Ronde 8: Grote Prijs van Europa

Gestart door Kootje, 20 juni 2012 - 16:41:21

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: sanderalonso op 24 juni 2012 - 15:46:19
Eigen fout
Fout van Maldonado, overduidelijk.

Al had Lewis verstandig moeten zijn en ruimte laten en hem laten gaan.
Trotse vader van Rosalie(L)

SanderD

Citaat van: Folkert op 24 juni 2012 - 18:46:30
Citaat van: sanderalonso op 24 juni 2012 - 15:46:19
Eigen fout
Fout van Maldonado, overduidelijk.

Al had Lewis verstandig moeten zijn en ruimte laten en hem laten gaan
.

Dus eigen fout

Wizard


Wizard

Citaat van: Folkert op 24 juni 2012 - 18:46:30
Citaat van: sanderalonso op 24 juni 2012 - 15:46:19
Eigen fout
Fout van Maldonado, overduidelijk.

Al had Lewis verstandig moeten zijn en ruimte laten en hem laten gaan.

Dat maakt het niet minder dom van Lewis die z'n einddoel voor ogen had moeten houden. Zeker gezien de situatie. Hamilton zat in de cliff, Maldonado was stukken sneller en geen titelconcurent. Sportieve ruimte is het minste wat Hamilton had moeten bieden. Hij hoeft de positie niet cadeau te geven maar met hand en tand de positie willen verdedigen, daarmee onnodige risico's nemen, vind ik een tikkeltje impulsief. Daarmee valt en staat een kampioenschap!

Enzo

Volgens de regels is DRS niet verboden tijdens een gele vlag, maar een coureur mkoet wel duidelijk snelheid minderen.
Als je kijkt naar deze snapshot, dan denk ik dat Webber zich juist zorgen moet maken... ::)

SanderD

Ik begin steeds meer hekel te krijgen aan Red Bull. Ze hebben serieus een protest getekend tegen het bovenstaande onderwerp. Terwijl Webber een kleine 50 km per uur harder reed

Franky R.

Citaat van: sanderalonso op 24 juni 2012 - 19:10:17
Ik begin steeds meer hekel te krijgen aan Red Bull. Ze hebben serieus een protest getekend tegen het bovenstaande onderwerp. Terwijl Webber een kleine 50 km per uur harder reed


Typisch RBR...huilen als iemand een klacht tegen hen indient, maar er meteen bovenop liggen bij een ander... ::)

Kootje

#307
Citaat van: Enzo op 24 juni 2012 - 19:02:25
Volgens de regels is DRS niet verboden tijdens een gele vlag, maar een coureur mkoet wel duidelijk snelheid minderen.
Als je kijkt naar deze snapshot, dan denk ik dat Webber zich juist zorgen moet maken... ::)


Wederom lastig deze.
Hangt er ook al 'n gele vlag voor dit punt, of is de vlag voorop de foto juist de allereerste die de heren te zien krijgen ??
En zou het niet kunnen dat Schumi daar net op de rem staat en Webber nog net niet ??

En vergeet ook niet dat Webber z'n DRS gebruikt. ::)


_Makke_

Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 18:56:00
Citaat van: Folkert op 24 juni 2012 - 18:46:30
Citaat van: sanderalonso op 24 juni 2012 - 15:46:19
Eigen fout
Fout van Maldonado, overduidelijk.

Al had Lewis verstandig moeten zijn en ruimte laten en hem laten gaan.

Dat maakt het niet minder dom van Lewis die z'n einddoel voor ogen had moeten houden. Zeker gezien de situatie. Hamilton zat in de cliff, Maldonado was stukken sneller en geen titelconcurent. Sportieve ruimte is het minste wat Hamilton had moeten bieden. Hij hoeft de positie niet cadeau te geven maar met hand en tand de positie willen verdedigen, daarmee onnodige risico's nemen, vind ik een tikkeltje impulsief. Daarmee valt en staat een kampioenschap!

Hamilton moet niet verwachten dat er iemand zich in zijn flank komt boren. Maldonado had zijn actie moeten staken, hij maakte geen schijn van een kans én zat naast de baan. Ze zaten in de op één na laatste ronde. Met wat geluk hield hij Maldonado gewoon achter hem.

Enzo

Geen straf voor Schumacher!  8)
Dit podium was trouwens een "trip down memory lane!"
7 jaar geleden stonden deze kampioenen ook al naast elkaar.

_Makke_

Citaat van: Enzo op 24 juni 2012 - 19:41:19
Geen straf voor Schumacher!  8)
Dit podium was trouwens een "trip down memory lane!"
7 jaar geleden stonden deze kampioenen ook al naast elkaar.


Raikkonen was toch iets vrolijker dan 7jaar geleden blijkbaar.

Wizard

Citaat van: Makke op 24 juni 2012 - 19:38:50
Met wat geluk hield hij Maldonado gewoon achter hem.

Tuurlijk! Dit is de basis van risico's nemen.....

0634

Citaat van: sanderalonso op 24 juni 2012 - 18:01:00
Ik ben nog aan het nagenieten. Wat een geweldige race, misschien wel de beste dit jaar. Moet je nagaan als dit al op Valencia kan, wat voor races we zullen krijgen op Spa en Suzuka
DAt heb ik dus ook, dat nagenieten. Ik ben geen Ferrari-fan maar ik heb vanmiddag echt genoten. Inhalen, tactiek, drama, ongelukken. Alles zat erin.

Folkert

Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 18:29:48
Citaat van: Folkert op 24 juni 2012 - 18:22:37
Zij worden er dan ook niet onbezonnen hard de race uit geramt. En zij maken weer de fout te lang dooor te gaan op verkeerde strategie.

Alonso strijdt tegen dezelfde rijders hoor. En ook Alonso zit in verkeer, haalt in en wordt ingehaald. Dus, dat argument gaat niet helemaal op, beste Folkert.
Ik denk dat je het niet helemaal goed hebt gelezen.
maar dat Alonso ook inhaalt en word ingehaald is juist geen argument, gaat er om hoe het gebeurt. voor het zelfde geld ramde\ romain alonso er uit. das gewoon geluk of pech hebben.
Trotse vader van Rosalie(L)

Danny91

ook grappig dat het podium werd bezet door (ex) ferrari coureurs  :D