Ronde 8: Grote Prijs van Europa

Gestart door Kootje, 20 juni 2012 - 16:41:21

« vorige - volgende »

rafael25

Deze keer heeft Hamilton gelijk !Na de monaco vorige jaar haat ik Maldonado en nu nog erg als ik steward was volgende race maldonado niet deelnemen!!!! >:( >:( >:(  klot**

Folkert

Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 18:53:01
Mooi ingekopt. ;)
Jammer dat het dan in het verkeerde doel is ;).
Tis geen eigen fout als iemand buiten de baan komt en dan je vervolgens af tikt bij het opkomen van de baan. Omdat het verstandiger is, is het niet direct zijn eigen fout.

@Wizard trouwens: Alonso maakt zulke fouten niet? Canada 2011 vergeten?
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Kootje op 24 juni 2012 - 16:33:17
Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 16:23:41
Punt is wel dat ik Alonso en Vettel deze fouten niet zie maken.

Alonso heb ik dat soort fouten idd nog nooit zien maken, maar van Vettel kan ik mer er toch wel 'n handjevol herrinneren. ::)
Alonso Canada 2011 ;) Over het algemeen is Alonso wat minder roekeloos, maar soms word er net gedaan als of Hamilton de aller roekelooste rijder ooit is. Hij is wat feller en agressiever, maar niet roekeloos. Hij heeft vaak de pech dat rijders als Maldonado en Massa wat minder goed na denken (al was vorig jaar Lewis ook niet de slimste)

Maar tot nu toe is het Pastor die in alle incidenten met Lewis de schuldige is.

@Maarten: dit is niet roekeloos. Dit is racen. En Lewis was volledig in zijn recht en Maldonado had moeten liften. Roekeloos is zoals Vettel in 2010 Button en Webber er af rossen. En vorig jaar was hij soms wat roekeloos, maar meestal had hij een minstens even roekeloos rijdende medeplichtige.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 17:07:25
Citaat van: rafael25 op 24 juni 2012 - 16:54:42
@Wizard
Als Maldonado weet dat z'n banden beter is dan Hamilton dan moet hij toch denken: "Is goed joh, dan pak ik je de laatste bocht wel."stuk sneller daar!!!

Andersom geldt natuurlijk exact het zelfde. Prima dat Lewis verdedigd, maar als Maldonado er naast zit, ga je toch niet vol insturen? Er viel weinig eer meer te halen voor Lewis die zijn verlies beter had kunnen nemen.
Je hebt het 2 of 3 keer over vol insturen, maar hij stuurt de bocht gewoon in en pakt geen kurb, dus stuurt niet vol in.
Maar wat nou als hij het wel had gered? Dan was hij de held van de dag en lag hij op P3. Zeer onwaarschijnlijk, maar ik juich zo'n mentaliteit gewoon toe. Gaan voor elke punt die je kan pakken. En opmerkingen als: kampioen onwaardig vind ik niet terecht. Ik vind het juist kampioenwaardig wat hij deed. In dat opzicht ben ik geen fan van Alonso, die gaat (vaak) op safe. En ja allebei kampioenswaardig.
Trotse vader van Rosalie(L)

rafael25

Citaat van: Folkert op 25 juni 2012 - 12:13:38
Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 17:07:25
Citaat van: rafael25 op 24 juni 2012 - 16:54:42
@Wizard
Als Maldonado weet dat z'n banden beter is dan Hamilton dan moet hij toch denken: "Is goed joh, dan pak ik je de laatste bocht wel."stuk sneller daar!!!

Andersom geldt natuurlijk exact het zelfde. Prima dat Lewis verdedigd, maar als Maldonado er naast zit, ga je toch niet vol insturen? Er viel weinig eer meer te halen voor Lewis die zijn verlies beter had kunnen nemen.
Je hebt het 2 of 3 keer over vol insturen, maar hij stuurt de bocht gewoon in en pakt geen kurb, dus stuurt niet vol in.
Maar wat nou als hij het wel had gered? Dan was hij de held van de dag en lag hij op P3. Zeer onwaarschijnlijk, maar ik juich zo'n mentaliteit gewoon toe. Gaan voor elke punt die je kan pakken. En opmerkingen als: kampioen onwaardig vind ik niet terecht. Ik vind het juist kampioenwaardig wat hij deed. In dat opzicht ben ik geen fan van Alonso, die gaat (vaak) op safe. En ja allebei kampioenswaardig.
Vanaf het moment dat Hamilton Maldonado gedwongen op de baan was het niet onvermijdelijk dat Maldonado zou Hamilton te raken. Maldonado had ruim de tijd om naar de overkant van de run-off en vermijd Hamilton.

rafael25


Folkert

Ik heb de herhaling nog eens gezien, maar er is een punt waar Hamilton gewoon de race lijn volgt en waar Pastor gewoon recht door rijd, waar de bocht toch echt links af is. Hier valt Hamilton eigenlijk niet eens wat te verwijten. Dit heeft niet met agressief verdedigen te maken, maar met grove inschattingsfout van Pastor. Die volgt helemaal de baan niet meer. Hoe moet Lewis weten dat er een auto van links komt?

Waar ik eerst nog twijfelde aan Lewis zijn koppigheid om geen ruimte te bieden, ben ik hier toch wel van mening dat Lewis meer dan genoeg ruimte liet en Pastor helemaal niet daar kan verwachten.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Volgens mij schoot je Maldonado toch vrijwel direct af. ;)

Wizard

Citaat van: Folkert op 25 juni 2012 - 12:13:38
Je hebt het 2 of 3 keer over vol insturen, maar hij stuurt de bocht gewoon in en pakt geen kurb, dus stuurt niet vol in.
Maar wat nou als hij het wel had gered? Dan was hij de held van de dag en lag hij op P3. Zeer onwaarschijnlijk, maar ik juich zo'n mentaliteit gewoon toe. Gaan voor elke punt die je kan pakken. En opmerkingen als: kampioen onwaardig vind ik niet terecht. Ik vind het juist kampioenwaardig wat hij deed. In dat opzicht ben ik geen fan van Alonso, die gaat (vaak) op safe. En ja allebei kampioenswaardig.

Tja, daardoor scoort Alonso meer punten in een mindere auto. En uiteindelijk draait het om wie de meeste punten scoort. Als ik dat doortrek naar het voetbal draait het niet om wie het vaakst kan hooghouden maar wie de bal het vaakst tussen de palen schiet. Dit soort risico's moet je niet nemen bij coureurs die je best kunt laten doorrijden zonder directe kansbeperkingen.

Wizard

Citaat van: Folkert op 25 juni 2012 - 12:06:51
Maar tot nu toe is het Pastor die in alle incidenten met Lewis de schuldige is.

Vind ik wel héél makkelijk scoren. Datzelfde riep je vorig jaar ook met zijn touchés met Massa. Nu wil ik Hamilton niet wegzetten als schuldige voor al de touchés, maar vrijuit gaat hij natuurlijk ook niet bij alle tikjes die hebben plaatsgevonden. Dit lijkt op een herhaling van Monaco. Beide zijn gewoon koppig, geven geen millimeter toe en dan eindigt het in tranen. Dat kun je écht niet alleen Massa en Maldonado toeschrijven en Hamilton werpen in een slachtofferrol.

CitaatDit is racen. En Lewis was volledig in zijn recht en Maldonado had moeten liften.

Hamilton had moeten liften. Sowieso al moreel gezien. Hij heeft minder materiaal, minder snelheid en rijdt een verdedigende lijn. Maldonado is sneller en gaat écht niet wat tuffen achter Hamilton, die in de cliff zit. Soms moet je acteren naar je situatie. Zo gingen Alonso en Vettel, in Canada ook niet VOL in de verdediging. Zolang hij dit niet leert, zie ik hem in deze kampioenschappen, waarin het zooitje kort bij elkaar staat, niet winnen. Het zogenaamde schaken is nu eenmaal een onderdeel van de sport die Hamilton moet gaan beheersen.

Folkert

Citaat van: Wizard op 25 juni 2012 - 17:23:53
Citaat van: Folkert op 25 juni 2012 - 12:13:38
Je hebt het 2 of 3 keer over vol insturen, maar hij stuurt de bocht gewoon in en pakt geen kurb, dus stuurt niet vol in.
Maar wat nou als hij het wel had gered? Dan was hij de held van de dag en lag hij op P3. Zeer onwaarschijnlijk, maar ik juich zo'n mentaliteit gewoon toe. Gaan voor elke punt die je kan pakken. En opmerkingen als: kampioen onwaardig vind ik niet terecht. Ik vind het juist kampioenwaardig wat hij deed. In dat opzicht ben ik geen fan van Alonso, die gaat (vaak) op safe. En ja allebei kampioenswaardig.

Tja, daardoor scoort Alonso meer punten in een mindere auto. En uiteindelijk draait het om wie de meeste punten scoort. Als ik dat doortrek naar het voetbal draait het niet om wie het vaakst kan hooghouden maar wie de bal het vaakst tussen de palen schiet. Dit soort risico's moet je niet nemen bij coureurs die je best kunt laten doorrijden zonder directe kansbeperkingen.
Hij scoort meer punten in na genoeg de zelfde auto qua snelheid.(daarnaast scoort hij voornamelijk meer punten door de pech van anderen. Ookal rijd hij uitstekend in de meeste races.)  Maar voor het zelfde geld was hij wel blijven rijden en was hij misschien nog wel 3de geworden. (kleine kans ik weet het.)
Slechte vergelijking, met hooghouden kan je niet scoren (iig niet door alleen hoog te houden) met positie verdedigen wel. Hamilton heeft nu de pech dat Maldonado hem t-boned. Dit soort acties kunnen ook je WK redden als het wel goed lukt. Net zoals passief rijden (of berekend rijden) je het WK kan kosten als rijders ineens wel op de juiste plek eindigen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Wizard op 25 juni 2012 - 17:31:14
Citaat van: Folkert op 25 juni 2012 - 12:06:51
Maar tot nu toe is het Pastor die in alle incidenten met Lewis de schuldige is.

Vind ik wel héél makkelijk scoren. Datzelfde riep je vorig jaar ook met zijn touchés met Massa. Nu wil ik Hamilton niet wegzetten als schuldige voor al de touchés, maar vrijuit gaat hij natuurlijk ook niet bij alle tikjes die hebben plaatsgevonden. Dit lijkt op een herhaling van Monaco. Beide zijn gewoon koppig, geven geen millimeter toe en dan eindigt het in tranen. Dat kun je écht niet alleen Massa en Maldonado toeschrijven en Hamilton werpen in een slachtofferrol.

CitaatDit is racen. En Lewis was volledig in zijn recht en Maldonado had moeten liften.

Hamilton had moeten liften. Sowieso al moreel gezien. Hij heeft minder materiaal, minder snelheid en rijdt een verdedigende lijn. Maldonado is sneller en gaat écht niet wat tuffen achter Hamilton, die in de cliff zit. Soms moet je acteren naar je situatie. Zo gingen Alonso en Vettel, in Canada ook niet VOL in de verdediging. Zolang hij dit niet leert, zie ik hem in deze kampioenschappen, waarin het zooitje kort bij elkaar staat, niet winnen. Het zogenaamde schaken is nu eenmaal een onderdeel van de sport die Hamilton moet gaan beheersen.
Heb daarna vaak ook toegegeven dat Hamilton ook schuld had aan de incidenten, maar Monaco vorig jaar kan ik inkomen, had Lewis ook wel klein aandeel, maar als je het zoals eerder over vol insturen hebt, is het insturen van Maldonado toch wel heel erg vol. Moet eerlijk zeggen, staat me bij dat Lewis vorig jaar in Monaco ook flink over de kurb ging, maar volgens mij niet naast de baan. Deed hij dat wel, neem ik terug wat ik toen zij en speel ik Hamilton meer schuld toe.

Je doet Hamilton nu enorm te kort. Hij maakt dit jaar nagenoeg geen fouten en rijd 1 van zijn sterkste jaren tot nu toe, maar je laat het nu lijken alsof Hamilton nog steeds niets geleerd heeft. Vind ik wel heel erg kortzichtig. Was jij in Bahrein ook niet van mening dat hij daar heel mat reed na 2 mislukte pitstops? Je hebt hem op de andere site zelfs nog banaan punten voor toe gekend. En nu loof je Alonso om zijn berekende rijden? Beetje wegen met 2 maten vind je niet? En daarnaast: nu laat Hamilton wat pit zien, krijgt hij weer commentaar van jou. Komt een beetje over als mooi weer spelen als alles goed gaat en hem in kwade daglicht steken als het 1 keer fout gaat.

Duidelijk verschil: Maldonado moestliften, Hamilton had kunnen/mogen liften.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Folkert op 25 juni 2012 - 17:45:18
Citaat van: Wizard op 25 juni 2012 - 17:31:14
Citaat van: Folkert op 25 juni 2012 - 12:06:51
Maar tot nu toe is het Pastor die in alle incidenten met Lewis de schuldige is.

Vind ik wel héél makkelijk scoren. Datzelfde riep je vorig jaar ook met zijn touchés met Massa. Nu wil ik Hamilton niet wegzetten als schuldige voor al de touchés, maar vrijuit gaat hij natuurlijk ook niet bij alle tikjes die hebben plaatsgevonden. Dit lijkt op een herhaling van Monaco. Beide zijn gewoon koppig, geven geen millimeter toe en dan eindigt het in tranen. Dat kun je écht niet alleen Massa en Maldonado toeschrijven en Hamilton werpen in een slachtofferrol.

CitaatDit is racen. En Lewis was volledig in zijn recht en Maldonado had moeten liften.

Hamilton had moeten liften. Sowieso al moreel gezien. Hij heeft minder materiaal, minder snelheid en rijdt een verdedigende lijn. Maldonado is sneller en gaat écht niet wat tuffen achter Hamilton, die in de cliff zit. Soms moet je acteren naar je situatie. Zo gingen Alonso en Vettel, in Canada ook niet VOL in de verdediging. Zolang hij dit niet leert, zie ik hem in deze kampioenschappen, waarin het zooitje kort bij elkaar staat, niet winnen. Het zogenaamde schaken is nu eenmaal een onderdeel van de sport die Hamilton moet gaan beheersen.
Heb daarna vaak ook toegegeven dat Hamilton ook schuld had aan de incidenten, maar Monaco vorig jaar kan ik inkomen, had Lewis ook wel klein aandeel, maar als je het zoals eerder over vol insturen hebt, is het insturen van Maldonado toch wel heel erg vol. Moet eerlijk zeggen, staat me bij dat Lewis vorig jaar in Monaco ook flink over de kurb ging, maar volgens mij niet naast de baan. Deed hij dat wel, neem ik terug wat ik toen zij en speel ik Hamilton meer schuld toe.

Je doet Hamilton nu enorm te kort. Hij maakt dit jaar nagenoeg geen fouten en rijd 1 van zijn sterkste jaren tot nu toe, maar je laat het nu lijken alsof Hamilton nog steeds niets geleerd heeft. Vind ik wel heel erg kortzichtig. Was jij in Bahrein ook niet van mening dat hij daar heel mat reed na 2 mislukte pitstops? Je hebt hem op de andere site zelfs nog banaan punten voor toe gekend. En nu loof je Alonso om zijn berekende rijden? Beetje wegen met 2 maten vind je niet? En daarnaast: nu laat Hamilton wat pit zien, krijgt hij weer commentaar van jou. Komt een beetje over als mooi weer spelen als alles goed gaat en hem in kwade daglicht steken als het 1 keer fout gaat.

Duidelijk verschil: Maldonado moest liften, Hamilton had kunnen/mogen liften.


In een zin precies de essentie gevat...Thanks Folkert!


En idd. is het altijd Hamilton die wordt bekritiseerd [ik doel niet op jou, Wizard]...Ook bij de move van Rosberg kreeg Lewis kritiek. Hij zou positie hebben verworven, terwijl hij buiten de lijnen reed.


Als ik dat mag doortrekken naar Valencia, dan had Pastor juist moeten liften. Ik heb het filmpje meermaals bekeken en echt, serieus...Ik snap die Pastor niet helemaal om daar gewoon op het gas te blijven staan. En dan na de race durven te verklaren dat Lewis hem geen ruimte gaf.


De Williams was echt zoveel sneller...dus waarom geen bocht gewacht met zijn aanval?

Wizard

Citaat van: Franky R. op 25 juni 2012 - 17:54:54
Als ik dat mag doortrekken naar Valencia, dan had Pastor juist moeten liften. Ik heb het filmpje meermaals bekeken en echt, serieus...Ik snap die Pastor niet helemaal om daar gewoon op het gas te blijven staan. En dan na de race durven te verklaren dat Lewis hem geen ruimte gaf.

Ik heb dat precies omgedraaid. Ook het filmpje bekeken en ik snap Hamilton gewoonweg niet dat hij in een underdogg positie domweg het gas erop houd. Hij heeft minder snelheid, minder grip, rijdt op de verdedigende lijn, dan moet je gewoon je verlies nemen, aanhaken en zo min mogelijk risico nemen en tijd verliezen. Ook wel maximaliseren genoemd.

CitaatDe Williams was echt zoveel sneller...dus waarom geen bocht gewacht met zijn aanval?

Tja, loepzuiver inhalen is op een straatcircuit -bijna- niet te doen. Leven en laten leven luidt het devies op een straatcircuit. Daarom gebeurt er ook meer dan op een circuit als Canada, waar inhalen een koud kunstje is. In bijna alle inhaalacties wat ik heb gezien, werd sportieve ruimte geboden. De keren dat het niet gebeurde was een touché een gevolg. Hamilton is de underdog omdat hij in de cliff zit dus moet hij acteren naar de situatie. Zeker tegenover een coureur die hem geenszins bedreigt in het kampioenschap en -veel- meer snelheid heeft. De vraag is dan ook, "waarom niet je verlies nemen?"

SanderD

Citaat van: Folkert op 25 juni 2012 - 15:55:18
Ik heb de herhaling nog eens gezien, maar er is een punt waar Hamilton gewoon de race lijn volgt en waar Pastor gewoon recht door rijd, waar de bocht toch echt links af is. Hier valt Hamilton eigenlijk niet eens wat te verwijten. Dit heeft niet met agressief verdedigen te maken, maar met grove inschattingsfout van Pastor. Die volgt helemaal de baan niet meer. Hoe moet Lewis weten dat er een auto van links komt?

Waar ik eerst nog twijfelde aan Lewis zijn koppigheid om geen ruimte te bieden, ben ik hier toch wel van mening dat Lewis meer dan genoeg ruimte liet en Pastor helemaal niet daar kan verwachten.

Dan zou ik de beelden maar eens goed terug zien en een bril opzetten. Als je goed kijkt, zie je Maldonado naar links sturen, maar de auto gaat gewoon rechtdoor. Onderstuur