Ronde 8: Grote Prijs van Europa

Gestart door Kootje, 20 juni 2012 - 16:41:21

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: sanderalonso op 23 juni 2012 - 21:38:42
Ferrari start een keer 11de en Ferrari doet meteen niet meer mee om de titel en moet erg veel verbeteren. Red Bull stond er in Barcelona toch ook niet bij? En ik zie in een ander bericht dat jij zegt dat het tussen Red Bull en Mclaren gaat. Raar dat je Ferrari dan wel uitvlakt, na een minder resultaat in een redelijk goede reeks.

Ferrari kon goed meedraaien in Spanje en prompt werd hij neergezet als titelkandidaat. Raar dat je Alonso na een goed resultaat -op eigen kracht- als titelkandidaat. Hetgeen wat je Robbert nu verwijt, en onzin vindt, is juist wat wij jou al weken proberen te verduidelijken. Als het andersom wel voorkomt, zie je het prompt wel!

SanderD

Citaat van: Wizard op 23 juni 2012 - 22:49:35
Citaat van: sanderalonso op 23 juni 2012 - 21:38:42
Ferrari start een keer 11de en Ferrari doet meteen niet meer mee om de titel en moet erg veel verbeteren. Red Bull stond er in Barcelona toch ook niet bij? En ik zie in een ander bericht dat jij zegt dat het tussen Red Bull en Mclaren gaat. Raar dat je Ferrari dan wel uitvlakt, na een minder resultaat in een redelijk goede reeks.

Ferrari kon goed meedraaien in Spanje en prompt werd hij neergezet als titelkandidaat. Raar dat je Alonso na een goed resultaat -op eigen kracht- als titelkandidaat. Hetgeen wat je Robbert nu verwijt, en onzin vindt, is juist wat wij jou al weken proberen te verduidelijken. Als het andersom wel voorkomt, zie je het prompt wel!

Nee, jullie lopen te beweren dat Alonso geen titelkandidaat heeft en qua pace niet kan meten met de top. Iets dat hij juist de afgelopen 3 wedstrijden heeft laten zien.

Wizard

Iets wat jij al een tijd riep en kleeft aan ieder lichtpuntje...exact hetgeen wat je nu probeert te ontkrachtigen met dezelfde argumenten waarmee wij jou standpunt hebben lek geschoten en jij zo tegenspreekt. Hallelujah!

Folkert

Citaat van: robbert op 23 juni 2012 - 20:19:04
Citaat van: Folkert op 23 juni 2012 - 19:44:06
IK krijg rtrouwens het idee dat Vettel vaker meer afstelt naar de kwalificatie dan de race. Dit jaar rijd hij wel goede races maar lijkt zijn pace in de race wat terUg te zakken.

@Robbert. Vind ik wel heel erg voorbarig hoor. Canada was ook 3 of 4 tiende maar was Alonso in de race duidelijk minstens even snel.

ja maar wat ben je ermee, als je dan op de 11de plaats moet starten. Daar ben je niks mee. Je mag dan nog in de race even snel zijn, je moet wel van plaats 11 komen é
Kimideed dat in Bahrein ook en werd 2de é.

Maar goed het lijkt me duidelijk dat Ferrari de beste auto heeft, dan rbr dan lotus en mercedes. Maar zelfs hrt zijn beter dan mclaren.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

Citaat van: sanderalonso op 23 juni 2012 - 23:24:16
Citaat van: Wizard op 23 juni 2012 - 22:49:35
Citaat van: sanderalonso op 23 juni 2012 - 21:38:42
Ferrari start een keer 11de en Ferrari doet meteen niet meer mee om de titel en moet erg veel verbeteren. Red Bull stond er in Barcelona toch ook niet bij? En ik zie in een ander bericht dat jij zegt dat het tussen Red Bull en Mclaren gaat. Raar dat je Ferrari dan wel uitvlakt, na een minder resultaat in een redelijk goede reeks.

Ferrari kon goed meedraaien in Spanje en prompt werd hij neergezet als titelkandidaat. Raar dat je Alonso na een goed resultaat -op eigen kracht- als titelkandidaat. Hetgeen wat je Robbert nu verwijt, en onzin vindt, is juist wat wij jou al weken proberen te verduidelijken. Als het andersom wel voorkomt, zie je het prompt wel!

Nee, jullie lopen te beweren dat Alonso geen titelkandidaat heeft en qua pace niet kan meten met de top. Iets dat hij juist de afgelopen 3 wedstrijden heeft laten zien.

ja inderdaad, maar als je kijkt welke circuits dat dat waren. monaco en canada, zijn eigenlijk niet echt klassieke circuits te noemen, daar moet je al stuurmanskunsten hebben.

Folkert

Citaat van: robbert op 23 juni 2012 - 20:19:04
Citaat van: Folkert op 23 juni 2012 - 19:44:06
IK krijg rtrouwens het idee dat Vettel vaker meer afstelt naar de kwalificatie dan de race. Dit jaar rijd hij wel goede races maar lijkt zijn pace in de race wat terUg te zakken.

@Robbert. Vind ik wel heel erg voorbarig hoor. Canada was ook 3 of 4 tiende maar was Alonso in de race duidelijk minstens even snel.

ja maar wat ben je ermee, als je dan op de 11de plaats moet starten. Daar ben je niks mee. Je mag dan nog in de race even snel zijn, je moet wel van plaats 11 komen é
En dan nog, 11de startplaats zegt al paar jaar niks meer. Kimi in Bahrein en kijk voorgaande jaren. En ze zijn maar 2 tiende langzamer dan Mclaren. En ik denk echt dat Vettel op Kwalificatie staat en Alonso, Mclaren en Lotus op race afstelling. Zijn nog meer dan genoeg kansen voor Alonso.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: sanderalonso op 23 juni 2012 - 21:38:42
Ferrari start een keer 11de en Ferrari doet meteen niet meer mee om de titel en moet erg veel verbeteren. Red Bull stond er in Barcelona toch ook niet bij? En ik zie in een ander bericht dat jij zegt dat het tussen Red Bull en Mclaren gaat. Raar dat je Ferrari dan wel uitvlakt, na een minder resultaat in een redelijk goede reeks.
Je hebt gelijk hoor, Ferrari doet gewoon mee om de titel. Misschien niet de superfavoriet, maar doen wel mee. Wel een slechte kwali, en dat maakt het op deze imitatie van een racecircuit niet makkelijker.

0634

Citaat van: Folkert op 24 juni 2012 - 09:06:48
En dan nog, 11de startplaats zegt al paar jaar niks meer. Kimi in Bahrein en kijk voorgaande jaren. En ze zijn maar 2 tiende langzamer dan Mclaren. En ik denk echt dat Vettel op Kwalificatie staat en Alonso, Mclaren en Lotus op race afstelling. Zijn nog meer dan genoeg kansen voor Alonso.
Niet op deze baan hoor. Hij zal vast wel in de punten rijden maar als je vanaf P11 start ben je in Valencia redelijk kansloos voor het podium, tenzij het zo'n race waarbij er van alles misgaat.

0634

Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 00:39:00
Iets wat jij al een tijd riep en kleeft aan ieder lichtpuntje...exact hetgeen wat je nu probeert te ontkrachtigen met dezelfde argumenten waarmee wij jou standpunt hebben lek geschoten en jij zo tegenspreekt. Hallelujah!
Hoezo dan? Wij, hij en ik en nog een paar, zeggen dat Alonso gewoon meedoet om de titel, niets meer, niets minder. En als hij dan een keer als 11e moet starten na een reeks prima weekenden doet hij ineens niet meer mee? Kom nou.

Dan kan ik ook wel zeggen dat jouw argument 'Hamilton is de snelste als het niet tegenzit' ook BS is, aangezien Vettel blijkbaar sneller is, ook op basis van een enkele training geconcludeerd.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 24 juni 2012 - 09:13:01
Citaat van: Folkert op 24 juni 2012 - 09:06:48
En dan nog, 11de startplaats zegt al paar jaar niks meer. Kimi in Bahrein en kijk voorgaande jaren. En ze zijn maar 2 tiende langzamer dan Mclaren. En ik denk echt dat Vettel op Kwalificatie staat en Alonso, Mclaren en Lotus op race afstelling. Zijn nog meer dan genoeg kansen voor Alonso.
Niet op deze baan hoor. Hij zal vast wel in de punten rijden maar als je vanaf P11 start ben je in Valencia redelijk kansloos voor het podium, tenzij het zo'n race waarbij er van alles misgaat.
Ik weet het niet hoor. De Ferrari is zeker in de lange runs geen verkeerde auto denk ik.Misschien niet de snelste, maar kan zeker een goede opmars maken. Podium word misschien wel last, maar ik zie niet waarom hij met een goede strategie niet heel stuk naar voren kan komen. Enige echte probleem is dat hij vast komt te zitten achter langzame deelnemers. Maar Alonso staat toch wel bekent om goede starts en zeker in Spanje heeft hij altijd iets extras.

Begrijp me niet verkeerd, hij gaat ook niet 1,2,3 naar het podium rijden, maar er zijn zeker mogelijkheden.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Hmm, onder normale omstandigheden schat ik in dat er een stuk of 5 niet meer te pakken zijn. Rond P6 eindigen moet kunnen, maar wordt al een hele toer. Maar dat is onder normale omstandigheden, misschien wordt het een krankzinnige race waarin Vettel en Lewis in bocht een door Maldonado in de aars gerost worden.

0634


Folkert

Citaat van: Jeroen op 24 juni 2012 - 09:50:51
Hmm, onder normale omstandigheden schat ik in dat er een stuk of 5 niet meer te pakken zijn. Rond P6 eindigen moet kunnen, maar wordt al een hele toer. Maar dat is onder normale omstandigheden, misschien wordt het een krankzinnige race waarin Vettel en Lewis in bocht een door Maldonado in de aars gerost worden.
Mmm, moet Maldonado wel grote auto hebben dan  :o. Denk dat er 3 niet in te halen zijn meer. Lewis, en Lotus. Als ik kijk naar Monaco, kwamen er een aantal rijders ook van ver en reden lang door en staken zo hun voorgangers voorbij. Dus wie weet. Maar voor het zelfde geld heb jij gelijk, want zit ongelooflijk dicht bij elkaar.
Trotse vader van Rosalie(L)

SanderD

Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 00:39:00
Iets wat jij al een tijd riep en kleeft aan ieder lichtpuntje...exact hetgeen wat je nu probeert te ontkrachtigen met dezelfde argumenten waarmee wij jou standpunt hebben lek geschoten en jij zo tegenspreekt. Hallelujah!

Mijn standpunt hebben lek geschoten? Waar? Ik denk toch dat het wel een feit is dat Fernando de laatste 3 races voor het podium/overwinning heeft kunnen rijden. Dmat is het enigste wat ik zeg...

SanderD

Ook wel leuk dat er ook anderen zijn die mij gelijk geven.