Ronde 8: Grote Prijs van Europa

Gestart door Kootje, 20 juni 2012 - 16:41:21

« vorige - volgende »

Wizard

Op de kerbs kun je niet sturen. Maldonado stuurt wel in maar de auto doet niet wat hij wilt en schiet rechtdoor.

SanderD

Idd, iedereen doet alsof hij vrijwillig rechtdoor reed, maar dat is niet het geval.

Wizard

Dat bedoel ik. Maldonado kwam daar niet door een stuurfout naast maar omdat Hamilton de racelijn opeiste daar waar hij dat volrecht niet bezat. Natuurlijk stuurt Maldonado te enthousiast terug, maar het gebeurt in het heetst van de strijd. Daarom kan ik Maldonado ook niet als enige schuldige aanwijzen. Hetgeen wat geschiedde is een gevolg van...

Folkert

Citaat van: sanderalonso op 25 juni 2012 - 18:01:25
Citaat van: Folkert op 25 juni 2012 - 15:55:18
Ik heb de herhaling nog eens gezien, maar er is een punt waar Hamilton gewoon de race lijn volgt en waar Pastor gewoon recht door rijd, waar de bocht toch echt links af is. Hier valt Hamilton eigenlijk niet eens wat te verwijten. Dit heeft niet met agressief verdedigen te maken, maar met grove inschattingsfout van Pastor. Die volgt helemaal de baan niet meer. Hoe moet Lewis weten dat er een auto van links komt?

Waar ik eerst nog twijfelde aan Lewis zijn koppigheid om geen ruimte te bieden, ben ik hier toch wel van mening dat Lewis meer dan genoeg ruimte liet en Pastor helemaal niet daar kan verwachten.

Dan zou ik de beelden maar eens goed terug zien en een bril opzetten. Als je goed kijkt, zie je Maldonado naar links sturen, maar de auto gaat gewoon rechtdoor. Onderstuur
Zou ik zeggen: doe het zelfde ;) Hij stuurt naar links, klopt. Maar niet overtuigend genoeg en dan had hij maar moeten gas inhouden. Op moment dat hij instuurt rijd hij al lang genoeg recht uit om terug op de baan te komen waar iemand al rijd. Onderstuur of niet: van de baan, van het gas.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Zou wel erg makkelijk zijn om je zo te laten piepelen. De keer daarna zou Lewis het vrolijk weer doen. Nee, dat zou ik ook niet hebben gedaan als ik Maldonado was.

Folkert

Citaat van: Wizard op 25 juni 2012 - 19:33:31
Zou wel erg makkelijk zijn om je zo te laten piepelen. De keer daarna zou Lewis het vrolijk weer doen. Nee, dat zou ik ook niet hebben gedaan als ik Maldonado was.
En gelijk heeft hij. Zolang hij in zijn recht staat mag hij het ook doen. Maar zodra hij net als Maldonado van de baan gaat is hij inderdaad fout.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

CitaatPortalF1 twitterde op maandag 25-06-2012 om 16:16:46Red Bull advisor Helmut Marko has suspicions that yesterday's safety car was intended to "break our neck" and "improve the show". #F1

Vettel bromde ook al zoiets. Die vinden echt dat ze genaaid zijn, grappig genoeg was het het onbezonnen gedrag van hun protege Vergne die de ellende veroorzaakte.

SanderD

Citaat van: Folkert op 25 juni 2012 - 19:03:57
Citaat van: sanderalonso op 25 juni 2012 - 18:01:25
Citaat van: Folkert op 25 juni 2012 - 15:55:18
Ik heb de herhaling nog eens gezien, maar er is een punt waar Hamilton gewoon de race lijn volgt en waar Pastor gewoon recht door rijd, waar de bocht toch echt links af is. Hier valt Hamilton eigenlijk niet eens wat te verwijten. Dit heeft niet met agressief verdedigen te maken, maar met grove inschattingsfout van Pastor. Die volgt helemaal de baan niet meer. Hoe moet Lewis weten dat er een auto van links komt?

Waar ik eerst nog twijfelde aan Lewis zijn koppigheid om geen ruimte te bieden, ben ik hier toch wel van mening dat Lewis meer dan genoeg ruimte liet en Pastor helemaal niet daar kan verwachten.

Dan zou ik de beelden maar eens goed terug zien en een bril opzetten. Als je goed kijkt, zie je Maldonado naar links sturen, maar de auto gaat gewoon rechtdoor. Onderstuur
Zou ik zeggen: doe het zelfde ;) Hij stuurt naar links, klopt. Maar niet overtuigend genoeg en dan had hij maar moeten gas inhouden. Op moment dat hij instuurt rijd hij al lang genoeg recht uit om terug op de baan te komen waar iemand al rijd. Onderstuur of niet: van de baan, van het gas.

Wat is overtuigend? Als de auto last heeft van onderstuur kan je sturen wat je wilt, rechtdoor gaat ie. Hij had trouwens nooit genoeg kunnen remmen, nu was de eerste touche op de sidepod, dan was hij op het achterwiel en was het ook over en uit geweest

Enzo

Citaat van: Jeroen op 25 juni 2012 - 20:29:04
CitaatPortalF1 twitterde op maandag 25-06-2012 om 16:16:46Red Bull advisor Helmut Marko has suspicions that yesterday's safety car was intended to "break our neck" and "improve the show". #F1

Vettel bromde ook al zoiets. Die vinden echt dat ze genaaid zijn, grappig genoeg was het het onbezonnen gedrag van hun protege Vergne die de ellende veroorzaakte.

Maar er lag toch echt rommel op de baan of ben ik nou gek?
Heb bij Marko vaak het idee dat hij maar wat lult...

0634

Citaat van: Enzo op 25 juni 2012 - 20:32:36
Citaat van: Jeroen op 25 juni 2012 - 20:29:04
CitaatPortalF1 twitterde op maandag 25-06-2012 om 16:16:46Red Bull advisor Helmut Marko has suspicions that yesterday's safety car was intended to "break our neck" and "improve the show". #F1

Vettel bromde ook al zoiets. Die vinden echt dat ze genaaid zijn, grappig genoeg was het het onbezonnen gedrag van hun protege Vergne die de ellende veroorzaakte.

Maar er lag toch echt rommel op de baan of ben ik nou gek?
Heb bij Marko vaak het idee dat hij maar wat lult...

Er lag heel veel rommel op de baan. Bovendien, die auto gaat stuk, daar kan de SC situatie toch zeker niets aan doen.

SanderD

Typisch RBR, altijd de schuld geven aan iets waar ze niks aan kunnen doen.

Kootje

Het gaat natuurlijk niet om de rommel en het feit dat de SC uitkwam, maar om het voorbij laten vd achterblijvers.
Daardoor werd Vettel's kans om na de SC weer 'n gat te slaan direct teniet gedaan.
Maar om daar nu over te gaan zeuren ..... ::)
Die alternator was sowieso kapot gegaan, daar is de SC niet debet aan.

Wizard

Citaat van: sanderalonso op 25 juni 2012 - 20:39:45
Typisch RBR, altijd de schuld geven aan iets waar ze niks aan kunnen doen.

Ben jij technisch genoeg om inhoudelijk te verklaren waarom Red Bull dit compleet uit de duim zuigt??

0634

Citaat van: Kootje op 25 juni 2012 - 20:47:20
Het gaat natuurlijk niet om de rommel en het feit dat de SC uitkwam, maar om het voorbij laten vd achterblijvers.
Daardoor werd Vettel's kans om na de SC weer 'n gat te slaan direct teniet gedaan.
Maar om daar nu over te gaan zeuren ..... ::)
Die alternator was sowieso kapot gegaan, daar is de SC niet debet aan.

Dat voorbij laten is gewoon de (nieuwe) regel. Is voor iedereen gelijk.

robbert

Citaat van: sanderalonso op 25 juni 2012 - 20:39:45
Typisch RBR, altijd de schuld geven aan iets waar ze niks aan kunnen doen.

inderdaad, ze zouden eerst beter maken, dat ze een echte legale wagen bouwen. Want nu zijn er al terug twijfels over de bodemplaat die waarschijnlijk dezelfde werking hebben als een dubbele diffuser