Ronde 8: Grote Prijs van Europa

Gestart door Kootje, 20 juni 2012 - 16:41:21

« vorige - volgende »

rafael25

Ross Brawn dismisses questions of Schumacher yellow flag DRS use - says it was down 30m before the yellow flag zone :o :o
heb ik ergens gelezen!!!

Fabian

Citaat van: rafael25 op 24 juni 2012 - 16:44:42
Ross Brawn dismisses questions of Schumacher yellow flag DRS use - says it was down 30m before the yellow flag zone :o :o
heb ik ergens gelezen!!!
Klopt. Ik heb dit ook gelezen op twitter en heb dit net ook gepost. Maar goed ik hoop dat er niks gebeurt.

Wizard

Citaat van: rafael25 op 24 juni 2012 - 16:40:20
Maldonado, oprotten. >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Ik begrijp je frustratie maar om dit enkel en alleen Maldonado toe te spelen vind ik niet correct. Dit is nu een typisch race-ongevalletje. Maldonado is misschien wel enthousiast, maar daar is de situatie ook naar. Hamilton heeft onvoldoende grip om hem achter zich te houden. Hamilton verdedigd prima, hoeft het zeker niet cadeau te geven, maar moet weten wanneer hij eieren voor z'n geld moet kiezen en zijn verlies moet nemen.

rafael25

@Wizard
Als Maldonado weet dat z'n banden beter is dan Hamilton dan moet hij toch denken: "Is goed joh, dan pak ik je de laatste bocht wel."stuk sneller daar!!!

Franky R.

Citaat van: maartenf1 op 24 juni 2012 - 16:32:16
Hamilton fans, zulk roekeloos rijgedrag zie ik Alonso Raikkonen of Vettel toch zelden maken.
Herinnert me aan de haat verhouding met Massa van afgelopen jaar.


Maarten,


Je mag best je mening geven, maar blijf wel de feiten in acht houden. Hamilton geeft het niet zomaar kado. Dat is waar, maar om de actie roekeloos te noemen zit je op een het randje van 'trollen om het trollen'...


Lewis had die bocht, dus officieel bepaalde hij de lijn. Dat is wat Pastor ook zei te hebben gedaan in Monaco 2011.


Maar wat doet diezelfde Pastor nu?


@Wizard,


Mijn punt is dat Pastor de botsing wel had kunnen voorkomen. Ik verwacht dat hij daarvoor zal worden gestraft [gridpenalty]...

SanderD

Citaat van: rafael25 op 24 juni 2012 - 16:54:42
@Wizard
Als Maldonado weet dat z'n banden beter is dan Hamilton dan moet hij toch denken: "Is goed joh, dan pak ik je de laatste bocht wel."stuk sneller daar!!!

Hamilton had ook kunnen denken; " Maldonado zit naast mij, laat hem maar gaan, ik heb er de snelheid toch niet voor".

rafael25

Citaat van: sanderalonso op 24 juni 2012 - 16:58:38
Citaat van: rafael25 op 24 juni 2012 - 16:54:42
@Wizard
Als Maldonado weet dat z'n banden beter is dan Hamilton dan moet hij toch denken: "Is goed joh, dan pak ik je de laatste bocht wel."stuk sneller daar!!!

Hamilton had ook kunnen denken; " Maldonado zit naast mij, laat hem maar gaan, ik heb er de snelheid toch niet voor".
Het was de laatste ronden!!

Niels_

Het was ook totaal niet nodig van Hamilton om zo tot op het randje te rijden. Hij had Maldonado nooit kunnen afhouden, dus in principe was de deur dichtgooien daar niet de slimste oplossing. Daarmee zeg ik niet dat Maldonado hier vrijuit gaat, maar het was een contact dat best wel te vermijden was.

Hoe dan ook mogen jullie me niet kwalijk nemen dat mij dat voorlopig maar vrij weinig kan boeien, ik ben nog aan het genieten... 8)

Franky R.

Citaat van: sanderalonso op 24 juni 2012 - 16:58:38
Citaat van: rafael25 op 24 juni 2012 - 16:54:42
@Wizard
Als Maldonado weet dat z'n banden beter is dan Hamilton dan moet hij toch denken: "Is goed joh, dan pak ik je de laatste bocht wel."stuk sneller daar!!!

Hamilton had ook kunnen denken; " Maldonado zit naast mij, laat hem maar gaan, ik heb er de snelheid toch niet voor".


Maldonado had links van hem een zee van ruimte, waarom toch weer terug de baan op om Hamilton een beuk te verkopen?!~


Kijk maar waar hij de McLaren raakte! Nee, ik zal stomverbaasd zijn indien deze move van Pastor onbestraft blijft... :-X

Fabian

Hamilton eindigt op twee ronden achterstand dus het zal niet de laatste ronde zijn geweest...

Wizard

Citaat van: rafael25 op 24 juni 2012 - 16:54:42
@Wizard
Als Maldonado weet dat z'n banden beter is dan Hamilton dan moet hij toch denken: "Is goed joh, dan pak ik je de laatste bocht wel."stuk sneller daar!!!

Andersom geldt natuurlijk exact het zelfde. Prima dat Lewis verdedigd, maar als Maldonado er naast zit, ga je toch niet vol insturen? Er viel weinig eer meer te halen voor Lewis die zijn verlies beter had kunnen nemen.

Wizard

Citaat van: Franky R. op 24 juni 2012 - 17:04:32
Citaat van: sanderalonso op 24 juni 2012 - 16:58:38
Citaat van: rafael25 op 24 juni 2012 - 16:54:42
@Wizard
Als Maldonado weet dat z'n banden beter is dan Hamilton dan moet hij toch denken: "Is goed joh, dan pak ik je de laatste bocht wel."stuk sneller daar!!!

Hamilton had ook kunnen denken; " Maldonado zit naast mij, laat hem maar gaan, ik heb er de snelheid toch niet voor".


Maldonado had links van hem een zee van ruimte, waarom toch weer terug de baan op om Hamilton een beuk te verkopen?!~


Kijk maar waar hij de McLaren raakte! Nee, ik zal stomverbaasd zijn indien deze move van Pastor onbestraft blijft... :-X

Logisch dat Maldonado zijn weg weer wilt vervolgen nadat hij gedwongen er naast rijdt. Het is Lewis die daar geen ruimte laat en vol instuurt hoor. Maldonado kan daar niet zomaar ineens stoppen met bestaan. En een straf, kom kom. Ze zijn beide voldoende gestraft. ;)

robbert

schitterend dat alonso gewonnen heeft. Had dit echt niet verwacht zoals hij ver achter stond op de grid. Laten we hopen dat dit zo goed blijft voor de rest van het seizoen, maar dan moet ferrari dus wel nog wat snelheid winnen in de kwalificatie

0634

Citaat van: Franky R. op 24 juni 2012 - 16:58:10
Citaat van: maartenf1 op 24 juni 2012 - 16:32:16
Hamilton fans, zulk roekeloos rijgedrag zie ik Alonso Raikkonen of Vettel toch zelden maken.
Herinnert me aan de haat verhouding met Massa van afgelopen jaar.


Maarten,


Je mag best je mening geven, maar blijf wel de feiten in acht houden. Hamilton geeft het niet zomaar kado. Dat is waar, maar om de actie roekeloos te noemen zit je op een het randje van 'trollen om het trollen'...


Lewis had die bocht, dus officieel bepaalde hij de lijn. Dat is wat Pastor ook zei te hebben gedaan in Monaco 2011.


Maar wat doet diezelfde Pastor nu?


@Wizard,


Mijn punt is dat Pastor de botsing wel had kunnen voorkomen. Ik verwacht dat hij daarvoor zal worden gestraft [gridpenalty]...

Ik vond het een raceongeval met lichtelijk Maldonado als hoofdschuldige. Maar Lewis is de dombo. Zo verdedig je niet als de banden eraan zijn. Echt heel dom.

0634

Citaat van: rafael25 op 24 juni 2012 - 16:28:22
Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 16:26:37
Citaat van: rafael25 op 24 juni 2012 - 16:24:42
"Het is jammer, maar dit soort dingen kunnen gebeuren tijdens het racen",  over de botsing met Hamilton tegen Reuters. "Ik vind het rijgedrag van Lewis een kampioen onwaardig. Als de stewards besluiten Lewis een straf gekregen, is dat niet voor niets."  Zei Maldonado in Monaco 2011
"Hij probeerde me van de baan te drukken en gaf totaal geen ruimte om naast elkaar de bocht door te komen. Ik kwam daardoor op een kerb en werd iets gelanceerd. Ik kon de botsing niet voorkomen. Ik weet niet waarom hij zo reed. Ik had op dat moment gewoon een goede snelheid", "Het is moeilijk te zeggen wie er nou precies schuld had, maar het was een erg agressieve beweging van hem naar mij toe."
zei Maldonado na de race in Valencia 2012

ben nu gewoon ff pissed.... >:( >:( >:(


Op Lewis, neem ik aan.
Op McLaren team!!!!!!slechte pitstop van McLaren zorgt ervoor dat zijn race voorbij is  >:( >:( >:( >:( >:(

kom nou. toen was zijn race nog niet voorbij hoor. Was tijdens de SC, wat een mazzeltje was ook nog. Maar hij had gewoon van Vettel weg kunnen lopen in de WK als hij zelf niet zo dom had gedaan. Dat zijn de momenten waarop je een WK kan verspelen.