Man vd race: Valencia 2012

Gestart door Kootje, 24 juni 2012 - 16:23:38

« vorige - volgende »

Wie was de beste?

Alonso
21 (84%)
Raikkonen
0 (0%)
Schumacher
2 (8%)
Webber
0 (0%)
Hulkenberg
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
DiResta
0 (0%)
Button
0 (0%)
niemand stak er bovenuit
0 (0%)
iemand anders, namelijk
2 (8%)

Totaal aantal stemmen: 22

Poll gesloten: 08 juli 2012 - 16:23:38

0634

Citaat van: Gerard op 24 juni 2012 - 17:42:11
Ik ga met kootje en Franky mee.... de rest profiteerde van het falen van anderen....

Ja en nee. Vettel zou normaal gesproken wel hebben gewonnen, daar heeft Alonso mazzel mee. Maar verder deed de beste man het wel heel errug goed hoor. Tweede was ook al knap geweest.

T.Nuvolari

Vertel of Grosjean krijgen mijn stem. Doet niets af aan Alonso's prestatie, maar zonder die uitvallers had hij nooit gewonnen. Althans dat denk ik.

.Henry

Vettel, domineerde de race volledig. Eervolle vermelding voor Grosjean, die ook een erg strakke race reed.

Kootje

Citaat van: .Henry op 24 juni 2012 - 18:34:10
Vettel, domineerde de race volledig. Eervolle vermelding voor Grosjean, die ook een erg strakke race reed.

Klopt, maar (zonder z'n prestatie te kleineren) van voren starten in de snelste auto maakt het racen ook wel weer gemakkelijk.
Alonso daarentegen, klimt dmv schitterende inhaalacties van 'n vooraf geziene kansloze P11 op naar P1. (met wat mazzel, anders iig P2/P3)
Vindt ik persoonlijk net iets knapper qua prestatie. ::)

Maar goed ..... dat is mijn mening.  :)

Figge

Alonso natuurlijk... Als er nu nog mensen zijn die denken dat de Ferrari te langzaam om voor de titel mee te doen weet ik het ook niet meer  :)

Wizard

Want Ferrari was super snel?

_Makke_

Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 19:36:38
Want Ferrari was super snel?

Hij reed met even grote stappen weg van Hamilton als Hamilton zelf in Canada.

Kootje

Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 19:36:38
Want Ferrari was super snel?

Snel genoeg om op eigen kracht van P11 naar P4 te rijden.
Ook snel genoeg om na de SC op eigen kracht van P3 naar P2 te gaan.
En ook snel genoeg om eenmaal op P1 op eigen kracht weg te rijden bij Hamilton en Raikkonen.

Danny91

Citaat van: Kootje op 24 juni 2012 - 19:41:25
Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 19:36:38
Want Ferrari was super snel?

Snel genoeg om op eigen kracht van P11 naar P4 te rijden.
Ook snel genoeg om na de SC op eigen kracht van P3 naar P2 te gaan.
En ook snel genoeg om eenmaal op P1 op eigen kracht weg te rijden bij Hamilton en Raikkonen.

Alonso met kop en schouders!
Het verschil tussen alonso en hamilton was maar 4.5 seconde vlak voor de safetycar. Dus puur qua racepace was alonso sneller dan Hamilton, zeker als je weet dat Alonso na zijn eerste pitstop voorbij senna, schumacher en webber moest. Red bull was duidelijk de beste vandaag, mr om te zegge dat Mclaren (hamilton) beter was dan ferrari (alonso) vind ik te ver gaan. Meer nog zelfs de lotussen waren sneller  :o

Wizard

Citaat van: Kootje op 24 juni 2012 - 19:41:25
Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 19:36:38
Want Ferrari was super snel?

Snel genoeg om op eigen kracht van P11 naar P4 te rijden.
Ook snel genoeg om na de SC op eigen kracht van P3 naar P2 te gaan.
En ook snel genoeg om eenmaal op P1 op eigen kracht weg te rijden bij Hamilton en Raikkonen.

Kom kom! Je gaat toch écht niet de loftrompet blazen over hoe geweldig de Ferrari wel is. De zege komt, in mijn optiek, op conto van Alonso. En alleen van Alonso. Hij reed briljant (en kreeg wat hulp van boven). Op eigen kracht had hij Vettel nimmer kunnen bedreigen. In mijn optiek zweeft Ferrari tussen McLaren, Red Bull en Lotus, Mercedes. Qua snelheid staan ze zeker niet voor McLaren en Red Bull en als Lotus en Mercedes hun dag hebben, kunnen ze prima mee voorin en Ferrari zelfs verslaan. Dat Alonso hiermee wint zegt meer over het talent van Alonso dan over de snelheid van Ferrari. Dat het er niet in wilt en ieder succes gelinkt wordt aan de snelheid van Ferrari, prima. Ik doe er niet aan mee. Fernando Alonso doet het meer dan prima. Het te kort komen van de snelheid van Ferrari compenseert hij door fantastisch rijden maar het maakt de Ferrari geen spat sneller. Als Ferrari snel genoeg was om op eigen kracht te winnen, hadden ze niet gestart als elfde en geen hulp nodig om te zegevieren. Dan had Alonso er al op eigen kracht gereden.

Wizard

Citaat van: Danny91 op 24 juni 2012 - 19:49:40
Citaat van: Kootje op 24 juni 2012 - 19:41:25
Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 19:36:38
Want Ferrari was super snel?

Snel genoeg om op eigen kracht van P11 naar P4 te rijden.
Ook snel genoeg om na de SC op eigen kracht van P3 naar P2 te gaan.
En ook snel genoeg om eenmaal op P1 op eigen kracht weg te rijden bij Hamilton en Raikkonen.

Alonso met kop en schouders!
Het verschil tussen alonso en hamilton was maar 4.5 seconde vlak voor de safetycar. Dus puur qua racepace was alonso sneller dan Hamilton, zeker als je weet dat Alonso na zijn eerste pitstop voorbij senna, schumacher en webber moest. Red bull was duidelijk de beste vandaag, mr om te zegge dat Mclaren (hamilton) beter was dan ferrari (alonso) vind ik te ver gaan. Meer nog zelfs de lotussen waren sneller  :o

Allereerst, welcome on board! Om inhoudelijk te reageren, natuurlijk kan Ferrari McLaren wel eens verslaan. Ook Red Bull. Maar niet structureel. In Canada was het Hamilton die de boventoon voerde, vandaag was het Vettel. Daarachter is het stuivertje wisselen. Lotus zit er inmiddels ook prima bij en toont zich sterk. Deze plaats ik te samen met Ferrari achter de McLaren en Red Bull. Van de laatste heb ik het idee dat ze een flinke inhaalslag hebben gemaakt. Maar dat moet nog blijken.

0634

Tja, vandaag was Alonso gewoon sneller dan Hamilton en dat was niet voor het eerst. Dan kan je er allerlei theorieen op nahouden maar zo liggen de feiten. Bij Alonso zal de wagen wellicht wat minder zijn en de rijder wat beter, maar het blijft overeind dat Alonso in racetrim zich uitstekend kan meten met welk ander team dan ook. Uitgezonderd Vettel vandaag, maar zo'n voorsprong als vandaag heeft hij dit seizoen niet gehad, kan ook aan de baan liggen.

SanderD

Je kan een race domineren, maar je krijgt er geen extra punten voor. Je kan beter zoveel mogelijk podia scoren, dan de ene race domineren en de andere race in de muur staan.

0634

Los van Vettel vond ik het ook heel erg zonde voor Grosjean. Die man reed een geweldige race en ik had nog moeten zien wie de race zou hebben gewonnen als hij door had kunnen gaan...

Wizard

Citaat van: Jeroen op 24 juni 2012 - 20:03:02
Tja, vandaag was Alonso gewoon sneller dan Hamilton en dat was niet voor het eerst. Dan kan je er allerlei theorieen op nahouden maar zo liggen de feiten. Bij Alonso zal de wagen wellicht wat minder zijn en de rijder wat beter, maar het blijft overeind dat Alonso in racetrim zich uitstekend kan meten met welk ander team dan ook. Uitgezonderd Vettel vandaag, maar zo'n voorsprong als vandaag heeft hij dit seizoen niet gehad, kan ook aan de baan liggen.

Tot nu toe heeft Alonso alle wind in de zeilen. Vandaag opnieuw. Prima hoor, en als dit een seizoen lang voortduurt, ook prima, maar zonder deze situatie is Ferrari simpelweg niet het snelst en wordt winnen een flinke opgave. Alonso gaf dit nota bene zelf toe tijdens een interview op de RAI. Waarom daar nog aan willen tornen? Overigens komt Ferrari weer met een update in Silverstone. Persoonlijk hoop ik dat deze update vruchten zal afwerpen en Alonso op eigen kracht de strijd kan aangaan.