het seizoen goed begonnen, dus het zou zonde zijn
Er is dan ook helemaal geen aanleiding om aann te nemen dat hij een slechte reeks te gemoet gaat. En na 1 crash die niet eens Ijn schuld is dit roepen vind ik beetje onnodig. Ik snap wat je bedoelt, maar laten we nu niet doen als of hij na 1 crash weer elke race met coureurs in de vangrail hangt.
Naah, dat zal wel meevallen.

SanderD

Citaat van: Folkert op 28 juni 2012 - 21:53:47
Citaat van: sanderalonso op 28 juni 2012 - 21:38:32
Laten we alleen niet hopen dat dit een nieuwe reeks fouten heeft ingeleid. Hij is het seizoen goed begonnen, dus het zou zonde zijn
Er is dan ook helemaal geen aanleiding om aann te nemen dat hij een slechte reeks te gemoet gaat. En na 1 crash die niet eens Ijn schuld is dit roepen vind ik beetje onnodig. Ik snap wat je bedoelt, maar laten we nu niet doen als of hij na 1 crash weer elke race met coureurs in de vangrail hangt.

Doe ik dat dan? Ik snap je punt niet

Folkert

Citaat van: sanderalonso op 29 juni 2012 - 07:11:27
Citaat van: Folkert op 28 juni 2012 - 21:53:47
Citaat van: sanderalonso op 28 juni 2012 - 21:38:32
Laten we alleen niet hopen dat dit een nieuwe reeks fouten heeft ingeleid. Hij is het seizoen goed begonnen, dus het zou zonde zijn
Er is dan ook helemaal geen aanleiding om aann te nemen dat hij een slechte reeks te gemoet gaat. En na 1 crash die niet eens Ijn schuld is dit roepen vind ik beetje onnodig. Ik snap wat je bedoelt, maar laten we nu niet doen als of hij na 1 crash weer elke race met coureurs in de vangrail hangt.

Doe ik dat dan? Ik snap je punt niet
Nou ja je vond het nodig even te zeggen dat hij hopelijk geen slechte reeks weer zou krijgen. Als of het standaard is dat Lewis in een jaar slechte reeksen heeft.
Zou beetje het zelfde zijn als ik zou zeggen: laten we hopen dat Alonso niet weer gaat miepen en zeuren als hij word verslagen in het kampioenschap en gaat roepen dat het team hem tegenwerkt.
Trotse vader van Rosalie(L)

SanderD

Citaat van: Folkert op 29 juni 2012 - 12:32:08
Citaat van: sanderalonso op 29 juni 2012 - 07:11:27
Citaat van: Folkert op 28 juni 2012 - 21:53:47
Citaat van: sanderalonso op 28 juni 2012 - 21:38:32
Laten we alleen niet hopen dat dit een nieuwe reeks fouten heeft ingeleid. Hij is het seizoen goed begonnen, dus het zou zonde zijn
Er is dan ook helemaal geen aanleiding om aann te nemen dat hij een slechte reeks te gemoet gaat. En na 1 crash die niet eens Ijn schuld is dit roepen vind ik beetje onnodig. Ik snap wat je bedoelt, maar laten we nu niet doen als of hij na 1 crash weer elke race met coureurs in de vangrail hangt.

Doe ik dat dan? Ik snap je punt niet
Nou ja je vond het nodig even te zeggen dat hij hopelijk geen slechte reeks weer zou krijgen. Als of het standaard is dat Lewis in een jaar slechte reeksen heeft.
Zou beetje het zelfde zijn als ik zou zeggen: laten we hopen dat Alonso niet weer gaat miepen en zeuren als hij word verslagen in het kampioenschap en gaat roepen dat het team hem tegenwerkt.

??????

Ik zeg toch ook niet dat ik het verwacht? Het zou zomaar kunnen gebeuren, maar ik verwacht het niet. De vergelijking met Alonso snap ik ook niet.