Montreal: Cijfer van de race

Gestart door 0634, 10 juni 2012 - 21:39:11

« vorige - volgende »

Wat vond je ervan?

10
0 (0%)
9
1 (5.3%)
8
3 (15.8%)
7
6 (31.6%)
6
6 (31.6%)
5
2 (10.5%)
4
1 (5.3%)
3
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

Wizard

Citaat van: Kootje op 10 juni 2012 - 22:31:24
Citaat van: Mark F1gge op 10 juni 2012 - 22:19:00
Citaat van: Jeroen op 10 juni 2012 - 22:05:24
Een 9? Geeft er iemand een 9 voor deze optocht?

Dat kan toch... Je zult maar voor Grojean of Perez zijn...

Maar dat maakt het nog geen mooie race. ::)

Citaat van: Kootje op 13 mei 2012 - 17:02:16
10

Normaal had ik 'n 9 gegeven, maar dankzij de winst van Pastor in de door mij zo geliefde Williams ...... puntje extra.  8)

Kootje

Citaat van: Wizard op 10 juni 2012 - 22:51:11
Citaat van: Kootje op 10 juni 2012 - 22:31:24
Citaat van: Mark F1gge op 10 juni 2012 - 22:19:00
Citaat van: Jeroen op 10 juni 2012 - 22:05:24
Een 9? Geeft er iemand een 9 voor deze optocht?

Dat kan toch... Je zult maar voor Grojean of Perez zijn...

Maar dat maakt het nog geen mooie race. ::)

Citaat van: Kootje op 13 mei 2012 - 17:02:16
10

Normaal had ik 'n 9 gegeven, maar dankzij de winst van Pastor in de door mij zo geliefde Williams ...... puntje extra.  8)

Ja ..... puntje extra, geen 3. ;)

Wizard

Euhm, sja, ok. Maar jij kont geen 12 geven. ;)

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 10 juni 2012 - 22:05:24
Een 9? Geeft er iemand een 9 voor deze optocht?
ik niet hoor, maar dr waren wel heeeel veel positiewisselingen, dus hoezo optocht?? vond het nog wel een redelijke race eigenlijk. Voor mij een 7.

Fabian

6
Ondanks dat ik Montreal een geweldig circuit vind heb ik dit keer niet genoten van de race. De safety-car bleef achter wegen omdat niemand zich in de Wall of Champions reed. Actie op de baan vond plaats op het lange rechte stuk waar DRS gebruikt kon worden of in de pitstraat. Alleen Hamilton, Perez, Grosjean en Vettel profiteerde van de foute keuze van Alonso en Ferrari en konden daardoor wat uitrichten. Nee vond het niet speciaal en had af en toe moeite om erbij te blijven.

Enzo

Ik vind DRS ook niet lekker werken hier. Inhalen gaat te makkelijk en vanzelfsprekend. Komt geen skill bij kijken...

0634

Citaat van: monaco2011 op 10 juni 2012 - 23:51:51
Citaat van: Jeroen op 10 juni 2012 - 22:05:24
Een 9? Geeft er iemand een 9 voor deze optocht?
ik niet hoor, maar dr waren wel heeeel veel positiewisselingen, dus hoezo optocht?? vond het nog wel een redelijke race eigenlijk. Voor mij een 7.
Okee, optocht was gechargeerd.. .dit geef ik je mee ;). Maar een 9 vind ik wel erg hoog.

Wizard

Citaat van: Enzo op 11 juni 2012 - 00:14:22
Ik vind DRS ook niet lekker werken hier. Inhalen gaat te makkelijk en vanzelfsprekend. Komt geen skill bij kijken...

Inderdaad. Er mag nog best wat gesleuteld worden aan het DRS-systeem.

Folkert

Citaat van: Wizard op 11 juni 2012 - 08:28:55
Citaat van: Enzo op 11 juni 2012 - 00:14:22
Ik vind DRS ook niet lekker werken hier. Inhalen gaat te makkelijk en vanzelfsprekend. Komt geen skill bij kijken...

Inderdaad. Er mag nog best wat gesleuteld worden aan het DRS-systeem.
Moet eerlijk zeggen dat ik daar dit keer niet zoveel problemen mee had ;D
Al was Lewis er anders ook wel voor bij gegaan denk ik.
Een 8, maar vooral om het debacle van zaterdag nu eindelijk wel wat te vieren had :p
Trotse vader van Rosalie(L)

KVDracer

Citaat van: Fabian van Tiel op 11 juni 2012 - 00:11:02
6
Ondanks dat ik Montreal een geweldig circuit vind heb ik dit keer niet genoten van de race. De safety-car bleef achter wegen omdat niemand zich in de Wall of Champions reed. Actie op de baan vond plaats op het lange rechte stuk waar DRS gebruikt kon worden of in de pitstraat. Alleen Hamilton, Perez, Grosjean en Vettel profiteerde van de foute keuze van Alonso en Ferrari en konden daardoor wat uitrichten. Nee vond het niet speciaal en had af en toe moeite om erbij te blijven.

Vorig jaar was een spannende race in Canada, dankzij de regen en de bijhorende crashes. Maar de laatste jaren zie je bijna niemand nog een fout maken in een drooweerrace. The wall of champions, is denk ik de laatste paar jaar, voor niemand nog echt een grootprobleem geweest in de race. Het is gewoon een trend dat tijdens droge race bijna geen rijders meer crashen en er zijn bijna ook geen mechanosche defecten meer (buiten dan voor MS ;) ), dus zijn de races sowieso meer een optocht. Terug naar handgeschakelde versnellingsbakken en het wordt terug wat uitdagender. En ze zouden geen controle mogen hebben over hoeveel brandstof ze nog aan boord hebben, zodat het geen geregisseerde race meer is vanaan de pitmuur. Als je ziet hoeveel mensen er vanachter in de garagebox zitten achter pc schermen om alles in de gaten te houden, gewoon belachelijk. Weg met alle sensoren en detectoren en laat ze gaan.

0634

Citaat van: Wizard op 11 juni 2012 - 08:28:55
Citaat van: Enzo op 11 juni 2012 - 00:14:22
Ik vind DRS ook niet lekker werken hier. Inhalen gaat te makkelijk en vanzelfsprekend. Komt geen skill bij kijken...

Inderdaad. Er mag nog best wat gesleuteld worden aan het DRS-systeem.
DRS is gewoon niet overal nodig. Zeker niet op het rechte stuk van Montreal. Daar kan je normaal inhalen, zij het een stukje lastiger. Gewoon DRS uitschakelen in Canada voortaan.

Wizard

Of een ander punt zoeken, waar nu totaal niet ingehaald kan worden...

Fabian

DRS op dat lange rechte stuk is inderdaad overbodig. Werd voor enkele coureurs een makkie om een positie te winnen. Jammer.

Jozef

Ik geef een 8, omdat er aan het eind nog niks gezegd was over wie er op het podium zou staan, wat in de voorbije 10 jaar bijna nooit voorkwam (dit jaar al een paar keer wel, maar dat betekent niet dat we dat nu maar gewoontjes moeten vinden).

DRS maakte inhalen dan wel te gemakkelijk, de spanning was er wel.

Kootje

Citaat van: Wizard op 11 juni 2012 - 12:58:22
Of een ander punt zoeken, waar nu totaal niet ingehaald kan worden...

Start/Finish ???