computers enzo...

Gestart door Enzo, 13 juni 2012 - 17:12:35

« vorige - volgende »

Enzo

Ja ach, was niet de bedoeling hoor.. ;D
Zag jullie antwoorden ook wel, maar kon niet antwoorden omdat me PC geploft was.
Ben een kleine week nauwelijks online geweest, alles werkt weer gelukkig.

Figge

Citaat van: Enzo op 13 juni 2012 - 17:12:35
Ja ach, was niet de bedoeling hoor.. ;D
Zag jullie antwoorden ook wel, maar kon niet antwoorden omdat me PC geploft was.
Ben een kleine week nauwelijks online geweest, alles werkt weer gelukkig.

Auw... Dan merk je pas hoe vaak je online bent hahaha

Enzo

Citaat van: Mark F1gge op 13 juni 2012 - 17:37:20
Citaat van: Enzo op 13 juni 2012 - 17:12:35
Ja ach, was niet de bedoeling hoor.. ;D
Zag jullie antwoorden ook wel, maar kon niet antwoorden omdat me PC geploft was.
Ben een kleine week nauwelijks online geweest, alles werkt weer gelukkig.

Auw... Dan merk je pas hoe vaak je online bent hahaha

Zekers, dat was echt geen pretje. Maar heb nu een turbo upgrade gemaakt waar ik erg blij mee ben.  :)
Nieuw moederboard met USB 3.0 en DDR3 en nieuw intern geheugen 8GB.

Wizard

Oh cool! Zegt me geen drol maar de enthousiasme spat er vanaf. ;) Welcome back!!

Franky R.

Citaat van: Enzo op 13 juni 2012 - 17:50:50
Citaat van: Mark F1gge op 13 juni 2012 - 17:37:20
Citaat van: Enzo op 13 juni 2012 - 17:12:35
Ja ach, was niet de bedoeling hoor.. ;D
Zag jullie antwoorden ook wel, maar kon niet antwoorden omdat me PC geploft was.
Ben een kleine week nauwelijks online geweest, alles werkt weer gelukkig.

Auw... Dan merk je pas hoe vaak je online bent hahaha

Zekers, dat was echt geen pretje. Maar heb nu een turbo upgrade gemaakt waar ik erg blij mee ben.  :)
Nieuw moederboard met USB 3.0 en DDR3 en nieuw intern geheugen 8GB.


8 GB intern...Daar kan ik alleen maar van dromen. Doe het nog steeds met 1 GB intern. Het is wel een PC die ik zelf heb gebouwd. Jammer dat zelfbouw vandaag de dag niet meer loont en zelf duurder is dan kant en klaar een 'kastje' kopen... :-[

Enzo

Nah, dit heb ik ook zelf samengesteld en is toch een stuk goedkoper dan een pakket kopen.
Mobo €60,-
Intern 2 x 4GB €65,- (aanbieding)
Nieuwe koeling €40,-

Stel je koopt er nog een processor bij van rond de €200,- en een videokaart van rond de €80,-  en een HD van rond de €100,- en je bent klaar.

€545,- totaal en uiteraard een paar dagen klussen als je handig bent.
Maar dan heb je wel een dikke pc waar je de komende jaren mee vooruit kan. 8)

Sabai

Ik heb het laatst nog via alternate besteld was zo'n 300 EUR kwijt ook nieuw moederbord videokaart en voeding. Scheelt echt veel geld als ik voor een vergelijkbaar systeem in de winkel keek koste deze al gauw zo'n 800 euro.

Franky R.

Citaat van: Enzo op 14 juni 2012 - 00:40:11
Nah, dit heb ik ook zelf samengesteld en is toch een stuk goedkoper dan een pakket kopen.
Mobo €60,-
Intern 2 x 4GB €65,- (aanbieding)
Nieuwe koeling €40,-

Stel je koopt er nog een processor bij van rond de €200,- en een videokaart van rond de €80,-  en een HD van rond de €100,- en je bent klaar.

€545,- totaal en uiteraard een paar dagen klussen als je handig bent.
Maar dan heb je wel een dikke pc waar je de komende jaren mee vooruit kan. 8)


Hm,


Dat is een goede deal idd. Helaas heb je die PC-Dump dagen niet meer...Heerlijk rondstruinen in Ahoy en onderdelen voor weinig op de kop tikken...


Maar om on topic te blijven (ahem)...; Jij bent dus pechvogel af, itt MSC... :P

Enzo

Citaat van: Sabai op 14 juni 2012 - 17:23:46
Ik heb het laatst nog via alternate besteld was zo'n 300 EUR kwijt ook nieuw moederbord videokaart en voeding. Scheelt echt veel geld als ik voor een vergelijkbaar systeem in de winkel keek koste deze al gauw zo'n 800 euro.

Yep, alternate is perfect idd.  8)

Franky R.

Citaat van: Enzo op 14 juni 2012 - 20:30:23
Citaat van: Sabai op 14 juni 2012 - 17:23:46
Ik heb het laatst nog via alternate besteld was zo'n 300 EUR kwijt ook nieuw moederbord videokaart en voeding. Scheelt echt veel geld als ik voor een vergelijkbaar systeem in de winkel keek koste deze al gauw zo'n 800 euro.

Yep, alternate is perfect idd.  8)


Alternate perfect?! Ja, tot het fout gaan en dat ben je een lastige klant als je reclameert. Ik heb het dan over Alternate Ridderkerk, waar een vriend een laptop van Acer had gekocht voor ca. 800 euro. Gaat het ding exact 1 maand na de garantieperiode kapot... ::) ...Reactie Alternate; "Schrijf maar een brief naar de fabrikant".


Zelf had ik problemen met een videokaart...Nou, dan wensen ze nog net niet hardop dat je in de stront kunt zakken...Maar goed, beide zaken speelden zo'n drie a vijf jaar geleden.

Jozef

Hardware is tegenwoordig bijna expres ontworpen om precies na de garantieperiode stuk te gaan (de fabrikant doet het er natuurlijk niet om, maar maakt alles wel zo goedkoop mogelijk en dus éet goed genoeg om met enige zekerheid de garantieperiode te doorstaan). Daarom is het erg belangrijk om naar de garantietermijn te kijken als je elektronica koopt, die zegt namelijk echt veel over de kwaliteit van het product.

0634


Wizard

Citaat van: Jozef op 15 juni 2012 - 14:33:10
Hardware is tegenwoordig bijna expres ontworpen om precies na de garantieperiode stuk te gaan (de fabrikant doet het er natuurlijk niet om, maar maakt alles wel zo goedkoop mogelijk en dus éet goed genoeg om met enige zekerheid de garantieperiode te doorstaan). Daarom is het erg belangrijk om naar de garantietermijn te kijken als je elektronica koopt, die zegt namelijk echt veel over de kwaliteit van het product.

Is dat niet met bijna alle elektra?

Franky R.

Citaat van: Wizard op 15 juni 2012 - 21:16:38
Citaat van: Jozef op 15 juni 2012 - 14:33:10
Hardware is tegenwoordig bijna expres ontworpen om precies na de garantieperiode stuk te gaan (de fabrikant doet het er natuurlijk niet om, maar maakt alles wel zo goedkoop mogelijk en dus éet goed genoeg om met enige zekerheid de garantieperiode te doorstaan). Daarom is het erg belangrijk om naar de garantietermijn te kijken als je elektronica koopt, die zegt namelijk echt veel over de kwaliteit van het product.

Is dat niet met bijna alle elektra?


Daar lijkt het idd. wel op!
Maar je zou denken dat de fabrikanten het wel uit hun hoofd laten, omwille dan het imago. Denk aan de Van Gogh-series van Philips.


Die mastodonten van televisie's [mss. herinner je die 'houten kasten'] moesten het paradepaardje van Philips Consumer Electronics worden, maar omdat men had gekozen voor een te opzichtig falend montage-wijze [printplaten verbonden dmv soldeerpunten ipv gewoon een simpel kabeltje/draadje] werd Philps totaal de stront in gehoond.


En terecht, want het waren dure krengen. Mijn oom had er nml. eentje. Binnen een jaar vielen zijn geluid en beeld weg. Het werd wel gerepareerd, maar dan volgens protocol van Philips...Dus na ca. 8 maanden... ::)


Toch er handige jongens [onder wie mijn vader] kwamen die de K9, zoals het toestel intern heette, ditmaal met draadverbindingen repareerden!


Maar tot op de dag van vandaag hebben mijn ouders geen TV, stereotoren of ander spul van Philips gekocht... :P [size=78%] [/size]

Bart VD

Citaat van: Jozef op 15 juni 2012 - 14:33:10
Hardware is tegenwoordig bijna expres ontworpen om precies na de garantieperiode stuk te gaan (de fabrikant doet het er natuurlijk niet om, maar maakt alles wel zo goedkoop mogelijk en dus éet goed genoeg om met enige zekerheid de garantieperiode te doorstaan). Daarom is het erg belangrijk om naar de garantietermijn te kijken als je elektronica koopt, die zegt namelijk echt veel over de kwaliteit van het product.

Eigenlijk doet de fabrikant het er wel om.  Dit werd onlangs nog aangekaart in Ter Zake of Volt of whatever.  Zo zijn heel wat printers uitgerust met een chip die telt hoeveel pagina's je geprint hebt, en die na x duizend pagina's heel het spel bewust doet blokkeren.  "Versleten" heet dat dan, en je mag naar de winkel voor een nieuw exemplaar.  Ze toonden een hacker die de chip ontdekt had, met een "kapotte" printer zat, en na het runnen van een zelfgeschreven chip-reset programma het ding meteen weer aan de praat kreeg.
This space for rent