Man vd race: Valencia 2012

Gestart door Kootje, 24 juni 2012 - 16:23:38

« vorige - volgende »

Wie was de beste?

Alonso
21 (84%)
Raikkonen
0 (0%)
Schumacher
2 (8%)
Webber
0 (0%)
Hulkenberg
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
DiResta
0 (0%)
Button
0 (0%)
niemand stak er bovenuit
0 (0%)
iemand anders, namelijk
2 (8%)

Totaal aantal stemmen: 22

Poll gesloten: 08 juli 2012 - 16:23:38

Wizard

Citaat van: Jeroen op 24 juni 2012 - 20:08:36
Los van Vettel vond ik het ook heel erg zonde voor Grosjean. Die man reed een geweldige race en ik had nog moeten zien wie de race zou hebben gewonnen als hij door had kunnen gaan...

Wat heb ik me gruwelijk vergist in die man! Op diverse fora wordt hoog van te toren geblazen over Pérez en Di Resta, ikzelf heb inmiddels veel meer vetrouwen in Grosjean. Die man groeit ontzettend hard en zie ik nog wel eens rijden bij een topteam. Als ik Ferrari was zou ik mijzelf eens flink achter de oren krabben om de hoop te vestigen op Pérez. Ik heb er nog steeds geen hoge hoed van op. Zie in Pérez een rijder van het kaliber Barrichello/Massa. Grosjean kan dat niveau nog wel eens ontstijgen!

Danny91

Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 19:59:32
Citaat van: Danny91 op 24 juni 2012 - 19:49:40
Citaat van: Kootje op 24 juni 2012 - 19:41:25
Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 19:36:38
Want Ferrari was super snel?

Snel genoeg om op eigen kracht van P11 naar P4 te rijden.
Ook snel genoeg om na de SC op eigen kracht van P3 naar P2 te gaan.
En ook snel genoeg om eenmaal op P1 op eigen kracht weg te rijden bij Hamilton en Raikkonen.

Alonso met kop en schouders!
Het verschil tussen alonso en hamilton was maar 4.5 seconde vlak voor de safetycar. Dus puur qua racepace was alonso sneller dan Hamilton, zeker als je weet dat Alonso na zijn eerste pitstop voorbij senna, schumacher en webber moest. Red bull was duidelijk de beste vandaag, mr om te zegge dat Mclaren (hamilton) beter was dan ferrari (alonso) vind ik te ver gaan. Meer nog zelfs de lotussen waren sneller  :o

Allereerst, welcome on board! Om inhoudelijk te reageren, natuurlijk kan Ferrari McLaren wel eens verslaan. Ook Red Bull. Maar niet structureel. In Canada was het Hamilton die de boventoon voerde, vandaag was het Vettel. Daarachter is het stuivertje wisselen. Lotus zit er inmiddels ook prima bij en toont zich sterk. Deze plaats ik te samen met Ferrari achter de McLaren en Red Bull. Van de laatste heb ik het idee dat ze een flinke inhaalslag hebben gemaakt. Maar dat moet nog blijken.

Ik praat alleen over vandaag, ik vond dat ferrari vandaag sneller was dan de mclaren, je kan ferrari en mclaren ook gewoon inwisselen vr alonso en hamilton. (want wat button en massa zitten te doen, weet ik echt niet).
Over het algemeen vind ik Mclaren miniscuul sneller dan ferrari, maar dat verschil maakt Alonso meestal dan weer goed. (vanaf spanje dan toch)
En ja red bull is volgens mij dit jaar ook een team, net als lotus, dat bij beter weer beter draait.

Wizard

Mwa, het verschil wordt veelal gemaakt door falen van de pitcrew, straffen van Lewis, en vandaag een safetycar.

Fabian

Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 20:24:57
Mwa, het verschil wordt veelal gemaakt door falen van de pitcrew, straffen van Lewis, en vandaag een safetycar.
Tja die gasten van McLaren mogen toch wel wat meer trainen op die pitstops, want dat kost een partij punten als ze zo doorgaan. Alonso ging vandaag ook beter met de banden om. Hamilton en Alonso stopte beide in dezelfde ronde en de verwachting was bij Lotus dat Alonso zijn banden kapot zouden gaan, maar het gebeurde bij Hamilton.

Danny91

Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 20:24:57
Mwa, het verschil wordt veelal gemaakt door falen van de pitcrew, straffen van Lewis, en vandaag een safetycar.

De pitcrew is een onderdeel van het team mclaren, dat ze dr maar beter op trainen.
Verder heeft lewis dit jaar toch maar 1 straf gekregen in spanje als ik me niet vergis?
En ja die safetycar heeft eigenlijk hamilton geholpen in vergelijking tot alonso, want hij zou anders al een 7tal seconde achter alonso gezeten hebben.

0634

Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 20:20:41
Citaat van: Jeroen op 24 juni 2012 - 20:08:36
Los van Vettel vond ik het ook heel erg zonde voor Grosjean. Die man reed een geweldige race en ik had nog moeten zien wie de race zou hebben gewonnen als hij door had kunnen gaan...

Wat heb ik me gruwelijk vergist in die man! Op diverse fora wordt hoog van te toren geblazen over Pérez en Di Resta, ikzelf heb inmiddels veel meer vetrouwen in Grosjean. Die man groeit ontzettend hard en zie ik nog wel eens rijden bij een topteam. Als ik Ferrari was zou ik mijzelf eens flink achter de oren krabben om de hoop te vestigen op Pérez. Ik heb er nog steeds geen hoge hoed van op. Zie in Pérez een rijder van het kaliber Barrichello/Massa. Grosjean kan dat niveau nog wel eens ontstijgen!

Naja, hij maakt nog wel eens een foutje, maar wat een geweldige inhaalactie op Hamilton ook. Heerlijk, pure racer die gast.

Fabian

Citaat van: Jeroen op 24 juni 2012 - 20:43:31
Naja, hij maakt nog wel eens een foutje, maar wat een geweldige inhaalactie op Hamilton ook. Heerlijk, pure racer die gast.
Soooo dat was een heerlijke inhaalactie. Daar heb ik echt van genoten!

Wizard

Citaat van: Danny91 op 24 juni 2012 - 20:41:46
Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 20:24:57
Mwa, het verschil wordt veelal gemaakt door falen van de pitcrew, straffen van Lewis, en vandaag een safetycar.

De pitcrew is een onderdeel van het team mclaren, dat ze dr maar beter op trainen.
Verder heeft lewis dit jaar toch maar 1 straf gekregen in spanje als ik me niet vergis?
En ja die safetycar heeft eigenlijk hamilton geholpen in vergelijking tot alonso, want hij zou anders al een 7tal seconde achter alonso gezeten hebben.

Hoe dan ook, Hamilton verloor tijd wat compleet losstaat van de snelheid van de auto. En het is niet de eerste keer dat Hamilton te dealen krijgt met een gridstraf (2 keer, niet 1) en verneukte pitstop. Dan krijg je een vertekend beeld over de snelheid van de auto omdat je door omstandigheden deze niet kunt vertalen naar snelheid.

McLaren_über_alles

Citaat van: Makke op 24 juni 2012 - 19:41:04
Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 19:36:38
Want Ferrari was super snel?

Hij reed met even grote stappen weg van Hamilton als Hamilton zelf in Canada.

Feit is dat Ferrari vooral traag oogt op 1 flying lap in de kwalificatie. In de race moeten ze inderdaad niet onderdoen voor de andere topteams (vod Massa eventjes buiten beschouwing gelaten).
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

0634

Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 20:17:06
Tot nu toe heeft Alonso alle wind in de zeilen. Vandaag opnieuw. Prima hoor, en als dit een seizoen lang voortduurt, ook prima, maar zonder deze situatie is Ferrari simpelweg niet het snelst en wordt winnen een flinke opgave. Alonso gaf dit nota bene zelf toe tijdens een interview op de RAI. Waarom daar nog aan willen tornen? Overigens komt Ferrari weer met een update in Silverstone. Persoonlijk hoop ik dat deze update vruchten zal afwerpen en Alonso op eigen kracht de strijd kan aangaan.

Ik torn nergens aan. Ik constateer alleen dat Alonso in racetrim niets langzamer is (gemiddeld) dan anderen. Misschien dat Ferrari dat wel is dan McLaren, maar Alonso compenseert dat dan blijkbaar.

0634

Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 20:45:03
Citaat van: Danny91 op 24 juni 2012 - 20:41:46
Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 20:24:57
Mwa, het verschil wordt veelal gemaakt door falen van de pitcrew, straffen van Lewis, en vandaag een safetycar.

De pitcrew is een onderdeel van het team mclaren, dat ze dr maar beter op trainen.
Verder heeft lewis dit jaar toch maar 1 straf gekregen in spanje als ik me niet vergis?
En ja die safetycar heeft eigenlijk hamilton geholpen in vergelijking tot alonso, want hij zou anders al een 7tal seconde achter alonso gezeten hebben.

Hoe dan ook, Hamilton verloor tijd wat compleet losstaat van de snelheid van de auto. En het is niet de eerste keer dat Hamilton te dealen krijgt met een gridstraf (2 keer, niet 1) en verneukte pitstop. Dan krijg je een vertekend beeld over de snelheid van de auto omdat je door omstandigheden deze niet kunt vertalen naar snelheid.

Dat geldt ook voor de Ferrari in kwali-pace. Die is niet zo goed als de racepace, en beinvloed de racepace natuurlijk ook. 

Wizard

Citaat van: Jeroen op 24 juni 2012 - 20:46:49
Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 20:17:06
Tot nu toe heeft Alonso alle wind in de zeilen. Vandaag opnieuw. Prima hoor, en als dit een seizoen lang voortduurt, ook prima, maar zonder deze situatie is Ferrari simpelweg niet het snelst en wordt winnen een flinke opgave. Alonso gaf dit nota bene zelf toe tijdens een interview op de RAI. Waarom daar nog aan willen tornen? Overigens komt Ferrari weer met een update in Silverstone. Persoonlijk hoop ik dat deze update vruchten zal afwerpen en Alonso op eigen kracht de strijd kan aangaan.

Ik torn nergens aan. Ik constateer alleen dat Alonso in racetrim niets langzamer is (gemiddeld) dan anderen. Misschien dat Ferrari dat wel is dan McLaren, maar Alonso compenseert dat dan blijkbaar.

In de basis komen ze er niet aan. Als de Ferrari snel genoeg was, zouden ze niet vanaf P11, de race beginnen. Dan stonden ze vooraan en deden ze gewoon mee, zonder dat het tegenzit en zonder dat ze geholpen worden.

0634

Naja, zeg beginnen niet wekelijks op P11 he, bovendien is hun racepace al het hele jaar (en vorig jaar ook) beter dan hun kwalificatiepace.

Maar goed, ik hou erover op. Jij denkt er anders over. Prima. :)

Kootje

#43
Hoezo ??
Omdat ze over één rondje niet snel genoeg zijn ??
Het gaat er toch om wat je op de zondag voor tempo laat zien ??
En vooralsnog doet dat tempo gemiddeld genomen niets onder voor dat van Vettel, Hamilton etc.

Oke ..... vandaag was Vettel sneller, Hamilton niet, 2 weken geleden precies andersom.
Maar Alonso staat er wel steeds tussen en leid (als enige met 2 overwinningen) wederom het WK.
Dan kun je wel blijven roepen dat de Ferrari niet de snelste is, maar daar gaat het helemaal niet om.
Ze zijn iig snel genoeg, en belangrijker nog, ook nog eens zéér constant.
En daarmee is Alonso gewoon titelkandidaat.

0634

Ja, daar ben ik het in grote lijnen mee eens hoor Kootje ;)!